Login Form

Licznik odwiedzin

3580014
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
379
749
3309
3560714
18806
27943
3580014

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-08-13 15:55:41

KUBUSIElogo-kubusie

 

 

Grupa wiekowa:  5 i 6 LATKI

wychowawcy: mgr Maria Malec, mgr Marta Wójtowicz


 

Religia - 6 latki - 31.03.2020

 

Katecheza - Wielki czwartek (pdf)

 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 31.03.2020

 

Drodzy Rodzice!

Zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.
W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Praca rolnika”.


1. Dzisiaj proponujemy kilka zabaw na rozgrzewkę:

Zabawa matematyczno – ruchową „Policz i wykonaj”. Potrzebna będzie kostka do gry lub kartoniki z oczkami jak na kostce. Dziecko porusz się dowolnie w rytm muzyki. Rodzic turla kostką w trakcie przerwy w muzyce, prosi aby dziecko przeliczyło oczka na kostce i wykonało, np. tyle samo pajacyków, przysiadów, podskoków, pompek, itp.

„Dyktando matematyczne” – zabawa utrwalająca przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8, utrwalanie kierunków. Rodzic prosi, aby dziecko wykonało czynności dokładnie według instrukcji Rodzica: idziemy 8 kroków do przodu, 3 kroki w lewą stronę, 8 kroków do tyłu, 5 kroków w prawą stronę, itp. Prawą ręką dotykamy lewego kolana, lewym kolanem dotykamy podłogi, prawym łokciem dotykamy lewego kolana, itp.

Zabawa ruchowa twórcza „Nosimy worki”. Dziecko naśladuje przenoszenie worków z jednej strony pomieszczenia na drugą stronę. Rodzic za każdym razem zmienia polecenie: lekkie – ciężkie worki. Dziecko stara się odzwierciedlić swoim ruchem przenoszony ciężar.

2. Dzisiaj pracujemy z cyferką 8.
Prosimy dzieci o wyklejenie cyferki 8 bibułą lub drobnymi wydzieranymi kawałkami kolorowego papieru lub gazety:


https://www.bajkidoczytania.pl/img/cyfra-8-kontury-do-druku.pdf

oraz pokolorowanie 8 kwiatów w załączonej kolorowance.

KOLOROWANKA (pdf)


Prosimy o umieszczanie prac plastycznych dzieci w teczkach;-)

3. Na koniec proponujemy piosenki utrwalające poznane już
zwierzęta wiejskie:


https://www.youtube.com/watch?v=_wmvZYhbpcc

https://www.youtube.com/watch?v=GFnL2Z3OYf8


Miłej zabawy!



Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Praca rolnika” wydawnictwa WSiP;

Karty pracy: bajki doczytania.pl; miasto dzieci.pl

Piosenki – www.youtube.com, kanał: Rock’N Learn.

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 30.03.2020

Drodzy Rodzice!

Zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.
W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Praca rolnika”.


Na początek proponujemy film „Co słychać na wsi?” podsumowujący temat zeszłego tygodnia:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

1. W poniedziałek słuchamy krótkiej historyjki „Praca rolnika” czytanej
przez Rodzica (zamieszczona poniżej).

PRACA ROLNIKA (pdf)


Prosimy o krótką rozmowę z dzieckiem na temat czynności wykonywanych przez rolnika
w zależności od pory dnia – świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór.


Dziecko ma za zadanie dopowiedzieć możliwe zakończenia zdań:

Rolnik od rana …

Rolnik dba o …

Praca rolnika jest …

2. „Czy każdy rolnik robi to samo?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje napisy: rolnik, sadownik, ogrodnik, pszczelarz, hodowca do odczytania wspólnie z Rodzicem. Ustalają z dzieckiem zakres obowiązków osób wykonujących te zawody, np.;

rolnik – uprawia ziemię, sieje zboże, kopie ziemniaki;

pszczelarz – opiekuje się pszczołami i zbiera miód;

sadownik – pielęgnuje sad, zbiera owoce;

ogrodnik – uprawia ogród, sieje warzywa, zbiera plony;

hodowca – hoduje zwierzęta, np. konie.



