Login Form

Licznik odwiedzin

4132468
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
356
442
1625
4122266
4626
25946
4132468

Your IP: 54.211.101.93
Server Time: 2021-12-07 09:45:08

Muchomorkimuchomorki

 





Grupa wiekowa:   3 LATKI

wychowawcy: mgr Katarzyna Zielińska - Śmieszek i mgr Daria Jurzak            


MUCHOMORKI - RYTMIKA

 

rrytmika

 

MUCHOMORKI - WIZYTA PRACOWNIKÓW GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W KOZACH

 

goście z biblioteki

 

MUCHOMORKI - DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2021

 

dzien przedszkolaka 1

dzien przedszkolaka 2

 

MUCHOMORKI - URODZINY JULCI I ZOSI

 

urodziny julci i zosi

 

MUCHOMORKI - POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO

 

zasady ruchu drogowego 1

zasady ruchu drogowego 2

 

MUCHOMORKI - PIERWSZY SPACER DO PARKU

 

park1

park2

 

MUCHOMORKI - PIERWSZE ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

jezyk angielski

 

MUCHOMORKI - PIERWSZE SZALEŃSTWA NA PLACU ZABAW

 

plac zabaw 1

plac zabaw 2

 

MUCHOMORKI - ZWIEDZAMY PRZEDSZKOLE

 

Zwiedzamy przedszkole

 

MUCHOMORKI - PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

 

przedszkole1

przedszkole2

 

MUCHOMORKI - WRZESIEŃ 2021

 

Muchomorki – wrzesień

Tematy kompleksowe:

1. Moja sala.

2. Bezpieczna droga do przedszkola.

3. Jesień w parku i lesie.

4. Jesień w sadzie.

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- zapoznanie z wyglądem własnej sali i imionami dzieci

- poznanie zwrotów grzecznościowych i wdrażanie do ich stosowania

- zachęcanie do samodzielnego korzystania z toalety oraz mycia i wycierania rąk

- nawiązywanie bliskiego kontaktu z nauczycielkami

- nabywanie umiejętności właściwego współżycia w grupie

- kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek

- wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce

- zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych

- zachęcanie do samodzielności

- wdrażanie do właściwego zachowania się w przedszkolu i zgodnej zabawy z kolegami

- wdrażanie do przestrzegania zasady niekorzystania z cudzych ręczników, kubków, itp.

- wdrażanie do bezpiecznej zabawy

- utrwalanie znajomości imion kolegów i koleżanek

- nabywanie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się

- zachęcanie do kolorowania obrazka

- zwracania się o pomoc do nauczyciela w przypadku trudności

- rozwijanie spostrzegawczości

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- zachęcanie do wykonywania poleceń słownych

- rozwijanie zainteresowań rysowaniem

- nazywanie części ciała

- rozumienie konieczności przestrzegania zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych

- utrwalanie znajomości podstawowych kolorów i wybranych znaków drogowych

- rozróżnianie uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy)

- poszerzanie wiadomości nt. różnych pojazdów

- wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela

- rozwijanie percepcji słuchowej

- wdrażanie do czynnego udziału w zabawie

- wzbogacanie biernego i czynnego słownika poprzez nazywanie najczęściej spotykanych pojazdów

- zapoznanie z rolą policjanta i możliwością zwrócenia się do niego o pomoc

- próby klasyfikowania ze względu na jedną cechę wspólną np. kolor liści

- zachęcanie do obserwowania liści i dostrzegania różnic w ich kształcie, barwie

- rozwijanie pamięci i uwagi podczas nauki wiersza na pamięć

- porównywanie liści drzew liściastych i liści drzew iglastych

- zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych i eksperymentowania

- zbieranie kasztanów, żołędzi, liści do kącika przyrody

- wdrażanie do bezpieczeństwa w czasie spaceru

- rozwijanie umiejętności przeliczania

- rozróżnianie i nazywanie owoców rosnących w Polsce

- kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów

- zachęcanie do jedzenia owoców jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia

 

 

Piosenka „Budujemy ciszę”

Budujemy ciszę, budujemy ciszę,
budujemy z klocków ciszę
Prawym uchem słyszę, lewym uchem słyszę,
bardzo dobrze słyszę ciszę.

Dzielnie pompujemy, dzielnie pompujemy
Balon ciszy, bo tak chcemy
Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy
jak w piwnicy tupią myszy

Hałas przeganiamy, hałas przeganiamy
Panią ciszę zapraszamy
Cicho jak motyle, cicho jak motyle
posiedzimy tu przez chwilę.

 

 

Wiersz „Rodzinka”

Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (pokazujemy kciuk).
A obok – babunia (drugi palec).
Największy – to tatuś (pokazujemy środkowy palec).
A przy nim – mamunia (pokazujemy czwarty palec).
A to jest – dziecinka mała (pokazujemy mały palec).
A to moja – rączka cała! Tralalala, la, la…

 

 

Wiersz „Pieski”

Wszystkie pieski spały(zaciśnięta dłoń).
Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały palec).
Mały obudził średniego,
Który spał obok niego (otwieramy drugi palec).
Gdy średni już nie spał,
To duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły,
Czwartego obudziły (otwieramy czwarty palec).
Cztery pieski szczekały,
Piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).



Wiersz „Mam trzy latka”

Mam trzy latka, trzy i pół,
Sięgam głową ponad stół,
Mam fartuszek z muchomorkiem,
Do przedszkola chodzę z workiem.

Umiem pantofelki zmieniać,

Rączki myję do jedzenia,

Ładnie żegnam się i witam,

Tańczę kiedy gra muzyka.

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information