Login Form

Licznik odwiedzin

3880049
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
916
1141
3796
3867641
15328
43819
3880049

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-13 23:35:11

Tematy kompleksowe:


1. Mali odkrywcy.

2. Tajemnice świata.

3. Nadchodzi wiosna.

4. Wiosna tuż-tuż...

OGÓLNE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;

- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm

społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów

grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe

zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie

o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej,

podejmowanie trudnych decyzji służących dobru,

przeciwstawianie się złu;

- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i

sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości,

rozwijanie asertywności;

- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do

siebie i innych osób;

- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje

w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa,

lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3,

4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;

- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości,

wysokości;

- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni

podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych

gramatycznie;

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie,

różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie

globalne);

- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z

wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i

różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie),

odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów

literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu

(analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek

o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j,

wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w

wyrazie;

- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów,

piosenek w j. angielskim;

- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek

tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej

podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz

inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych,

konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych

materiałów;

- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach

wymagających kodowania i dekodowania informacji.


"Mali wynalazcy"

sł. M.Przewoźniak, muz. i aranż. K.Mroziński

Czy dorośli już nam wszystko

wymyślili?

Wynaleźli, opisali

i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki...

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my... Bo my...

Bo my... Bo my...

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli

będą, będą nam zazdrościć!

Wymyślimy galaretkę,

która leczy.

I maszynę, która sprząta

nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same

zakładają,

oraz lody, które nas

nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!


Ref.: Wymyślimy coś takiego...

Będą żelki na zły humor

i lenistwo.

I parasol, który chroni

środowisko.

Dorośniemy, odkryjemy –

zobaczycie.

Urządzimy naszą Ziemię

wyśmienicie.

Hurra! Hurra!

Hurra!


Ref.: Wymyślimy coś takiego...


"Kwiatki - petronelki"

Elżbieta Minczakiewicz

Kółka małe i pętelki

Zrobię kwiatki – „petronelki”.

Dam łodygi, listki małe,

Kwiaty będą doskonałe!

Bukiet włożę do wazonu,

Będzie pachnieć w całym domu!


"Przyszła wiosna do niedźwiedzia"

sł. Anna Bernat, muz. Trad.

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Pogłaskała słonkiem,

dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Burzą grała, grzmiała, gromem zahuczała.

Zbudź się, misiu, zbudź się, misiu,

a on śpi i już!

Nadleciała pszczółka mała:

„Zbudź się, misiu, zbudź!”.

Bzyku – bzyk do ucha, widział kto leniucha!

Ledwie pszczółka bzyk – bzyknęła,

Niedźwiedź krzyknął: „Miód!”.


"W zagrodzie"

Bożena Forma

Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.

Słoneczko już świeci to dobra nowina.

Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.

Krząta się po domu, czasu nie marnuje.

Już czekają kury, kaczki i perliczki.

Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.

Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory krowę i barana,

niech na łące trawę skubią już od rana.


"Była babuleńka"

sł. i muz. Tradycyjne

Była babuleńka rodu ubogiego,

miała koziołeczka bardzo upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik, szwadyrydy rydy, rach ciach ciach,

bardzo upartego. (x2)

A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,

wyjadł babuleńce zagonek kapusty.

Ref.: Fik mik, fik mik...

A weźże babulko kija sękatego

i wybijże mocno kozła upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information