Login Form

Licznik odwiedzin

3822237
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
275
1037
2380
3811009
1312
29964
3822237

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-03-02 09:06:31

JAGÓDKI                                     jagoda

 


Grupa wiekowa: 4 LATKI

wychowawcy: mgr Paulina Płonka, mgr Elżbieta Szwarc


JAGÓDKI - ZABAWY MUZYCZNO-RYTMICZNE ZE WSTĄŻKAMI

JAGÓDKI ZABAWY MUZYCZNO RYTMICZNE ZE WSTĄŻKAMI

JAGÓDKI - LUTY 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE

* BAJKI I BAJECZKI.
* ZABAWY W KARNAWALE.
* DAWNO,DAWNO TEMU.
* DZIEŃ I NOC.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Piosenki:

„MUZYKANCI -KONSZABELANCI”

Jestem muzykantem-konszabelantem.
-My muzykanci-konszabelanci.
-Ja umiem grać.
-My umiemy grać.
-Na skrzypcach.
-Na skrzypcach.
(trąbie, flecie, bębnie, na wszystkim)

„LABADA”

Tańczymy labada, labada, labada,
tańczymy labada, małego walczyka.
Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze,
tańczą go harcerze i małe zuchy też.

-Małe główki były?
-Były.
-Teraz będą małe ramionka.

Tańczymy labada, labada, labada,
tańczymy labada, małego walczyka.
Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze,
tańczą go harcerze i małe zuchy też.

-Małe główki były?
-Były.
-Teraz będą małe brzuszki.

Tańczymy labada, labada, labada,
tańczymy labada, małego walczyka.
Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze,
tańczą go harcerze i małe zuchy też.

-Małe główki były?
-Były.
-Teraz będą małe kolanka.

Tańczymy labada, labada, labada,
tańczymy labada, małego walczyka.
Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze,
tańczą go harcerze i małe zuchy też.

-Małe główki były?
-Były.
-Teraz będą małe pietki.

„PROMYCZEK”

1.Już się dzionek rozpoczyna,
już do pracy wstawać czas.
Hejże śpiochy, dosyć spania!
Ja, promyczek, budzę was. /2 x

2.Już słoneczko lśni na niebie,
już się budzi pole, las.
Hejże śpiochy, dosyć spania!
Ja, promyczek, budzę was. /2 x

„ZIMOWA POLECZKA”

1. Zimowa poleczkę na śniegu lub lodzie,
kochają bałwanki i tańczą ją co dzień.
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą-o tak właśnie tak.

Ref.Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
to my, właśnie my!

2.Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,
z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki.
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą-o tak właśnie tak.

Ref.Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
to my, właśnie my!

Stanęły na chwilę, by otrzeć pot z czoła,
lecz skoczna muzyka do tańca nas woła.
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą-o tak właśnie tak.

Wiersze:

„KARNAWAŁ”
Z.Dmitroca

W karnawale, w karnawale
dookoła piękne bale,
gdy orkiestra pięknie gra,
dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy
jest naprawdę pomysłowy,
można przebrać się za jeża,
krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,
Zorro w czarnej masce tańczy,
i Smerfetka razem z nim,
nie wiadomo kto jest kim...

W karnawale, w karnawale
dzieci bawią się wspaniale,
w karnawale każdy chce
tańczyć, śpiewać, bawić się.

„W KOPALNI”
T.Kubiak

Górnik świdrem węgiel kruszy,
z latarenki światło spływa.
Już wagonik z węglem ruszył,
winda w górę go porywa.
Jutro węgla bryły czarne,
kolejarze w świat powiozą.
A pojutrze -piece nasze,
będą grzały na złość mrozom.

„IDZIE NIEBO CIEMNĄ NOCĄ”
E.Szelburg-Zarembina

Idzie niebo ciemną nocą
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdy błyszczą i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały-zobaczyły
i nie chciały dalej spać;
kaprysiły, grymasiły,
żeby im po jednej dać!
Gwiazdki nie są do zabawy,
toż by nocka była zła.
Ej! Usłyszy kot kulawy!
Cicho bądźcie!...A,a,a.

