Login Form

Licznik odwiedzin

4132532
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
420
442
1689
4122266
4690
25946
4132532

Your IP: 54.211.101.93
Server Time: 2021-12-07 10:49:37

JAGÓDKI                                     jagoda

 


Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Malwina Łukaszewicz, mgr Elżbieta Szwarc


ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA - JAGÓDKI

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

ZABAWY Z DRUŻYNĄ KANGURA - JAGÓDKI

ZABAWY Z DRUŻYNĄ KANGURA

KOLOROWE ŚWIATŁA ZNAMY - JAGÓDKI

KOLOROWE ŚWIATŁA ZNAMY

NASZE LOGO - JAGÓDKI

jagódki logo1

jagódki logo2

JAGÓDKI - WRZESIEŃ 2021

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?

2. JAK BYĆ SUPERBEZPIECZNYM?

3. JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?

4. KIEDY PANI JESIEŃ OBCHODZI URODZINY?

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:

-Wprowadzenie znaczków rozpoznawczych;

-ustalenie kodeksu grupowego;

-poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa obowiązujących w grupie przedszkolnej oraz poza przedszkolem;

-wyróżnianie i nazywanie części ciała;

-poszerzanie wiedzy na temat jesieni;

-poznanie i nazywanie wybranych drzew ( dąb, klon, kasztanowiec), ich owoców i liści;

-zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park;

-zachęcanie do uczestnictwa w zabawach rozwijających aktywność badawczą;

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy;

-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,

-rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu;

-wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela;

-kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi ( pełnymi zdaniami);

-stwarzanie sytuacji sprzyjających doskonaleniu pamięci;

-kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych;

-rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;

-rozwijanie umiejętności muzycznych oraz umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;

-rozwijanie sprawności fizycznej;

-rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

 PIOSENKI:

 

"Powitanie"

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Halo, cześć! Stańmy wraz,

aby było widać nas!

Ręką wszystkim pomachamy i zajęcia zaczynamy!

I zajęcia zaczynamy!

2. Halo, cześć! Ważny jest

na dzień dobry miły gest.

Więc uśmiechem się witamy i zajęcia zaczynamy!

I zajęcia zaczynamy!

 

„Przedszkolne zakamarki”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Są w przedszkolu różne miejsca, znane i nieznane nam.

Chcemy poznać tutaj wszystko, wiedzieć, co jest tu i tam.

Tutaj każdy kącik jest ciekawy taki.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – przedszkolaki!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – przedszkolaki!

Ref.: I ktoś w końcu powie mi,

i ktoś w końcu powie mi,

dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi,

dokąd zaprowadzą mnie te wszystkie drzwi.

2. Oto proszę – nasza sala, obok inne sale są.

Tu łazienka, tu jadalnia, taki jakby drugi dom.

Szatnia, kuchnia, schowek i schodowe klatki.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – pięciolatki!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – pięciolatki!

Ref.: I ktoś w końcu…

3. Tutaj mamy gabinety – w prawo, w lewo, prosto też.

Tu dyrekcja, tu pedagog, a tu logopeda jest.

Tędy na plac zabaw, ogród też zaprasza.

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – grupa nasza!

Chcemy poznać tutaj wszystko, my – grupa nasza!

Ref.: I ktoś w końcu…

 

„Kolorowe światła”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Gdy na rower wsiadam,

na głowę kask zakładam.

Już kręcą mi się koła.

Wycieczka to wesoła!

Rodzinka jedzie cała

i babcię też zabrała -

po drodze rowerowej

i szosie asfaltowej.

Ref.: Uwaga, uwaga!

Czy wiemy, co robimy,

gdy czerwone światło jest?

Wiemy – stoimy!

A co będziemy robić, gdy zielone światło?

Ruszamy do przodu, zapamiętać to łatwo!

2. Gdy autem jedzie tata

i wiezie mnie i brata,

to pasy zapinamy

i wtedy brrrum! Ruszamy.

Ostrożnie tak jedziemy,

wypadku mieć nie chcemy.

Spokojnie i bezpiecznie,

z humorem też koniecznie!

