Login Form

Licznik odwiedzin

3577195
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
490
577
490
3560714
15987
27943
3577195

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-08-09 19:45:18

KUBUSIElogo-kubusie

 

 

Grupa wiekowa:  5 i 6 LATKI

wychowawcy: mgr Maria Malec, mgr Marta Wójtowicz


 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 15.04.2020

 

Witamy wszystkich serdecznie!

1. Na początek dnia proponujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych ,,Sportowcy”

·         ,,Rozgrzewka sportowca”-dziecko biega .N a sygnał rodzica wykonuje następujące zadania:
- 1 klaśnięcie rodzica-przechodzi z biegu w podskoki
-dwa klaśnięcia-przechodzi z biegu w marsz, połączony z wymachami ramion do przodu i do tyłu
-trzy klaśnięcia-przechodzi z biegu w marsz na czworakach

·         ,,Piłkarz”-dziecko staje i wykonuje polecenia rodzica naśladując przy tym ćwiczących piłkarzy
-skłony głowy w przód i w tył
-naśladowanie odbijania piłki głową
-bieg w miejscu
-naśladowanie odbijajia piłki prawą nogą
-naśladowanie odbijania piłki lewa nogą


·         ,,Kolarz”-dziecko leży na dywanie .Nogi podnosi wysoko w górę i naśladuje pedałowania na rowerze. Na przemian wykonuje wolne ruchy-wjeżdża pod górę i ruchy szybkie –zjeżdża z góry.

·         ,,Skoczek”-dziecko stoi na dywanie. Na sygnał rodzica wykonuje jak najdłuższy skok w przód.




2. ,,Kłótnia książek” Ł.Bernady-wysłuchanie opowiadania czytanego przez
rodzica rozmowa na temat jego treści.


,,Kłótnia książek” Łukasz Bernady

W sobotę w bibliotece zrobił się szum. To kolorowe książki kłóciły się między sobą.

-Ja jestem najciekawsza-przechwalała się historia o piratach.-Opowiadam o niesamowitych przygodach!

-Nieprawda!-odpowiedziała inna- U mnie można przeczytać informację o dinozaurach. Dzieci wola dinozaury niż piratów.-Nie macie racji!-krzyknęła następna.-Najciekawsze są modele aut. Potem włączyły się też inne książki. Już nikt tego nie słuchał. O rozwiązania poproszono mądra księgę baśni.

-Zanim odpowiem-rzekła-wykorzystam czar wróżki z bajki i zabiorę was w podróż po naszym miasteczku. Wypowiedziała zaklęcie i okno się uchyliło ,a książki wyfrunęły jak ptaki, machając okładkami. Nastał wieczór i w wielu oknach paliły się światła. Książki zaglądały do mieszkań. W jednym dzieci czytały historię przygodową. W drugim dziewczynka siedziała nad stronicami o ciastkach i wypiekach. Jeszcze w innym pan trzymał powieść.

-Tam nie lecimy-oznajmiła księga baśni, wskazując biały domek.-Tam nie ma książek. Muszą je najpierw do nas dowieźć. Zajrzały do wielu okien i przekonały się ,że ludzi nie interesują bardzo różne książki .Po powrocie milczały zawstydzone. Nikt nie czytał o piratach, dinozaurach, czy samochodach.

-Czytelnicy lubią różne książki-uspokajała księga baśni. A to oznacza ,że każda z nas jest ważna.

-Naprawdę?!-zapytały z niedowierzaniem.

-Tak. Tylko dla kogoś innego.

W poniedziałek rano pierwsza zjawiła się pani bibliotekarka. Wkrótce przybyły również dzieci ze szkoły z wychowawczynią. Gdy się zapisywały do biblioteki, jeden z chłopców powiedział:

-Mieszkam niedaleko .My nie mamy książek. Czy mogę wypożyczyć od razu trzy?

-Oczywiście-A które byś chciał?

-O piratach ,o samochodach i…o dinozaurach!


