• LUTY - ZAMIERZENIA DYDAKT. - WYCH.
      • LUTY - ZAMIERZENIA DYDAKT. - WYCH.

      • 08.02.2024 13:00
      • LUTY 
      • Tematy kompleksowe:

        1. W KARNAWALE
        2. PŁYNIE WISŁA, PŁYNIE…
        3. SZTUKA WOKÓŁ NAS
        4. ZDROWY JAK RYBA

         

        Cele dydaktyczno-wychowawcze:

        wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali
        i na świeżym powietrzu

        kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo

        kształtowanie potrzeby systematycznego udziału w aktywnościach sportowych

        doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji

        doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych

        doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, naśladowczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych itp.

        kształtowanie umiejętności bycia w relacji z rówieśnikami i dorosłymi
        z zachowaniem wzajemnego szacunku

        doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób umożliwiający dziecku dobre funkcjonowanie w grupie

        kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej poprzez aktywne włączanie się w podejmowane działania

        kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji
        doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe)

        kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji
        i zgodności czasu

        doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości,

        poszerzanie znajomości liter: litery „b”, „B”, „w”, „W”

        rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez uczestnictwo w zabawach i grach z wykorzystaniem poznanych liter

        rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 9

        doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania za pomocą zbiorów zastępczych

        rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi podczas zabaw badawczych, ruchowych, itp.

        rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych

        kształtowanie poczucia troski o zwierzęta i potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną im krzywdę

        kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

        budowanie świadomości o znaczeniu uniwersalnych wartości ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: odpowiedzialność, solidarność

        wdrażanie do postawy akceptacji, szacunku i życzliwości wobec wszystkich ludzi, w bliższym i dalszym środowisku, wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie itp.

        rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów

        doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych

        doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy prostych fonetycznie słów

        rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter

        rozwijanie umiejętności precyzowania wypowiedzi oraz pytań w celu uzyskania informacji

        doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich

        kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym

        doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary

        rozwijanie aktywności poznawczej: oglądanie książek, zdjęć, filmów, korzystanie
        z nowoczesnej technologii

        doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania, zaginania papieru

        doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji rywalizacji, z przegraną i wygraną

        wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu (Polka/Polak)

        wdrażanie do poznawania historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach

        poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach

        wdrażanie do śpiewania piosenek i uczestniczenia w zabawach opartych na tradycji ludowej

        poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica”

        kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski

        doskonalenie znajomości monet, umiejętności ich porządkowania oraz odliczania wskazanych kwot.

        PIOSENKA

        „ARUBA” sł. i muz. Klaudia Kurjan

        Aruba, ruba hej!
        Aruba, ruba ha!
        Cziki , cziki, cziki,
        cziki, cziki ta!
        Aruba, ruba hej!
        Aruba, ruba ha!
        Cziki, cziki, cziki ta!

        O mijo, mijo,
        o mijo, mijo ma!
        o mijo, mijo ma!
        O mijo, mijo,
        o mijo, mijo,
        o mijo, mijo ma!

         

        ZABAWA NAŚLADOWCZA 

        „KOLOROWY BALONIK” sł. i muz. Klaudia Kurjan

        Balonik kolorowy,
        Do zabaw już gotowy. /x2

        Kto dzisiaj na środku stanie,
        ten nam wymyśla nam zadanie.
        Kto dzisiaj na środku stanie,
        może ty?

         

      • Wróć do listy artykułów