Ref.: Uwaga, uwaga!…

3. Kiedy idę z mamą,

to wtedy jest tak samo.

Bo piesi uważają,

gdy światła się zmieniają.

Popatrzeć trzeba w lewo,

popatrzeć trzeba w prawo,

a potem znowu w lewo –

i przejść przez jezdnię żwawo!

Ref.: Uwaga, uwaga!…

 

„Świat emocji”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Kiedy krzywię swoją twarz,

kiedy złoszczę się, bo coś jest nie tak,

to tłumaczą mi,

że są czasem gorsze dni.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak.

Złość i smutek, radość, strach,

wszystko to w sobie mam.

Muszę tylko starać się,

aby mniej było złości,

strachu, smutku, a więcej – radości!

2. Kiedy bardzo smutno mi,

lecą z oczu mych jak sól słone łzy.

Bardzo proszę, niech

ktoś przytuli wtedy mnie.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…

3. Kiedy czegoś boję się,

chcę się schować, by nie widział nikt mnie.

Chcę pomocy i

by ktoś rękę podał mi.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…

4. Lecz na szczęście jest też śmiech,

który sprawia, że ten świat jasny jest.

Tak się dobrze śmiać,

dobry humor wkoło siać!

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…

 

„Jedzie jesień”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Jedzie jesień ulicami złotym wozem z konikami.

Wiezie grzyby, winogrona, jarzębiny kiście.

Trzyma w rękach swoje skarby:

wielki pędzel oraz farby, tam gdzie spojrzy, tam maluje kolorami liście.

Ref.: Wiatr na nogach kalosze już ma.

Na liściach jesienne melodie gra.

Drogą i polem pod parasolem

śpiewa wraz z deszczem – la, la, la, la.

2. Jedzie jesień poprzez lasy, a zwierzęta swe zapasy

robią, aby w swych mieszkaniach miło przezimować.

Odlatują w kluczach ptaki, a wesołe przedszkolaki

pod jesienne parasole szybko chcą się schować.

Ref.: Wiatr na nogach kalosze już ma…

 

WIERSZE:

 

„Robimy kółeczko”

 

Robimy kółeczko, okrągłe jajeczko,

klaszczemy, tupiemy, stoimy już.

Robimy kółeczko, okrągłe jajeczko,

klaszczemy, tupiemy, siedzimy już.

 

„Baw się razem z nami”

Bożena Forma

 

Imiona swoje znamy,

humory dobre mamy,

do wspólnej zabawy

wszystkich zapraszamy.

Ręce podajemy,

nogami tupiemy,

bardzo dobrze śpiewać

piosenkę umiemy.

 

„Ruch drogowy”

Monika Sobkowiak

 

Pewnego słonecznego dnia,

a był to dzień całkiem typowy,

takie na przejściu dla pieszych

usłyszał wróbel rozmowy.

„Ogarnia mnie smutek

i wielkie zdenerwowanie,

gdy zapalam swoje światło,

a ktoś na przejściu nie stanie.

Gdy nieostrożne dziecko

pędzi jak szalone

i zapomina, że trzeba stać,

gdy widać światło czerwone”.

Rzekło światło zielone:

„Gdy na czerwonym świetle

przebiegła osoba setna,

czerwony sygnalizator ze złości

wybuchł jak wulkan Etna.

Polecam więc wszystkim,

gdy czerwone się zapali,

żeby spokojnie i cierpliwie

na mnie zaczekali.

Z uśmiechem zapraszam,

ja – światło zielone –

żeby się rozejrzeć

przed przejściem na drugą stronę.

Spojrzeć w lewo, potem w prawo,

potem w lewo jeszcze raz.

Nic nie jedzie? Bardzo dobrze.

Przez ulicę ruszać czas!

Jeśli chcesz, by sygnalizator był zadowolony,

Zawsze zaczekaj na kolor zielony!”.

„A wiecie, co ja widziałam?

– zawołała zebra z ulicy.

Nigdzie się nie spieszę,

spokojnie sobie leżę,

a tu nagle trach! Ktoś zamiast iść,

jedzie po mnie na rowerze!

Przejście dla pieszych

jest trasą spacerową.

