Login Form

Licznik odwiedzin

3713479
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
408
1017
3175
3695595
1425
37421
3713479

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-12-02 13:22:01

Muchomorkimuchomorki

 





Grupa wiekowa:   5 LATKI

wychowawcy: mgr Katarzyna Zielińska - Śmieszek i mgr Patrycja Niemczyk                   


MUCHOMORKI - ZABAWY I WRÓŻBY ANDRZEJKOWE

andrzejki

andrzejki1

andrzejki 2

Desktop12

Desktop13

MUCHOMORKI - ZABAWY BADAWCZE "JAK ZNALEŹĆ POWIETRZE"

zabawy badawcze

MUCHOMORKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 2020

dzień pluszowego misia

MUCHOMORKI - ZABAWY MUZYCZNE

zabawy muzyczne

MUCHOMORKI - TEATRZYK ON-LINE "ZACZAROWANE ŹRÓDEŁKO"

teatrzyk online

MUCHOMORKI - GRUDZIEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* Nadchodzi zima.
* Coraz zimniej.
* Świąteczne przygotowania.
* Wesołych Świąt!

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Piosenki i Wiersze:

„Paluszki”
Iwona Jabłońska-Gabrysiak

Są paluszki i paluszki.
Jedne karmią nasze brzuszki,
chrupią solą posypane,
w wielkim piecu wypiekane.
Drugie mają rączki moje,
pięć u każdej – tak jak twoje.
Jeszcze są paluszki trzecie,
tego nigdy nie zgadniecie.
Mają mocy co niemiara,
często występują w parach.
Różne sprzęty zasilają,
lecz się szybko zużywają.
To baterie! – powie Staś,
Małgosia oraz Jaś.
– Nie wyrzucaj ich do śmieci! –
Wiedzą o tym wszystkie dzieci.
Do specjalnych pojemników
trzeba zanieść je bez liku.

„Domek dla ptaszków”
Irena Suchorzewska

Dziś w przedszkolu
Krzyś i Tomek
Zmajstrowali
Ptaszkom domek.
Jest podłoga,
Jest i daszek,
Żeby się mógł
Schować ptaszek.
Jest tam miejsce
Na okruszki
Dla wróbelka, pośmieciuszki,
Jest i gwoździk
Na skraweczki
Dla łakomej
Sikoreczki.

Fabryka Świętego Mikołaja
muz. i sł. Adrianna Furmanik-Celejewska

Ref.: Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.
Śpiewa wiatr, kto nadchodzi, już każdy wie.
To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.
Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?
Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,
do fabryki skrzatów wyruszyłem
i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,
w którym konduktorem został skrzat.

Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.
Najpierw główka, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,
teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

Ref.: Pada śnieg...

W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.
Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!
Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

MUCHOMORKI - DO HYMNU!

Szkola do hymnu

Desktop

MUCHOMORKI - AKTYWNOŚĆ DZIECI W DOMU

Desktop114

Desktop1

MUCHOMORKI - INFORMACJA DLA RODZICÓW

 

Drodzy Rodzice!

Jeśli ktoś z Państwa zmienił adres poczty elektronicznej
lub nie otrzymuje od nas wiadomości
prosimy o wysłanie e-maila na adres:

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tlo

INFORMACJA DLA RODZICÓW

tlo
Drodzy Rodzice!

 

W związku z zaistniałą sytuacją, informujemy, iż treści

dydaktyczne w ramach nauczania zdalnego będziemy

przesyłać do Państwa za pomocą poczty elektronicznej.

 

MUCHOMORKI - JESIENNE ZABAWY W PARKU

MUCHOMORKI JESIENNE ZABAWY W PARKU

Desktop112

MUCHOMORKI - ZABAWY W KODOWANIE

MUCHOMORKI ZABAWY W KODOWANIE

Katecheza dla Muchomorków

 

modlitwa3

Katecheza dla Muchomorków (pdf)

 tlo

MUCHOMORKI - LISTOPAD 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* Nasza mała ojczyzna.
* Mój dom – Polska.
* Moje hobby.
* Ulubione zajęcia.

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 Piosenki i Wiersze:

"Katechizm polskiego dziecka"
W. Bełza

-  Kto ty jesteś?
-  Polak mały.

-  Jaki znak twój?
-  Orzeł biały.

-  Gdzie ty mieszkasz?
-  Między swemi.

-  W jakim kraju?
-  W polskiej ziemi.

-  Czem ta ziemia?
-  Mą Ojczyzną.

-  Czem zdobyta?
-  Krwią i blizną.

-  Czy ją kochasz?
-  Kocham szczerze.

-  A w co wierzysz?
-  W Polskę wierzę.

-  Coś ty dla niej?
-  Wdzięczne dziecię.

-  Coś jej winien?
-  Oddać życie.

"Polska – mój dom"
sł. U.Kamińska, muz. A.Widlarz

1. Właśnie tutaj jest twoja ulica,
mama, dom, przedszkole oraz pies.
Miasto, wioska, kolega, dzielnica,
a to wszystko to Polska jest!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina
od Bałtyku po szczyty Tatr.
Tu jest Polska, ojczysta kraina.
Biały orzeł jej strzeże od lat!

2. Morze, góry, jeziora i lasy,
pola zbóż kołysze lekki wiatr.
Zwiedzaj Polskę, wyruszaj na trasy.
I jej legend poznawaj świat.

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina...

3. Polska, Polska! – kibicuj z innymi,
wtedy gdy drużyna twoja gra.
Potem w stroju biało-czerwonym
wspólnie z nimi odśpiewaj hymn!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina...

"Moje pomysły w deszczu"
sł. U.Piotrowska, muz. D.Kabaciński

1. Deszcz za oknem kap, kap, kap,
a ja myślę sobie tak:
– Nie znam nudy, nie, nie, nie,
bo ciekawi wszystko mnie.

Ref.: I już skarby, hop, hop z półek,
i z szuflady na podłogę.
Hej, hej, hej! To moje zbiory –
poustawiać znów je mogę.
Szklane kulki i maskotki,
i figurki różnych stworzeń,
i książeczki o zwierzętach.
Chcesz mieć zbiory? Każdy może!

2. Krople w szyby bam, bam, bam,
więc pomysły nowe mam
na zabawę, tralala,
a wy róbcie to, co ja.

Ref.: Przebieranki, gry planszowe,
teatrzyki oraz bale i konkursy dla rodziny,
żeby czuła się wspaniale.
Potem mamie lub też tacie
wskoczyć grzecznie na kolana
i jesienne czytać bajki
albo słuchać deszczu grania.

"A ja patrzę, a ja słucham"
sł. D. Gellner; muz. K. Kwiatkowska

Kiedy pada deszcz za oknem,
Co jest suche, a co mokre?
Mokre klony i topole,
Sucho jest pod parasolem.

Ref. A ja patrzę na to wszystko,
Co daleko jest i blisko.
A ja patrzę, a ja słucham,
Co mi nuci deszcz do ucha.

W dole rzeka, w górze słońce.
Co jest zimne, co gorące?
Słońce ciepłe ma serduszko,
Zimne fale w rzece pluszczą.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information