3. Prosimy o wykonanie karty pracy załączonej poniżej:

https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view

oraz szlaczków:

KARTA PRACY - SZLACZKI


4. Na koniec proponujemy piosenkę utrwalającą poznane już zwierzęta wiejskie:

https://www.youtube.com/watch?v=_wmvZYhbpcc

Miłej zabawy!



Źródło:
„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy
„Praca rolnika” wydawnictwa WSiP;

Film: vod.tvp.pl
Karty pracy: szlaczki4 wygenerowana ze strony superkid.pl oraz dzieckiembadz.blogspot.com
Piosenki – www.youtube.com, kanał: Rock’N Learn.

Religia - propozycja zajęć 27.03.2020

jesus christ 2651816 640

Propozycja zajęć z Religii (pdf)

 

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 27.03.2020

Drodzy Rodzice!

Zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.
W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Na wsi”.

W piątek proponujemy temat dotyczący przetworów
otrzymywanych z nabiału.

1. Dzisiaj słuchamy wiersza Anny Mikiciuk pt. „Pije mleko”. Prosimy Rodziców o omówienie z dzieckiem treści wiersza oraz najważniejszych informacji z niego płynących.

„Piję mleko”.
Bardzo lubię mleko pić,
Bo ja zdrowo pragnę żyć.
Chcę mieć zęby mocne białe,
Także kości wytrzymałe.

Mleko piję na śniadanie,
Zawsze mam ochotę na nie,
Też wieczorem mi smakuje,
Gdy je mama przygotuje.

Jestem zdrowa i radosna,
Rosnę szybko tak jak sosna.
Mleko moc składników ma,
I o zdrowie moje dba.

Jest najlepsze dla każdego,
Dla młodszego i starszego.
Ono jest najzdrowsze w świecie,
Nic lepszego nie znajdziecie.
/Anna Mikiciuk/

2. Zabawa dydaktyczna wdrażająca dzieci do próbowania różnych potraw mlecznych „Co to jest?”. Rodzic przygotowuje malutkie porcje różnych dostępnych produktów mlecznych , np. twarogu, jogurtu, kefiru, żółtego sera, różnych serów, itp. Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje wszystkich produktów i nazywa je. Rodzic przedstawia dziecku właściwości zdrowotne produktów mlecznych i omawia sposób ich przechowywania.
(Jeśli dziecko jest uczulone na produkty mleczne, proszę pominąć zabawę).

3. Dzisiaj zajęcia kulinarne z wykorzystaniem produktów mlecznych. Poniżej proponujemy do wykorzystania dwa przepisy, które można wykonać
z dziećmi w domu:
Smacznej zabawy!


4. Prosimy o wykonanie kart pracy załączonych poniżej – szlaczki:

KARTA PRACY pdf

A na koniec krótkie opowiadanie dla przedszkolaków:
5. Porcja piosenek z języka angielskiego, których można posłuchać wspólnie z Rodzicami:
Miłej zabawy!




Źródło:
„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Na wsi” wydawnictwa WSiP;
Przepisy www.dzieciakimleczaki.pl
Karta pracy wygenerowana ze strony superkid.pl
Piosenki – www.youtube.com, kanały: babynenes oraz fun kids english.

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 26.03.2020

 

Drodzy Rodzice!

Poniżej przedstawiamy propozycję do pracy z dzieckiem na dziś.


Wysłuchanie przez dziecko wiersza czytanego przez rodzica. Ćwiczenia ortofoniczne -naśladowania odgłosów zwierząt


W GOSPODARSTWIE T.M Massalska

Pieje kogut już od świtu

-Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze:-W lewo!

Gdacze :-W prawo!

Kaczka kwacze :-Kwa !Kwa !Kwa!

Trzy kurczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: Mu !Mu !Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much

I rży głośno-Jestem zuch!

Świnka chrumka –Chrum!Chrum!Chrum!

Co za hałas!Co za szum!

Kot cichutko miauczy :-Miau.

A pies szczeka :-Hau!Hau!Hau!

Praca plastyczna ,,Krowa”-prosimy

,,Krowa”-Prosimy o pokolorowanie przez dziecko poniższej karty pracy. Następnie należy ją pociąć na 6 różnych części. Z powstałych puzzli dziecko ma za zadanie ułożyć prawidłowo sylwetę krowy i przykleić ją na kartkę.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krowa-z-dzwonkiem/

,,Mleko jest…”-zabawa słownikowa. Dziecko kończy zdanie. Gdy wyczerpią się pomysły można

zaproponować inne zdanie np.: W wiejskiej zagrodzie…..:Zwierzaki z wiejskiej zagrody….