Rowery zapraszam

na ścieżkę rowerową!”.

 

„Na pomoc”

Iwona Róża Salach

 

Gdy przytrafi się wypadek,

wiem, co trzeba robić.

Nauczyła mnie mama,

do kogo zadzwonić.

Gdy się zderzą samochody,

okradną Alicję,

997 stukam,

dzwonię na policję.

Widać z okna ogień,

chmurę jak noc czarną,

998 stukam,

wzywam straż pożarną.

Gdy ktoś złamie rękę,

nogę albo się skaleczy,

999 to numer,

gdzie pan doktor leczy.

A gdy w domu czasem

potrzebuję pomocy,

do babci mogę dzwonić rano,

wieczorem i w nocy.

 

„Ruchy”

Iwona Róża Salach

 

Mam dwie ręce i dwie nogi,

ale jedną głowę,

dwoje oczu, dwoje uszu,

tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,

zapachy wącha nos.

Gdy myślę, dotykam czoła,

na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę

i groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę

– wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach

albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam.

O, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą,

zginam kolana także.

Stopami robię kroki,

na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie,

o czym w wierszyku jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy

możesz ze mną spróbować.

 

„Złość”

Justyna Hadryś

 

Złość piękności szkodzi

to nauka znana,

Dlaczego jestem dzisiaj taki zły od rana?

Tupię, kopię i grymaszę,

rzucam książką i wciąż płaczę.

Nikt dziś nie wie, co mi jest,

nawet mój przyjaciel pies.

Wtem do domu babcia weszła:

Czy to tutaj ta złość mieszka?

Mam coś na jej odwołanie.

Ciekaw jestem niesłychanie.

Z pudełka głowa kotka wyglądała.

Szara, ufna i taka mała.

Ale co to, smutna mina?

Kotek drży i się wygina!

Wystraszył się nowego pana,

złego jak osa już od rana.

Babcia serdecznie mnie przytuliła

potem okno otworzyła

i do ucha mi szepcze:

Wyrzuć złość przez okno wreszcie!

A ja zmęczony płaczem i kopaniem,

krzyknąłem przez okno: a kysz z dąsaniem!

Wtem wszystkie dąsy i grymasy,

Przez okno uciekły w pola i lasy.

JAGÓDKI - CAŁOROCZNA REALIZAJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ "MATEMATYKA - ZABAWY DLA SMYKA"

Innowacja1

Innowacja3

 

Innowacja4Innowacja2

Innowacja5

Innowacja6

Innowacja7

Innowacja8

Innowacja9

Innowacja10

JAGÓDKI - ZABAWY Z KODOWANIEM

KODOWANIE1

KODOWANIE2

JAGÓDKI - DZIEŃ DZIECKA - ZABAWY I KONKURENCJE ZRĘCZNOŚCIOWE W SALI

DDZ1

DDZ2

DDZ3

DDZ4

JAGÓDKI - DZIEŃ DZIECKA - SPOTKANIE Z KONIEM

Koń

Koń 1

Koń 2

JAGÓDKI - CZERWIEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I. DZIEŃ DZIECKA.

II. LATO-CZAS ZABAWY.

III. KOLOROWE LATO.

IV. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.

V. DO WIDZENIA!

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

- poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,

- poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,

- poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,

- poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie

opowiadania,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania

uczyć i emocji,

- poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,

- poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,

- poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,

- poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad

morzem,

- poznanie cech charakterystycznych wybranych

krajobrazów: morze, góry, jeziora,

- uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,

- poznanie sposobów ochrony przed słońcem
,

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas

wakacji nad morzem,

-rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej

utworu literackiego
,

- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i

posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

- poznanie określeń związanych z położeniem różnych

przedmiotów w przestrzeni,

- rozwijanie orientacji w przestrzeni,

- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej

podczas wykonywania zadań,

- poznanie wybranych kroków tanecznych,

- rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,

- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,

- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego

muzykowania,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie motoryki małej,

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony

temat,

- uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody.


Piosenki:


„Kwiat „

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Kwiat ma płatków bardzo wiele,

które w krąg się układają.

