Login Form

Licznik odwiedzin

2993978
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
3634
2505
6139
2965869
47224
99360
2993978

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-01-20 17:57:44

KACZUSZKI

 kaczka

Grupa wiekowa: 3 LATKI

wychowawcy:  mgr Marzena Nagi, mgr Agnieszka Bierczak


 

Kaczuszki podczas zajęć plastycznych

 

az

 

STYCZEŃ 2020 - KACZUSZKI

 

STYCZEŃ

 

Tematy kompleksowe na miesiąc styczeń:

Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

Zima i zwierzęta

Babcia i dziadek

Teatr

                                                                                                                                                                      

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- wyrażanie własnych myśli i życzeń,
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych,
- dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi,
- zachęcanie do składania życzeń,
- dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej,
- rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy z dziećmi,
- dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie,
- rozwijanie empatii,
- rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- wzbogacanie wiedzy na temat tekstów literackich,
- utrwalanie wiedzy na temat swojego wieku,
- poznawanie sposobów pomagania ptakom,
- poznawanie wyglądu wybranych ptaków,
- wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków,
- rozwijanie intuicji geometrycznej,
- rozwijania umiejętności przeliczania,
- rozwijanie postaw proekologicznych,
- uwrażliwianie na potrzeby zwierząt (zwłaszcza zimą),
- zachęcanie do dokarmiania zwierząt,
- poszerzanie wiedzy dotyczącej żywienia zwierząt zimą,
- rozwijanie więzi z rodziną,
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości.


PIOSENKI

„Dokarmiamy ptaszki” sł. B. Forma

W przedszkolnym ogrodzie wielkie zamieszanie,
Do karmnika przyfrunęły ptaszki na śniadanie.

Ref. Hu, hu, ha, zima zła. Kto nam dziś ziarenka da?
Hu, hu, ha zima zła. Pusty brzuszek każdy ma.

Dzieci dnia każdego ptaki dokarmiają,
Ziarno niosą i słoninkę w karmniku wieszają.

Ref. Hu, hu, ha, zima zła. Kto nam dziś ziarenka da?
Hu, hu, ha zima zła. Pusty brzuszek każdy ma.

Ptaszki podziękują, gdy wiosna nastanie,
Tirlu, tirlu, wiju, wiju, swym pięknym śpiewaniem.

Ref. Hu, hu, ha, zima zła. Kto nam dziś ziarenka da?
Hu, hu, ha zima zła. Pusty brzuszek każdy ma.


„Tupu tup po śniegu”

Przyszła zima biała, śniegiem posypała,
Zamroziła wodę, staw przykryła lodem,

Ref. Tupu tup po śniegu, dzyń, dzyń na sankach,
Skrzypu skrzyp na mrozie, lepimy bałwanka.

Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony,
Mamy pusto w brzuszku, dajcie nam okruszków!

Ref. Tupu tup po śniegu, dzyń, dzyń na sankach,
Skrzypu skrzyp na mrozie, lepimy bałwanka.

Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik,
Białej, mroźnej zimy nie boję się wcale,

Ref. Tupu tup po śniegu, dzyń, dzyń na sankach,
Skrzypu skrzyp na mrozie, lepimy bałwanka.


WIERSZYK

„Bałwanek” sł. A. Gaża

Dziś pogoda jest udana,
Ulepimy więc bałwana.
Głowa, brzuszek i podstawa,
Bo lepienie to podstawa.
Oczy, nos i kapelusz
- piękny bałwan powstał już!


ZABAWA

„Szczypie mróz” sł. N. Łasocha

Szczypie w ręce mróz,
Szczypie w palce stóp,
A więc dla rozgrzewki
Jeden obrót zrób. 

