Login Form

Licznik odwiedzin

3880178
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
106
939
3925
3867641
15457
43819
3880178

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 01:39:04

JAGÓDKI                                     jagoda

 


Grupa wiekowa: 4 LATKI

wychowawcy: mgr Paulina Płonka, mgr Elżbieta Szwarc


JAGÓDKI - KWIECIEŃ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. WIOSNA TUŻ TUŻ.

2. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT.

3. JESTEM KULTURALNY.

4. KSIĄŻKA - NASZ PRZYJACIEL.

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne:

• poznanie cech krajobrazu wiejskiego,

• poznanie zwierząt żyjących na wsi,

• poznanie znaczenia „wiary we własne siły” na podstawie

bajki,

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

odczuwanych w różnych sytuacjach,

• poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję
,

• uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej

zasoby,

• nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i

właściwego z nich korzystania,

• poznanie pojęcia „film animowany”, „teatr”,

• poznanie roli aktora w teatrze,

• poznanie cech baletu i opery,

• poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na

podobieństwa i róznice w ich wyglądzie,

• budzenie zainteresowania książkami poprzez rożne

zabawy,

• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze

względu na jedną cechę,

• rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

• zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć

• rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

• rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

• zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw,

ćwiczeń i zadań,

• doskonalenie percepcji wzrokowej,

• rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

• rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

• doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i

odpowiadania na pytania,

Piosenki:

„Świnki”

Za stodołą, w małym chlewie

mieszka sobie świnek sześć.

Co dzień rano im w

gospodyni daje jeść.

Cztery krótkie, grube nóżki,

śmieszny ryjek, oczka dwa

i ogonek zakręcony

każda śliczna świnka ma.

Najweselej jest w chlewiku,

gdy maciorka dzieci ma.

Ile kwiku, ile krzyku!

Świnka o prosiaczki dba.

„Haft ludowy”

Spójrzcie na bluzeczkę Oli.

Na niej wzór jest krzyżykowy.

Krzyżyk, obok niego drugi

ozdabiają strój ludowy.

Te krzyżyki kolorowe

igłą pięknie wyszywane

wyglądają bardzo ładnie

są przez wszystkich podziwiane.

„Grozik”

Poszło dziewczę po ziele,

po ziele, po ziele,

nazbierało niewiele, niewiele, hej!

Przyszedł do niej braciszek,

połamał jej koszyczek!

Oj, ty, ty! Oj, ty, ty!

Za koszyczek zapłać mi!

Oj, ty, ty! Oj, ty, ty!

Za koszyczek zapłać mi!

„Grzeczne słówka”

Dziękuję, przepraszam i proszę,

trzy słówka, za małe trzy grosze.

I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna

znają te słówka na pewno.

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze:

dziękuję, przepraszam i proszę.

To przecież niewiele kosztuje,

gdy powiesz: uprzejmie dziękuję.

Korona ci z głowy nie spadnie na pewno,

nawet gdy jesteś królewną.

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze...

„Książka”

Książka leży na stoliku.

Ona służy do czytania.

By ją poznać, trzeba czytać.

Wie to nawet mała Ania.

Wiersze:

„Co słychać na wsi”

Wanda Chotomska

Co słychać? – Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle-Kle!

Na stawie: – Kwa-kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

– Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau...

A co słychać w domu,

nie powiem nikomu!

„Świnka”

Wanda Szumanówna

To będzie świneczka.

Brzuszek jak beczka,

ogon zakręcony, ryjek przytępiony,

ucho, oko..., nóżki małe...

i zwierzątko jest już całe!

„Filemon i Bonifacy”

Urszula Machcińska

Tu są uszka, tam ogonek.

Proszę: oto Filemonek.

Prawie cały jak śnieg biały.

Taki śliczny kotek mały.

Dzieci lubią tego kotka.

Chce go głaskać, kto go spotka.

Jest tam jeszcze Bonifacy.

Czuje się jak w kociej pracy.

Filemona wciąż pilnuje,

Bo ten cały czas figluje.

Bonifacy ma futerko

Całe lśniące jak lusterko.

Lubi mięsko, ciepłe mleczko,

Kocią karmę i jajeczko.

Odwiedź kiedyś koty oba.

Każdy z nich Ci łapkę poda.

Chyba, że będą zmęczone.