Wszystkie dzieci lubią kwiatki.

Bardzo chętnie je wąchają.

„Poleczka na lato”

sł. Dorota Gellner, muz. Adam Skorupka

Noga lewa, noga prawa

i zaczyna się zabawa.

Noga prawa, noga lewa,

każdy tańczy , każdy śpiewa.

Ref. To poleczka, na lato, na lato!

Pełna owoców, i kwiatów pełna też!

To poleczka, na lato, na lato!

Zatańcz z mamą i z tatą, jeśli chcesz.

Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,

słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.

To poleczka, na lato, na lato!

Zatańcz z mamą i z tatą, jeśli chcesz.

Pięta, palce, palce, pięta,

każda buzia uśmiechnięta.

Pięta , palce, palce, pięta

i w kolanie noga zgięta.

Ref. To poleczka...

Dzikie skoki i podskoki,

i łapiemy się pod boki.

Dzikie skoki i podskoki,

tańczy niski i wysoki.

„Stonoga”

sł. i muz. tradycyjne

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga,

aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc!

Pierwsza noga, druga noga,

trzecia noga, czwarta noga,

piąta noga, szósta noga, siódma noga iii...

Odwłok!

„Tory kolejowe”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Szyna pierwsza, szyna druga,

pociąg światłem do nas mruga.

Lewa szyna, prawa szyna,

pędzi po nich ta maszyna.

Szyny biegną koło siebie,

Ale dokąd, tego nie wiem.

W dal pociągi podążają,

gdzieś podróży koniec mają.

„Zabawy pod trzepakiem”

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Szybko muszę zjeść śniadanie.

Pod trzepakiem mam zebranie.

Trzeba zastanowić się,

w jaką dzisiaj gramy grę?

Ref.: Raz, dwa, trzy, Liczysz ty!

Ene, due, like, fake,

Torba, borba, ósme, smake.

Deus, deus, kosmateus i morele baks.

Może w berka kucanego,

albo lepiej w chowanego.

Kto w dwa ognie dzisiaj gra?

Albo w klasy, hopsasa.

Ref.: Raz...

Mama woła mnie z balkonu.

Muszę wracać już do domu.

I gdy tylko obiad zjem,

wymyślimy nową grę.

Ref.: Raz...

„Niech żyją wakacje!”

sł. Maria Kownacka, muz. Jan Wesołowski

Ref.: Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las.

I niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka

i kajak i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę

samiutkiego ranka.

Gorące złote słońce

na ciemno nas opali,

w srebrzystej bystrej rzece

będziemy się kąpali.

Ref.: Niech żyją wakacje...

Wiersze:

„Czerwiec”

Janusz Jabłoński

Bardzo lubię czerwiec,

A najbardziej za to,

Że to właśnie w czerwcu

Zaczyna się lato.

I nikt nie narzeka,

Że brzydka pogoda.

I pachną truskawki,

I można zjeść loda.

Lubię go za słońce,

Które jasno świeci.

I za to, że w czerwcu

Święto mają dzieci.

„Maszerują dzieci”

Małgorzata Barańska

Wietrzyk wieje, słonko świeci,

maszerują drogą dzieci.

Jaka długa jest ta droga!

Zosię boli jedna noga.

Jaka długa jest ta droga!

Zosię boli druga noga.

Teraz dzieci sobie siedzą

i śniadanko pyszne jedzą.

„Na łące” (we fragmentach)

Irena Suchorzewska

Gdy się zmęczysz, po zabawie,

Brzuszkiem połóż się na trawie:

Słońce świeci, wiatr powiewa,

Trawy wielkie aż do nieba,

Miodem pachnie cała łąka.

Patrz – tam żuk, a tu biedronka,

Dalej mrówka, niby w lesie,

Jakiś wielki ciężar niesie. (...)

Między źdźbłami, w świetle słonka

Pajęczyna jak koronka.

Pająk ją bez przerwy snuje,

Nic go więcej nie zajmuje...

Jeszcze dalej widzisz znowu

Gąsienicę kolorową.

Gryzie listek, łeb przechyla.

Wiesz, że zmieni się w motyla?