Dziecko odpowiada na pytania czytane przez rodzica;
-Jak nazywa się miejsce ,w którym mieszkają książki?
-O co pokłóciły się książki?
-Kto pomógł rozwiązać problem?
-Co zrobiła księga z bajkami, by pogodzić książki?
-Co można robić w bibliotece?
-Jak należy zachowywać się w bibliotece?


3. ,,Plastelinowe czytanki”-zabawa manualna. Dziecko ugniata kawałki plasteliny ,
robi z nich wałeczki i stara się nadać im kształt podawanych przez rodzica liter.



4. Prosimy o wykonanie poniższej karty pracy. Należy połączyć kropki, następnie pokolorować powstałą sylwetę książki , wyciąć ją i przykleić na kartkę.


http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/laczenie-kropek-dla-dzieci/ksiazka/laczenie-kropek-dla-dzieci-ksiazka.png



5. Dzisiaj proponujemy posłuchać bajki w języku angielskim: "Złotowłosa i trzy misie":

https://www.youtube.com/watch?v=GboQ3JxpptM





Źródło: www.cauchy.pl/kolorowanki,
Sześciolatek.Roczne przygotowanie przedszkolne. Przewodnik metodyczny część 4,
temat tyg.,,Jak powstaje książka” wydawnictwo WSiP

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 14.04.2020

 

Witamy serdecznie!

Poniżej przedstawiamy propozycje pracy z dzieckiem na dziś:

·         ,,Strażnik książek” M.Zawadzka-wysłuchanie opowiadania rozmowa
na temat jego treści



,,Strażnik książek” Magdalena Zawadzka

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej .Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafi znaleźć radę. Pewien rybak ,z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków ,postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc.

-Skoro jest taki mądry to na pewno wie, jak przestać być głupim-powiedział rybak i wyruszył w drogę.

Wędrowali wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach.

Zapukał w bramę.

-Kto tam?-odezwał się jakiś głos

-To ja !Chcę wejść, wpuść mnie!-zawołał rybak.

-Nie jesteś zbyt grzeczny ,idź sobie-odparł głos.

Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał;

-Kto tam?

-Proszę ,wpuść mnie!

Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.

-Witaj ,wejdź proszę i powiedz ,co cię sprowadza.

Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których

były miliony książek.

-Oto rada na Twój kłopot-powiedział czarodziej.

Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.

-Co ja mam zrobić?-zapytał przestraszony.

-Zacznij się uczyć .Weź jedna książkę ,przeczytaj ją ,a potem weź drugą i kolejną .Kiedy przeczytasz wszystkie ,będziesz mądrzejszy ode mnie.

-Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.

-O nie!-zaprzeczył czarodziej. Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy. Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć.

Dziecko udziela odpowiedzi na poniższe pytania;

1.Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?

2.Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?

3. Co zrobił rybak?

4.Jak zakończyła się ta historia?

5.Dlaczego powinno się czytać książki?

6.Dlaczego ważne jest, aby umieć dobrze czytać ?

7.Do czego służą książki?


·         ,,Bohaterowie naszych książek”-praca plastyczna. Prosimy o narysowanie bohatera z ulubionej książki. Zdjęcie prac prosimy o przesłanie na adres mailowy naszej grupy
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) do końca tego tygodnia.


·         Rozwiązywanie zagadek

1.Z wysokiej wieży warkocz spuszczała,

czy mi odpowiesz, jak na imię miała ? (Roszpunka)


2.W kwiatku tulipana śpi mała dzieweczka,
wszystkie dzieci wiedzą, że to... (Calineczka)


3.Zmarznięta i bosa chodzi ulicami,
bo to jest Dziewczynka z... (zapałkami)


4.Chociaż na wielu poduszkach spała,
to i tak wstała cała obolała. (Księżniczka na ziarnku grochu)


5.Mała i złota w morzu pływała,
żony rybaka życzenia spełniała. (Złota Rybka)


