Login Form

Licznik odwiedzin

4132492
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
380
442
1649
4122266
4650
25946
4132492

Your IP: 95.217.145.53
Server Time: 2021-12-07 10:18:15

Myszkimyszkapng

 

 

Grupa wiekowa: 4-5 LATKI

wychowawcy: mgr Małgorzata Kapała i mgr  Maria Malec


DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA - MYSZKI

dzień przedszkolaka myszki

DZIEŃ KROPKI - MYSZKI

marysia

dzień kropki myszki

marysia2

Wrzesień 2021 - Myszki

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Znowu razem
2. Z latawcem w przedszkolu
3. Żegnamy lato
4. Ziemia – nasza planeta

ZADANIA:

  • wykonywanie czynności porządkowych, samoobsługowych
  • aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich
  • kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności, takich jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają
  • i przeżywają je wszyscy ludzie
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
  • radzenie sobie z sytuacjami trudnymi emocjonalnie, np. z przegraną
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie emocji na podstawie wyrazu twarzy,
  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
  • współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych
  • znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne
  • wyciąganie wniosków
  • prezentowanie swojej osoby na forum grupy
  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się
  • w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
  • eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • rozpoznawanie i określanie smaków, identyfikowanie smaku z owocem
  • identyfikacja zapisu cyfry „1”, „2”
  • znajomość znaczenia pojęcia ,,para”
  • zainteresowanie literą „a” „o” i ,,m”,
  • wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata
  • zdobycie wiedzy o naszej planecie
  • rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
  • wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
  • wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności, na temat lądów
  • poznawanie kontynentów i części świata na mapie
  • znajomość znaczenia słowa ,,mandala”, układanie jesiennych mandali
  • klasyfikacja przedmiotów według wskazanego kryterium, tworzenie zbiorów, tworzenie i układanie matematycznych rytmów
  • wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców, wyodrębnianie części jadalnych warzyw
  • samodzielne wykonywanie doświadczeń z użyciem soku z czerwonej kapusty
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
  • aktywne słuchanie utworów literackich
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej

 

W PRZEDSZKOLU JAK W DOMU” - wiersz B. Szelągowska

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze!
Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

 

„KAŻDY PRZEDSZKOLAK"- wiersz I. Jabłońska – Gabrysiak

Każdy przedszkolak ma ważne zadanie:

poznać zasady, by wspólne granie

było dla dzieci przyjemnością

i napełniało je radością!

 

A więc pociągiem wyruszamy!

Na wiele przygód właśnie czekamy.

Prosto, czy w prawo? W lewo? Przed siebie?

A może do tyłu nasz pociąg jedzie?

 

 

„WIATR ŁOBUZIAK”- piosenka

Czy to gada jakieś licho...?

Czy to myz się skrada cicho...?

Może to na wróble strach,

macha kijem rach, ciach, ciach! Niee !

Ref. To  tańczy wiatr, hula i psoci!

Raz porwał stary parasol cioci.

Ach, ten łobuziak jesienny wiatr...

Szszsz... Pędzi wesoło przez świat !

 

Czy to słychać wycie wilka...?

Czy to idzie słoni kilka...?

Może to jest szara sowa,

co się w starej dzupli chowa...? Niee !

Ref. To tańczy wiatr...

 

 

„WESOŁE PRZEDSZKOLE” - piosenka

Kiedy słońce świeci i gdy deszczyk pada,

idzie do przedszkola wesoła gromada.

Tupią małe nóżki tupu-tupu tup.

Raźno do przedszkola idzie mały zuch.

Klocki, misie, lalki czekają od rana,

uśmiechem nas wita pani ukochana.

Bawimy się w zgodzie zawsze ty i ja.

Tańczymy wesoło hopsa, hopsasa. 

A gdy usiądziemy wszyscy na dywanie

To nasze kółeczko zmieni się w jajeczko. 

Śpiewamy piosenki trala, lala la.

Wesoło w przedszkolu mija zawsze czas.

 

 

 

MYSZKI - DZIEŃ RODZINY

Dzień rodziny

Dzień rodziny1

Dzień rodziny2

Dzień rodziny3

MYSZKI - DZIEŃ DZIECKA 2021

Dzień dziecka

Dzień dziecka1

Dzień dziecka2

Dzień dziecka3

Dzień dziecka4

Dzień dziecka5

MYSZKI - CZERWIEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Dzień Dziecka.

2. Jestem kulturalny.

3. Czekamy na lato.

4. Kolory lata.

5. Pożegnania nadszedł czas.

ZADANIA:

- próby nazywania swoich emocji,

- stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i

dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy),

- rozwiązywanie prostych zagadek,

- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy,

piosenek,

- dzielenie się swoimi przeżyciami,

- poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i

transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy,

samoloty, statki,

- omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach

transportu,

- zapoznanie z nowa pora roku, z jej charakterystycznymi

cechami,

- przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu

rekreacyjnego i sportowego,

- przekształcanie figur w rysunki, np. koła – w słońce, linii

ukośnej – w górę itp.