Słyszysz bąka bas głęboki?

Zbiera z kwiatów słodkie soki.

Złota pszczoła cicho brzęczy,

Chce mieć miodu jak najwięcej,

Do wieczora od poranku

Zbiera, nosi bez ustanku...

Gdy się zmęczysz, po zabawie,

Zajrzyj, co się dzieje w trawie:

Czy to piątek, czy sobota

W trawach, w kwiatach wre robota!

„Babki z piasku”

Agnieszka Frączek

Obok mnie na plaży w Łebie

siedzi słoń

i w piasku grzebie.

Ma kapelusz w barwne grochy,

strój plażowy ciasny trochę,

parasolkę, mokasyny,

krem, foremek trzy tuziny,

zgrabne grabki i łopatkę,

nawet sitko w drobną kratkę

i wiaderko w żółte paski.

Właśnie stawia babki z piasku.

Ale cóż to?

Z pierwszej babki

powstał stwór o kształcie żabki!

Druga wilcze zęby szczerzy,

trzecia igły ma jak jeżyk,

a kolejna – słoń się zżyma –

muszlę dźwiga, niczym ślimak!

Piąta statek przypomina,

szósta dzióbek ma pingwina,

siódma – komin i balkony,

wielkie okna, w nich zasłony.

Ale za to ósma babka...

Tu dopiero jest zagadka!

Kształt ma jakiś tajemniczy,

nie kojarzy mi się z niczym –

nietoperzem, domkiem, ptakiem,

wilkiem, jeżem czy ślimakiem.

Absolutnie nietypowa...

dziwna...

i niewymiarowa...

Posypana piaskiem pudrem

(a to przecież bardzo trudne)...

Apetyczna, choć piaskowa...

Wiem! To babka jest drożdżowa!

„Morze, góry i jeziora”

Janusz Jabłoński

Mała Ola razem z tatą

Nad Bałtykiem spędza lato.

Choć ją piasek w stopy parzy,

Co dzień bawi się na plaży.

Tomek z mamą wolą góry –

Skalne szczyty ponad chmury

I wędrówki poprzez hale,

Tam gdzie owce i górale.

A ja razem z moim bratem

Na Mazury jadę latem.

Białe żagle i jeziora –

Przygód już nadchodzi pora.

„Słońce”

Marlena Szeląg

Krąży słońce po tym niebie,

zaraz przyślę je do Ciebie,

lecz uważaj, jest gorące!

Będą dłonie wnet bolące!

Raz, dwa, trzy,

Słońce teraz trzymasz Ty!

JAGÓDKI - MAJ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.Książka – mój przyjaciel.

2.Bajki, baśnie, legendy.

3.Rodzina razem się trzyma.

4.Ja i moi bliscy.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze :

- poznanie wartości „mądrość”;

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz

budowania wypowiedzi;

- rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności

komunikacyjnych dzieci;

- budzenie zainteresowania książkami poprzez różne

zabawy;

- rozwijanie orientacji w przestrzeni;

- rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu;

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk;

- kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania

prac;

- budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w

książkach;

- poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury

dziecięcej (bajki i baśnie);

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;

- poznanie roli księgarni;

- rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań

tekstowych;

- rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z

obserwowanej rzeczywistości;

- rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej;

- rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej

nastroju;

- budzenie zainteresowania muzyką;

- poznanie roli i wartości rodziny;

- rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o

emocjach;

- poznanie roli poszczególnych członków rodziny;

- rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania;

- wzmacnianie więzi rodzinnych;

- poznanie nazw wybranych kwiatów;

- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach;

- uwrażliwienie na potrzeby innych;

- kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego

za pomocą ruchu;

- poznanie wartości obdarowywania najbliższych

upominkami;

- rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji;

- poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków;

- ukazanie piękna bycia częścią rodziny;

- ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie;

- poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku

polskim i angielskim;

- rozwijanie umiejętności przeliczania;

- rozwijanie umiejętności językowych dzieci;

- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej

podczas zabaw;

- rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności

wokalnych;

- poznanie wyglądu różnych zegarów;

- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego;

- kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych

wg instrukcji słownej N.;

- rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.

