Login Form

Licznik odwiedzin

3580060
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
425
749
3355
3560714
18852
27943
3580060

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-08-13 17:00:43

KUBUSIElogo-kubusie

 

 

Grupa wiekowa:  5 i 6 LATKI

wychowawcy: mgr Maria Malec, mgr Marta Wójtowicz


 

KUBUSIE - LISTOPAD 2019

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD:

TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. 1.NA STAREJ FOTOGRAFII
2. JESIENNA MUZYKA

3. MALI ARTYŚCI
4. CIEPŁO I MIŁO …

  • CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
    Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
  • Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
    Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
      Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.


WIERSZE NA LISTOPAD

ŻYRAFA U FOTOGRAFA

Przyszła pewna żyrafa do fotografa.
– Czy to pan robi zdjęcia?
– Ja.
– A ładne są te zdjęcia?
– Ba!
– I tak sam pan je robi?
– Sam.
– A ma pan aby kliszę?
– Mam.
– A nie pęknie ta klisza?
– Nie ma mowy.
– A objął mnie pan całą?
– Nie, do połowy.
– A co będzie z drugą połową?
– Zdejmę osobno.
– Czy za tę samą cenę?
– Nie, za dopłatą drobną.
– A na jednym zdjęciu się nie da?
- Wykluczone.
– To niech pan robi.
– Pstryk! Pstryk! Zrobione.
– A teraz?
– Teraz zlepię te zdjęcia najlepiej jak potrafię.
I wręczę za chwilę pani tę wspaniałą fotografię

/L.J.Kern/



KONCERT
Dzisiaj ważne wydarzenie.
W filharmonii koncert wielki.
W sali wszędzie pełno ludzi
w wieczorowych strojach pięknych.

Konferansjer właśnie wchodzi,
zapowiada program długi.
Z gracją gości wciąż zabawia,
będą marsze, walce, fugi.

Już na scenie są muzycy
stroją instrumenty swoje.
Skrzypce, flety, wiolonczele,
trąbki, klarnet i oboje.

Pan dyrygent się pojawia,
płyną brawa jak lawina.
Potem długa chwila ciszy,
wreszcie koncert się zaczyna.

Najpierw słychać pierwsze skrzypce,
potem flet gra swoje tryle.
Rogi, obój, dalej harfę
i kontrabas słychać w tyle.

Lecą w górę jasne dźwięki,
aż z wrażenia dech zapiera.
Wtem akordy fortepianu,
tak - to muzyk gra Chopina.

I palcami piękne dźwięki
z instrumentu wydobywa.
Śpiewnie, miękko, a melodia
z serca głębi gdzieś wypływa.

Wszystkim znane: polonezy,
piękne walce i mazurki,
gra muzyka najpierw ciężka,
potem lekka niby chmurki.

Bis, bis, słychać z każdej strony.
Ludzie wstają, biją brawa.
Coś takiego trzeba przeżyć,
to wspaniała jest zabawa.

/B. Forma/



PIOSENKI NA LISTOPAD:


POLSKA BIAŁO - CZERWONI
1.Tu mieszkamy, każdy o tym wie
Tu biegamy tu bawimy się
Tutaj śmieci nie rzucam o porządek zawsze dbamy
I dlatego zaśpiewamy: Polska biało – czerwoni…

2. Tu przedszkole a tu jest nasz dom
Posiejemy kolorowy klomb
Tu przyjaciół wszędzie mamy nigdy nie jesteśmy sami
I dlatego zaśpiewamy: Polska biało – czerwoni..

3. Tu rośniemy a za parę lat
Samodzielnie wyruszymy w świat
Ale kiedyś powrócimy stare kąty odwiedzimy
Wtedy sobie zanucimy: Polska…




FAMILY FINGERS

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?


KUBUSIE - WYCIECZKA DO CHLEBOWEJ CHATY

 

Kubusie wycieczka do Chaty Chlebowej

Kubusie na traktorze

Kubusie od ziarenka do bochenka warsztaty

Kubusie zagniatamy ciasto

Kubusie bryczką jadą

 

KUBUSIE NA ZAJĘCIACH Z PANEM PRZYRODNIKIEM - "LEŚNE ZWIERZĘTA I ICH TROPY"

 

Kubusie Owady i spółka

 

KUBUSIE - PAŹDZIERNIK 2019

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:


TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

2. JESIENIĄ W PARKU


3. JESIENIĄ W LESIE

4. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY




CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

ü  Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.

ü  Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

ü  Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.

ü  Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.

ü  Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.

ü  Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

ü  Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

ü  Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

ü  Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

ü  Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

ü  Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.