Warsztaty Świąteczne z Rodzicami - Kaczuszki

 

warsztaty 1

 

Kaczuszki ubierają choinkę

 

ubieranie choinki

 

 

Grudzień 2019 - Kaczuszki

GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe na miesiąc grudzień:



1. Jak wyglądał świat przed milionami lat

2. Idzie zima ze śniegiem

3. Idą święta

4. Święta, święta

                                             5. Mijają dni, miesiące, lata                                                                                                                   


Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- wzbogacenie i poszerzanie wiedzy o dinozaurach,
- zapoznanie z życiem dinozaurów,
- kultywowanie obchodzenia tradycji święta górników – Barbórki,
- zapoznanie z tradycją Mikołajek,
- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu,
- poznawanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki,
- wzbogacanie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia,
- poznawanie tradycji świątecznych,
-  rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
- dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie percepcji przestrzennej, 
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, 
- rozwijanie sprawności manualnej,  
- rozwijanie spostrzegawczości.

PIOSENKI

„Mikołaj”

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźna pogodę.

Ref. Hu, hu , ha, trala la
co to za Mikołaj. (2x)

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku

Ref. Hu, hu , ha, trala la
co to za Mikołaj. (2x)


„Gwiazdka”

Świeci gwiazdka, jedna, druga
główką kręci, oczkiem mruga
wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.

Ref. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko
zabawimy się w kółeczko (2x)

Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem noga tupną sobie
czasem główka pokiwają,
i mrugają tak mrugają.

Ref. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko
zabawimy się w kółeczko (2x)


WIERSZYK

„Na złotym dywanie”

Choinko, choinko,
świąteczną masz minkę!
Łańcuszek wpleciony
w zieloną czuprynkę!
Stanęłaś w pokoju
na złotym dywanie
i cień twój iglasty
zatańczył na ścianie.      
Usiądę przy tobie!
I podam ci rękę.
To nic,
że masz trochę
kłującą sukienkę!


ZABAWA

„Worek Mikołaja” sł. N. Łasocha


Idzie Mikołaj przez ciemną noc, 
A w worku niesie prezentów moc.
Worek jest wielki, wielki, że OCH!
Kto mu pomoże, no kto, no kto?

 

Dzień Pluszowego Misia 2019 - Kaczuszki

 

dzień misia Kaczuszki 1

dzień misia Kaczuszki 2

dzień misia Kaczuszki 3

Listopad 2019 - Kaczuszki

 

LISTOPAD


Tematy kompleksowe na miesiąc listopad:


1.MOJA RODZINA


2.MÓJ DOM

3.MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

4. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO


                                                                                                                                                                   

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną,

- rozwijanie empatii wobec członków rodziny,

- rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych,

- poznawanie wybranych urządzeń elektrycznych dostępnych w domu,

- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków,

- wdrażanie do dbania o własne zdrowie,

- poznanie instrumentu perkusyjnego – kołatki,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- utrwalanie znajomości numeru alarmowego – 112,

- kształtowanie pojęcia para,

- posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

- rozwijanie intuicji geometrycznej,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, szeregowania oraz liczenia,

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,


- rozwijanie koncentracji uwagi,

- poszerzanie słownictwa czynnego,

- rozwijanie wyobraźni twórczej,

- rozwijanie świadomości własnego ciała,

- rozwijanie sprawności manualnej.



PIOSENKA

„Lubię pomagać” - sł. i muz. B. Forma
Składam ubrania, ustawiam buty
I z rodzicami robię zakupy.

Ref. Chociaż jestem mały, o porządek dbam,
Zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam (2x)


W pracach domowych pomagam mamie,

A to nie łatwe przecież zadanie.

Ref.Chociaż jestem mały, o porządek dbam,
Zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam (2x)

Wychodzę chętnie, zimą czy latem,
na spacer z pieskiem i starszym bratem.

Ref.Chociaż jestem mały, o porządek dbam,
Zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam (2x)


WIERSZYK

„Ecie-pecie, czary mary” sł. M. Majewska

Ecie-pecie, czary mary,
- szukaj swojej pary,
Abrakadabra, sim-salabim,
- jedzie pociąg, a my w nim.
Hokus-pokus, mole-trole,
- wszyscy stoją w kole!


ZABAWA

Budzimy części ciała” sł. N. Łasocha

Kiedy wszystkie dzieci przyjdą do przedszkola,
To znak, że zabawy jest najwyższa pora.
Czas obudzić nogi, czas obudzić brzuszek,
Czas obudzić ręce i każdy paluszek.
Czas obudzić głowę, oczy, uszy, czoło.
Czas obudzić nosek, niech kicha wesoło.

