Login Form

Licznik odwiedzin

3713466
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
395
1017
3162
3695595
1412
37421
3713466

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-12-02 13:06:24

KRASNOLUDKIlogo-krasnoludki

 

 

 

Grupa wiekowa:  4 i 5 LATKI

wychowawcy:  mgr Marta Balcarczyk, mgr Emilia Waluś


 

KRASNOLUDKI - KONKURS PLASTYCZNY "MÓJ PRZYJACIEL MIŚ"

konkurs mis 1

konkurs miś 3

KRASNOLUDKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 2020

dzień pluszowego misia 2020

KRASNOLUDKI - MAŁY MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI

mały miś w świecie emocji

KRASNOLUDKI - ZABAWY W TEATR

zabawa w teatr

KRASNOLUDKI - GRUDZEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* Nadchodzi zima
* Coraz zimniej
* Świąteczne przygotowania
* Wesołych Świąt

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- poznanie nowej wartości „cierpliwość”, rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
- poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy, poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
- poznanie różnych stanów skupienia wody w trakcie zabaw badawczych i doświadczeń, założenie hodowli kryształków soli,
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze, wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
- poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę, poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia, uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym, poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
- poznanie nowych piosenek w języku polskim i angielskim, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej, nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren), rozwijanie słuchu fonetycznego,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.

Wierszyki:

Zimą
Marlena Szeląg

Biały śnieżek z nieba prószy,
już na mrozie marzną uszy.
Z górki jadą w sankach dzieci
i śniegowa kula leci!
Mróz wciąż skuwa lodem wody,
szczypie zimnem nosy, brody.
Teraz cieplej się zrobiło,
bo się dziecko przytuliło!

Piosenki:

Uśmiech
sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Uśmiechnięte dzieci
ciepło są ubrane.
Uśmiechniętych dzieci
policzki rumiane.
Wszystkie mają barwne
czapki i kurteczki.
Idą z rodzicami
na śnieg, na saneczki.

Idzie zima zła
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Zimno w uszy, zimno w nosy,
trzeba robić już zapasy...

Ref.: Dylu, dylu na badylu,
idzie zima zła! (x2)

Niedźwiedź włożył grube futro,
myszka norkę ma cieplutką...

Ref.: Dylu, dylu na badylu,
idzie zima zła! (x2)

Gawron stroszy czarne piorka,
w dziupli chowa się wiewiorka...

Ref.: Dylu, dylu na badylu,
idzie zima zła! (x2)

My się zimy nie boimy,
ciepłą kurtkę założymy...

Ref.: Dylu, dylu na badylu,
zima nie jest zła! (x2)

“I’m a little snowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr...it’s cold!

Mikołaj jedzie samochodem

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

INFORMACJA

 

Drodzy Rodzice!

 

Bardzo prosimy o systematyczne sprawdzanie w "dzienniku elektronicznym" wiadomości i ogłoszeń dotyczących funkcjonowania grupy, spraw dydaktyczno - wychowawczych i organizacyjnych przedszkola.
 
Pozdrawiamy!
Wychowawczynie
Panie Marta i Emilia

tlo

KRASNOLUDKI - DO HYMNU!

KRASNOLUDKI DO HYMNU

Do hymnu

prace Liliany

KRASNOLUDKI - ZDROWE ŚNIADANKO

Zdrowe śniadanko 091

KRASNOLUDKI - LISTOPAD 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* Nasza mała ojczyzna
* Mój dom - Polska
* Moje hobby
* Ulubione zajęcia

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- poznanie pojęcia „wolność” oraz „kreatywność”;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat;
- budowanie poczucia tożsamości narodowej;
- zachęcanie do szanowania odmienności innych;
- wyrabianie koordynacji wzrokowo- ruchowej;
- ćwiczenie pamięci, nauka wierszy i piosenek;
- rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie odpowiednim do wieku,;
- posługiwanie się pojęciami „wysoki- niski”;
- zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce;
- poznanie dźwięków o różnej wysokości;
- poznanie wyglądu i brzmienia różnych instrumentów;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych;
- poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów ich naśladowania,;
- doskonalenie sprawności fizycznej;
- zapoznanie dzieci z wybranymi urządzeniami elektrycznymi oraz bezpiecznym korzystaniem z tych sprzętów;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- rozwijanie pamięci wzrokowej;
- poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu;
- poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce;
- poznanie Polskich symboli narodowych;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie wyobraźni oraz poczucia własnej wartości;
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych;
- doskonalenie analizy słuchowej i wzrokowej.

Wierszyki:

„Syrenka”
Janusz Laskowski

Stoi Syrenka nad Wisłą,
słońce w jej oczach zabłysło.
Warszawskie dzieci tu przyszły,
stanęły na brzegu Wisły.
Kiwają Syrence ręką:
„Jak się miewasz, Syrenko?”