Piosenki:

Książka

Sł. I muz. Maria Zofia Tomaszewska

Książka leży na stoliku.

Ona służy do czytania.

By ją poznać trzeba czytać.

Wie to nawet mała Ania.

List babci

Sł. I muz. Maria Zofia Tomaszewska

Babcia napisała list do cioci Hani.

W liście umieściła tylko jedno zdanie:

Moja droga Haniu,

u nas wszystko świetnie,

Kończę i pozdrawiam Ciebie najserdeczniej.

Duszki, duszki ...

Aleksander Pałac

Żyją w lesie małe duszki,

które czyszczą leśne dróżki.

Mają miotły i szufelki

i do pracy zapał wielki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne

wstają co dzień bardzo wcześnie

i ziewając raz po raz

zaczynają sprzątać las.

Piorą liście, myją szyszki,

aż dokoła wszystko błyszczy.

Muchomorom piorą groszki,

bo te duszki to czyścioszki.

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,

zaraz duszek za nim leci.

Zaraz siada mu na ręce,

grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!

Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

Weź mnie na ręce

Arka Noego


Weź mnie weź mnie na ręce

Mi nie potrzeba nic więcej

Weź mnie weź mnie na ręce

Wracaj wracaj

Wracaj do domu przytul mnie

Nie siedź w pracy cały dzień

Na kolana wskoczę Tobie

Już doczekać się nie mogę

Możesz być nawet mistrzem świata

Tylko do domu szybko wracaj

Wracaj do domu i bądź z nami

Nie siedź w pracy godzinami

Weź mnie weź mnie na ręce...

Ważna jest w życiu każda chwila

Chodźmy na spacer albo do kina

Wracaj do domu i bądź z nami

Nie siedź w pracy godzinami

Weź mnie weź mnie na ręce...

Wiersze:

Książeczka

Gabriela Lipińska

Książkę małą mam, teraz tobie dam.

To nie książka, lecz książeczka.

Jaka wyjdzie z niej bajeczka?

Rodzinka

Małgorzata Barańska

To jest mama, to jest tata,

A tu są ich dzieci.

Wszyscy idą na wycieczkę,

Bo słoneczko świeci.

Myszki

Marlena Szeląg

Mała myszka rano wstała

I w spiżarni grasowała.

Myszki mama teraz wstała,

Razem z myszką grasowała.

Myszki tata teraz wstał,

Razem z resztą grasował.

Myszki babcia teraz wstała,

Razem z resztą grasowała.

Myszki brat ostatni wstał,

Razem z nimi grasował.

A na koniec kocur bury,

Złapać myszki chciał w pazury!

JAGÓDKI - WIOSENNE ZABAWY NA PLACU ZABAW

plac zabaw

JAGÓDKI - BAWIMY SIĘ W TEATR

Teatrzyk

JAGÓDKI - DZIEŃ ZIEMI

Dzień Ziemi

Dzień Ziemi 2

JAGÓDKI - KWIECIEŃ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. WIOSNA TUŻ TUŻ.

2. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT.

3. JESTEM KULTURALNY.

4. KSIĄŻKA - NASZ PRZYJACIEL.

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne:

• poznanie cech krajobrazu wiejskiego,

• poznanie zwierząt żyjących na wsi,

• poznanie znaczenia „wiary we własne siły” na podstawie

bajki,

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

odczuwanych w różnych sytuacjach,

• poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję
,

• uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej

zasoby,

• nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i

właściwego z nich korzystania,

• poznanie pojęcia „film animowany”, „teatr”,

• poznanie roli aktora w teatrze,

• poznanie cech baletu i opery,

• poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na

podobieństwa i róznice w ich wyglądzie,

• budzenie zainteresowania książkami poprzez rożne

zabawy,

• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze

względu na jedną cechę,

• rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

• zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć

• rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

• rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

• zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw,

ćwiczeń i zadań,

• doskonalenie percepcji wzrokowej,

• rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

• rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

• doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i

odpowiadania na pytania,

Piosenki:

„Świnki”

Za stodołą, w małym chlewie

mieszka sobie świnek sześć.

