Login Form

Licznik odwiedzin

3479214
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
216
2110
10980
3447289
104540
141400
3479214

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-05-29 02:58:01
TEMATY KOMPLEKSOWE:

* Witaj, wiosno!
* Ach, ta pogoda!
* Tajemnice komputerów i robotów
* Co to znaczy być odkrywcą?
* Książka moim przyjacielem.

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny
- rozwijanie motoryki małej i dużej
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała – ćwiczenia rytmiczne
- pobudzanie do samodzielnego działania przez inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
- wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami

Obszar emocjonalny
- samodzielne inicjowanie aktywności (poczucie inicjatywy i motywacji wewnętrznej)
- kształtowanie umiejętności empatycznego zachowywania się
- dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy
- nazywanie swoich emocji w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach
- przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)

Obszar społeczny
- dzielenie się z innymi swoimi wrażeniami
- wypowiadanie się na temat swoich przemyśleń, wynikających z poznawania życia zwierząt i roślin
- ćwiczenie obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
- wyrażanie szacunku wobec siebie i innych osób oraz dla odmiennych poglądów i pomysłów

Obszar poznawczy
 - kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych
- wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych
- uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych
- określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu
- nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji
- objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
- układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań
- rozróżnianie czynności, aktywności, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, od tych, które szkodzą
- poznanie graficznego obrazu litery ,,Ż”, ,,ż” oraz odnajdywanie litery w wyrazach
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dziecku
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych
- rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
- eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
- rozróżnianie strony lewej i prawej

Wiersz:

„Ulewa”
Małgorzata Strzałkowska

Ptak się kuli pośród liści,
mokną drzewa, mokną krzewy,
a ja biegnę przez kałuże,
a ja biegnę wśród ulewy...
Drży na deszczu pączek róży,
mokną grusze i jabłonie,
a ja biegnę przez kałuże,
krople deszczu łapię w dłonie...
Kiście bzu zwiesiły głowy,
mokra ziemia pachnie deszczem,
a ja krzyczę prosto w chmury:
– Padaj, deszczu! Padaj jeszcze!

Piosenki:

„Zielona Wiosna"

1. Co to za ogrodnik?
posiał kwiatów tyle
tulipany i kaczeńce,
bratki i żonkile.

Ref. To wiosna, to wiosna
zielona wiosna
razem z deszczem
ciepłym deszczem
kwiaty nam przyniosła.

2. Spytaj więc bociana
i spytaj skowronka
kto te kwiaty kolorowe
posadził na łąkach?

Ref. To wiosna, to wiosna...

3. A może to wróżka
co wszystko czaruje
pola, łąki i ogrody
kwiatami maluje.

Ref. To wiosna, to wiosna...

„Wiosenny rock and roll”

1. Gwar na łące i uciecha,
kto dziś zaspał, ten ma pecha.
Muchy, żaby i robale
urządzają bal nad bale.

Ref. Raz, dwa, raz i dwa!
Rock and roll’a każdy zna.
Tańczysz ty i tańczę ja
rock and roll’a, szubiduba!

2. Tańczy twista mały ślimak
i dżdżownica się wygina.
Stuka sobie nogą bociek,
pająk złapał muchę w locie.

Ref. Raz, dwa, raz i dwa...

3. Wiosna się do słońca śmieje,
więc słoneczko mocno grzeje.
Cała łąka jest w kolorach.
Wszyscy tańczą rock and roll’a.

Ref. Raz, dwa, raz i dwa...

„Zajączki”

Zajączki, zajączki, zajączki
skakały przez pola i łączki.
Stanęły pod lasem i patrzą,
jak dzieci się bawią i skaczą.

A dzieci podały im rączki
i z dziećmi skakały zajączki.
Hop, hop la la, hop la la, hop-la.
Hop, hop la la, hop la la, hop-la!

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information