Źródło:miastodzieci.pl(kolrowanka) ,„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna”
wydawnictwa WSiP;


KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 25.03.2020

 

Serdecznie witamy!

Jajko mądrzejsze od kury? To nie zwiastuje niczego dobrego… Czym skończyła się przygoda jajka, które uważało się za najmądrzejsze na świecie .Rodzice, przeczytajcie prosimy dziecku   wesoły wierszyk Jana Brzechwy.

JAJKO J.BRZECHWA

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.

Kura wyłazi ze skóry,

Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”

Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,

A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:

„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.

A ono właśnie się trzęsie

I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,

Że jajka łatwo się tłuką,

A ono powiada, że to bajka,

Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.

A ono ucieka za miedzę,

Kładzie się na grządkę pustą

I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,

Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.

A jajko na to najbezczelniej:

„Na ulicy nie ma patelni”.

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”

A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”

Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą

I ugotowało się na twardo.


Teraz drodzy rodzice , zadajcie dziecku poniższe pytania:

1.     Kim są bohaterowie wiersza Jana Brzechwy?
2.    Jak zachowywało się jajko?
3.    Dlaczego jajko uciekało od kury?
4.    Jak jajko reagowało na uwagi dorosłego?
5.    Jakich słów można użyć, aby opisać zachowanie jajka?
6.    Jak zachowywała się kura?
7.    Co się stało z jajkiem?
8.    Czy z wiersza można wyciągnąć jakąś naukę dla nas?



MASAŻYK RELAKSACYJNY-wzajemny masaż pleców.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki.)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki).
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę).
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki).
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek).
Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).



JAJKO-ZABAWA BADAWCZA


Dziecko wraz z rodzicem oglądają jajko. Nazywają wspólnie jego elementy-skorupka ,białko, zółtko. Rodzic zwraca szczególną uwagę na wartości odżywcze jajka. Razem wymieniają potrawy ,które można przyrządzić przy użyciu jajek. Wspólnie przygotowywują jedną z nich. Prosimy ,aby wspólne działania kulinarne udokumentować albo za pomocą zdjęcia lub wykonanego rysunku, które po powrocie do przedszkola dzieci przyniosą ze sobą. Powodzenia!


JĘZYK ANGIELSKI


Dzisiaj propozycje krótkich piosenek w języku angielskim, wokół tematu pogody, które można utrwalać wspólnie z Rodzicami.

1.https://www.youtube.com/watch?v=w0q3LaNayxA&list=PLii5rkhsE0LfdEA-fCg3qii9hI3LlgGTO&index=54



2.https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

Miłej zabawy!




Źródło www.edukacja.edux.pl ,„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna” wydawnictwa WSiP;



KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 24.03.2020


Drodzy Rodzice!


Dziś rozpocznijmy dzień od wspólnej gimnastyki J
Ćwiczenia poranne: wg.K. Wlaźnik – wybrane ćw.
a) zabawa bieżna: koniki:
-bieg truchcikiem, potem galopem w różnych kierunkach.
b) ćw. szyi: koń kiwa głową:
-rozkrok, skłony głowy w przód i tył.
c) ćw. równowagi: koń grzebie nogą:
-stojąc na jednej nodze, naśladujemy jak koń drugą nogą grzebie – przeciąganie wolnej stopy
z przodu o podłoże.
d) ćw. zręczności: koń na biegunach:
-siad skrzyżny, chwyt za stopy od zewnętrznej strony stopy, plecy okrągłe jak bieguny konia. Lekkie huśtanie się w tył na plecy i w przód do siadu.
e) marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach.



ZAGADKI

1.Zagadka o krowie
Duża i łaciata, na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.

2.Zagadka o kurze
Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.
Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.

3.Zagadka o kogucie
Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych, swoim kukuryku!
4.Zagadka o świni
Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana.

5.Zagadka o koniu
Lubi owies, lubi siano
w stajni rży i parska rano.

6. Zagadka o kaczce
Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa.


7.Zagadka o kocie
Zagdaka to będzie nie długa,
wlazł sobie na płotek i mruga.

