Login Form

Licznik odwiedzin

3822199
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
237
1037
2342
3811009
1274
29964
3822199

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-03-02 08:35:50

Muchomorkimuchomorki

 





Grupa wiekowa:   5 LATKI

wychowawcy: mgr Katarzyna Zielińska - Śmieszek i mgr Patrycja Niemczyk                   


MUCHOMORKI - MARZEC 2021

Tematy kompleksowe:


1. Mali odkrywcy.

2. Tajemnice świata.

3. Nadchodzi wiosna.

4. Wiosna tuż-tuż...

OGÓLNE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;

- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm

społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów

grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe

zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie

o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej,

podejmowanie trudnych decyzji służących dobru,

przeciwstawianie się złu;

- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i

sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości,

rozwijanie asertywności;

- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do

siebie i innych osób;

- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje

w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa,

lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3,

4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;

- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości,

wysokości;

- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni

podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych

gramatycznie;

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie,

różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie

globalne);

- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z

wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i

różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie),

odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów

literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu

(analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek

o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j,

wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w

wyrazie;

- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów,

piosenek w j. angielskim;

- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek

tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej

podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz

inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych,

konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych

materiałów;

- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach

wymagających kodowania i dekodowania informacji.


"Mali wynalazcy"

sł. M.Przewoźniak, muz. i aranż. K.Mroziński

Czy dorośli już nam wszystko

wymyślili?

Wynaleźli, opisali

i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki...

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my... Bo my...

Bo my... Bo my...

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli

będą, będą nam zazdrościć!

Wymyślimy galaretkę,

która leczy.

I maszynę, która sprząta

nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same

zakładają,

oraz lody, które nas

nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!


Ref.: Wymyślimy coś takiego...

Będą żelki na zły humor

i lenistwo.

I parasol, który chroni

środowisko.

Dorośniemy, odkryjemy –

zobaczycie.

Urządzimy naszą Ziemię

wyśmienicie.

Hurra! Hurra!

Hurra!


Ref.: Wymyślimy coś takiego...


"Kwiatki - petronelki"

Elżbieta Minczakiewicz

Kółka małe i pętelki

Zrobię kwiatki – „petronelki”.

Dam łodygi, listki małe,

Kwiaty będą doskonałe!

Bukiet włożę do wazonu,

Będzie pachnieć w całym domu!


"Przyszła wiosna do niedźwiedzia"

sł. Anna Bernat, muz. Trad.

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Pogłaskała słonkiem,

dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Burzą grała, grzmiała, gromem zahuczała.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Nadleciała pszczółka mała:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Bzyku – bzyk do ucha, widział kto leniucha!

Ledwie pszczółka bzyk – bzyknęła,

Niedźwiedź krzyknął: „Miód!”.


"W zagrodzie"

Bożena Forma

Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.

Słoneczko już świeci to dobra nowina.

Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.

Krząta się po domu, czasu nie marnuje.

Już czekają kury, kaczki i perliczki.

Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.

Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory krowę i barana,

niech na łące trawę skubią już od rana.


"Była babuleńka"

sł. i muz. Tradycyjne

Była babuleńka rodu ubogiego,

miała koziołeczka bardzo upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik, szwadyrydy rydy, rach ciach ciach,

bardzo upartego. (x2)

A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,

wyjadł babuleńce zagonek kapusty.

Ref.: Fik mik, fik mik...

A weźże babulko kija sękatego

i wybijże mocno kozła upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik...

MUCHOMORKI - DZIEŃ DINOZAURA 2021

DZIEN DIONOZAURA MUCHOMORKI

DZIEN DIONOZAURA MUCHOMORKI1

MUCHOMORKI - BAL KARNAWAŁOWY 2021

karnawał

karnawał 2

karnawał 3

karnawał 4

karnawał 5

karnawał 6

MUCHOMORKI - OGLĄDAMY BAJKĘ O DANIACH Z 12 MIESIĘCY

Bajka 12 miesięcy

MUCHOMORKI - "ALICJA ONLINE" - INTERAKTYWNE SPOTKANIE Z BAJKĄ

Alicja online

MUCHOMORKI - TWORZYMY KRYSZTAŁKI SOLI

Tworzymy kryształki soli

MUCHOMORKI - LUTY 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Siły przyrody.

