Login Form

Licznik odwiedzin

3880159
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
87
939
3906
3867641
15438
43819
3880159

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 01:23:51

logo-biedronkiBIEDRONKI

 

 

Grupa wiekowa:  4 LATKI

wychowawcy: mgr Marta Wójtowicz, mgr Justyna Olszewska


 

BIEDRONKI - POWITANIE WIOSNY 2021

 

wiosna

wiosna 2

wiosna 3

 

BIEDRONKI - ZABAWY Z CIASTOLINĄ

 

Zabawy z ciastoliną

 

BIEDRONKI - PODRÓŻ W KOSMOS

Kosmos

 

BIEDRONKI - MARZEC 2021

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MARZEC



TEMATYKA ZAJĘĆ:

1. MALI ODKRYWCY

2. TAJEMNICE ŚWIATA

3. NADCHODZI WIOSNA

4. WIOSNA TUŻ TUŻ

CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • poznanie nowej wartości „dociekliwość”,

  • rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

  • rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,

  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,

  • poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,

  • doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań,

  • poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,

  • poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,

  • poszerzanie doświadczeń przyrodniczych,

  • wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów,

  • poznanie wybranych dziecięcych piosenek,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,

  • poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów,

  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

  • zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem,

  • poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,

  • poznanie właściwości magnesu,

  • poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,

  • rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych,

  • poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
  • poznanie wartości „szczerość”,

  • kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,

  • zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy,

  • poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

  • uwrażliwienie na piękno przyrody,

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,

  • poznanie cech marcowej pogody,

  • rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania,

  • ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
    w zabawie,

  • poznawanie różnych rodzajów muzyki,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,

  • budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,

  • rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej,

  • wdrażanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,

  • kształtowanie postaw moralnych,

  • poznanie cech krajobrazu wiejskiego,

  • poznanie zwierząt żyjących na wsi,

  • poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego.

WIERSZE

ZMYSŁY
/G. Lipińska/

Każdy z nas pięć zmysłów ma,

masz je ty, mam i ja!

Dwoje oczu mam

- patrzę nimi tu i tam.

Dwoje uszu mam

- wszystko dobrze słyszę sam.

Nos mi służy do wąchania,

dłonie zaś do dotykania.

Język jest do smakowania.

Smaki zaś czuję aż cztery: gorzki, kwaśny, słodki, słony.

Który jest mój ulubiony? Nie wiesz, drogi mój kolego?

Nie podpowiem ci, nic z tego! Jednak zgadniesz chyba sam …

Teraz w buzi słodko mam... Bo cukierek zjadłem, mniam!

różnych potraw próbowania.



GDY NOC NADCHODZI
/M. Szeląg/

Gdy noc nadchodzi, świat mrok przykrywa,

W wysokich drzewach puchacz się skrywa.

Na niebie gwiazdy się pojawiają,

Popatrz, jak pięknie do Ciebie mrugają.

Księżyc okrągły spogląda zza chmury

Na senne lasy, morza i góry...

Ja także sobie szykuje posłanie,

Zapinam guziki w niebieskiej piżamie.

Wskakuje do łóżka, czeka mnie spanie,

Zbudzę się jutro na pierwsze śniadanie.

 

 

PRZEDSZKOLAKI TAŃCZĄ
/Małgorzta Barańska/

Tańczą sobie przedszkolaki,

Hop, siup, tralala!

Wszystkie lubią taniec taki,

Hop, siup, tralala!

W tańcu pięknie podkakują,

Hop, siup, tralala!

I nóżkami przytupują

Hop, siup... Bęc!

 

CO SŁYCHAĆ WE WSI
/Wanda Chotomska/

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: Kle, kle!

Na stawie: Kwa, kwa!

Na polu: kraaa!

Przed kurnikiem: – kukuryku!

– ko, ko, ko, ko, ko w kurniku

Koło budy słychać: – hau!

A na progu – miau.

A co słychać w domu

Nie powiem nikomu …



 

PIOSENKI

ZIELONE UFOLUDKI

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

Gwiazdach, planetach i orbitach.

O niczym innym nie chce słyszeć,

Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę

I latający ujrzał spodek,

Bo wylądował dziś w ogródku

Pojazd zielonych ufoludków.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,

Całe zielone są ufoludki. (2x)

Kot na ich widok zaraz zmyka,

Dziwnego boi się ludzika.

Pies szybko przykrył nos ogonem,

- Może to gryzie to zielone?

A czym się żywi śmieszny tworek?

Czy zjedzą z nami podwieczorek?

Kompot dostały, tort dostały,

Zjadły, wypiły, odleciały.


 

OLD MCDONALD HAD A FARM

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a pig. E-I-E-I-O.