6.Ostre wrzeciono do ręki wzięła,
ukłuła się w palec na 100 lat zasnęła. (Śpiąca Królewna)


7.Buty nosi, choć to nie człowiek.
Co to za zwierzak, kto mi odpowie ? (Kot w butach)


8.Nosi na głowie czerwoną czapeczkę,
czy wiesz jak nazwano tę małą dzieweczkę ? (Czerwony Kapturek)


9.Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło (Brzydkie Kaczątko)


10.Zjedli Babie Jadze chatkę z piernika,
znacie tę dziewczynkę i tego chłopczyka ? (Jaś i Małgosia)


11.Siedmiu krasnali w lesie sobie mieszka,
a razem z nimi... (królewna Śnieżka)


12.Chłopiec z drewna wystrugany,
cóż to za kłamczuszek znany ? (Pinokio)



Źródło: www.publikacje.edu.pl,Sześciolatek.Roczne przygotowanie przedszkolne. Przewodnik metodyczny część 4,temat tyg.,,Jak powstaje książka” wydawnictwo WSiP

KUBUSIE - ŻYCZENIA WIELKANOCNE

 

zajaczki

 

KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!

ŻYCZYMY WAM ABY NADCHODZĄCE ŚWIĘTA WIELKANOCNE NAPEŁNIŁY WASZE SERCA RADOŚCIĄ I NADZIEJĄ A CHWILE SPĘDZONE W GRONIE NAJBLIŻSZYCH DODAŁY OTUCHY I POZWOLIŁY PRZEZWYCIĘŻYĆ WSZELKIE TRUDNOŚCI.

CIEPŁYCH,SPOKOJNYCH ŚWIĄT,RADOŚCI ORAZ
WSZELKIEJ POMYŚLNOŚCI
J


BARDZO SERDECZNIE WAS WSZYSTKICH POZDRAWIAMYJ

 

KUBUSIE - PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

 

Kubusie przygotowuja sie do Świat Wielkanocnych

 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 10.04.2020

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Święta Wielkanocne”. Zachęcamy do skorzystania z następujących propozycji:

1. Na początek spróbujmy rozwiązać kilka zagadek o tematyce związanej ze Świętami Wielkanocnymi:

Jajka ozdabiane, pięknie malowane /pisanki/


Pośrodku pięknych pisanek, stoi bielutki, cukrowy … /baranek/


Znajdziesz w niej bazie, bukszpan, roślin wiele. Tydzień przed Wielkanocą święcisz ja w kościele /palemka/


Pyszna zupa – pierwsza klasa! Jest w niej jajko, jest kiełbasa! /żurek/


Długie ma uszy, jeszcze dłuższy skok! Na słodkości od niego czekasz cały rok! /zajączek/


Żółciutka kuleczka co wychodzi z jajeczka /kurczaczek/


Pyszne ciasto na święta podane, najlepiej smakuje lukrem polane /babka wielkanocna/


Z ziarnami lub biały, najlepszy jest świeży. A jego kromeczka też w koszyczku leży /chleb/


W ten dzień woda wokoło się leje, każdy z nas, choć mokry, co chwila się śmieje /śmigus-dyngus/



2. Dzisiaj zapraszamy do kolorowania on-line:

https://www.kolorowankionline.net/koszyk-wielkanocny

3. Na koniec słuchamy krótkiego opowiadania w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=yN7vB6_LU_o



Miłej zabawy!




Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Święta Wielkanocne” wydawnictwa WSiP;
Kolorowanka online: www.kolorowankionline.net
Opowiadanie www.youtube.com, kanał: Stories For Kids


NAGRODA INTERNAUTÓW W XII EDYCJI KONKURSU NA KOZIAŃSKĄ PISANKĘ WIELKANOCNĄ 2020

 

Dawid konkurs pisanka

 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 09.04.2020

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Święta Wielkanocne”. Zachęcamy do skorzystania z następujących propozycji:

1. Na początek zapraszamy do wysłuchania opowiadania Agnieszki Galicy pt: „Bajeczka wielkanocna” czytanego przez Rodziców (tekst załączony poniżej).

