Login Form

Licznik odwiedzin

4132430
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
318
442
1587
4122266
4588
25946
4132430

Your IP: 95.91.15.103
Server Time: 2021-12-07 09:26:35

KRASNOLUDKIlogo-krasnoludki

 

 

 

Grupa wiekowa:  4 i 5 LATKI

wychowawcy:  mgr Beata Tarnawa, mgr Emilia Waluś


 

Krasnoludki - Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

plac zabaw 2

zabawy na placu

 

Krasnoludki - Dzień Kropki 2021

 

dzień kropki

Dzień kropki2

Dzień kropki 3

Dzień Kropki 2021

Krasnoludki - Dentobus

 

dentobus

 

Krasnoludki - Urodziny Beatki, Milenki i Franka

 

urodziny Beatki i Milenki

franek urodziny

 

Krasnoludki - zajęcia ruchowe KANGUREK

 

kangurek

kangurek 2

Wrzesień 2021 - Krasnoludki

 

ZAGADNIENIA DUDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

ZNOWU RAZEM

Z LATAWCEM W PRZEDSZKOLU

ŻEGNAMY LATO

ZIEMIA NASZA PLANETA

 

Cele dydaktyczno- wychowawcze

• aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich

• wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych

• kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami

• osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania

• rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób

• przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

• wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata

• kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób

• kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą

współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku

stosowanie zwrotów grzecznościowych

znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich

• nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków

zapoznanie z obowiązkami dyżurnego

• nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych

• eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej

• klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów

• odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie rytmem

• posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych

• aktywne słuchanie utworów literackich

• wzbogacanie słownictwa związane z tematyką

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech

• kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów

• wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”, „O”, „a”, „A”, „t”, „T”

• wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi

• doskonalenie sprawności grafomotorycznej

• odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie

WIERSZ

„Latawiec”

Wznosi się latawiec

nad polem, nad drogą.

Wije się, szeleści

papierowy ogon.

Wyżej, jeszcze wyżej!

Już jest nad topolą.

To już nie latawiec,

a prawie samolot.

Ach, gdybym miał w ręku

trochę dłuższy sznurek,

pewnie mój latawiec

wzbiłby się pod chmurę!

Może by ogonem

o księżyc zahaczył,

gwiazdom w srebrne oczy

może by popatrzył?

Leci mój latawiec

w błękitnej przestrzeni

jak kosmiczny pojazd,

co wystrzelił z ziem

 

 

 

PIOSENKI

 

          „Przedszkolaki to my!”

      Kiedy wchodzimy do przedszkola

ani z uśmiechem wita nas:

Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!

Razem spędzimy miło czas!

tu uczymy się i poznajemy świat,

tu szukamy drogi do krainy marzeń

i z książkami jesteśmy za pan brat!

Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,

i bawimy się wesoło: ja i ty, więc z radością

wszyscy razem zaśpiewajmy:

– Przedszkolaki to my!

Czeka nas tutaj przygód wiele,

miło spędzimy cały dzień.

W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,

w domu niech siedzi sobie leń!

Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,

lubimy razem w piłkę grać.

Chętnie dzielimy się zabawkami,

i potrafimy o nie dbać.

/muz. i sł. Renata Szczypior/

 

 

„Wiatr łobuziak”

1.Czy to gada jakieś licho?

Czy to mysz się skrada cicho?

Może to na wróble strach

macha kijem: rach, ciach, ciach!

Nie!

Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci

raz porwał stary parasol cioci.

Ach ten łobuziak, jesienny wiatr, szszsz!

Pędzi wesoło przez świat

Czy to słychać wycie wilka?

Czy to idzie słoni kilka?

Może to jest szara sowa,

co się w starej dziupli chowa?

Nie!

Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci…..