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich)

przekazywanych przez nauczyciela,

- układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według

kolejności zdarzeń,

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność

świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych,

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów,

- nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań,

pojazdów, naczyń itp.),

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem

liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku;

dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,

- wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach

matematycznych, zabawach, grach,

- dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły

pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te – do

ułożenia domku),

- rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i

pochodnych,

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,

- rysowanie kredkami, kredą po betonie,

- malowanie: palcami, dłonią, pędzle,

- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru,

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim

tekście,

- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

> ze śpiewem

> rytmicznych

> ilustracyjnych.

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

Piosenki i wiersze:

.„PIŁKA” – piosenka

1.Hopla, hop, hopla, hop, mała piłka skacze,

Hopla, hop, hopla, hop, chętnie dziś poskaczę.

Ref. W górę, w dół, w przód i w bok

Skacze sobie piłka, hopla, hop.

2.Turlu, tur, turla się, z nami piłka mała,

Turlu, tur, turlu, hej, w trawie się schowała.

Ref. W górę, w dół, w przód i w bok...

3. Pacu, pac ,bęc, bęc, bęc, z piłką zatańczymy,

Pacu, pac ,bęc, bęc, bęc, bardzo to lubimy.

Ref. W górę, w dół, w przód i w bok...

„KARUZELA” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

Chłopcy, dziewczęta dalej śpieszmy się.

Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie.

Hej hopsasa, jak ona szybko mknie,

Hej dalej, dalej do zabawy spieszmy się.

Hej hopsasa, jak ona szybko mknie,

Hej dalej, dalej do zabawy spieszmy się.

„WAKACJE” – piosenka

1.Fale, morskie fale i piasek na plaży,

O letniej zabawie każdy przecież marzy.

Ref. Lato, lato, lato dzisiaj wita nas,

Latem, latem, latem miło spędzasz czas.

2. Góry, nasze góry i pachnące lasy,

Plecak zabieramy jedziemy na wczasy.

Ref. Lato, lato, lato ...........

3. Rzeki i jeziora już na nas czekają,

Wiosła i Kajaki na spływ zapraszają.

Ref. Lato, lato, lato ..............

„ LATO” wiersz Bożena Forma

Wczesnym rankiem po cichutku

lato przyszło pomalutku.

Ciepłe dzionki zamówiło,

świeżą zieleń rozrzuciło.

Lato, lato zostań z nami,

pokryj wkoło świat kwiatami.

Poproś słonko, by przybyło,

mocno wszystkim zaświeciło.

By nam ziemię ogrzewało,

swe promyki przysyłało

„DLA DZIECI”- wiersz Iwona Salach

W każdej stronie świata

zawsze słońce świeci.

W różnych wioskach, w różnych miastach

lecz dla wszystkich dzieci

Dla Murzynka – co ma skórę

czarną jak kakao,

dla Chińczyka i dla Chinki

z miasta Mao Mao.

Nawet słabe światło słonka

świeci Eskimosom

a Indianom w Ameryce

grzeje stopy bose.

W każdej stronie świata

zawsze słońce świeci...

...dla wszystkich dzieci.

„RZECZKA”- masażyk Julian Tuwim

Płynie, wije się rzeczka. (na plecach rysujemy linię falistą)

Tu się srebrzy, (delikatnie drapiemy)

tam ginie. (wkładamy palce za kołnierz)

A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę dziecka i

szybko wyjmujemy)

„ NA PLAŻY „– wiersz J. Ratajczyk

Chlapu-plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku.

Piękne miasto nad miastami

W jakim nie mieszkamy sami.

Domy barwne, aż nad podziw

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale

Gdyby deszcz nie padał wcale.

„BEZPIECZNE WAKACJE”- wiersz B. Szelągowskiej

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu albo wskoczyć do jeziora...

Na szczyt w górach wspiąć się warto!


Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy, by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem – porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać. Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło, bo już przecież są wakacje!

„WAKACJE”- wiersz A. Widzowskiej

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

MYSZKI - ZABAWY NA SALI GIMNASTYCZNEJ

MYSZKI ZABAWY NA SALI GIMNASTYCZNEJ

MYSZKI - WIOSENNY SPACER

MYSZKI WIOSENNY SPACER

MYSZKI - MAJ 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. POLSKA.

2. W KRAINIE MUZYKI.

3. PRZEDWIOŚNIE.

4. ŁĄKA.

