Login Form

Licznik odwiedzin

2994269
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
3925
2505
6430
2965869
47515
99360
2994269

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-01-20 18:29:56

Muchomorkimuchomorki

 





Grupa wiekowa:   4-5 LATKI

wychowawcy: mgr Katarzyna Zielińska - Śmieszek i mgr Patrycja Niemczyk                   


MUCHOMORKI - STYCZEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE

* Jak mija czas?
* Sporty zimowe dla każdego.
* Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem.
* Zimowe obserwacje i eksperymenty.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
- nauka kroku dostawnego
- uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
- wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
- ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
- uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy

Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
- kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

Obszar społeczny
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
- kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu

Obszar poznawczy
- poznanie obrazu graficznego głoski „b” – litery „B”, „b”, głoski „c” – litery „C”, „c”, głoski „n” - litery „N”, „n”, głoski „p” – litery „P”, „p”
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- wdrażanie do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy
- poznanie obrazu graficznego liczby „9” i „0”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym (obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
- zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań.

PIOSENKI:

„Kolorowy śnieg"

1. Czy wam nie przyszło nigdy do głowy,
że śnieg powinien być kolorowy?
Albo zielony, albo czerwony, liliowy albo beż.

2. Śnieg ten lepiłby się wspaniale,
a bałwan biały nie byłby, ale albo zielony,
albo czerwony, liliowy albo beż.

3. Śnieżki tak samo w zimowej porze
byłyby wtedy w jakimś kolorze:
albo zielone, albo czerwone, liliowe albo beż.

4. Bardzo kolory by się przydały,
a tu tymczasem wciąż pada biały,
biały, bielutki, miękki, mięciutki,
świeży, świeżutki śnieg.

„Zimowe zabawy"

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha!
Ta zima wcale nie jest zła!
Tańczy śnieg wokół nas;
zimowych zabaw czas!

1. Para nart, kijki dwa,
gogle też narciarz ma.
Taki sprzęt to nie żart:
narciarz biegnie już na start.

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha...

2. Co za wdzięk, co za styl,
łyżwa w przód, łyżwa w tył,
łyżwa w tył, łyżwa w przód...
Ale śliski jest ten lód!

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha...

3. Kulę tocz albo dwie,
może trzy... czemu nie?
Bałwan nos zimny ma:
to zupełnie tak jak ja!

"Babcia i dziadek tańczą walczyka"

Dziadek i babcia.
tańczą walczyka,
babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Dziadek wiruje
z babcią w ramionach,
Ziemia się kręci
jak nakręcona.

Ref. A deszczyk, a deszczyk
kapie, kap, kap!
A dziadek, a dziadek
dał babci kwiat!
A deszczyk, a deszczyk
dzwoni, dzyń, dzyń!
A ty, walczyku, z deszczem płyń!

2. Dziadek się zgrabnie
wspina na palce,
babcia w deszczowej
tańczy woalce.
Dziadek z kalosza
wodę wylewa,
a w babci kapciach
szumi ulewa!

Ref. A deszczyk, a deszczyk...

3. Dziadek i babcia
tańczą walczyka,
Babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Tańczą i tańczą
w kółko to samo
i nie wiadomo,
kiedy przestaną!

WIERSZ

„Tydzień ma siedem dni”

Tydzień ma siedem dni, zna je mama znasz je Ty.
Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek i sobota,
A w niedzielę razem z mamą powtórzymy znów to samo!

MUCHOMORKI - WARSZTATY BOŻONARODZENIOWE Z RODZICAMI

MUCHOMORKI WARSZTATY BOŻONARODZENIOWE Z RODZICAMI

MUCHOMORKI - W GRUDNIU ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY AMELKI, JUSTYNKI I FRANUSIA.

MUCHOMORKI W GRUDNIU ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY AMELKI JUSTYNKI I FRANUSIA

MUCHOMORKI - AUDYCJA RADIOWA

MUCHOMORKI AUDYCJA RADIOWA

MUCHOMORKI - WIGILIJKA GRUPOWA

MUCHOMORKI WIGILIJKA GRUPOWA

MUCHOMORKI - MIKOŁAJKOWE UROCZYSTOŚCI

MUCHOMORKI MIKOŁAJKOWE UROCZYSTOŚCI

MUCHOMORKI - GRUDZIEŃ 2019

TEMATY KOMPLEKSOWE

* Nasze rodziny.
* Co to znaczy być dobrym?
* Boże Narodzenie.
* Święta tuż tuż...