/muz. i sł. Renata Szczypior/

 

KRASNOLUDKI- ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

 

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

ZABAWY 2

 

KRASNOLUDKI- LEKCJA "BEZPIECZNE LATO" W RAMACH AKCJI "DZIECI UCZĄ RODZICÓW"

 

Bezpieczne wakacje

 

KRASNOLUDKI- REALIZACJA PROJEKTU "MAŁY MIS W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY- KSIĄŻKA Z DZIECIŃSTWA"

 

Mały miś KSIĄŻKA 3

Mały miś KSIĄŻKA 2

Mały miś KSIĄKA Z DZIECIŃSTWA

 

KRASNOLUDKI- DZIEŃ MAMY I TATY, POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA 2021

 

Dzień mamy i taty 2

dzień mamy i taty 2021

 

CYKL ZAJĘĆ O PRAWACH I OBOWIĄZKACH DZIECKA

prawa dziecka 0

prawa dziecka 1

prawa dziecka 2

KRASNOLUDKI - CZERWIEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. LATO – CZAS ZABAWY

2. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE

3. DO WIDZENIA!

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- poznanie i dostrzeganie korzyści posiadania przyjaciół z

różnych stron świata;

- uświadamianie potrzeby akceptacji drugiej osoby taką, jaka

jest, z jej wyglądem, zaletami i wadami;

- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;

- poznanie wartości akceptacji;

- poznanie praw i obowiązków dzieci;

- poznanie zwyczajów dzieci z różnych stron świata;

- doskonalenie umiejętności przeliczania;

- rozwijanie koncentracji, uwagi i pamięci;

- doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej;

- poznanie zmian zachodzących w przyrodzie latem;

- poznanie krajobrazu górskiego, w tym flory i fauny oraz

życia górali;

- poznanie środowiska i krajobrazu związanego z jeziorami;

- poznanie krajobrazu morskiego oraz sposobu spędzania

czasu wolnego nad morzem;

- poznanie zasad bezpiecznego odpoczywania;

- poznanie pracy ratownika wodnego;

Piosenki i wiersze:

 „Przyjście lata”

Jan Brzechwa

I cóż powiecie na to,

Że już się zbliża lato?

Kret skrzywił się ponuro:

„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:

„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.

Przyjedzie na rowerze”.

Kot gwizdnął: „Wiem coś o tym.

Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu- rzekła sroka-

Nie spuszczam z niego oka

I w zeszłym roku w maju

Widziałam je w tramwaju”.

A lato przyszło pieszo-

Już łąki nim się cieszą

I stoją całe w kwiatach

Na powitanie lata.

„Poleczka na lato”

Sł. Dorota Geller, muz. Adam Skorupka

Noga lewa, noga prawa

i zaczyna się zabawa.

Noga prawa, noga lewa,

każdy tańczy, każdy śpiewa.

Ref: To jest poleczka na lato, na lato!

Pełna owoców, i kwiatów pełna też!

To jest poleczka, na lato, na lato!

Zatańcz ją z mamą i tatą jeśli chcesz.

Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,

słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.

To jest poleczka, na lato, na lato!

Zatańcz ją z mamą i tatą jeśli chcesz.

Pięta, palce, palce, pięta,

Każda buzia uśmiechnięta.

Pięta, palce, palce, pięta

I w kolanie noga zgięta.

Ref.: To jest poleczka...

Dzikie skoki i podskoki,

I łapiemy się pod boki.

Dzikie skoki i podskoki,

Tańczy niski i wysoki.

Ref.: To jest poleczka...

„Dźwięki lata”

Sł. Urszula Kamińska, muz. Jędrzej Rochecki

Przeszła wiosna i lato nadchodzi.

Już na łące szumi ciepły wiatr.

Pszczół i bąków chór słyszy tu co dzień

każdy motyl, co siada na kwiat.

Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,

to się zaczną koncerty na łące.

Bzy, bzy, kum, kum, cyk, cyk, kle, kle!

Każdy wita wiosnę tak jak chce!

Przyleciały z Afryki bociany.

Jak wesoło klekoczą wśród traw.

