Login Form

Licznik odwiedzin

3479304
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
306
2110
11070
3447289
104630
141400
3479304

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-05-29 03:45:53

JAGÓDKI                                     jagoda

 


Grupa wiekowa: 3 LATKI

wychowawcy: mgr Paulina Płonka, mgr Elżbieta Szwarc


JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 21.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 21.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 21.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 20.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 20.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 20.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 17.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 17.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 17.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 16.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 16.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 16.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - WAŻNA INFORMACJA DLA RODZICÓW

DRODZY RODZICE !

Od czwartku (16.04.2020) materiały przygotowane
specjalnie dla JAGÓDEK
będą dostępne do pobrania za pomocą hasła.
W celu otrzymania szczegółowych informacji
bardzo prosimy o sprawdzenie grupowej
poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt telefoniczny.

Pozdrawiamy serdecznie
Elżbieta Szwarc i Paulina Płonka

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 15.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 15.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 15.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 14.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 14.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 14.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 10.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 10.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 10.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 09.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 09.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 09.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 08.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 08.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 08.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 07.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 07.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 07.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 06.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 06.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 06.04.2020.PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNŚCI 03.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNŚCI 03.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNŚCI 03.04.2020 PDF

tlo

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 02.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 02.04.2020

JAGÓDKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 02.04.2020 PDF

tlo

JAGÓDKI - KWIECIEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 * W wiejskim gospodarstwie.
* Święta tuż-tuż.
* W zgodzie z naturą.
* Nasze książki.
* Legendy polskie.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, pojazdów typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
- Kształtowanie poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świąt religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.
- Kształtowanie postaw proekologicznych.
- Kształtowanie świadomości, że książka dostarcza różnych wiadomości o życiu ludzi, o zwierzętach, świecie przyrody.
- Poznanie zasad zachowania się w nowym miejscu: stosowanie form grzecznościowych.
- Wyrabianie szacunku do pracy różnych osób: pracowników księgarni.
- Zapoznanie z polskimi legendami, bajkami
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej poprzez podział słów na sylaby.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich oraz umiejętności wypowiadania się n/t ich treści.
- Ćwiczenie pamięci poprzez naukę krótkich wierszyków.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Piosenki:

Dziwne rozmowy

W chlewiku mieszka świnka,
Co trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona Kwi, Kwi, kwi!

Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa!

Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau!

Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra!

W kurniku są kokoszki,
co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry,
a one ko, ko, ko.

Hopla, hopla

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

1. Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2

2. Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

Smok wawelski

Żył w Krakowie jeden Smok, zwali mnie Wawelskim.
Pokus, smokus, strach i mrok i smrodek diabelski.
Smok miał jeden straszny zwyczaj nie pochamowany.
Nim ktoś zdążył się przywitać już bywał zjadany.

Smok połykał wszystkich gości z
wielkim smakiem i bez złości.
Zżerał wszystko bez litości nie zostawiał nawet kości.
Miasto pełne przerażenia smok wciąż szuka pożywienia.

Trzeba smoka upolować żeby Kraków uratować.
Nagle z tłumu wyszedł chłopiec,
nie miał stracha ani trochę.
Ja mam pomysł znakomity,
zginie żarłok przepadziwy.

Mądry chłopiec zrobił kukłę,
z wierzchu okrył kukłę futrem.
Odmierzając dużą miarką,
wnet wypełnił kukłę siarką.
Wstawił kukłę w jamę smoka,
o to prezent dla żarłoka.

Smok wygląda, no nareszcie,
lud przynosi jadło grzecznie.
Szybko owcę spałaszował,
zaraz jednak pożałował.
Brzuch mu napuchł z każdej strony,
jęzor zrobił się czerwony.

W smoku wciąż pragnienie rośnie,
siarka piecze bezlitośnie.
Pali smoka straszna siarka,
przebrała się smoku miarka.
Smok wychłeptał wodę z Wisły,
brzuch mu zrobił się obwisły

Bebech większy niż sam smok,
siorbał wodę cały rok.
Buuch, nagle wielki nastał huk,
każdy wnet wytężył słuch.
Okazało się, że buuch to był pękający brzuch.

W mieście nastrój uroczysty,
zdjęta klątwa sił nieczystych.
Dzielny chłopcze wystąp z tłumu,
nie brakuje ci rozumu.
Przechytrzyłeś wielkie zwierzę,
jak cię zowią bohaterze.

Jestem młody szewc Dratewka,
łatam dziury wam w cholewkach.
Praca igłą to mój fach.
Szyję buty rachu ciach.
Hola hola wtedy jeszcze nie było rapu.
Hmmm no tak.

Na szewczyka rach ciach ciach,
tłum z Krakowa odrzekł tak.
Chłopiec co nas uratował,
Bohaterem jest Krakowa.

Wiersze:

„Kaczka i kaczęta”
M. Barańska

Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób.
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób.
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób.
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
Czwarte kaczątko dziobie: dziób, dziób.
Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup.
A mama kaczka dumna jak paw
prowadzi dzieci nad staw.

Na wiejskim podwórku
Patrycja Siewiera-Kozłowska

Na wysokim płocie
Stało sobie kocię
A pod płotem małe kurki
W piasku ostrzą swe pazurki
Małe kurki, kurki dwie
Ko, ko, ko chcą bawić się
Przyszedł kogut- kukuryku!
I narobił mnóstwo krzyku!
Podniósł w górę skrzydła swe
Kocię wystraszyło się
Zamiauczało miau, miau, miau
No a w budzie piesek spał

„Kurka”
M. Ledwoń

Macha kurka skrzydełkami:
„Co się stało z jajeczkami?
Czy baranek, czy zajączek
wziął jajeczka do swych rączek?
To nie jajka, to brudasy!
Tu są plamki, a tam pasy.
Wzorki, łatki i zygzaki.
Ja chcę wiedzieć kto to taki”.
I tak chodzi, i marudzi:
„Któż te jajka tak ubrudził?!
Były myte wczoraj rano!”
„Ale dzisiaj jest Wielkanoc!”
-rzekła kurce gospodyni.
„Tak tradycja każe czynić,
że maluje się jajeczko,
by stało się pisaneczką”.

Książka

 W książeczce płynie rzeczka
w książce szumi las,
w prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz.
Więc kochaj i nie marnuj książki
i kartek nie wyrywaj też.
Najpierw dobrze umyj ręce
a potem książkę bierz.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information