Login Form

Licznik odwiedzin

2987094
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
1945
2981
20225
2956355
40340
99360
2987094

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-01-18 16:30:19

logo-biedronkiBIEDRONKI

 

 

Grupa wiekowa:  3 LATKI

wychowawcy: mgr Natalia Śliwka, mgr Justyna Olszewska


 

BIEDRONKI - STYCZEŃ 2020

 

STYCZEŃ – „BIEDRONKI”



Tematyka kompleksowa na miesiąc styczeń:

1.  PRZEZ OKRĄGŁY ROK

2.  BIAŁO DOOKOŁA

3.  BABCIA I DZIADEK

4.  LUBIMY ZIMĘ



Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne:

·         Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

·         Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

·         Uświadamianie następstwa pór roku.

·         Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

·         Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

·         Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.

·         Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

·         Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

·         Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

·         Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.

·         Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

·         Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

·         Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

·         Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

·         Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.



Wiersze:

Śnieg I.R. Salach

Przez styczniową nockę całą
dużo śniegu napadało.
To uciecha jest dla dzieci.
Patrzcie- z nieba puszek leci.
Zabierzemy łyżwy, sanki,
ulepimy dwa bałwanki.
Koleżanki z koleżkami
będą rzucać się śnieżkami.


Warzywa babci M. Barańska

Babcia wyrwała z grządki marchewkę,
potem czerwoną smaczną rzodkiewkę.
Nie chciała dyni, ani kabaczka,
lecz pomidorek zerwała z krzaczka.
wszystkie warzywa babcia umyła
i w równą kostkę je pokroiła.


Lód A. Maćkowiak

Czy chcesz loda narysować ? Trudność to niewielka.
Zaczynamy od trójkąta, czyli od wafelka.
Potem kółka rysujemy – to gałki lodowe.
Te czerwone to wiśniowe, białe waniliowe.



Zabawy muzyczno – ruchowe

Karuzela

Chłopcy, dziewczęta,
dalej wszyscy wraz,
karuzela czeka,
wzywa nas z daleka.
Starsi już poszli,
a młodsi jeszcze nie.

Hej! Hopsasa,
jak ona szybko mknie!
Hej! Dalej, dalej,
do zabawy, spieszmy się!



Dwóm tańczyć się zachciało

Dwóm tańczyć się zachciało,
zachciało, zachciało,
lecz im się nie udało
fari fari fara.

Kłócili się ze sobą,
ze sobą, ze sobą,
ja nie chcę tańczyć z tobą
fari fari fara.

Poszukam więc innego,
innego, innego,
do tańca zgrabniejszego,
fari, fari, fara.


BIEDRONKI - WARSZTATY ŚWIĄTECZNE Z RODZICAMI

 

BIEDRONKI WARSZTATY1

BIEDRONKI WARSZTATY2

 

BIEDRONKI - MIKOŁAJKI 2019

 

BIEDRONKI MIKOŁĄJKI

 

BIEDRONKI - GRUDZIEŃ 2019

 

GRUDZIEŃ



TEMATY KOMPLEKSOWE

SPOTKANIE Z LISTONOSZEM
GOŚCIE ZA OKNEM
CHOINKOWE OZDOBY
SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE



OGÓLNE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:



Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami , regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.



PIOSENKI:


„ Mikołaj”

1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.

Ref. U - chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
U - chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?

2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref. U - chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?
U - chu – cha, tra – la – la
Co to za Mikołaj?




„Tupu, tup, po śniegu”

1.Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref.Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2.Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup...

3.Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup...




WIERSZE

„Choinka”

Choinka, Choinka, choinka zielona, 
z zielonego lasu przyszła tutaj do nas. 

A z nią wszystkie leśne ludki, 
ptaszki, żabki, krasnoludki, 
przyszły tutaj do nas wesoło! 

Choinka, choinka przybrana w słodycze 
szczęśliwego roku wszystkim dzieciom życzy. 

A z nią wszystkie leśne ludki,


ptaszki, żabki, krasnoludki, 
wszystkie dzieciom życzą wesoło!




„ Mikołaj”

Mikołaj to taki święty,
co dzieciom przynosi prezenty.
Przychodzi do nas nocą,
gdy na niebie gwiazdki migoczą.
Ma brodę siwą i wąs kręcony,
Gruby brzuszek i płaszczyk czerwony.



„Domek dla ptaszków".

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga, jest i daszek
żeby mógł się zmieścić ptaszek.
Jest na miejsce na okruszki
dla wróbelka, pośmieciuszki.
Jest i gwoździk na skraweczki
dla łakomej sikoreczki.


BIEDRONKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 2019

 

biedronki MIŚ1

biedronki MIŚ2

biedronki MIŚ3

biedronki MIŚ4

 

BIEDRONKI - MYJEMY ZĘBY

 

biedronki Myjemy zęby

 

BIEDRONKI - INNOWACJA - CZECHY

 

biedronki czechy1

biedronki czechy 2

 

 

BIEDRONKI - OGŁOSZENIE "DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA"

 

Drodzy rodzice!

