Login Form

Licznik odwiedzin

3580014
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
379
749
3309
3560714
18806
27943
3580014

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-08-13 15:55:41

KUBUSIElogo-kubusie

 

 

Grupa wiekowa:  5 i 6 LATKI

wychowawcy: mgr Maria Malec, mgr Marta Wójtowicz


 

KUBUSIE - MARZEC 2020

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MARZEC:

TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.OZNAKI WIOSNY

2. WSZYSTKO ROŚNIE


3. PRACOWITA WIOSNA

4. NA WSI



CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

ü  Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

ü  Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

ü  Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;

ü  Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.

ü  Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;

ü  Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

ü  Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.

ü  Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

ü  Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

ü  Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

ü  Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

ü  Wprowadzenie liter g, G, c, C, j, J; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.

ü  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

ü  Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.

ü  Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

ü  Poznanie funkcji instytucji usługowych – poczta.

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.




WIERSZE NA MARZEC


WIOSNA


Obudziła się wiosna tu i tam,
rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.
Łąki kaczeńcami ozdobiła
a nad polami się zastanowiła.


Kiedy świat cały malowała
skowronka w polu ujrzała.
Piosenkę z nim zanuciła
i gniazdo w trawie uwiła.


W lesie zobaczyła kukułkę-
o ciepłych krajach porozmawiała.
Nawrzucała do kosza fiołków
i z powrotem na łąkę odleciała.


Tam spotkała bociana,
który klekotał już od rana:
-zbuduję na kominie gniazdo duże,
a potem odbędę długie podróże.


I kiedy tak wiosna sobie spacerowała
stara wierzba się nagle odezwała:
-Droga wiosno mam żal do ciebie,
o wszystkich pamiętałaś tylko.
O moich kotkach zapomniałaś!

/G. Koba/


WIOSENNE KWIATY

Już kwiaty zakwitają
w lasach, w ogrodach i na łąkach
- mówią o tym, że nadszedł
czas wiosny i słonka.


Przyszły do nas kwiaty w gości
w swej wiosennej szacie,
popatrzcie uważnie, może je poznacie?


Pierwszy – to przebiśnieg mały.
Drugi – to stokrotka kwiatek bardzo mały.
Trzeci jest jak złota łąka ,
to kaczeniec cały w pąkach.
Czwarty – to krokus fioletowy,
Piąty - tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w złotym kolorze,
ten ostatni słoneczny kwiatek
do wazonu sobie włożę.

/A. Łada - Grodzicka/



PIOSENKI NA MARZEC:


SPRING

It is sunny, it is sunny let’s go for a walk.
It is sunny, it is sunny get ready don’t talk.
Put on your sandals, put on your sandals, put on your sandals,
Are you ready?

It is rainy, it is rainy, let’s go for a walk.
It is rainy, it is rainy get ready don’t talk.
Put on your raincoat, put on your raincoat, put on your raincoat,
Are you ready?

It is windy, it is windy let’s go for a walk.
It is windy, it is windy get ready don’t talk.
Put on your jacket, put on your jacket, put on your jacket,
Are you ready?

It is snowy, it is snowy let’s go for a walk.
It is snowy, it is snowy get ready don’t talk.
Put on your mittens, put on your mittens, put on your mittens,
Are you ready?




KUBUSIE - DZIEŃ DINOZAURA 2020

 

Kubusie dzień dinozaura

Kubusie dzień dinozaura1

Kubusie dzień dinozaura2

 

KUBUSIE - DOGOTERAPIA

 

kubusie dogoterapia1

kubusie dogoterapia2

kubusie dogoterapia3

 

KUBUSIE - DZIEŃ KOTA

 

kubusie Dzień kota

 

KUBUSIE - WALENTYNKI 2020

 

Kubusie walentynka 1

Kubusie walentynki2

Kubusie walentynki3

 

KUBUSIE - BAL KARNAWAŁOWY 2020

 

Kubusie bal

Kubusie bal2

Kubusie bal3

Kubusie bal4

 

KUBUSIE - LUTY 2020

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LUTY:


TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.NASZE ULUBIONE BAŚNIE

2. KARNAWAŁ


3. W DAWNYCH CZASACH

4. KIEDY PATRZĘ W NIEBO



CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

ü  Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

ü  Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.

ü  Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.

ü  Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.

ü  Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania.

ü  Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.

ü  Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

ü  Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.

ü  Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

ü  Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

ü  Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

ü  Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

ü  Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.

ü  Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

ü  Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

ü  Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.

ü  Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą.