2. Cztery żywioły.

3. Wielka sprawa.

4. Nasze podróże.


OGÓLNE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-

DYDAKTYCZNE:


• wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;

• poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i

normspołecznych obowiązujących w grupie – stosowanie

zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe

zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie

o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej,

podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

• nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach

codziennych – przezwyciężanie nie-śmiałości, rozwijanie asertywności;

• poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

• kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i

innych osób;

• posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni,

kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod

przed, za, między, obok, w;

• kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7;

operowanie liczebnikami porządko-wymi;

• kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

• kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa

ruchowych, tańca itp.;

• rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

• rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

• rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i

zapamiętywanie liter i wyrazów (czy-tanie globalne);

• rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem

zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków,

wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące

wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i

wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a,

m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g , wyróżnianie wskazanej głoski w

zależności od miejsca w wyrazie;

• zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j.

angielskim;

• rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek

i krótkich rymowanek;

• rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw

metodą Dobrego Startu;

• kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej

dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z

wykorzystaniem różnorodnych materiałów;


• kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających

kodowania i dekodowania informacji.


Piosenki:

„Woda”

sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Witold Jarosiński

Ref.: Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.

Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da! (x2)

Rzeki, morza, oceany opływają Ziemię.

Słodkie stawy czy jeziora, pełne ryb strumienie.

Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie,

skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemię.


Ref.: Można żyć...

Co dzień, gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce.

Woda w kranie cię zaprasza szmerem swym w łazience.

Pyszna zupa już na stole też by nie powstała,

gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.


Ref.: Można żyć...

Wiem, masz wody pod dostatkiem. Lecz gdy myjesz zęby,

zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lał bez potrzeby.

Wiedz, że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.

Zadbaj, by to, co dostajesz, się nie marnowało.


„Krakowiaczek przedszkolaczek”


sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

Hejże przedszkolaki, tańczmy krakowiaka,

będzie to zabawa, oj nie byle jaka.

Czapka rogatywka, przy niej pióro pawie,

niechaj wszyscy tańczą na naszej zabawie./x2

Smok Wawelski tańczy z odważnym szewczykiem,

król Krak ze strażakiem oraz z Lajkonikiem.

Piękna to zabawa, oj nie byle jaka,

kiedy przedszkolaki tańczą krakowiaka. /x2


 „Piosenka o podróżach”

sł. i muz. Joanna Bernat

A kiedy już urosnę,

to słowo wszystkim daję,

zostanę podróżnikiem

i zwiedzę wszystkie kraje.

Ref.: Podróże, ach, podróże,

te małe i te duże.

Kochamy je, bo przecież

tak wiele uczą nas o świecie.

Polecę do Berlina,

odwiedzę tam kuzyna.

Z Warszawy do Krakowa

też będę podróżować.

Ref.: Podróże...

W Afryce lwa zobaczę,

pobiegam z żyrafami.

W Australii spotkam strusia,

poskaczę z kangurami.

Ref.: Podróże...

A kiedy już urosnę,

to słowo wszystkim daję,

zostanę podróżnikiem

i zwiedzę wszystkie kraje.

Ref.: Podróże...

Wiersz:

„Rybka”

Bolesław Kołodziejski

Płynie rybka złota poprzez fal odmęty,

nie wie, gdzie jej domek, jak płynąć, którędy.

Wokół tyle roślin, wodorostów tyle,

płynie mała rybka i kluczy przez chwilę.

Dopłynęła wreszcie do swojego domu,

o tym, że błądziła, nie mówi nikomu,

tylko szybko wpływa do łóżeczka swego,

będzie smacznie spała do ranka jasnego.

MUCHOMORKI - ZABAWY NA ŚNIEGU

1

2

3

MUCHOMORKI - ŚPIEWAMY DLA BABCI I DZIADKA

dzien babci i dziadka

MUCHOMORKI - TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ NASZYCH PRZEDSZKOLAKÓW

Desktop20

MUCHOMORKI - STYCZEŃ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 - Płynie czas.

- Sport to zdrowie.

- Młodsi i starsi.

- Dbam o zdrowie.

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

 - poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,

- rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,

- nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i
szanowania odmienności,


- poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

- wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,

- budowanie wiadomości na temat nocy,

- dostrzeganie rytmu dzień – noc,

- wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,

- poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,

- rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,

- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,

- przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi,

- poszerzanie doświadczeń plastycznych,

- nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania,

- zachęcanie do zgodnej współpracy,

- poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- kształtowanie pozytywnych cech charakteru,

- uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,

- rozwijanie mowy komunikatywnej,

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,

- budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,

- poznanie pojęcia „para”,

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

- rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,

- budowanie wiary we własne siły,

- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

- zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,

- poznanie zastosowania kalendarza,

- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,

- rozwijanie motoryki małej,

- zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,

- poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,

- nabywanie umiejętności formułowania wniosków,

- wdrażanie do dbania o własne zdrowie,

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

- doskonalenie umiejętności przeliczania,

- stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,

- utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki),

- zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,

- poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,

- rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej,

- rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,

- poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,

- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,

- kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

- uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,

- poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”,

- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,

- zachęcanie do aktywności ruchowej,

- poznanie składowych piramidy zdrowia,

- nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.