With an oink oink here.

And an oink oink there.

Here an oink.

There an oink.

Everywhere an oink oink.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a duck. E-I-E-I-O.

With a quack quack here.

And a quack quack there.

And an oink oink here.

And an oink oink there.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a horse. E-I-E-I-O.

With a neigh neigh here.

And a neigh neigh there.

And a quack quack here.

And a quack quack there.

And an oink oink here.

And an oink oink there.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a sheep. E-I-E-I-O.

With a baaa baaa here.

And a baaa baaa there.

And a neigh neigh here.

And a neigh neigh there.

And a quack quack here.

And a quack quack there.

And an oink oink here.

And an oink oink there.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a cow. E-I-E-I-O.

With a moo moo here.

And a moo moo there.

And a baaa baaa here.

And a baaa baaa there.

And a neigh neigh here.

And a neigh neigh there.

And a quack quack here.

And a quack quack there.

And an oink oink here.

And an oink oink there.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

And on that farm he had a turkey. E-I-E-I-O.

With a gobble-gobble here,

And a gobble-gobble there,

And a moo moo here.

And a moo moo there.

And a baaa baaa here.

And a baaa baaa there.

And a neigh neigh here.

And a neigh neigh there.

And a quack quack here.

And a quack quack there.

And an oink oink here.

And an oink oink there.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. E-I-E-I-O.

 

BIEDRONKI - KOLOROWE INDIE

 

kolorowe Indie

kolorowe Indie 2

 

BIEDRONKI - W POSZUKIWANIU WIOSNY

 

w poszukiwaniu wiosny

 

BIEDRONKI - DZIEŃ DINOZAURA 2021

 

dzień dinozaura 1

dzień dinozaura 2

dzień dinozaura 3

dzień dinozaura 4

 

BIEDRONKI - ZABAWY MUZYCZNO - RUCHOWE Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM "HAVE YOU SEEN A TIGER"

 

Zabawy z językiem angielskim1

 

BIEDRONKI - ZWIEDZAMY DALEKIE KRAJE - ROBIMY SAŁATKĘ Z OWOCÓW EGZOTYCZNYCH

 

sałatka 1

sałatka 2

sałatka 3

sałatka 4

 

BIEDRONKI - DBAMY O CZYSTE RĘCE W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU WIRUSOOCHRONA

 

dbamy o czyste ręcę 1

dbamy o czyste ręcę 2

dbamy o czyste ręcę 3

dbamy o czyste ręce 5

dbamy o czyste ręce 4

dbamy o czyste ręce 6

 

BIEDRONKI - KOCIE FIGLE

 

kocie figle

 

BIEDRONKI - UKŁADAMY KLOCKOWE RYTMY

 

Układamy rytmy

 

BIEDRONKI - EKSPERYMENTY Z WODĄ

 

eksperymenty z wodą 1

eksperymenty z wodą 2

 

BIEDRONKI - BAL KARNAWAŁOWY 2021

 

bal1

bal2

bal3

bal4

bal5

bal6

bal7

bal8

bal9

bal10

 

BIEDRONKI - LUTY 2021

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. W karnawale same bale

 

2. Cztery żywioły.

 

3. Wielka wyprawa.

 

4. Nasze podróże.

 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • nabywanie umiejętności wnioskowania,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • budzenie odpowiedzialności za środowisko,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
  • rozwijanieumiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,

 

 

„ Karnawał”
D. Gellner

 

Już karnawał włożył maskę,
drzwi otworzył
z hukiem, z trzaskiem!
Wpadł jak wicher do pokoju!
W czym?
W karnawałowym stroju!
- Cześć!
Przybiegłam w odwiedziny!
Mam wstążeczki i cekiny,
nut wesołych dwie kieszenie
i do tańca zaproszenie !...

 

 

„ Płynie woda”
Małgorzata Barańska

Płynie, płynie w rzece woda.
Kto mi dzisiaj rękę poda?
Kto się ze mną dziś pobawi
I humorek mi poprawi?
Gdy mnie miło ktoś zawoła,
To zaproszę go do koła.

 

 

„ Ziemniak z ogniska”
Marlena Szeląg

Gorący ziemniak wypadł z ogniska,
Turla się, skacze, wszędzie przeciska.
Z ręki do ręki, goni i goni,
Nikt nie chce sobie poparzyć dłoni!
Ten kto najdłużej kartofel potrzyma,
Bolące dłonie w zimnej wodzie trzyma…

 

 

„ Okno w pociągu”
sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Jedziemy pociągiem,
On jedzie po szynach.
Przepiękne widoki
Ma cała rodzina.
Bo okno jest duże,
Więc z wielką uwagą
Swym wzrokiem wodzimy
To w lewo, to w prawo.

 

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information