Pasowanie - Kaczuszki - ogłoszenie

 

Drodzy Rodzice grupy Kaczuszek!

Ze względu na niską frekwencję dzieci w przedszkolu w ostatnim czasie,

uroczystość PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA

zostaje przeniesiona na dzień 20 listopada 2019r. (środa), na godzinę 10.00.

Za zmiany przepraszamy!

 

Kaczuszki na spotkaniu z piłkarzami

 

piłkarze1

 

Kaczuszki poznają skąd pochodzą produkty spożywcze

Poznajemy skąd pochodzą produkty spozywcze

Poznajemy skąd pochodzą produkty spozywcze 2

 

Jesienne szaleństwa Kaczuszek na placu zabaw i w parku

 

Jesienne szaleństwa Kaczuszki

Plac zabaw Kaczuszki

 

Spotkania z Policjantem - Kaczuszki

 

Spotkanie z policjantem2

Spotkanie z policjantem

 

"Szaszłyki pełne zdrowia i witamin!" - Kaczuszki

 

Robimy szaszłyi s2 Kaczuszki

Robimy szaszłyki s1 Kaczuszki

Robimy szaszłyki s3 Kaczuszki

Robimy szaszłyki degustacja Kaczuszki

Kaczuszki robią owocowe chipsy

 

Degustacja chipsy owocewe cz.1

Degustacja chipsy owocewe cz.2

Degustacja chipsy owocewe cz.3

Degustacja chipsy owocewe cz.4

Robimy chipsy owocewe cz.1

Robimy chipsy owocewe cz.2

Robimy chipsy owocewe cz.3

 

 

Październik 2019 - Kaczuszki

 

PAŻDZIERNIK NAPIS



Tematy kompleksowe na miesiąc październik:


IDZIE JESIEŃ… PRZEZ OGRÓD I SAD

IDZIE JESIEŃ… DO ZWIERZĄT

 CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY

IDZIE JESIEŃ… Z DESZCZEM

MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY, DOBRZE, GDY POMOCĄ SŁUŻY 



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- wzbogacanie czynnego słownika dziecka,
- rozwijanie syntezy i analizy słuchowej oraz wdrażanie do uważnego słuchania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- uświadomienie znaczeń wartości odżywczych owoców i warzyw,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- rozwijanie koncentracji uwagi oraz zdolności wypowiadania się na podany temat,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz potrzeby tworzenia relacji rówieśniczych i uczestnictwa w grupie,
- rozbudzanie ciekawości świata, rozwijanie zainteresowań dziecka,
- stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków,
- zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości,
- inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania,
- tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.



PIOSENKA

„Owoce i warzywa” - sł. i muz. B. Forma

Gruszki, śliwki, jabłka,
ludzie je zjadają,
słodkie i witamin
wiele w sobie mają.

Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach
każdy o tym wie.

Groszek, pomidory
i inne warzywa
zdrowe i dlatego
często je spożywaj.

Zupa jarzynowa,
przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
będziesz zawsze zdrowy.



WIERSZYK

„Zdrowy jak ryba”

Żeby zdrowym być jak ryba,
Trzeba jeść kasze, owoce, warzywa.
Bo witaminy siedzą, w rumianych jabłuszkach,
Fioletowych śliwkach i pyzatych gruszkach.



ZABAWA

„Jeż” – sł. M. Koc


Ostre kolce jeżyk ma, 
ryjek długi, oczka dwa.
Nie dotykaj jeża, nie!
Bo pokłuje cię.



Zabawa

„Deszczowa zabawa” – sł. M. Konarzewska

Pada, pada deszcz, pada, pada deszcz.
Moknie cały świat i my mokniemy też.
Moknie głowa, ramiona, brzuch.
Szybko biegnę, szybko biegnę przez kałuże hop! x 4
Ręcznik w domu mam i suszarkę też,
Szybko włączę ją i wyparuje deszcz.
Sucha głowa, ramiona, brzuch.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information