BAJECZKA WIELKANOCNA pdf

W oparciu o treść utworu spróbujmy odpowiedzieć na pytania:

Co robiło Słońce?

Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, kolejne?

Dlaczego Słońce budziło Kotki, Kurczaczka, Zajączka i Baranka?

Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?



2. „Wielkanocny koszyk” – Rodzice wspólnie z dziećmi omawiają symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi, które umieszczamy w wielkanocnym koszyku. Można posłużyć się krótkim filmikiem dostępnym tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g


3. Zapraszamy do zabawy z piosenką, której już słuchaliśmy:

„Bajkowe pisanki”:

https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

Dzisiaj spróbujmy nauczyć się całej piosenki.


4. Na koniec utrwalamy poznane już słownictwo w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4

oraz słuchamy piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g



Miłej zabawy!



Źródło:
„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Święta Wielkanocne” wydawnictwa WSiP;
Piosenka „Bajkowe pisanki” oraz filmik – www.youtube.com;
Piosenki www.youtube.com, kanał: English Vocabulary, The Kiboomers- Kids Music Channel.

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 08.04.2020

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Święta Wielkanocne”. Zachęcamy do skorzystania z następujących propozycji:

1. Na początek zapraszamy do wysłuchania fragmentu wiersza Ewy Skarżyńskiej pt: „Wielkanocny stół”:

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych.

Lukrowana baba

rozpycha się na nim,

A przy babie –

mazurek w owoce przybrany.



Spróbujmy odpowiedzieć na pytania:

ØJak wygląda wielkanocny stół?

ØJakie stały na nim ciasta?

ØJakie przysmaki wielkanocne lubicie najbardziej?

Aby zapoznać się ze zwyczajami świątecznymi, zapraszamy do obejrzenia programu dla dzieci pt: „Wielkanocne zwyczaje”:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

2. Zapraszamy również do zabawy z piosenką, której słuchaliśmy wczoraj:

„Bajkowe pisanki”:

https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

Spróbujmy nauczyć się dzisiaj pierwszej i drugiej zwrotki piosenki.

Treść piosenki można realizować w dowolnym rytmie – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na dowolnych instrumentach, itp.

3. Dzisiaj proponujemy do wykonania następujące karty pracy:

Rozsypanka literowa - https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-1-kolorowe.pdf

Sylaby - https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-2-kolorowe.pdf

Labirynt - http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg

Zadania z pisankami - http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg



4. Na koniec utrwalamy poznane już słownictwo w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4



oraz śpiewamy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g




Miłej zabawy!

Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Święta Wielkanocne” wydawnictwa WSiP;
Film „Świąteczne zwyczaje. Wielkanoc” – vod.tvp.pl;
Piosenka „Bajkowe pisanki” – www.youtube.com;
Karty pracy – przedszkolankowo.pl
Piosenki www.youtube.com, kanał: English Vocabulary, The Kiboomers- Kids Music Channel.







KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 07.04.2020

 

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Święta Wielkanocne”.
Zachęcamy do skorzystania z następujących propozycji:


1. Na początek zapraszamy do osłuchania z piosenką pt: „Bajkowe pisanki” dostępną tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

(tekst piosenki dostępny w załączniku).

Załącznik nr 1 - tekst piosenki

Treść piosenki można realizować w dowolnym rytmie – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na dowolnych instrumentach, itp.

2. Zabawa matematyczna „Liczymy pisanki”, w której można wykorzystać szablony pisanek (pokolorowane i wycięte przez dzieci) lub prawdziwe malowane jajka – 8 sztuk. Dziecko manipuluje nimi, przeliczając i rozwiązując treść zadań. Może podpisywać rozwiązanie za pomocą cyfr.