Co dzień rano im w

gospodyni daje jeść.

Cztery krótkie, grube nóżki,

śmieszny ryjek, oczka dwa

i ogonek zakręcony

każda śliczna świnka ma.

Najweselej jest w chlewiku,

gdy maciorka dzieci ma.

Ile kwiku, ile krzyku!

Świnka o prosiaczki dba.

„Haft ludowy”

Spójrzcie na bluzeczkę Oli.

Na niej wzór jest krzyżykowy.

Krzyżyk, obok niego drugi

ozdabiają strój ludowy.

Te krzyżyki kolorowe

igłą pięknie wyszywane

wyglądają bardzo ładnie

są przez wszystkich podziwiane.

„Grozik”

Poszło dziewczę po ziele,

po ziele, po ziele,

nazbierało niewiele, niewiele, hej!

Przyszedł do niej braciszek,

połamał jej koszyczek!

Oj, ty, ty! Oj, ty, ty!

Za koszyczek zapłać mi!

Oj, ty, ty! Oj, ty, ty!

Za koszyczek zapłać mi!

„Grzeczne słówka”

Dziękuję, przepraszam i proszę,

trzy słówka, za małe trzy grosze.

I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna

znają te słówka na pewno.

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze:

dziękuję, przepraszam i proszę.

To przecież niewiele kosztuje,

gdy powiesz: uprzejmie dziękuję.

Korona ci z głowy nie spadnie na pewno,

nawet gdy jesteś królewną.

Ref.: Trzy słówka, za małe trzy grosze...

„Książka”

Książka leży na stoliku.

Ona służy do czytania.

By ją poznać, trzeba czytać.

Wie to nawet mała Ania.

Wiersze:

„Co słychać na wsi”

Wanda Chotomska

Co słychać? – Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle-Kle!

Na stawie: – Kwa-kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

– Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau...

A co słychać w domu,

nie powiem nikomu!

„Świnka”

Wanda Szumanówna

To będzie świneczka.

Brzuszek jak beczka,

ogon zakręcony, ryjek przytępiony,

ucho, oko..., nóżki małe...

i zwierzątko jest już całe!

„Filemon i Bonifacy”

Urszula Machcińska

Tu są uszka, tam ogonek.

Proszę: oto Filemonek.

Prawie cały jak śnieg biały.

Taki śliczny kotek mały.

Dzieci lubią tego kotka.

Chce go głaskać, kto go spotka.

Jest tam jeszcze Bonifacy.

Czuje się jak w kociej pracy.

Filemona wciąż pilnuje,

Bo ten cały czas figluje.

Bonifacy ma futerko

Całe lśniące jak lusterko.

Lubi mięsko, ciepłe mleczko,

Kocią karmę i jajeczko.

Odwiedź kiedyś koty oba.

Każdy z nich Ci łapkę poda.

Chyba, że będą zmęczone.

Może miały trudny dzionek?

„W teatrze”

Marlena Szeląg

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,

przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę...

Wtem gasną światła w wielkiej sali,

wszyscy rozmawiać zaraz przestali.

Do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się rozpoczyna.

Już scenografia wprawia w zdumienie,

do zamku przeniesie nas przedstawienie.

Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na wielkim tronie.

A z nim aktorka w sukni balowej,

odgrywa rolę mądrej królowej.

Już słychać w dali trąby i dzwony,

poddani składają niskie ukłony.

Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,

a obok niego koń płowy stoi.

Lecz koń ten nie jest żywą istotą,

jest rekwizytem, ręczną robotą.

I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,

to w przedstawieniu jest ożywiony.

„Trzy magiczne słowa”

Marlena Szeląg

Trzy magiczne słowa

zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam –

do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję.

Dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem,

gdy przykrość tobie zrobię.


„Skarga książki”

Jan Huszcza

Jestem książką z dużej szafy.

Wszyscy mówią, żem ciekawa,

więc mnie ciągle ktoś pożycza,

lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozaginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś, ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce

Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Władka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa,

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować,

to się na klucz zamknę w szafie!

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information