8. Zagadka o psie
Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,
dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka



ZABAWA MATEMATYCZNA

Zabawa matematyczna z wykorzystaniem liczydła lub liczmanów(klocki, kredki ,ziarna fasoli, koraliki itd.,),,Raz i dwa liczysz Ty ,liczę ja…”
Rodzic czyta dziecku zadania ,dziecko manipuluje na liczydle/liczmanie ,przelicza i podaje wynik:
1.W zagrodzie są 2 świnki,2 krowy, i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
2.Po podwórku chodzi 7 kaczek i 1 kura. Ile zwierząt jest na podwórku?
3.W chlewiku są 4 świnki i 3 prosiaki. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
4.Gospodarz kupił 4 kozy i 1 konia. Ile zwierząt kupił gospodarz?




Źródło;przedszkole.edu.pl,„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna” wydawnictwa WSiP

KUBUSIE - PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI 23.03.2020

 

Drodzy Rodzice!

W związku z pobytem dzieci w domu, zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów. W tym tygodniu zajmujemy się tematem pt: „Na wsi”.

W poniedziałek proponujemy temat dotyczący zwierząt w gospodarstwie wiejskim.

1. „Co zmieniło miejsce?” – zabawa rozwijająca percepcję wzrokową i logiczne myślenie. Rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów. Ustawia je po kolei, a dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie prosi, aby dziecko się odwróciło, a Rodzic zmienia kolejność ustawienia przedmiotów. Zadaniem dziecka jest wskazanie różnic w ustawieniu. W drugiej części zabawy Rodzic zamienia przedmioty na figury geometryczne.

Zabawę można wykorzystać również w celu utrwalania głosek występujących w wyrazach, ilości sylab oraz w zabawie matematycznej utrwalającej znajomość liczebników porządkowych (pierwszy, drugi, itp.) – kontynuując i utrwalając materiał z poprzedniego tygodnia;-)



2. Dzisiaj pracujemy z wierszem Bożeny Formy „W zagrodzie”. (tekst poniżej). Na wstępie przeprowadźmy z dzieckiem małą „burzę mózgów” na temat zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim. Zastanówcie się wspólnie, jak nazywają się te zwierzęta i ich młode oraz pomieszczenia, w których zwierzęta mieszkają. Poszukajcie ciekawych informacji w Internecie, pooglądajcie zdjęcia przedstawiające wybrane zwierzęta wiejskie.

Prosimy o przeczytanie tekstu dziecku oraz krótka rozmowę kierowaną pytaniami, dotyczącą treści wiersza.

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.

Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę



Spróbuj odpowiedzieć na pytania:


Kto jest bohaterem wiersza?

Co od rana robi gospodyni Magda?

Jak myślisz, gdzie mieszka gospodyni Magda?



Na podstawie własnych doświadczeń dziecko opowiada o pracy w gospodarstwie, o codziennych obowiązkach gospodarzy.



3. Prosimy o wykonanie kart pracy załączonych poniżej:

> w pierwszej karcie pracy układamy puzzle pt: „W zagrodzie” z wyciętego obrazka i przyklejamy na kartce papieru;

KARTA PRACY 1 (pdf)

> drugie zadanie – do wyboru do wykonania jedna z trzech wycinanek według instrukcji na karcie pracy;

KARTA PRACY 2 (pdf)

KARTA PRACY 3 (pdf)

KARTA PRACY 4 (pdf)

> trzecim zadaniem są szlaczki;-)

KARTA PRACY 5 (pdf)


4. Porcja piosenek z języka angielskiego, których można posłuchać wspólnie oraz wykonać pracę plastyczną do piosenki:

https://supersimple.com/song/old-macdonald-had-a-farm-2018/

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-make-your-own-farm-bw.pdf

https://supersimple.com/song/old-macdonald/

https://supersimple.com/downloads/old-mc-donald-flashcards.pdf - tutaj można stworzyć karty do nauki i utrwalania słówek w zabawie;-)



Powodzenia!!!




Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna” wydawnictwa WSiP;

Karty pracy – www.superkid.pl;

Piosenki – www.supersimple.com

KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH

 

PROPOZYCJE ZABAW LOGOPEDYCZNYCH (pdf)

KUBUSIE - KONKURS GRUPOWY

ptaszki

GRUPOWY KONKURS PLASTYCZNY "WIOSNA WOKÓŁ NAS"

Serdecznie zapraszamy dzieci z naszej grupy wraz z rodzicami do udziału w grupowym konkursie "Wiosna wokół nas”

           

    CELE KONKURSU:


·         rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych dzieci

·         rozwijanie wyobraźni dzieci i wrażliwości estetycznej, inspirowanej pięknem otaczającego nas świata

·         czerpanie radości dzieci z efektów własnych działań   twórczych

 

REGULAMIN KONKURSU:

       1. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie pracy plastycznej techniką dowolną.

       2.Format pracy dowolny.

       3.Prace powinny być wykonane przez dziecko przy wsparciu rodzica.

       4.Prosimy o przyniesienie podpisanych prac, kiedy wrócimy do przedszkola.

       5.Każdy uczestnik otrzyma dyplom oraz nagrodę.

      6.Wszystkie prace zostaną wyeksponowane w przedszkolu.


ZAPRASZAMY I ZACHĘCAMY DO WSPÓLNYCH
TWÓRCZYCH DZIAŁAŃ

KUBUSIE - PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI 20.03.2020

 

Drodzy Rodzice!

W związku z pobytem dzieci w domu, zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.


1. Dzisiaj pracujemy z wierszem Jana Brzechwy „Wiosenne porządki” (tekst poniżej). Prosimy o przeczytanie tekstu dziecku oraz krótka rozmowę kierowaną pytaniami, dotyczącą treści wiersza.

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
- Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Pookurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.



Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Co zarządziła wiosna?
Kto uczestniczył w wiosennych porządkach?
Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?
Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki?
Czy w domu też robimy porządki?
Na czym one polegają?


2. „Wiosenny obrazek” – zabawa plastyczna utrwalająca rozpoznawanie kierunków na kartce, rysowanie według instrukcji. Proszę czytać dziecku tekst, a zadaniem dziecka jest rysowanie według poleceń:

Nadeszła wiosna. Na łące w prawym górnym rogu zaświeciło słońce. Na środku łąki fruwał wielobarwny motyl. W lewym dolnym rogu wyrósł kwiatek. W prawym dolnym rogu rosło zieleniące się drzewo. W lewym górnym rogu płynęła chmurka.



3. „Robimy porządki” – zabawa poprzez działanie. Rodzic wyznacza dziecku zadania, jak: wycieranie kurzu w różnych miejscach, wyczyszczenie zabawek, umycie ich i posegregowanie i inne (według możliwości dziecka).


4. Prosimy o wykonanie karty pracy załączonej poniżej – szlaczki rozwijające umiejętności grafomotoryczne.

KARTA PRACY (pdf) - 20.03.2020

5. Pamiętajmy o codziennej porcji ruchu – zachęcamy do ćwiczeń fizycznych;-) Doskonale sprawdzą się zabawy muzyczno – ruchowe (na początek bardzo proste)
z wykorzystaniem języka angielskiego – dostępne tutaj:


https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-toes/

https://supersimple.com/song/five-little-monkeys/

i wiele innych, które można poćwiczyć z dziećmi;-)



Źródło:

„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna” wydawnictwa WSiP;

Szlaczki wygenerowane z wykorzystaniem strony – www.superkid.pl;





Bardzo prosimy o założenie teczki na wykonane prace plastyczne oraz uzupełnione karty pracy, które dzieci przyniosą po powrocie do przedszkola i będą miały okazję zaprezentować swoje wytwory i dokonania.

W razie pytań prosimy o kontakt za pośrednictwem adresu email przedszkola.

Pozdrawiamy wszystkie Kubusie i ich Rodziców – Pani Marysia i Pani Marta;-)

 

KUBUSIE - KOLEJNE PROPOZYCJE ZABAW

 

Drodzy Rodzice!

W związku z pobytem dzieci w domu, zachęcamy do skorzystania z kolejnej porcji zamieszczonych materiałów.

1. Dzisiaj zabawy i zadania matematyczne. Pierwsza z nich to „Umiem liczyć” – zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania, znajomość posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie siedmiu, podpisywania zbiorów za pomocą kropek lub cyfr. Dziecko ma do dyspozycji pojemnik / talerz oraz liczmany (którymi mogą być guziki, kredki, klocki, itp.) Wykonuje polecenia Rodzica:

Włóż do pojemnika trzy przedmioty. Policz je na głos. Dołóż jeszcze dwa. Policz przedmioty. Dołóż jeszcze dwa. Policz przedmioty. Odłóż teraz trzy przedmioty. Policz ile zostało w pojemniku.

