Login Form

Licznik odwiedzin

3822165
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
203
1037
2308
3811009
1240
29964
3822165

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-03-02 08:04:09

KACZUSZKI

 kaczka

Grupa wiekowa: 4 LATKI

wychowawcy:  mgr Marzena Nagi, mgr  Paulina Osierda


 

Projekt - TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH - Kaczuszki

W dniach 08.02.2021 - 12.02.2021r. nasza grupa miała przyjemność uczestniczyć w "Tygodniu Bajek Polskich" organizowany przez panią Martę Murawską.
Pierwszego dnia dzieci miały okazję przywitać się z Lolkiem i Bolkiem. W tym dniu rozmawialiśmy dużo o pogodzie oraz sposobach na nudę. Wspólnie stworzyliśmy mapę ze słoneczną pogodą. 
Kolejnego dnia obejrzeliśmy odcinek o najbardziej znanym piesku w Polsce - Reksio. Przypomnieliśmy sobie nazwy wielu instrumentów, a następnie próbowaliśmy wspólnie zagrać na trójkątach, janczarach oraz marakasach - tworząc własną orkiestrę. Wykonaliśmy również przepiękne gitary przy pomocy kolorowej bibuły. 
Następnego dnia mieliśmy okazję obejrzeć odcinek bajki z serii Porwanie Baltazara Gąbki -W zbójnickim gronie. Przypomnieliśmy sobie legendę o Smoku Wawelskim i poznaliśmy legendę o Alibabie i 40 rozbójnikach. Dowiedzieliśmy się, gdzie na mapie znajduje się Kraków, Kozy, Warszawa, Morze Bałtyckie oraz góry - Tatry. Mierzyliśmy odległości między tymi miejscowościami, stwierdzając, czy znajdują się blisko, czy daleko od naszej wsi. 
Ostatnią bajką, jaką obejrzeliśmy był Miś Kudłatek - W parku. Dzieci obserwowały nieładne zachowanie Misia Kudłatka w parku, mówiąc mu, iż w ten sposób nie należy zachowywać się. Wspólnie spisaliśmy najważniejsze zasady tworząc „Parkowy savoir-vivre”. W tym dniu każdy wykonał swój własny park na obrazku. 
W ostatni dzień projektu wybieraliśmy razem z dziećmi postać, do której napisaliśmy list. Spór ten był ciężki do rozstrzygnięcia, ponieważ dzieciom wszystkie bajki bardzo się spodobały. Mimo to, za pomocą głosowania wybraliśmy Bolka i Lolka. Wspólnymi siłami napisaliśmy list, ozdobiliśmy go kolorowymi naklejkami oraz podpisaliśmy się pod nim paluszkami. 
Tydzień ten był pełen wrażeń oraz wspaniałej zabawy. Nasze Kaczuszki miały okazję poznać polskie bajki, które stworzone zostały w pobliskiej okolicy. Wszystkie uczestniczące w projekcie dzieci otrzymały dyplomy oraz tytuł Znawcy Polskich Bajek. :)

 

1. PONIEDZIAŁEK

2. WTOREK

3. ŚRODA

4. CZWARTEK

6. PIĄTEK

Na tropie dinozaurów - Kaczuszki

 

NA TROPIE DIONOZAURÓW

NA TROPIE DIONOZAURÓW1

NA TROPIE DIONOZAURÓW2

 

 

20 MINUT DLA MATEMATYKI - dzień i noc, pory roku - Kaczuszki

 

20MINUT DLA MATEMATYKI LUTY

 

KACZUSZKI-MALI NAUKOWCY: EKSPERYMENT PT: "WULKAN"

 

Wulkan

 

KACZUSZKI-DZIEŃ KOTA

 

Dzień kota

dzień kota 1

dzień kota 2

Dzień kota 3

 

dzień kota 4

KACZUSZKI-WALENTYNKI

 

WALENTYNKI

WALENTYNKI1

WALENTYNKI2

Walentynki

walentynki1

Walentynki2

KACZUSZKI- ZABAWA W TEATR

 

teat

Zabawa w teatr

Zabawa w teatr 2

KACZUSZKI- W ŚWIECIE BAJEK

 

W świecie bajek 4

W świecie bajek 3

W świecie bajek1

W świecie bajek

W świecie bajek5

W świecie bajek 2

W świecie bajek 3

Bal karnawałowy 2021 - Kaczuszki

 

bal karnawałowy

bal karnawałowy1

bal karnawałowy2

bal karnawałowy3

Teatrzyk "Alicja online" - Kaczuszki

 

Taeatrzyk

 

Kaczuszki-Praca plastyczna pt:,, Bałwanek"

 

bałwanek1

bałwanek2

bałwanek 3

 

Kaczuszki-,,Piramidy z kubków"-zabawa, nauka liczenia, kodowania

 