W dniu 25.11.2019r. (poniedziałek) obchodzić będziemy
Dzień Pluszowego Misia.

Bardzo prosimy, aby w tym dniu dzieci
przyniosły swoje ulubione pluszaki.

Dziękujemy!

 

BIEDRONKI - PIERWSZE ZAJĘCIA Z CYKLU "MALUCH PODRÓŻUJE PO EUROPIE" - POLSKA

W październiku Biedroneczki rozpoczęły cykl zajęć z innowacji "Maluch podróżuje po Europie". Innowacja ma na celu poznawanie przez dzieci różnych krajów Europejskich, w oparciu o bajki i baśnie. Zajęcia odbywają się w ramach zajęć dydaktycznych raz w miesiącu. Wprowadzając niniejszą innowację, pozwolimy na kształtowanie u dzieci od najmłodszych lat postaw społecznych i kulturowych, a także w bajkowy sposób odkryjemy świat. W tym miesiącu oglądaliśmy "Przygody Koziołka Matołka" i rozmawialiśmy o naszej ojczyźnie - Polsce.

biedronki innowacja1

biedronki innowacja2

biedronki innowacja3

biedronki innowacja5

 

BIEDRONECZKI - GOŚCIE W NASZEJ GRUPIE

Serdecznie dziękujemy rodzicom Jadzi za przeczytanie
dzieciom bajeczek i poświęcony czas!

Zapraszamy chętnych rodziców i dziadków do włączenia się w życie naszej grupy :)

Biedronki czytanie

BIEDRONECZKI - TWORZYMY DYNIOWĄ KOLEŻANKĘ

 

Biedronki DYNIA

Biedronki DYNIA1

 

BIEDRONECZKI NA ZAJĘCIACH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Biedronki ANGIELSKI

 

BIEDRONECZKI SPACERUJĄ JESIENIĄ W PARKU

 

Biedronki SPACER

Biedronki SPACER1

 

BIEDRONKI - PAŹDZIERNIK 2019

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

* Warzywa.
* Jesienią w parku – zwierzęta w parku.
* Las jesienią – zwierzęta w lesie.
* Przygotowania do zimy.
* Pada i pada.



OGÓLNE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

- Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie koła.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.





"JEŻYK”

Zobaczyła raz Dorotka w ogrodzie jeżyka.
Poprosiła chłopców z grupy:”Wsadźcie do koszyka”.
Oj, oj,oj,oj,oj,oj-kolce jeża ostre są./2x

Takie igły proszę dzieci, to skarb niemały.
Jeż w przedszkolu byłby dla nas krawcem doskonałym.
Oj, oj,oj,oj,oj,oj-kolce jeża ostre są./2x






„WIEWIÓRECZKA”

Wiewióreczka ruda oczkiem do nas mruga.
Damy jej orzechy i żołędzie. Ma rudy ogonek,


oczka jak węgielki
a na uszach śmieszne dwa pędzelki.




„WIATR ŁOBUZIAK”

1. Czy to gada jakieś licho?
Czy to mysz się skrada cicho?
Może to na wróble strach
macha kijem: rach, ciach, ciach!
Nie!

Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci,
raz porwał stary parasol cioci.
Ach, ten łobuziak, jesienny wiatr, szszsz!
Pędzi wesoło przez świat.

2. Czy to słychać wycie wilka?
Czy to idzie słoni kilka?
Może to jest szara sowa,
co się w starej dziupli chowa?
Nie!

Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci...




„MAM TRZY LATKA”
J.Suchorzewska


Mam trzy latka, trzy i pół
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.




„CO LUBIMY?”
I.Salach


Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki,
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki
pomidory też zjadamy
gdy nam wpadną w rączki.
Ogórki, sałatę i kalafior też
- lubimy warzywa i owoce też!




„SKARBY JESIENI”
H.Zdzitowiecka


A czy wiecie, „co to skarby jesieni”?
Piękne jabłko, co się w sadzie rumieni,
garść orzechów na leszczynie zebranych,
spadające z wysoka kasztany.
pełne maku słodkiego makówki
i czepliwe, łopianowe główki,
strąk fasoli, główka kapusty,
i czerwone jagody kaliny,
i na klonach nasionka skrzydlate.
Co z jesiennym ścigają się wiatrem.




„W LESIE”
I.Salach


Pojedziemy do lasu
na miłą wycieczkę,
może zobaczymy
sarnę albo wiewióreczkę?
Będziemy ostrożnie
mrowisko oglądać
tak by pracownicom
krzywdy nie wyrządzać.
A może zajączek
na drogę wyskoczy?
Siądziemy cichutko,
żeby go nie spłoszyć.
Obejrzym w lesie
te cuda i dziwy,
do przedszkola wrócimy
ogromnie szczęśliwi.


BIEDRONKI ŚWIĘTUJĄ DZIEŃ CHŁOPAKA

30 września w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Z tej okazji 
dniu „Święta Chłopców” nie zabrakło drobnych upominków i oczywiście
życzeń, by nasi chłopcy rośli duzi i szczęśliwi.
Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy.

Biedronki Dzień chłopaka

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information