ü  Nauka piosenek i pląsów.

ü  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

ü  Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

ü  Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.

ü  Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.

ü  Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

ü  Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

ü  Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.

ü  Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.

ü  Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

ü  Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.



WIERSZE NA PAŹDZIERNIK



JESIENNA WIZYTA
Przybyła do lasu Pani Jesień,
jej śpiew wiatr po lesie niesie.
Chociaż ma pracy wiele
chce zobaczyć co robią przyjaciele.

Zapukała do jeża, a on właśnie
wiedząc, że na czas zimy zaśnie
norkę sprząta, gromadzi zapasy
na zimowe ciężkie czasy.

Odwiedziła też niedźwiedzia,
a niedźwiedź wcale nie leżał.
Mrucząc z gawry śmieci wymiata,
szkoda, że już koniec lata.

Spotkała Jesień także wiewiórkę
i jej z rudą kitką córkę.
Orzechy do dziupli zbierały,
rozmawiać wcale nie chciały.

Wszyscy mieszkańcy lasu
nie mają już wiele czasu,
niebawem nastanie zima,
a las pokryje śnieżna pierzyna

/B. Forma


AUTUMN LEAVES

Leaves are falling down,
Leaves are falling down
Orange, yellow, red and brown
Leaves are falling down.



PIOSENKI NA PAŹDZIERNIK:


ZBIERAMY GRZYBY
Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

II.
Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

III.
Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.



RAIN
Rain, rain, go away.
Come again another day.
Daddy wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Mommy wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Brother wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Sister wants to play.
Rain, rain, go away.


Rain, rain, go away.
Come again another day.
Baby wants to play.
Rain, rain, go away.


Kubusie - Wizyta Pani Stomatolog

 

Dziękujemy Mamie Miłosza za odwiedziny w przedszkolu
i zapoznanie z pracą stomatologa.

 

Kubusie WizytaMamyMiłosza1

Kubusie WizytaMamyMiłosza2

 

Kubusie - zabawy na świeżym powietrzu

 

Kubusie Zabawy na świeżym powietrzu

 

KUBUSIE - DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2019

 

kubusie DzienPrzedszkolaka1

kubusie DzienPrzedszkolaka2

kubusie DzienPrzedszkolaka3

kubusie DzienPrzedszkolaka4

 

KUBUSIE - ZABAWY W SALI

 

Kubusie wrzesień

 

KUBUSIE - WRZESIEŃ 2019

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.W PRZEDSZKOLU

2.
MOJA MIEJSCOWOŚĆ

3. JA, TY I ŚRODOWISKO

4. DARY JESIENI


CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

ü  Poznanie topografii przedszkola.

ü  Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

ü  Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

ü  Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

ü  Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.

ü  Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

ü  Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

ü  Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.

ü  Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.

ü  Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.

ü  Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

ü  Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.

ü  Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

ü  Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

ü  Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.

ü  Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;

ü  Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.

ü  Nauka piosenek i pląsów.

ü  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania i mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów (wybrane zabawki, owoce, zwierzęta), liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.




WIERSZE NA WRZESIEŃ

„PRZEJŚCIE PRZEZ ULICĘ"
W dużym mieście wielki ruch,samochodów wiele,
jeśli chcesz bezpiecznym być,musisz o tym wiedzieć:
przez ulicę można przejśćtylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa,pasy są na przejściu.
To czerwone woła: STOP,stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,możesz przejść bezpiecznie.
Zapamiętaj jeszcze to:gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką byćdorosłej osoby!

J. Koczanowska



„CZYSTOŚĆ TO ZDROWIE”

Kiedy rano wstaję, do łazienki idę,
Kran odkręcam z ciepłą wodą
I dokładnie myję...
...zęby, twarz i szyję.
Gdy już się ubiorę, to przeczeszę włosy,
By nie sterczał krzywo w gorę –
- ani jeden kosmyk.
Ręce zawsze czyste mam.
O paznokcie krótkie dbam.
Czyste włosy mam i szyję.
Żeby zdrowym zawsze być,
Trzeba się dokładnie myć.
I pamięta każdy zuch:
W zdrowym ciele zdrowy duch!
I. Salach



PIOSENKI NA WRZESIEŃ:


JARZYNOWY WÓZ


I. Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.

II. Tu marchew czerwona,
kapusta zielona,
rzodkiewek różowe kuleczki,
w złocistym kolorze słonecznik.

Tur, Tur, tur, tur,
Tur, Tur, tur, tur,
Tur, Tur, tur, tur, tur

III. Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.