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny

- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
- aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
- rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek

Obszar emocjonalny

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wyrażanie swoich emocji i uczuć stosownie do sytuacji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach
- wdrażanie do kulturalnego komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań (oczekiwania wobec prezentu)
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
- kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
- rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
- kształtowanie umiejętności przyjmowania prezentów i dzielenia się z innymi,
- kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka

Obszar społeczny

- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się określonym zasadom
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- kształtowanie umiejętności okazywania szacunku i wdzięczności członkom rodziny
- kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
- kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
- kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
- rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie

Obszar poznawczy

- wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
- rozbudzanie zainteresowania światem liter
- wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „kuzyn”, „wujek”, „krewny”, „stryjek”, „ciocia”, „prababcia”, „pradziadek”, „szwagier”, „siostrzenica”, „bratanek”
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- poznanie obrazu graficznego głoski „d” – litery „D”, „d”, „y” – litery „y”, „Y”
- wdrażanie do globalnego czytania
- wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
- zapoznanie z graficznym zapisem liczby „8”
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–8
- kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni: „po prawej”, „po lewej”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć)
- poznawanie zwyczajów i tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy potraw, zwyczajów i czynności związanych z Bożym Narodzeniem
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów zgodnie z podanym warunkiem lub według samodzielnie ustalonego kryterium
- nauka wybranych fragmentów kolęd
- kształtowanie nawyku śpiewania podczas wykonywania prac plastycznych, porządkowych itp.

Piosenki i Wiersze: 

„Mikołaj”

1. Pada śnieżek, pada, mkną po niebie sanie,
a między chmurkami czerwone ubranie.
Kto to taki? Kto to taki? Pyta Bartek, Ola,
to Mikołaj z prezentami pędzi do przedszkola.

2. Miał Mikołaj kiedyś złote rózgi cztery,
zjadły je, niestety, głodne renifery.
Gdzie są rózgi? Gdzie są rózgi? – dziwi się Mikołaj.
A to głodne renifery zjadły rózgi wczoraj.

3. Cieszą się dzieciaki, a Mikołaj Święty,
śmiejąc się wesoło, rozdaje prezenty.
Dziękujemy! Dziękujemy! – mówi mała Jola.
Zapraszamy, Mikołaju, częściej do przedszkola. /bis

„Wigilijna noc”

1. Puszysty śnieg
nocą otulił las,
cisza i mrok,
płomień w kominku zgasł.
Na szybach mróz
podarował dziś nam,
tysiące gwiazd.
Namalował je sam.

Ref. Raz w roku może zdarzyć się to, co dziś,
czeka nas miłych wrażeń moc,
zwierzęta ludzkim głosem przemówić chcą, / bis
raz w roku w wigilijną noc.

2. W choinki woń
kolęd wmieszał się ton,
na śpiący sad
opadł srebrzysty szron.
Księżyca blask
Wielki oświetlił Wóz,
rzekę i staw
w lód zamienił dziś mróz.

Ref. Raz w roku może zdarzyć się to, co dziś...
Zakończenie
Puszysty śnieg
nocą otulił las,
cisza i mrok,
płomień w kominku zgasł.

„Mój największy skarb“

Rodziny wszyscy mamy
I bardzo się kochamy.
Na co dzień się wspieramy
I sobie pomagamy.
Rodzice, dziadkowie, siostra, brat
To mój największy w świecie skarb.

MUCHOMORKI PODCZAS TEATRZYKU

MUCHOMORKI PODCZAS TEATRZYKU

MUCHOMORKI - TAK BAWIMY SIĘ W ANDRZEJKI

MUCHOMORKI TAK BAWIMY SIĘ W ANDRZEJKI

MUCHOMORKI - ZAJĘCIA W GMINNEJ BIBLIOTECE

MUCHOMORKI ZAJĘCIA W GMINNEJ BIBLIOTECE

MUCHOMORKI -W LISTOPADZIE ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY MIKOŁAJA I IGORA

MUCHOMORKI W LISTOPADZIE ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY MIKOŁAJA I IGORA

MUCHOMORKI - ZAJĘCIA MUZYCZNE - ZAPOZNANIE Z INSTRUMENTAMI KLAWISZOWYMI.

MUCHOMORKI ZAJĘCIA MUZYCZNE ZAPOZNANIE Z INSTRUMENTAMI KLAWISZOWYMI

MUCHOMORKI - ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MUCHOMORKI ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MUCHOMORKI - BAWIMY SIĘ KREATYWNIE I STEMPLUJEMY BALONAMI.

MUCHOMORKI BAWIMY SIĘ KREATYWNIE I STEMPLUJEMY BALONAMI

MUCHOMORKI - ZABAWY RUCHOWE NA SALI GIMNASTYCZNEJ.

MUCHOMORKI RUCHOWE NA SALI GIMNASTYCZNEJ1

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information