Może miały trudny dzionek?

„W teatrze”

Marlena Szeląg

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,

przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę...

Wtem gasną światła w wielkiej sali,

wszyscy rozmawiać zaraz przestali.

Do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się rozpoczyna.

Już scenografia wprawia w zdumienie,

do zamku przeniesie nas przedstawienie.

Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na wielkim tronie.

A z nim aktorka w sukni balowej,

odgrywa rolę mądrej królowej.

Już słychać w dali trąby i dzwony,

poddani składają niskie ukłony.

Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,

a obok niego koń płowy stoi.

Lecz koń ten nie jest żywą istotą,

jest rekwizytem, ręczną robotą.

I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,

to w przedstawieniu jest ożywiony.

„Trzy magiczne słowa”

Marlena Szeląg

Trzy magiczne słowa

zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam –

do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję.

Dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem,

gdy przykrość tobie zrobię.


„Skarga książki”

Jan Huszcza

Jestem książką z dużej szafy.

Wszyscy mówią, żem ciekawa,

więc mnie ciągle ktoś pożycza,

lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozaginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś, ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce

Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Władka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa,

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować,

to się na klucz zamknę w szafie!

JAGÓDKI - WYNIKI WIELKANOCNEGO KONKURSU GRUPOWEGO

Dziękujemy za tak liczne zainteresowanie naszym konkursem grupowym na ozdobę wielkanocną. 

 

Laureaci:

I miejsce Aleksandra Świerczek

II miejsce Aleksandra Hańderek 

III miejsce Bartłomiej Adamiec

 

Wyróżnienia: 

Igor Wojtas

Aleksandra Adamczyk 

Leon Honkisz

Mateusz Góra

Liliana Wawak 

Gabriela Sporysz

Patryk Waligóra

Kornelia Bebek

Anna Chęcińska

Marcel Krówka

Oliwia Matlak

 

123 MIESCE

Wyróżienie1

 

JAGÓDKI - WIEMY JAK SIĘ UBRAĆ #LEKCJAHIGIENY #WIRUSOOCHRONA

Jagódki WIEMY JAK SIE UBRAĆ

JAGÓDKI - EKSPERYMENT "UCIEKAJĄCE BAKTERIE" #LEKCJAHIGIENY #WIRUSOOCHRONA

Jagódki EKSPERYMENT

JAGÓDKI - UKŁADAMY WARZYWNE DOMINO #LEKCJAHIGIENY #WIRUSOOCHRONA

Jagódki wARZYWNE DOMINO

JAGÓDKI - ZDROWE I KOLOROWE KANAPKI #LekcjaHIGIENY #wirusoochrona

Wirusoochrona zdjęcia

JAGÓDKI - SADZIMY CEBULĘ

Jagódki sadzimy cebulę

"Jak Koralik budził las" - Powitanie Wiosny 2021

 

Dzieci z grupy "Jagódki" wraz z wychowawcami

przygotowały występ z okazji nadchodzącej wiosny.

Zapraszamy do obejrzenia filmu:

 tlo

JAGÓDKI - NASZE MAŁE DAMY RÓWNIEŻ ŚWIĘTUJĄ DZIEŃ KOBIET

Desktop

JAGÓDKI - MARZEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Mali odkrywcy.

2. Tajemnice świata.

3. Nadchodzi wiosna.

4. Wiosna tuż – tuż.

5. Święta, święta, biją dzwony.

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne:

- Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i

wymyślania zagadek.

- Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku.

- Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.

- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.

- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i

ekspresji ruchowej.

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania

części garderoby.

- Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej

strony ciała.

- Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania

informacji.

- Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.

- Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w

przyrodzie.

- Kształcenie umiejętności wnioskowania.

- Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych

zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.

- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.

- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych

nazw wiosennych kwiatów.

- Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie

postawy proekologicznej.

- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących

ptaków.

- Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia

dźwiękonaśladowcze.

- Kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku

dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach).

- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

(pary podobne, pary funkcyjne).

- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych

gatunków ptaków występujących w Polsce.

- Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku

na jednej nodze i obunóż.

- Rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych

owoców i warzyw.

- Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

- Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu

muzycznego za pomocą ruchu

- Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów

ludowych – topienie Marzanny.

- Doskonalenie sprawności manualnej.

- Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.

- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania

podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.

- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych

w gospodarstwie.

- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów:

kaczka, indyk, koza, pies, kot.

- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania

podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków

gospodarstwa wiejskiego.

- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed

przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.

- Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych

pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich
.

- Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania

historyjki obrazkowej.

- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami

świątecznymi.

- Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.

- Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.

Piosenki


Tajemnicza paczka

Sł. I muz. Maria Zofia Tomaszewska


Lubię iść na babci stryszek,

Choć się trochę boję myszek.

Dzisiaj tam poszedłem z rana,

Patrzę – paczka zawiązana.

Bardzo mnie interesuje,

Co w jej środku się znajduje.

Może książki lub korale?

Może są tam listy stare?

Ref.: Lecz nie ruszam paczki tej,

Bo to skarby babci mej.

Zielone ufoludki

sł. Anna Rżysko-Jamrozik, muz. Wiesław Kowalewski


Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

Gwiazdach, planetach i orbitach.

O niczym innym nie chce słyszeć,

Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę

I latający ujrzał spodek,

Bo wylądował dziś w ogródku

Pojazd zielonych ufoludków.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,

Całe zielone są ufoludki. (2x)

Kot na ich widok zaraz zmyka,

Dziwnego boi się ludzika.

Pies szybko przykrył nos ogonem,

- Może to gryzie to zielone?

A czym się żywi śmieszny tworek?

Czy zjedzą z nami podwieczorek?

Kompot dostały, tort dostały,

Zjadły, wypiły, odleciały.

Ogródek

Sł. I muz. Maria Zofia Tomaszewska


Przed mym domem jest ogródek.

Na wiosenne czas porządki,

Więc z piwnicy wezmę grabie

I uprzątnę wszystkie grządki.

Potem tata je wypieli,

Mama tam zasadzi kwiatki.

I niedługo nasz ogródek

Piękne będzie miał rabatki.

Wzorek na pisance

Sł. I muz. Maria Zofia Tomaszewska


Ajajaj, ajajaj

Dziś kupiłam dziesięć jaj.

Barwnikami pomaluję

Wszystkie kurze jajka.

Ajajaj, ajajaj

Dziś kupiłam dziesięć jaj.

Potem wzorki narysuję

Na moich pisankach.

Ref.: Pisanki we wzorki

Pięknie wyglądają.

Pisanki we wzorki

Stół nasz ozdabiają (x2)


Wiersze

Gdy noc nadchodzi

Marlena Szeląg


Gdy noc nadchodzi, świat mrok przykrywa,

W wysokich drzewach puchacz się skrywa.

Na niebie gwiazdy się pojawiają,

Popatrz, jak pięknie do Ciebie mrugają.

Księżyc okrągły spogląda zza chmury

Na senne lasy, morza i góry...

Ja także sobie szykuje posłanie,

Zapinam guziki w niebieskiej piżamie.

Wskakuje do łóżka, czeka mnie spanie,

Zbudzę się jutro na pierwsze śniadanie.

Przedszkolaki tańczą

Małgorzata Barańska


Tańczą sobie przedszkolaki,

Hop, siup, tralala!

Wszystkie lubią taniec taki,

Hop, siup, tralala!

W tańcu pięknie podkakują,

Hop, siup, tralala!

I nóżkami przytupują

Hop, siup... Bęc!

Idzie tęcza

Magdalena Ledwoń


Idzie tęcza skrajem łąki,

zanuciły jej skowronki:

„My kochamy ciebie, wiesz?

Zostań z nami, jeśli chcesz!”.

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem.

Tyle tęcza ma kolorów

Na wiosennym niebie.

JAGÓDKI - DZIEŃ DINOZAURA 2021

Dzień Dinozaura 1

Dzień Dinozaura 2

Dzień Dinozaura 3

Dzień Dinozaura 4

JAGÓDKI - DZIEŃ KOTA SPĘDZAMY NA KOCICH FIGLACH

KOT1

KOT2

KOT3

KOT4

KOT5

JAGÓDKI - MALI KONSTRUKTORZY

Mali konstruktorzy1

Mali konstruktorzy

JAGÓDKI - WALENTYNKI 2021

Walentynki

Walentynki1

Walentynki2

JAGÓDKI - ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

jagody angielski

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information