Pisanki do kolorowania można pobrać tutaj:

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/pisanki-do-kolorowania-i-wyklejania/

Proponujemy następujące zadania:

o   Ola włożyła do koszyka 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 5 pisanek. Ile pisanek jest w koszyku?

o   Mama pomalowała 4 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich syn pomalował tylko 1 pisankę. Ile pisanek pomalowali razem?

o   W koszyku było 9 jajek do ozdobienia. Przyszedł Krzyś i potłukł 1 jajko. Ile jajek zostało w koszyku?

3. Dzisiaj zapraszamy do wykonania świątecznej pracy plastycznej: „Pisanki”. Dzieci wspólnie z Rodzicami malują, ozdabiają, wyklejają jajka dowolna techniką plastyczną.

Można podzielić się Waszymi dokonaniami i przesłać zdjęcia prac na nasza skrzynkę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

4. Na koniec utrwalamy poznana już piosenkę w języku angielskim:

„ The Bunnies Counting Song”

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8



Miłej zabawy!

Źródło:
„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Święta Wielkanocne” wydawnictwa WSiP;
Piosenka „Bajkowe pisanki” – www.youtube.com;
Pisanki do kolorowania i wycięcia – www.mojedziecikreatywnie.pl



KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 06.04.2020

 

Drodzy Rodzice!

Zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.
W tym tygodniu zajmujemy się tematem
pt: „Święta Wielkanocne”


1. Zabawa słuchowa: „Dobieramy wyrazy w pary”. Rodzic prezentuje wyraz, dziecko dobiera do niego wyraz, który zaczyna się na ostatnią głoskę wyrazu prezentowanego przez Rodzica, np.: kura – arbuz, nożyce – ekran,
rower – robot, itp.


2. Posłuchajmy opowiadania „Szukamy zająca” Olgi Masiuk, które będzie wstępem do rozmowy z dzieckiem na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=lc5toS7Gvjg

Spróbujmy odpowiedzieć na pytania:

ØNa jakie święta oczekują dzieci w przedszkolu?

ØJaka przygodę związana ze Świętami Wielkanocnymi miała Pani?

ØO jakich zwyczajach wielkanocnych opowiadała Blue?

ØO jakich zwyczajach wielkanocnych opowiadał Jacek?

3. „Jajko na łyżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi, do której zapraszamy wszystkich członków rodziny;-) Dzielimy się w miarę możliwości na dwie drużyny. Każdy uczestnik ma za zadanie donieść jajko umieszczone na łyżce do wyznaczonej mety. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza wykona zadanie.

4. Praca plastyczna: „Kartka Wielkanocna”. Zapraszamy do wykonania ekologicznej kartki świątecznej, z wykorzystaniem różnych dostępnych w domu materiałów odpadowych.

Prosimy o umieszczanie prac plastycznych dzieci w teczkach;-) lub wykonanie fotografii prac i wysłanie na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



4. Na koniec proponujemy piosenki:

„Easter Bunny Song for Kids”
https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

„ The Bunnies Counting Song”
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8



Miłej zabawy!


Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Święta Wielkanocne” wydawnictwa WSiP;
Opowiadanie i piosenki – www.youtube.com

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 03.04.2020

 

Drodzy Rodzice! -dziś zaczynamy aktywnie dzień od zabawy ruchowej
„Pieczemy ciasto”( Klanza):


-Bierzemy dużą miskę – skłon do przodu, gest obejmowania oboma rękami misy do ciasta.

-Wsypujemy cukier, wbijamy jajka i mieszamy – prawą ręką gest wsypywania cukru, klaśnięcie w dłonie rozdzielenie skorupki jajka, mieszanie obiema rękami, ruchy okrężne.

-Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i mieszamy – gest wlewania i wsypywania oraz mieszania.

-Teraz wyrabiamy cisto i wałkujemy – obiema rękami gest wyrabiania ciasta i wałkowania.

-Wycinamy ciasteczka i wykładamy na blaszce – prawą ręką wycinamy kształty a następnie przekładamy do lewej ręki (blaszka).