Tę zabawę można powtórzyć kilka razy z uwzględnieniem czynności dokładania i odkładania w zakresie siedmiu. Za każdym razem dziecko podpisuje zbiór liczmanów kropkami lub cyfrą.

Dziecko układa siedem dowolnych przedmiotów. Układając je, jeden obok drugiego, nazywa je i mówi, którym z kolei jest dany przedmiot (pierwszy, drugi, trzeci…). Pod koniec zabawy Rodzic może zadawać pytania o kolejność, np.: Który w kolejności jest czerwony guzik?

2. Prosimy o wykonanie kart pracy załączonych poniżej. W pierwszej z nich dziecko ma za zadanie odnaleźć 8 różnic między obrazkami. Zaznaczamy je na dolnym obrazku. Prosimy o staranne pokolorowanie. Druga karta pracy dotyczy układania puzzli – dziecko tnie po przerywanej linii paski i układa na osobnej kartce. Na koniec przykleja gotową układankę.

KARTA PRACY 1 (pdf) - 18.03.2020

KARTA PRACY 2 (pdf) - 18.03.2020


3. Pamiętajmy o codziennej porcji ruchu – zachęcamy do ćwiczeń fizycznych;-) Tym razem proponujemy zestaw wybranych ćwiczeń:

·         „Bieg z jajkiem” – przed dzieckiem leży łyżka i jajko (lub piłeczka). Na sygnał dziecko musi pokonać slalom między pachołkami bez upuszczenia jajka, wrócić na start, przekazać łyżkę kolejnej osobie i zabawa trwa dalej;-)

·         „Taniec wygibaniec” – dziecko tańczy z Rodzicem na kawałku gazety o wymiarach 50 x 50 w rytm muzyki. Co jakiś czas zmniejszają gazetę próbując utrzymać się na niej jak najdłużej;-)

·         „Marsz po linie” – uczestnicy ustawiają się przed rozłożoną skakanką. Na głowę kładą niewielką książkę i utrzymując równowagę próbują przejść po linie, stopa za stopą, tak żeby książka nie spadła. (z reguły do tego typu zabaw wykorzystujemy woreczki gimnastyczne, ale książki też się sprawdzają;-)

Miłej zabawy;-)



Źródło:
„Sześciolatek. Roczne przygotowanie przedszkolne”. Przewodnik metodyczny część 3, temat tygodniowy „Pracowita wiosna” wydawnictwa WSiP;
Szlaczki wygenerowane z wykorzystaniem strony – www.superkid.pl


KUBUSIE - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI


Drodzy Rodzice!

W związku z pobytem dzieci w domu, zachęcamy do skorzystania z zamieszczonych materiałów w postaci kart pracy i kolorowanek.

Rozwijanie umiejętności matematycznych:

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/02/policz-i-pokoloruj.pdf

https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/wiosna10/

Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-motyl.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-8.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-1-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-2-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-3-2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/05/WIOSENNE-KODOWANIE-3.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/05/WIOSENNE-KODOWANIE-2.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/05/WIOSENNE-KODOWANIE-1.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/03/kp.-palce-1.pdf

Troszkę do posłuchania:

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&feature=emb_title

I coś do poczytania i poszerzenia wiedzy w ramach tematów wiosennych:

http://domologiastosowana.pl/lekcja-o-kwiatach-wiosennych/

Kolorowanki:

https://www.momjunction.com/print-coloring-image/?pageid=95249&print=2014/09/The-god-made-spring

http://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_full/public/cif/2019/05/flower-garden-color-by-number-coloring-page.png

Prace plastyczne do wykonania wspólnie z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=0D7TH4_AOwM&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=9lUAN-5ntvA

https://www.youtube.com/watch?list=PL2vt_TPKQbZob-85AoY8Cxtj8LjigvTNk&time_continue=8&v=LFHGsHdY8w4&feature=emb_title

Eksperymenty:

https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

KUBUSIE - DZIEŃ KOBIET 2020

 

kubusie Dzień kobiet

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information