ü  Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

ü  Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

ü  Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

ü  Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.

ü  Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.


WIERSZE NA LUTY


SŁOŃCE

Śpią jeszcze ludzie, gdy świt przychodzi,
Zza horyzontu słońce wychodzi.
Wciąż pięknie, jasno świeci na niebie,
Ciepłe promienie wysyła do ciebie.

Ogrzewa rośliny, zwierzęta ludzi,
Wcale się zbytnio przy tym nie trudzi.
Gdy jest na niebie wszędzie jest jasno,
Nawet, gdy chmury przykryją je ciasno.

Latem jest bardzo wysoko nad ziemią,
Wtedy się wszystkie rośliny zielenią.
Ciepła jest wtedy woda w jeziorach...
Chodźcie się kąpać, słoneczko woła.

A kiedy nisko nad ziemią świeci,
Pełno na ziemi wichrów, zamieci.
Kiedy już zajdzie, to dobrze wiecie,
panuje ciemność na całym świecie.
/B. Forma/


PLANETY

Słońce to gwiazda, świeci na niebie,
ciepłe promienie wysyła do ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
możne je człowiek kiedyś odwiedzi.


Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy,
za Ziemią Mars częściowo zbadany –
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.


A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

/B. Forma/


PIOSENKI NA LUTY:

NOCNE ROZMYŚLANIA

Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą.
Kiedy się do łóżka kładę,
Niebo zmienia się w estradę.
I choć czas jest już do spania,
W głowie kłębią się pytania.

1.Czy to niebo nad głowami
To mięciutki jest aksamit?
Czy te gwiazdki, tam w oddali,
Są maleńkie jak koralik?
Czy słoneczko na noc gaśnie,
by móc rano świecić jaśniej?
Gdy księżycowa jest połowa,
Gdzie to drugie pół się chowa?

Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą....

2.Czy te gwiazdki na błękicie
wiodą własne gwiezdne życie?
Czy noc mija, czemu gasną?
Czyżby próbowały zasnąć?
Ile planet krąży wokół?
Czy są na nich pory roku?
Czy nic z nieba, kto mi powie
spaść nie może nam na głowę?

Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą....




KUBUSIE - STYCZEŃ 2020

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC STYCZEŃ:


TEMATYKA ZAJĘĆ:
1.SKOK W NOWY ROK
2. WSZĘDZIE BIAŁO

3. BABCIA I DZIADEK
4. ZIMOWE ZABAWY

CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.

ü  Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

ü  Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

ü  Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.

ü  Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

ü  Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.

ü  Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.

ü  Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.

ü  Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

ü  Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.

ü  Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.

ü  Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

ü  Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

ü  Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

ü  Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

ü  Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.

ü  Nauka piosenek i pląsów.

ü  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

ü  Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w trakcie spacerów.

ü  Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.



WIERSZE NA STYCZEŃ

NOWY ROK

Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem.
Za nim idzie czworo dzieci,
każde z innym parasolem.    
Jeden parasol - niby łąka:
kwiaty na nim i biedronka.
A na drugim kłosy żyta,   
mak jak płomyk w nich zakwita.
Na tym trzecim nie ma kłosów
ani kwiatów i biedronek,
tylko liście kolorowe -
złote, rude i czerwone.
Czwarty pięknie haftowany,
srebrne gwiazdki błyszczą na nim.
Idzie Nowy Rok   
lasem, miastem, polem...
Teraz nazwij wszystkie dzieci,
które niosą parasole.


/H. Bechlerowa/



DZIEŃ DZIADKA

Kto ci opowie o dawnych latach?
Tych marzeń naoczny świadek.
Jak kraj nasz rośnie, jak ludzie rosną
opowie Ci, Twój dziadek

Otworzy serce, kieszeń otworzy,
podsunie czekoladę,
z  twoich sukcesów zawsze się cieszy.
Kto? No wiadomo - dziadek!

A jak coś spsocisz, jak coś naknocisz,
jak trzeba spytać o radę -
to kto za uszy wyciągnie z biedy?
Wiadomo, zawsze - dziadek.

Więc wnuki proszą, żeby w kwiaciarniach
kwiatów nie chować pod ladę.
Dziadek ma święto!
Kwiaty dla dziadka!
Wiwat  niech żyje dziadek!
/W. Chotomska/



PIOSENKI NA STYCZEŃ:


BARDZO KOCHAMY WAS

1. Kiedy mamy nie ma czasu,
Tato ma już dość hałasu,
Brat ma swoje ważne sprawy,
A nam mało jest zabawy…

Ref: Idziemy do babci,
Idziemy do dziadka, tam wolniej płynie czas.
Zabawa z Wami,
To super gratka.
Bardzo kochamy Was.