-Wkładamy pierniczki do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika.

-Patrzymy przez szybkę jak rosną ciasteczka – pochylenie się do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła.

-Wąchamy jak pięknie pachną – wciąganie powietrza przez nos.

-I przełykamy ślinkę – połykanie śliny przy zamkniętych ustach.

-Słychać dzwonek piekarnika „dryń” i już możemy wyciągnąć ciasteczka z pieca – naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy.

-Studzimy ciasteczka – dmuchanie.

-Nareszcie możemy spróbować czy się udały – gest wkładania ciasteczka do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach.

-Ciasteczka są pyszne więc zjadamy do ostatniego okruszka, oblizujemy wargi – dokładne oblizywanie wargi górnej i dolnej.

- Uśmiechamy się zadowoleni pokazując ząbki – szeroki uśmiech.



•        Praca z wierszem W.Bełzy pt ,,Abecadło”

ABC
Chleba chcę,
Lecz i wiedzieć mi się godzi,
Z czego też to chleb się rodzi?

DEF
Naprzód siew:
Rolnik orze ziemię czarną
I pod skibę rzuca ziarno

HKJ
Ziarno w lot
Zakiełkuje w ziemi łonie,
I kłos buja na zagonie.

Ł i L
Gdy już cel
Osiągnięty gospodarza,
Zboże wiozą do młynarza.

MNO
Każde źdźbło,
za obrotem kół, kamienia,
W białą mąkę się zamienia.

PQS
To już kres!
Z młyna piekarz mąkę bierze
I na zacier rzuca w dzieże.

RTU
I co tchu
W piec ogromny wkłada ciasto,
By chleb miały wieś i miasto.

WXZ
I chleb wnet!
Patrzcie, ile rąk potrzeba,
Aby mieć kawałek chleba.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza:
1.Kto przyczynia się do tego, że mamy chleb?
2.Jak nazywają się te zawody-wymień
3.Gdzie kupujemy chleb?

Prosimy aby dzieci nauczyły się wiersza na pamięć. Po powrocie do przedszkola zorganizujemy sobie grupowy konkurs recytatorski. Zachęcamy do nauki.


•        Prosimy o wykonanie poniższych kart pracy:

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_szlaczki_06.pdf

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_cyfry_7.pdf

 

Zapraszamy wszystkie Kubusie do wspólnej zabawy z poznanymi już piosenkami. Dzisiaj rozpoznajemy odgłosy wiejskich zwierząt i utrwalamy ich nazwy:

https://www.youtube.com/watch?v=0rKeFBQexbY

oraz śpiewamy:

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 


Źrodło:profesor.pl, pl,. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Praca rolnika” wydawnictwa WSiP;

Religia - propozycja zajęć dla 6-latków

 

Katecheza dla 6-latków (pdf)

 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 02.04.2020

 

Dzień dobry!

1. Zapraszamy Państwa do przeczytania dziecku opowiadania pt ,,Żyto i chleb’’Cz.Janczarskiego

Ania poszła na spacer. Wzięła z sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.
– Spójrz – powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki. – Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania.
– Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chlebek. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, nie zielona”. Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie – zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.
Co jest w tym worku? – zapytał Miś. – Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek. Uszatek znów się zdziwił :,przecież chlebek robi się z mąk, a nie złotych ziarenek”. Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach! Jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak to jest naprawdę
z tym chlebem? Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy
ze złotych ziarenek, czy też z zielonej trawy”? Podrapał się Uszatek
w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”
Aby upiec chleb ,potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować.

Rozmowa na temat treści wiersza:


1.Gdzie na spacer poszła Ania z uszatkiem?
2.Co tam widzieli?
3.Co w workach wiózł dziadek Walenty?
4.Dokąd jechał z żytem dziadek Walenty?
5.Jak powstaje chleb?
6.Jak do powstania chleba przyczynia się rolnik ,młynarz, piekarz ,sprzedawca ?
7.Dlaczego chleb jest tak bardzo ważny w życiu człowieka?