JAGÓDKI - SPACERUJEMY W POBLIŻU PRZEDSZKOLA

JAGÓDKI SPACERUJEMY W POBLIŻU PRZEDSZKOLA

JAGÓDKI - UCZYMY SIĘ WYCINAĆ NOŻYCZKAMI

JAGÓDKI UCZYMY SIĘ WYCINAĆ NOŻYCZKAMI

JAGÓDKI - NASZE PRACE PLASTYCZNE

JAGÓDKI NASZE PRACE PLASTYCZNE

JAGÓDKI - STYCZEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE

* Przez okrągły rok.
* Biało dookoła.
* Babcia i dziadek.
* Lubimy zimę.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Uświadamianie następstwa pór roku.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
- Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.
- Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

PIOSENKI:

Święto Babci i dzień Dziadka

1. Święto Babci i dzień Dziadka
To dla wnuków niezła gratka
Już od rana się szykują
Dziadkom prezent podarują

Ref.: babcia śmieje się hi-hi-hi-hi
Dziadek głośniej ha-ha, hi-hi-hi-hi-hi
Wnuki im całusy ślą
Wszyscy dziś szczęśliwi są / x2

2. Broszka z filcu jest dla babci
A dla dziadka para kapci
Dwa serduszka piernikowe
Wręczą dziadkom dziś wnukowie

Ref.: babcia śmieje się hi-hi-hi-hi
Dziadek głośniej ha-ha, hi-hi-hi-hi-hi
Wnuki im całusy ślą
Wszyscy dziś szczęśliwi są / x2

Karuzela

Chłopcy, dziewczęta
Dalej wszyscy wraz,
Karuzela czeka,
Wzywa nas z daleka.
Starsi już poszli
A młodsi jeszcze nie.

Hej! Hopsasa,
Jak ona szybko mknie!
Hej! Dalej, dalej,
Do zabawy spieszmy się! /2x

Pory roku

1. Cztery pory ma rok cały,
Każda inna oczywiście.
Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,
Lato w słońcu, jesień w liściach.

Ref.: Wiosna, lato, jesień, zima,
Cztery pory rok nasz ma.
Każda różne zna zabawy,
Każda w co innego gra.

2. Wiosna lubi rower, piłkę,
Lato – łódki i skakanki,
Jesień – rolki, hulajnogi,
Zima – narty, łyżwy, sanki.

3. Wiosna stawia babki z piasku,
Lato kąpie się w basenie,
Jesień spaceruje w lesie,
Zima śnieg w bałwana zmienia.

Tupu, tup po śniegu

1. Przyszła zima biała
Śniegu nasypała
Zamroziła wodę
Staw pokryła lodem.

Ref.: Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
Skrzypu, skprzyp na mrozie
Lepimy bałwanka / x2

2. Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku
Dajcie nam okruszków

3. Ciepłe rękawiczki
I wełniany szalik
Białej, mroźnej zimy
Nie boje się wcale.

WIERSZE:

Na karuzeli
Iwona Jabłońska-Gabrysiak

Niech się kręci karuzela,
Bajkę dziś opowie Ela,
Co tam w zimie ecie-plecie,
Co tam w lecie ecie-pecie,
Jak to wiosną w sadzie bywa,
Kto jesienią jabłka zrywa.
W karuzeli, jak co roku,
Wciąż się kręcą pory roku.

Trzy guziczki
Małgorzata Barańska

Zanim wyjdę na spacerek,
To zapinam trzy guziczki,
Potem wiążę dwie sznurówki
I zakładam rękawiczki.
A gdy wracam ze spacerku,
To zdejmuje rękawiczki,
Odwiązuję dwie sznurówki
I odpinam trzy guziczki.

Lód
Arkadiusz Maćkowiak

Czy chcesz loda narysować?
Trudność to niewielka.
Zaczynamy od trójkąta, czyli od wafelka.
Potem kółka rysujemy – to gałki lodowe.
Te czerwone to wiśniowe, białe waniliowe.

Mrozek mrozi, śnieżek prószy...
Małgorzata Strzałkowska

Mrozek mrozi, śnieżek prószy,
Marzna nosy, marzną uszy,
Marzną ręce i policzki,
Marzną gęsi i perliczki,
Marznie zięba, zimorodek,
Myszy też dokucza chłodek,
Z zimna trzęsie się ropucha
I w zmarznięte łapki chucha.
Wieje chłód z kaloryfera,
więc mnie tez mróz doskwiera.
Dość mam zawracania głowy.
Cześć! Zapadam w sen zimowy.

Królowa śniegu
Iwona Jabłońska-Gabrysiak

Królowa śniegu to właśnie ja;
Zimą tu rządzę – i raz, i dwa.
Raz sypnę śniegiem,
Raz szczypnę w ucho.
Czasem zamarza mi też serducho.
Wtedy wokoło pojawia się cisza
i nawet myszka się nie porusza.