Wiersze i piosenki:

"Gimnastyka dni tygodnia"

Ilona Dziubek


Gimnastyka – dobra sprawa,

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna,

trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa kręci dwa kółeczka,

no a w czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

I tak przez tydzień cały

dni tygodnia wciąż szalały.


"Dwanaście miesięcy"

Roman Pisarski


Pierwszy miesiąc, czyli styczeń,

zwykle śniegiem w oczy dmucha.

Drugi miesiąc, czyli luty,

rzadko chodzi bez kożucha.

Trzeci miesiąc, czyli marzec,

co dzień zmienia nam pogodę.

Czwarty miesiąc, czyli kwiecień,

wczesnej wiosny ma urodę.

Piąty miesiąc, maj zielony,

hojną ręką rzuca kwiaty.

Szósty miesiąc, czyli czerwiec,

ziołom daje aromaty.

Siódmy miesiąc, czyli lipiec,

kosą brzęczy, sierpem dzwoni.

Ósmy miesiąc, czyli sierpień,

Jabłkiem błyska na jabłoni.

A dziewiąty, czyli wrzesień,

fioletami barwi wrzosy.

A dziesiąty, a październik,

rankiem nam czerwieni nosy.

Jedenasty – ten listopad

lubi deszcze i szarugi,

zaś dwunasty, czyli grudzień,

twardym lodem kryje strugi.


"Tęgi mróz"

muz. Tadeusz Pabisiak, sł. Agnieszka Galica


Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.

Pomaluję szyby w kwiatki,

Na czerwono nos Agatki,

Kubę mocno szczypnę w uszy,

Mroźnym śniegiem będę prószył.

Ref.: Tęgi ze mnie mróz.

Tęgi ze mnie mróz.

Tęgi mróz.

Tęgi ze mnie mróz. (x2)

Na jeziorze zmrożę wodę,

Woda się pokryje lodem.

Dach ozdobię sopelkami,

Będę skrzypieć pod nogami.

Ref.: Tęgi ze mnie...

Będę trzeszczał, będę ściskał,

Będę straszył, szczypał, świstał.

Niech do domu szybko zmyka

Ten, kto wyszedł bez szalika.

Ref.: Tęgi ze mnie...


 "Cza-cza dla babci"

sł. Ewa Stadtmüller, muz. Agnieszka Widlarz


Ref.: Poznajcie, proszę, moją babcię.

Ma pantofelki, a nie kapcie.

Fryzurkę rudą jak wiewiórka,

na siwe włosy jeszcze kiedyś przyjdzie czas.

Babcia w niebieskim dresie

pędem na zumbę gna.

Kijki ma w obu rękach,

i adidasy pełne klasy babcia ma.

Ref.: Poznajcie, proszę, moją babcię...

Babciu, chodźmy na basen!

Babciu, na rolki czas!

Babciu, no powiedz szczerze,

Czy na rowerze dzisiaj też przegonisz nas.

Ref.: Poznajcie, proszę, moją babcię...


"Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy"

sł. Ewa Stadtmüller, muz. Robert Dziekański


Każdy kto ma dziadka,

ma się z czego cieszyć,

bo dziadek, to dziadek

– jemu się nie śpieszy.

Kiedy czyta bajki,

skrótami nie grzeszy,

wszystko po kolei

– jemu się nie śpieszy.

Kiedy masz zmartwienie,

zaraz cię pocieszy,

wszystkiego wysłucha

– jemu się nie śpieszy.

Z dziadkiem możesz zawsze

do domu iść pieszo,

wolno i spacerkiem

– niech się inni śpieszą.


"Zimowa poleczka"

sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie


Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie

kochają bałwanki i tańczą ją co dzień.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha,

hi, hi, hi, hi.

Śniegowe bałwanki

to my, właśnie my!

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,

z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha...

Stanęły na chwilkę, by pot otrzeć z czoła,

lecz skoczna muzyka do tańca znów woła.

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr.

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref.: Ha, ha, ha, ha...


"Bałwan" (wyliczanka)


Trzy śniegowe kulki mamy,

już bałwana tu składamy.

Z marcheweczki nos zrobimy,

brzuch węgielkiem ozdobimy.

Panie bałwanie, panie bałwanie!

Włóż coś na głowę, katar dostaniesz!

Masz tu wiaderko albo garnuszek,

Zaraz też damy ciepły kożuszek!

Raz, dwa, trzy – teraz bałwanem jesteś ty!

MUCHOMORKI - WIGILIA W NASZEJ GRUPIE

wigilia

MUCHOMORKI - DZIEŃ GUZIKA

dzień guzika

MUCHOMORKI - SPOTKANIE ZE ŚWIĘTYM MIKOŁAJEM

Desktop14

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information