2. Zabawa matematyczna ,,Powiedz ile”-Liczenie słów w podanym przez rodzica zdaniu przy pomocy dostępnych liczmanów(patyczki, guziki, klocki, kredki itd.)

-Chleb jest bardzo zdrowy.
-Kłosy są żółte jak słońce.
-Zboże rośnie na polu.
-Ziarno mieli się na mąkę.

3. Propozycja na dziś-wspólne pieczenie chleba wraz z dzieckiem. Bardzo prosimy, aby podjęte dziś działania kulinarne sfotografować i przesłać na nasze adresy mailowe. Przesłane zdjęcia umieścimy na stronie naszej kubusiowej grupy.Życzymy wspaniałych wypieków.


4. Zabawa ruchowa ,,Mało nas…”

https://www.youtube.com/watch?v=me0rj9xAebE


Życzymy miłego dnia!


Źródło:
edux.pl,przedszkole.net.pl,. Przewodnik metodyczny część 3,
temat tygodniowy „Praca rolnika” wydawnictwa WSiP;

 

KUBUSIE - KWIECIEŃ 2020

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ:


TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.PRACA ROLNIKA

2. ŚWIĘTA WIELKANOCNE


3. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

4. MAMO, TATO WOLĘ WODĘ!

5. KTO TY JESTEŚ?


CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

ü  Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

ü  Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

ü  Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

ü  Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem w ogrodzie przedszkolnym.

ü  Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.

ü  Zachęcanie do czytania bajek, opowiadań, wierszy, dbania o książki.

ü  Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;

ü  Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

ü  Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–8) i znaków (=, +).

ü  Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

ü  Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

ü  Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

ü  Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

ü  Wprowadzenie liter: w, W; f, F odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.

ü  Nauka piosenek i pląsów.

ü  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

ü  Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.

ü  Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni

ü  Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

ü  Rozwijanie sprawności językowych – słuchania piosenek, krótkich rymowanek i historyjek obrazkowych, mówienia w języku angielskim w trakcie zabaw w zakresie: witania się i żegnania, przedstawiania siebie i innych, wypełniania i wydawania krótkich poleceń, identyfikowania przedmiotów, liczenia i stosowania liczb (1 – 10), odpowiadania na proste pytania dotyczące tożsamości i rzeczy posiadanych, wyrażanie stanów emocjonalnych.



WIERSZE NA KWIECIEŃ:

OD BURAKA DO LIZAKA

Cukrowa wata, cukrowa wata,
Kręconą w bębnie kupuje tata.
Ja lubię watę, lubi też osa
Cukrowe nitki cieńsze od włosa.
Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,
Skąd wziął się cukier. A czy Ty wiesz?
Rośnie na polu burak cukrowy,
Długo dojrzewa, aż jest gotowy.
Trzeba buraki z ziemi wyrwane
Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.
Tam się je myje kroi, szykuje
I coś jak kompot przygotowuje.
Na samym końcu z tego kompotu
Jest wreszcie cukier. Tyle kłopotu
Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem ,
Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem
/autor nieznany/



OJCZYZNA

Wszystko dokoła:
dom i przedszkole,
fabryczne dymy,
żelazna kolej...

Kwiaty przy oknie,
klon koło bramy,
słoneczny uśmiech
kochanej mamy...


I las, co cieniem
dzieci zaprasza-
wszystko to Polska,
Ojczyzna nasza!

/W. Domeradzki/



BARWY OJCZYSTE

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

/Cz. Janczarski/



WSZYSCY KOCHAMY NASZĄ STOLICĘ

Wszyscy kochamy naszą stolicę
stare ulice, nowe ulice.
Most nad rzeką i fale Wisły
Statek na fali i piasek złocisty.
Szerokie place, parki zielone
i tramwajowy srebrzysty dzwonek
Stado gołębi, co chmurką białą
Nad ulicami szybuje śmiało
I każdy kamień, drewno i trawę
Wszyscy kochamy naszą Warszawę
Stolica Polski, piękna Warszawa
to nasza duma, to nasza chwała.