Żaby głośną kumkają nocami.

Chcesz posłuchać to biegnij nad staw.

Ref.: Gdy wesołe zaświeci słońce...

W trawie konik polny wciąż cyka,

myszka piszczy zabawnie: pi, pi.

I słowika zabawną pieśń słychać.

Zaśpiewajmy o łące i my!

Ref.: Gdy wesołe zaświeci słońce...

KRASNOLUDKI - DZIEŃ DZIECKA 2021

dzien dziecka

dzien dziecka 1

dzien dziecka 2

KRASNOLUDKI - MAJ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Poznajemy zawody

2. Majowa łąka

3. Rodzina trzyma się razem

4. Ja i Moi bliscy

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze :

- zapoznanie dzieci z osobami wykonującymi różne zawody.

Omówienie przydatności tych zawodów w życiu codziennym.

- nabywanie wiadomości dotyczących książek: poznanie

wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa

i różnice w ich wyglądzie,

- budzenie zainteresowania książkami poprzez różne

zabawy, poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,

- poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu

bibliotekarza/bibliotekarki,

- budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w

książkach,

- rozwijanie sprawności fizycznej podczas codziennych

ćwiczeń i zabaw ruchowych,

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk w

trakcie wykonywania kart pracy i działalności artystycznej,

- poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury

dziecięcej (bajki i baśnie),

- integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i

zabaw,

- kształcenie słownika czynnego dzieci,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony

temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze

zrozumieniem,

- rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej

nastroju,

- budzenie zainteresowania muzyką, rozwijanie słuchu

muzycznego oraz poczucia rytmu w trakcie zabaw taneczno-

ruchowych oraz poznawania nowych piosenek takich jak:

„Majowe życzenia”, „Witajcie w naszej bajce”, „Siedem

krasnoludków”,

- poznanie wyglądu mieszkańców łąki, omówienie ich

wyglądu, pożyteczności,

- poznanie roli i wartości rodziny, poznanie roli

poszczególnych członków rodziny,

- rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o

emocjach,

- kształtowanie umiejętności prezentacji wierszy i piosenek w

ramach przygotowań do przedstawienia na zakończenie

roku szkolnego,

- kształtowanie umiejętności interpretacji utworu

muzycznego za pomocą ruchu,

- poznanie wartości obdarowywania najbliższych

upominkami,

- poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku

polskim i angielskim,

- rozwijanie umiejętności językowych dzieci w trakcie

prezentacji utworów muzycznych w j. angielskim oraz

recytacji wierszyków i rymowanek,

Piosenki:

„Witajcie w naszej bajce”

Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,

Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,

Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe,

A dzieci wiem coś o tym latają samolotem.

Ref.: Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu

I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.

Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,

Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,

Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje,

A w kniejach i dąbrowach przygoda już się chowa.

Ref.: My ją znajdziemy sami, my chłopcy z dziewczętami,

A wtedy daję słowo, że będzie kolorowo.


„Piosenka krasnoludków”

Rano wstajemy kiedy słońce wschodzi

z pracy wracamy kiedy już zachodzi

Siedmiu krasnoludków to my, to my, to my

Pracowitych ludków to my, to my, to my

W kopalni ciężko, ciężko pracujemy

a gdy kończymy do domu biegniemy

Siedmiu krasnoludków to my to my to my

Pracowitych ludków to my to my to my

„Przedszkola czas już minął”

Przedszkola czas już minął nam i jest tak jakoś smutno,

a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno.

Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez.

Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest.

W jednym uścisku złączmy dłonie, niech wszystkie panie

przyjdą też.

I tak się wspólnie pożegnamy, przedszkola nadszedł kres.

W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych

tutaj.

Tak dobrze razem było nam w przedszkolnych ciepłych

murach.

W przedszkolu to ostatni dzień, rozstania nadszedł czas

i powolutku, cicho, już opuszczamy Was.

KREATYWNE KRASNOLUDKI

Kreatywne krasnoludki

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information