• KRASNOLUDKI- ZAMIERZENIA NA MIESIĄC CZERWIEC
      • KRASNOLUDKI- ZAMIERZENIA NA MIESIĄC CZERWIEC

      • 18.06.2023 17:42
      • ZAMIERZENIA NA MIESIĄC CZERWIEC
      • ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

        NA MIESIĄC CZERWIEC

         

        1. JAK POWSTAJE?
        2. WIELKA WYPRAWA
        3. SMAKI I ZAPACHY LATA
        4. WAKACYJNA PRZYGODA

         

        Cele dydaktyczno- wychowawcze:

        • kształtowanie postaw szacunku do pracy innych ludzi, utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w sklepie, wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi i wykonywania prostych obliczeń na pieniądzach
        • rozwijanie umiejętności opowiadania historyjki obrazkowej, rozwijanie świadomości ekologicznej, dotyczącej wykorzystywania odpadów i tworzenia z nich nowych rzeczy, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
        • rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, wdrażanie prawidłowych nawyków żywieniowych, rozwijanie ciekawości badawczej
        • poznanie charakterystycznych zabytków na świecie, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania pełnymi zdaniami, wczuwanie się w emocje i uczucia innych
        • utrwalenie wiadomości o środkach transportu, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i głoski, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie pamięci wzrokowej, integracja grupy
        • utrwalanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie orientacji przestrzennej, umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie
        • uwrażliwienie na muzykę klasyczną i muzykę z różnych stron świata, rozwijanie słuchu muzycznego, ćwiczenie poczucia „pulsu” w muzyce i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności pracy i zabawy w grupie
        • rozwijanie i pobudzanie zmysłu smaku i zapachu, utrwalenie wiadomości o środkach transportu, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, rozwijanie sprawności manualne
        • utrwalanie wiadomości na temat pory roku, jaką jest lato, rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami, rozwijanie sprawności fizycznej, wczuwanie się w emocje innych dzieci i rozróżnianie ich
        • poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach, rozwijanie percepcji słuchowej, pogłębianie relacji rówieśniczych
        • rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, budzenie wrażliwości muzycznej, poznawanie dźwięków gamy i ich nazw, przypomnienie zasad bezpieczeństwa na wakacjach, integracja grupy
        • przełamywanie lęku przed wystąpieniami na forum grupy, rozwijanie umiejętności manualnych, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, wzbudzenie ciekawości świata
        • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas wakacji, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i budowania zdań, rozwijanie sprawności fizycznej i kreatywności
        • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie współpracy i integracji grupy
        • rozwijanie słuchu muzycznego, ćwiczenie pamięci, rozwijanie umiejętności tanecznych i sprawności fizycznej, pogłębianie relacji rówieśniczych
        • oswajanie nowych doświadczeń związanych z zakończeniem przedszkola, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, wzmacnianie więzi przyjacielskich, pobudzanie i stymulowanie zmysłów

         

         

        „Cały świat się do nas śmieje”

         

        1.Cały świat się do nas śmieje.

        W złotym słońcu – cały świat!

         Jutro szkoła nas powita

        no i nasze siedem lat.

         

        Ref: Pożegnamy przedszkole,

         pokłonimy się szkole, 

        nową drogą pójdziemy odważnie.

         Rozkołyszą się drzewa,

         ptak radośnie zaśpiewa

         i będziemy poważniej.

         

        2.Elementarz nam poradzi

        Jak się piszę Ala, As

        Plastelina jeszcze nie wie

        co ulepi każdy z nas

         

        Ref: Pożegnamy przedszkole,

        pokłonimy się szkole...

         

         

        „Przedszkola czas już minął nam”

         

        1. Przedszkola czas już minął i jest nam jakoś smutno, 
          a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno
          Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez
          Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest

        Ref:  W jednym uścisku złączmy dłonie,
        niech wszystkie panie przyjdą też
        I tak się wspólnie pożegnamy,
        przedszkola nadszedł kres.

        1. W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych tutaj
          Tak dobrze razem było nam w przedszkolnych ciepłych murach
          W przedszkolu to ostatni dzień, rozstania nadszedł czas 
          i powolutku, cicho, już opuszczamy was

        Ref: W jednym uścisku złączmy dłonie…
         

         



         

         



         

      • Wróć do listy artykułów