„Zmartwienie myszki”
Gabriela Lipińska

Myszka rano się zbudziła,
pyszczek z norki wychyliła...
A wiatr w gałęziach szuuu..., szuuu...
Ja zapasy chciałam zrobić,
wyjść na pole zebrać plony...
A wiatr w gałęziach szuuu..., szuuu...
Teraz wszystko już przepadło,
znikło z pola moje ziarno...
A wiatr w gałęziach szuuu..., szuuu...
Myszka chwile podumała,
w łapki łepek swój schowała...
A wiatr w gałęziach szuuu..., szuuu...
Nic nie zrobię, nie poradzę,
gdy na dworze wietrznie tak...
A wiatr w gałęziach szuuu..., szuuu...

Piosenki:

„Mały Polak, przedszkolak”
Sł. Marlena Szeląg, muz. K. Waszkiewicz

Polska moim domem, domem jest.
Biały orzeł godłem, godłem jej.

Ref.: A ja jestem przedszkolak,
Mały Polak, przedszkolak. (2x)

Polska moim domem, domem jest.
Biel i czerwień flaga, flaga ma.

Ref.: A ja jestem...

Polska moim domem, domem jest.
Tutaj moi bliscy, bliscy są.

Ref.: A ja jestem...

Polska moim domem, domem jest,
który w sercu zawsze, zawsze mam.

Ref.: A ja jestem...

„Deszcz grajek”
Sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka- Sypko.

Stoję pod parasolem i słucham,
jak gra deszcz-
na trójkątach i bębenku,
i kołatkach też.

Ref.: Bo deszcz, uliczny grajek,
gdzie chce, tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
żeby choć na chwilę usiadł. (2x)

Deń, deń, deń pod rynnami,
bam, bam tak bębni w dach.
Puk, puk w okna i parapet,
dumny z siebie, ach!

Ref.: Bo deszcz...

Katecheza dla Krasnoludków

 

modlitwa1

Katecheza dla Krasnoludków (pdf)

tlo

KRASNOLUDKI - KASZTANOWA MATEMATYKA

Kasztankowa matematyka

KRASNOLUDKI - JESIENNA TWÓRCZOŚĆ

Jesienna twórczośc

KRASNOLUDKI - SPOTKANIE Z POLICJANTEM

spotanie z policjantem

KRASNOLUDKI - PAŹDZIERNIK 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* IDZIE JESIEŃ PREZ ŚWIAT
* JESIENNA PRZYRODA
* KOSZYK PANI JESIENI
* SKARBY JESIENI

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennej przyrody, poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca;
- przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru;
- rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3 ( 4 latki) i 1-6 (5 latki), rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;
- poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy;
- poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie, poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa);
- poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych, poszerzanie doświadczeń kulinarnych;
- zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw;
- poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy, poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią, poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony);
- uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin;
- prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń podczas zabaw badawczych i eksperymentowania;
- poznanie dziecięcych praw i obowiązków w oparciu innowację pedagogiczną „Mały Miś i Prawa Dziecka”,
- „Przyjaciele z dalekich krajów”- poznanie zwyczajów dzieci zamieszkujących Chiny;
- poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim - poznanie nowych zabaw i piosenek;
- kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw tanecznych, zbiorowego i indywidualnego śpiewania poznanych piosenek;
- doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
- rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych, motywowanie do samodzielnego wykonania pracy, odkrywanie własnych możliwości twórczych, poszerzanie doświadczeń plastycznych;
- poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest pracowitość, rozwijanie pozytywnych cech charakteru (pracowitości).

Wiersze:

Co zrobiła Jesień?”
Marlena Szeląg

Rozsypała jesień liście
i już mienią się złociście.
I zrzuciła z drzew kasztany,
na chodniku poszły w tany.
Lasy w grzyby przystroiła,
w mchach i w liściach je ukryła.
A wiewiorkom dla uciechy,
w koszu dała już orzechy!
Z wiatrem razem zatańczyła,
z dębu żołędzie strąciła.
A na koniec swej podroży,
chciała kąpać się w kałuży!
Deszczem zatem pokropiła,
słonko chmurą zasłoniła...

„Wiewióreczka szukała orzeszka”
Marlena Szeląg

Wiewióreczka mała
po lesie skakała
(orzeszka szukała) –
Z drzewa na drzewo,
to w prawo, to w lewo,
po wielu gałązkach,
marząc o przekąskach.
Znalazła coś w lesie,
już smakołyk niesie.
Hop, hop, hop
i do dziupli skok!

Piosenki:

„Dwa malutkie jeże”
sł. i muz. Urszula Pakuła

Dwa malutkie jeże,
jadą na rowerze,
idą leśną drogą,
tupią jedną nogą.
Gdy dzień w noc się zmienia,
szukają jedzenia,
zjadają robaki,
owady, ślimaki.
Dwa malutkie jeże...
Nie robią zapasów,
mieszkają wśród lasów,
śpią pod gałęziami,
nie jedzą salami.
Dwa malutkie jeże...

„Walking in a forest”

„Let’s take a walk in the forest.
Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Look. What’s that?
It’s a deer.
We’re not afraid.

Let’s stomp.
Stomping in the forest. Stomping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the forest. Stomping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s an owl.
We’re not afraid.

KRASNOLUDKI - DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2020

KRASNOLUDKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2020

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information