IV. Tu strąki  fasoli
i bobu do woli,
szpinaku zielona tam góra,
i burak pąsowy jak burak.



“HEAD AND SHOULDERS”

Head. Shoulders. Knees. Toes.
Head. Shoulders. Knees. Toes.
Eyes. Ears. Mouth. Nose.
Head. Shoulders. Knees. Toes.


Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes




“FIVE LITTLE MONKEYS”


Five little monkeys jumping on the bed.
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said,
“No more monkeys jumping on the bed!”


Four little monkeys jumping on the bed.
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said,
“No more monkeys jumping on the bed!”


Three little monkeys jumping on the bed.
One fell off and bumped her head.
Mama called the doctor and the doctor said,
“No more monkeys jumping on the bed!”


Two little monkeys jumping on the bed.
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said,
“No more monkeys jumping on the bed!”


One little monkey jumping on the bed.
She fell off and bumped her head.
Mama called the doctor and the doctor said,
“No more monkeys jumping on the bed!




“IF YOU’RE HAPPY”


If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.


If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.


If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!” Say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”


If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.


If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.



KUBUSIE - CZERWIEC 2019

 

ZAMIERZENIA-CZERWIEC

* Zwierzęta duże i małe
* Lato
* Wakacje!

*Kubusiowi przyjaciele natury



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- poszerzanie wiedzy na temat dzieci z różnych stron świata;
- doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie;
- kształtowanie poczucia własnej wartości;
- doskonalenie umiejętności czytania dat;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących na świecie oraz miejsc ich występowania;
- doskonalenie czytania globalnego;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących w zoo;
- rozbudowywanie słownika;
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat polskich parków narodowych i ich mieszkańców;
- doskonalenie umiejętności czytania symboli;
- poszerzanie wiedzy na temat łańcucha pokarmowego i jego ogniw;
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt aktywnych w dzień i w nocy;
- utrwalenie kolejności miesięcy oraz pór roku;
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
- doskonalenie ekspresji twórczej;
- poszerzanie informacji na temat burzy i bezpiecznych zachowań w jej trakcie;
- poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych (tęcza);
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
- poszerzanie słownika o nazwy letnich kwiatów i doskonalenie umiejętności rozróżniania ich na zdjęciach;
- poszerzanie słownika o nazwy owadów występujących na łące;
- doskonalenie słuchu fonemowego;
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb;
- poszerzanie słownika dzieci o przymiotniki związane z określaniem smaków lodów;
- doskonalenie umiejętności porównywania obiektów;
- doskonalenie motoryki małej;
- doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie i porównywania długości obiektów;
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin górskich
- doskonalenie ekspresji twórczej;
- integracja grupy;
- doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie;
- doskonalenie umiejętności czytania globalnego
- doskonalenie ekspresji twórczej;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- doskonalenie uważnego słuchania;
- doskonalenie kreatywnego myślenia;
- poszerzanie informacji na temat bezpiecznego sposobu spędzania wakacji;



NIECH ŻYJĄ WAKACJE

Niech żyją wakacje 
Niech żyje pole, las 
I niebo i słońce 
Wolny swobodny czas.


Gorące złote słońce 
na czarno nas opali 
w przejrzystej bystrej rzece 
będziemy się kąpali.


Niech żyją wakacje 
Niech żyje pole, las 
I niebo i słońce 
Wolny swobodny czas.


Pojedzie z nami piłka 
i kajak i skakanka, 
będziemy się bawili 
od samiutkiego ranka.


Niech żyją wakacje …..


LATO,LATO,LATO CZEKA….


Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tam ciągle nie ma nas


Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień


Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare


Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu każe odkryć twarz
Lato, lato,…



POEŻEGNAMY PRZEDSZKOLE

Cały świat się do nas śmieje.
W złotym słońcu - złoty świat!
Jutro szkoła nas powita
no i nasze siedem lat.


Ref: Pożegnamy przedszkole, 
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa, 
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.


2. Elementarz nam poradzi
Jak się pisze: Ala, As.
Plastelina jeszcze nie wie
co ulepi każde z nas.


Ref: Pożegnamy przedszkole, 
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa, 
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.




WESOŁA KĄPIEL

Kiedy słońce mocno praży,
najprzyjemniej jest na plaży.
Złoty piasek w pięty grzeje.
Ja się śmieję, wiatr się śmieje!
Chociaż rzeczka chłodem kusi,
czy bezpieczna, sprawdzić musisz,
nim do wody wskoczysz! Plusk!



Żabka z brzegu głową kiwa,
że ktoś żabką świetnie pływa
i z zazdrości zielenieje.
Ja się śmieję, wiatr się śmieje!
Szumi woda, śpiewa fala,
słońce twarze nam opala
i przez sitko piegi sieje.
Ja się śmieję, wiatr się śmieje




JEDZIEMY NA WAKACJE

Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!


