Login Form

Licznik odwiedzin

2987020
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
1871
2981
20151
2956355
40266
99360
2987020

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-01-18 15:12:11

KRASNOLUDKIlogo-krasnoludki

 

 

 

Grupa wiekowa:   3 i 4 LATKI

wychowawcy:  mgr Katarzyna Sternat, mgr Emilia Waluś


 

KRASNOLUDKI - UBIERAMY CHOINKĘ

krasnoludki ubieramy choinkę

KRASNOLUDKI - GRUDZIEŃ 2019

TEMATY KOMPLEKSOWE

* Grudniowe życzenia
* Idzie zima ze śniegiem
* Idą święta

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą,
- poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.),
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela,
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
- rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów,
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru,
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii,
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok,
- liczenie wyodrębnianych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
- liczenie na palcach,
- rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych (czerwona, żółta, niebieska) i wybranych barw pochodnych (zielona, pomarańczowa, fioletowa).

Wiersz:

„SYPIE ŚNIEG”
(B. Szelągowska)

Syp się, śniegu, sypu, syp!
Lećcie płatki z nieba!
Sanki suną po ścieżce.
Więcej śniegu trzeba!

Syp się, śniegu, sypu, syp!
Tańcuj z nami w koło.
„Sanna! Sanna!”- woła ktoś,
ale nam wesoło!

Syp się, śniegu, sypu, syp!
Konik ciągnie sanie.
Jak dojedzie do swej stajni,
Sianka snop dostanie.

Piosenki:

„ZIMA”
(sł. i muz. B. Forma)

1. Lecą kule śniegowe,
Julka mknie na sankach,
lepią dzieci ze śniegu
pięknego bałwanka.

Ref.: Zatańczymy, bałwanku,
baw się razem z nami,
teraz biegać będziemy
pomiędzy drzewami. (2x)

2. Wyszedł z lasu zajączek
i sarenka mała,
bo bałwanka ze śniegu
jeszcze nie widziała.

Ref.: Zatańczymy...

3. Nasz bałwanek się cieszy:
jak tu pięknie w lesie,
śmiech wesoły daleko
echo leśne niesie.

Ref.: Zatańczymy...

„CHOINKA”

1. Pachnąca, zielona,
Przybyła dziś do nas.
Witamy cię wszyscy,
Choinko zielona.

Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka
na niebie zaświeci,
kolędę zanucą
z rodzicami dzieci. (2x)

2. Na niej bombki, łańcuch,
malutkie serduszka,
pachnące pierniczki
i małe jabłuszka.

Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka...

3. Nasza choineczka
pięknie przystrojona,
kolorowym blaskiem
zamruga dziś do nas.

Ref.: Kiedy pierwsza gwiazdka...

KRASNOLUDKI OGLĄDAJĄ TEATRZYK - JAK MARYSIA MAŁA SŁONKO ZŁAPAĆ CHCIAŁA

KRASNOLUDKI OGLĄDAJĄ TEATRZYK JAK MARYSIA MAŁA SŁONKO ZŁAPAĆ CHCIAŁA

KRASNOLUDKI ODCHODZĄ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

KRASNOLUDKI ODCHODZĄ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA1KRASNOLUDKI ODCHODZĄ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA2KRASNOLUDKI ODCHODZĄ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA3KRASNOLUDKI ODCHODZĄ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA4

KRASNOLUDKI ROBIĄ SOK MARCHEWKOWO- JABŁKOWY

KRASNOLUDKI ROBIĄ SOK MARCHEWKOWO JABŁKOWY1KRASNOLUDKI ROBIĄ SOK MARCHEWKOWO JABŁKOWY2

KRASNOLUDKI - JESIENNE ZABAWY W PARKU

KRASNOLUDKI JESIENNE ZABAWY W PARKU

KRASNOLUDKI - ANDRZEJKOWE WRÓŻBY

KRASNOLUDKI ANDRZEJKOWE WRÓŻBY

KRASNOLUDKI - POZNAJEMY ZAWODY- WYCIECZKA DO PIEKARNI PISKOREK

KRASNOLUDKI POZNAJEMY ZAWODY WYCIECZKA DO PIEKARNI PISKOREK

KRASNOLUDKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

25.11 (poniedziałek) będziemy obchodzić
Dzień Pluszowego Misia.

Prosimy, aby każde dziecko przyniosło w tym dniu do przedszkola swojego ukochanego pluszowego misia.
Prosimy, aby w miarę możliwości w tym dniu kolorem dominującym w ubiorze dzieci był kolor brązowy lub pomarańczowy.

 

KRASNOLUDKI NA SPOTKANIU Z PIŁKARZAMI

KRASNOLUDKI NA SPOTKANIU Z PIŁKARZAMI

KRASNOLUDKI ŚWIĘTUJĄ URODZINY NIKODEMA

KRASNOLUDKI ŚWIĘTUJĄ URODZINY NIKODEMA

KRASNOLUDKI - LISTOPAD 2019

TEMATY KOMPLEKSOWE

* MÓJ DOM
* MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
* MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
* JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- Kształtowanie umiejętności nazywania członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.
- Podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego
- Kształtowanie umiejętności okazywania sobie uczuć.
- Przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.
- Zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
- Skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
- Nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
- Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
- Dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii.
- Przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
- Przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.
- Uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
- Skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
- Kształtowanie i nazywanie codziennych czynności higienicznych
- Przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
- Spożywanie owoców i warzyw, ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.
- Przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
- Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat.
- Słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
- Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej.

PIOSENKI I WIERSZE

KUNDEL BURY

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści dziewięć smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc go wzięłam, przygarnęłam, no i jest...

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek, ma obrożę i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?"

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Moja rodzina
Bożena Forma

Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.
Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.

Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.
Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.

Mydło lubi zabawę

1.Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.

Refren:
Mydło wszystko umyje,
nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące

2.Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.

Refren:
Mydło wszystko umyje,
nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące.

KRASNOLUDKI - ŻYWA LEKCJA PRZYRODY- PTAKI DRAPIEŻNE

KRASNOLUDKI ŻYWA LEKCJA PRZYRODY PTAKI DRAPIEŻNE

KRASNOLUDKI - CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM - SPOTKANIE Z MAMĄ NATALKI – DZIĘKUJEMY

KRASNOLUDKI CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM SPOTKANIE Z MAMĄ NATALKI DZIĘKUJEMY

KRASNOLUDKI - BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK- SPOTKANIE Z PANEM POLICJANEM

KRASNOLUDKI BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK SPOTKANIE Z PANEM POLICJANEM

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information