/Cz. Janczarski/



PIOSENKI NA KWIECIEŃ:


BAJKOWE PISANKI

Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
Mama – kwoka mnie przysłała.



Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.



Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.



Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.

/sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka – Sypko/



ODA DO RADOŚCI

O Radości, iskro bogów, kwiecie Elizejskich Pól
święta, na twym świętym progu staje nasz natchniony chór
Jasność twoja wszystko zaćmi, złączy, co rozdzielił los.
Wszyscy ludzie będą braćmi tam, gdzie twój przemówi głos.


Patrz, patrz: wielkie słońce światem biegnie, sypiąc złote skry,
jak zwycięzca, jak bohater - biegnij, bracie, tak i ty.
Radość tryska z piersi Ziemi, radość pije cały świat.
Dziś wchodzimy, wstępujemy na radości złoty ślad.


Ona w sercu, w zbożu, w śpiewie, ona w splocie ludzkich rąk,
z niej najlichszy robak czerpie, z niej najwyższy niebios krąg.
Wstańcie, ludzie, wstańcie wszędzie, ja nowinę niosę wam:
na gwiaździstym firmamencie bliska radość błyszczy nam.

/hymn Unii Europejskiej, sł. F. Schiller, muz. L. von Beethoven, przekład: K. I. Gałczyński/

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 01.04.2020

 

Witamy serdecznie!
Umieszczamy propozycje na dziś:

1. ,,Od buraka do lizaka”-praca z wierszem. Drodzy rodzice- dziś prosimy o przeczytanie dziecku treści poniższego wiersza pt. „Od buraka do lizaka”.



OD BURAKA DO LIZAKA autor nieznany
Cukrowa wata, cukrowa wata,
Kręconą w bębnie kupuje tata.
Ja lubię watę, lubi też osa
Cukrowe nitki cieńsze od włosa.
Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,
Skąd wziął się cukier. A czy Ty wiesz?
Rośnie na polu burak cukrowy,
Długo dojrzewa, aż jest gotowy.
Trzeba buraki z ziemi wyrwane
Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.
Tam się je myje kroi, szykuje
I coś jak kompot przygotowuje.
Na samym końcu z tego kompotu
Jest wreszcie cukier. Tyle kłopotu
Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem ,
Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem


Teraz prosimy o zadanie dziecku następujących pytań:

1.Z czego robi się lizaki i watę cukrową?
2.Z czego robi się cukier?
3.Jak nazywa się fabryka produkująca cukier?
4.Kto produkuje buraki cukrowe?
5.Czy znasz jakieś inne buraki?
6.Do czego służą buraki pastewne?
7.Do czego służą buraki czerwone?


2. ,,Od buraka do lizaka” – prosimy wspólnie z dzieckiem przeanalizować proces powstawania cukru. W poniższym linku znajduje się plansza demonstracyjna, która umożliwi Wam wykonanie tego działania.

https://sklep.educarium.pl/plansza-skad-sie-bierze-cukier-skad-sie-bierz,3,267088,14970

3. Praca plastyczna ,,Lizak”-prosimy o wydrukowanie( w miarę możliwości ) i wyklejenie plasteliną sylwety lizaka.

Po wykonaniu tego zadania przyklejamy wycięte oczy ,nos, oraz uśmiech.
Sylweta lizaka znajduje się w poniższym linku:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/lizak-0


4. Ostatnie zadanie na dziś-prosimy o wspólne obejrzenie bajki
pt,,Bajka o cukrze ‘’


https://www.youtube.com/watch?v=QTfPN43WVog


5.Propozcyja z jęcyka ankielskiego - piosenka utrwalająca poznanesłownictwo:

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg



Źródło:
www.supercoloring.com,sklep.educarium.pl, „Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Praca rolnika” wydawnictwa WSiP;

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information