JAGÓDKI - WIGILIJKA

JAGÓDKI WIGILIJKA

JAGÓDKI WIGILIJKA2

JAGÓDKI - WARSZTATY BOŻONARODZENIOWE

JAGÓDKI WARSZTATY BOŻONARODZENIOWEJAGÓDKI WARSZTATY BOŻONARODZENIOWE2

JAGÓDKI - UBIERAMY CHOINKĘ

JAGÓDKI UBIERAMY CHOINKĘJAGÓDKI UBIERAMY CHOINKĘ2

JAGÓDKI - MAMA OLUSI CZYTA DZIECIOM BAJKI

JAGÓDKI MAMA OLUSI CZYTA DZIECIOM BAJKI

JAGÓDKI - GRUDZIEŃ 2019

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* GOŚCIE ZA OKNEM.
* CHOINKOWE OZDOBY.
* SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE.
* KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Piosenki: 

„MIKOŁAJ”

1.Siwa broda, i spodnie ma na szelkach
ciepłe buty i czapka czerwona
już zaczyna pakować prezenty
i za chwilę przyjedzie tu do nas.

Ref.: Czy wy wiecie, czy wy wiecie
jest jedyny na świecie,
to nasz stary znajomy

2. Nie zapomni o mamie i tacie
zawsze miły jest i uśmiechnięty
wszystkim dzieciom i dużym i małym
zawsze lubi rozdawać prezenty.

„ŚWIECI GWIAZDKA”

Świeci gwiazdka
jedna, druga.
Główką kręci,
oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki
zaświeciły,
Wszystkie razem
zatańczyły.
Choć gwiazdeczko,
choć gwiazdeczko
Zabawimy się
w kółeczko.
Krążą w kółko
gwiazdki obie.
Czasem nóżką
tupną sobie.
Czasem główką
pokiwają.
I mrugają,
wciąż mrugają.

„CHOINKA PRZEDSZKOLAKÓW”

1. Ubierzemy dziś choinkę
w kolorowe bombki.
Zawiesimy srebrny łańcuch
i czerwone wstążki.

Ref.: Bo najpiękniejsza będzie choinka
w sali przedszkolaków
i najpiękniejsze będą prezenty
dla małych i starszaków.

2.Świecą srebrne gwiazdki wkoło
i lampki mrugają,
moc uśmiechu i radości
przedszkolakom dają!

Ref.: Bo najpiękniejsza...

„STARY ABRAHAM”

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham
a oni siedli i nic nie jedli
Tylko śpiewali sobie tak...
Prawa ręka,
lewa ręka,
prawa noga,
lewa noga i do tego głowa...

Wiersze:

„DOMEK DLA PTASZKÓW”
(I.Suchorzewska)

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga, jest i daszek,
żeby mógł się zmieścić ptaszek.
Jest też miejsce na okruszki
dla wróbelka, pośmieciuszki.
Jest i gwoździk na skraweczki
dla łakomej sikoreczki.

„PIĘKNE KARTKI, CIEPŁE SŁOWA”
(B.Pierga)

Kiedy się zbliżają święta,
o znajomych swych pamiętaj.

Wyślij kilka widokówek,
a w nich szereg ciepłych słówek.

Przyjaciołom z miasta Łodzi
życzyć zdrowia nie zaszkodzi,
a kumplowi spod Sopotu –
aby pozbył się kłopotów.

Gdy okazja się nadarzy,
życz każdemu, o czym marzy!

„CHOINKA”
(A.Maćkowiak)

Już w swej rączce masz ołówek?Już jesteś gotowy?
Narysujemy więc choinkę-to mój pomysł nowy.

Zaczynamy od trójkąta tego największego.
Potem róbmy coraz mniejsze-to proste kolego.

Drugi, trzeci oraz czwarty i wierzchołek mały.
Kółeczkami stwórzmy bombki. To rysunek cały.

tlo

JAGÓDKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

JAGÓDKI DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA1

JAGÓDKI DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA2

JAGÓDKI DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA3

JAGÓDKI - UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA

JAGÓDKI UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA1

JAGÓDKI UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA2

JAGÓDKI UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA3

JAGÓDKI - WARSZTATY CERAMICZNE

JAGÓDKI WARSZTATY CERAMICZNE

JAGÓDKI - POLSKA OD KUCHNI - JEMY PIEROGI

JAGÓDKI POLSKA OD KUCHNI JEMY PIEROGI

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information