2. Kiedy nas ogarnia nuda,
Z wami można robić cuda.
Z babcią pójść na lodowisko,
A z dziadziusiem na boisko.

Ref: Idziemy do babci …


I LOVE YOU

I love you
Your button nose
Your eyes, your ears
Your knees your toes.


I love you
Up to the sky
Past the moon
And stars so high.


If you feel alone and scared
Always know that I'll be there
Just like one and one make two
You love me and I love you.


I love you In every way
All you do
And all you say.


My love for you
Will always be
Deeper than the
Deep blue sea.


If you feel alone and scared
Always know that I'll be there
Just like one and one make two
You love me and I love you
You love me and I love you.




KUBUSIE - WIGILIJKA 2019

 

Kubusie Wigilijka 2019

KUBUSIE - ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU GRUPOWEGO

 

Kubusie konkurs na ozdobę bożonarodzeniową rozstrzygnięty. Gratulacje

 

KUBUSIE - WARSZTATY ŚWIĄTECZNE Z RODZICAMI

Kubusie warsztaty z Rodzicami

Kubusie warsztaty z Rodzicami 1

Kubusie warsztaty z Rodzicami 2

 

KUBUSIE PRZYGOTOWUJĄ JASEŁKA DLA OSÓB SAMOTNYCH

 

Kubusie Jasełka 2019

 

Kubusie - przygotowujemy kartki świąteczne dla kolegów z Hiszpanii

 

Kubusie kartki świateczne do Hiszpanii

 

Kubusie - udział w XX przeglądzie pieśni patriotycznej im. M. Papiurek

 

Kubusie pieśń patriotyczna

 

KUBUSIE - GRUDZIEŃ 2019

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

TEMATYKA ZAJĘĆ:
1.ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI
2. ZWIERZĘTA ZIMĄ

3. SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE
4. ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE



CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter k, K, u, U; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w trakcie spacerów.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
  • Poznanie dawnych i współczesnych sposobów komunikowania się i przesyłania informacji.


WIERSZE NA GRUDZIEŃ
 

ZIMA W LESIE


W samym środku lasu
zima zamieszkała.
Drzewa, krzewy śniegiem
w nocy przysypała.

W puchowej pierzynie
las bieleje cały.
Martwią się zwierzęta:
jak zimę przetrwamy?

Niech ludzie usłyszą,
o pomoc wołamy!
Zimą pożywienia
bardzo mało mamy.

/B. Forma/


ŚWIĄTECZNE WYPIEKI

Są bakalie, mąka, masło,
raz, dwa zagniatamy ciasto.
Prędko je rozwałkujemy
różne kształty w nim wytniemy.

Mamy serca, gwiazdki kruche,
będzie na nich słodki lukier.
Wszystkie pięknie ozdobimy
orzechami laskowymi.

Małe ciastka i pierniki
tort, makowiec i serniki.
Mama z dziećmi razem piecze
święta się zbliżają przecież.

/B. Forma/



PIOSENKI NA GRUDZIEŃ:


JUŻ BLISKO KOLĘDA


1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka, 
Łańcuszkami, bombkami zaświeci. 

Ref.: 
To znaczy, że już Święta, 
Że już blisko kolęda, 
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci. 
Hej kolęda, kolęda. 

2. Gdy opłatek już leży na stole, 
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie. 

To znaczy, że już Święta, 
Że już blisko kolęda, 
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie. 
Hej kolęda, kolęda. 

3. Gdy upieką się słodkie makowce 
I głos dzwonka z daleka zawoła. 

To znaczy, że już Święta, 
Że już blisko kolęda, 
I za drzwiami już stoi Mikołaj. 
Hej kolęda, kolęda.


/sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak/



FATHER CHRISTMAS

Father Cristmas
Ho, ho, ho!
Down the chimney
Watch him go!
On his head
He’s got a red hat.
On his body
He’s got a red coat.
On his feet
He’s got big boots.
On his hands
He’s got a sack.
Father Christmas
Ho, ho, ho!
Down the chimney
Watch him go.



MERRY CHRISTMAS!

We wish you a merry Christmas.
We wish you a merry Christmas.
We wish you a merry Christmas.
And a happy New Year!

We wish happy days
To you and your friends.
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year!


TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information