Piramida 2

Piramidy1

 

Kaczuszki-Przedstawienie on-line-,, Danie z 12 miesięcy"

 

teatr skrzat

 

Kaczuszki-Zabawy swobodne w sali

 

zabawy swobodne1

zabawy swobodne2

 

Luty 2021 - Kaczuszki

 

LUTY

Tematy wychowawcze kompleksowe na luty:

Zabawy karnawałowe

Spotkanie z bajką

W dawnych czasach

Kiedy patrzę w niebo

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze na luty:

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyróżnianie pierwszej i ostatniej sylaby.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
  • Tworzenie zbiorów czteroelementowych.
  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
  • Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.
  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.
  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.
  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

 

PIOSENKI

Wesoły karnawał

sł. D. Kluska, muz. P. Opatowicz

Kot małą myszkę wziął do tańca,

Kapturek z wilkiem pląsa w parze.

Kopciuszek tańczy z królewiczem,

choć już dwunasta na zegarze.

Ref. Tańczą wesoło wszystkie dzieci,

piękna muzyka głośno gra.

W górze wirują balony,

to nasz karnawał na sto dwa!

Pirat z syrenką podryguje

i krasnoludków grupa cała

bawi się w kole, podskakuje,

a razem z nimi Śnieżka mała.

Ref. Tańczą wesoło wszystkie dzieci,

piękna muzyka głośno gra.

W górze wirują balony,

to nasz karnawał na sto dwa!

 

Chatka na kurzej nóżce

sł. B. Gawrońska

Baba-Jaga w chatce śpi,

coś dziwnego jej się śni.

Jadą dzieci z lasu,

narobią hałasu.

Baba-Jaga będzie zła.

Baba-Jaga będzie zła.

Chatka kurzą nóżkę ma.

Skacze na niej hop sa sa.

Trzy razy podskoczy,

dmuchnie dymem w oczy.

Babo-Jago nie bądź zła.

Babo-Jago nie bądź zła.

 

Dinozaury

sł. M. Ledwoń, muz. M. Nowak

Dawno temu żyły sobie dinozaury,

dziś już spotkać ich nie można, bo wymarły.

Z nich największe były diplodoki,

długi ogon, długa szyja niczym smoki.

Lecz łagodne były

jak mały baranek i listkami się żywiły cały ranek.

Ref. Czy do przodu, czy do tyłu czy też wspak

dinozaury te chodziły tak…

Pterodaktyl po jurajskim latały niebie

wielkie skrzydła, długi dziób,

na głowie grzebień. Szpony oraz zęby niczym noże,

fruwać lubił i nad ziemią i nad morzem.

W nurkowaniu gad ten był nadzwyczaj szybki

zawsze w wodzie upolował jakieś rybki.

Ref. Czy do przodu, czy do tyłu czy też wspak

dinozaury te latały tak…

Każdy z was na pewno zna triceratopca,

on wyglądał jak pradziadek nosorożce.

Szyję chronił pancernym kołnierzem,

by mu krzywdy nie zrobiło inne zwierzę.

I choć listki wolał, kiedy spotkał wrogów

to użytek robił ze swych wielkich rogów.

Ref. Czy do przodu, czy do tyłu czy też wspak

dinozaury te chodziły tak…

Każda dżungla mieć powinna swego króla!

W prehistorii też po dżungli władca hulał.

Tyranozaur Rex miał wielką paszczę

takich stworów, choć się szczerzą się nie głaszcze.

Tyranozaur grozę swym wyglądem budził

całe szczęście, że nie było wtedy ludzi!

Ref. Czy do przodu, czy do tyłu czy też wspak

dinozaury te chodziły tak…

 

WIERSZYKI

 

Pisarz bajkę pisze

M. Barańska

Tu literka, tam literka,

pisarz piękną bajkę pisze.

Wszyscy chodzą na paluszkach,

gdy pisze, lubi ciszę.

 

Aktor

Z. Dmitroca

Aktor nigdy się nie nudzi,

Bo co rusz gra innych ludzi,

Raz gra księcia, raz kelnera,

czasem nawet bohatera.

 

Dwa diplodoki

E. Poradzisz

Szły sobie lasem dwa diplodoki,

najpierw przez rzekę zrobiły dwa skoki –

potem przez krzaki robiły susy,

no bo to były diplołobuzy.

Psociły ciągle w jurajskim lesie,

jeden był Kuba, a drugi Grzesiek.

I choć nieraz się wcale starały,

to się kochały te dwa dinozaury.

 

Sen zajączka

Cz. Janczarski

Zasnął na półce zając z ceraty.

Śni mu się może listek sałaty.

A może łąka i leśna ścieżka,

tam, gdzie prawdziwy zajączek mieszka.

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information