Kubusie - Wycieczka do Warowni Pszczyńskich Rycerzy

 

Kubusie Warownia 1

Kubusie Warownia 2

Kubusie Warownia 3

Kubusie Warownia 4

Kubusie Warownia 5

Kubusie Warownia 6

 

KUBUSIE - MAJ 2019

 

Tematy kompleksowe na miesiąc maj

* Polska to mój dom

* W krainie muzyki

* Wrażenia i uczucia

* Święto mamy i taty




Treści dydaktyczno-wychowawcze:

- utrwalenie znajomości symboli narodowych

- poszerzenie wiedzy na temat polskich miast oraz stolicy

- rozwijanie umiejętności posługiwania się mapą

- zapoznanie z aspektem monetarnym

- zapoznanie z grupami instrumentów dętych i strunowych

- zapoznanie z różnymi gatunkami muzyki

- zapoznanie z zapisem muzyki w formie nut, pięciolinią oraz gamą.

- doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, klasyfikowanie, tworzenie i kontynuowanie rytmów, kodowanie i dekodowanie

- utrwalenie nazw i cech charakterystycznych różnych uczuć

- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej

- uwrażliwienie na potrzeby i emocje innych osób

- rozwijanie sprawności językowych

- doskonalenie słuchu fonemowego

- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków

przyczynowo - skutkowych

- rozszerzanie słownika dziecka;

- doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej;

- doskonalenie umiejętności opisu

- zapoznanie z graficznym zapisem liter J, j, H, h




Majowe wierszyki

Katechizm polskiego dziecka

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie




Cała łąka dla mamy

Mamo! Chodź z nami! Damy Ci - łąkę.
Z kwiatami, ze skowronkiem, ze słonkiem.
Do wąchania, słuchania, patrzenia...
A do łąki dodamy życzenia.
Nawet gdy się zachmurzy na niebie,
nawet gdy się kłopotów nazbiera,
my uśmiechniemy się do siebie,
zawsze, jak dziś, jak teraz





Majowe piosenki


„Podróże po Polsce”

Na dole mapy góry wysokie!
Mrugają Tatry nam Morskim Okiem.
Kto chciałby w wodzie stopy zamoczyć?
Choć lodowata, widok uroczy!

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza!
W podróż po Polsce wszystkich zaprasza!
Wędrujcie ze mną – mówi Gagatek.
Zwiedzimy kraj nasz, palcem po mapie.

Przecina mapę nitka błękitna.
Jak się nazywa ta rzeka? Wisła!
Z gór nas zabierze ta rzek królowa
do Wawelskiego Smoka z Krakowa

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza…

Na samej górze Bałtyckie Morze.
Roi się w morzu od dziwnych stworzeń.
Chodźmy na spacer piaszczysta plażą,
może się jakieś ryby pokażą?

Ref.: Och, jaka piękna ojczyzna nasza…



„Podarujmy mamie”

Podarujmy mamie dziś,
Jak winogron słodkich kiść,
To co w sercach naszych gdzieś głęboko tkwi,
To, co dla swej mamy ma,
Każde dziecko tak jak ja,
Miłość, której godna jesteś tylko Ty

Pamiętajmy o tym, że
Tylko mama liczy się
I możemy mieć ją w życiu tylko raz.
Więc nie traćmy cennych chwil,
Ją kochajmy z całych sił.
Niech na zawsze przetrwa wielka miłość w nas.

I choć minie wiele lat,
Choć się zmieni cały świat, nie wygaśnie
w sercach naszych nigdy już.
Żar jej ciągle w nas się tli,
najważniejsza jesteś Ty,
Nie ma w życiu dwóch zbliżonych bardziej dusz



„Hymn krainy muzyki”

Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło.

Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło

Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniałą jest!

Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy,
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy

Ref.: I każdy z nas…

Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana:
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, na, na, na

Ref.: I każdy z nas…

Lecz, żeby na instrumentach grać,
Trzeba się na muzyce znać,
Rozumieć cały nutowy świat
Ty rozumiesz?
On rozumie?
Bo ja Tak!
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica,
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce!

Ref.: I każdy z nas…



KUBUSIE - URODZINKI DORIANKA

 

kubusie UrodzinkiDorianka

 

KUBUSIE - DENTOBUS

 

kubusie Dentobus

 

 

KUBUSIE - WARSZTATY WIELKANOCNE 2019

 

Kubusie WarsztatyWielkanocne

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information