5. DZIEŃ MAMY I TATY.

 

ZADANIA:

-rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiazywania i

wymyślania zagadek

-rozbudzanie fantazji i wyobraźni-kształtowanie umiejętności

wypowiadania się

-doskonalenie poprawnej emisji głosu ,dykcji i oddechu

poprzez naśladowanie dźwięków instrumentów

-wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz

przymiotniki opisujące ich cechy

-rozwijanie współpracy i współdziałania ;wspólne

muzykowanie

-rozwijanie kreatywności podczas tworzenia własnych

instrumentów muzycznych

-kształtowanie postaw prozdrowotnych

-kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoja rodziną

-rozwijanie sprawności manualnych

-kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się

nożyczkami

-wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć

szacunku i miłości

- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków

rodziny

-kształtowanie umiejętności wcielania w role; kształtowanie

umiejętności formułowania życzeń

- rozwijanie poczucia więzi z ,,małą ojczyzną”; zapoznanie z

symbolami narodowymi

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i

wypowiadania się na temat usłyszanej legendy

-kształcenie umiejętności orientowania się w przestrzeni

-kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia

szacunku dla symboli narodowych

-wzbogacenie wiedzy na temat mieszkańców łąki

- kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą

- doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole

- kształtowanie pojęcia wysoko- nisko, góra-dół

- kształcenie słuchu, poczucia rytmu i reakcji na sygnał

-uwrażliwienie na dźwięki płynące z otoczenia

-uczestniczenie w śpiewie zbiorowym

- rozwijanie umiejętności stemplowania różnymi materiałami

-uwrażliwienie na różnorodność faktur

-określanie liczby w zbiorze

 

PIOSENKI I WIERSZE:

    Rodzina kłębków

Pierwszy kłębek to mamusia

Drugi kłębek to tatuś

Trzeci-to córeczka Lusia

Czwarty to malutki Jacuś

A najmniejszy to jest kotek

On też częścią jest rodziny

Nazywamy kotka ,,Psotek”

I kłębkami się bawimy

Tralala dla mamy i taty

I. Moja mama jest kochana,

Moja mama wszystko wie

Kiedy do mnie się uśmiecha

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam

najpiękniejszą mamę mam

Tra la la , tram pam pam

Zaraz buzi mamie dam.

II. W domu, w sklepie, na spacerze,

Z mamą nigdzie nie jest źle.

Gdy prowadzi mnie za rękę,

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam

najpiękniejszą mamę mam

Tra la la , tram pam pam

Ogródek mamy

Album ze zdjęciami

- to ogródek mamy.

My w nim wyrastamy.

Z konia na biegunach,

z graniastego koła,

z lalek, z ciuciubabki,

z berka i z przedszkola.

A mama woła nas czasem

do swego ogródka.

I mówi:

- Zobacz, taki byłeś maleńki.

Taka byłaś malutka...

Jak roślinki w ogrodzie rośniemy

dla mamy.

A ona jest ogrodnikiem.

Dobrym i kochanym.

Katechizm polskiego dziecka

- Kto ty jesteś?

- Polak mały.

- Jaki znak twój?

- Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz?

- Między swymi.

- W jakim kraju?

- W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?

- Mą Ojczyzną.

- Czym zdobyta?

- Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?

- Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?

- W Polskę wierzę.  

Na muzyce w przedszkolu

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2

Łąka

Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną

pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski

na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym

znaleźć się przez chwilę

i stać się prześlicznym

barwnym motylem.

MYSZKI - KWIECIEŃ 2021

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1.W wiejskim gospodarstwie.

2.U rolnika na wsi.

3.W zgodzie z naturą.

4.Baśnie, bajki, legendy.

 

ZADANIA:

- Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas

rozwiązywania i wymyślania zagadek.

- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i

ekspresji ruchowej.

- Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.

- Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.

- Rozwijanie umiejętności składania życzeń.

- Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i

w gronie rodzinnym.

- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa

podczas pobytu na wsi.

- Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.

- Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.

- Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji

przyrody.

- Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania

zbiorów.

- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.

- Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.

- Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w

przyrodzie – pory roku.

- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-

rytmicznych.

- Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie

w odniesieniu do pór roku.

- Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji

uwagi.

- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i

w schemacie własnego ciała.

- Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

- Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.

- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji

obrazkowej.

- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość

Ziemi.

- Kształtowanie świadomości ekologicznej.

- Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.

- Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i

czytaniem.

- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat

ulubionej książki.

- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze

skutkiem.

- Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania

papieru.

- Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.

- Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.

- Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki:

wypożyczanie i oddawanie.

- Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów

(książek) wg cech (np. wygląd, treść).

 

Piosenki i wiersze:

„Jak kotek mlekiem zwierzęta częstował”

Helena Bechlerowa 

To jest Filik – kotek bury.

Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik:

chce, by wszyscy mleko pili.

Stanął Filik przy kurniku.

– Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną

na śniadanie jedli ziarno.

Koło żłobu stoi konik.

Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko? – Nie, ja rano

smaczny owies jem i siano.

Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem:

chrupu, chrupu – gryzł marchewkę. gryzł marchewkę.

Przed gołąbkiem Filik staje,

słodkie mleko mu podaje.

– Wypij mleczko sam, Filiku,

ja mam groszek w gołębniku.

Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież

jem zieloną trawkę w lecie.

Koło furtki kózka biała

także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie kotku dzbanek!

Ja jem liście kapuściane.

Poszedł kotek do motyla

i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące

pije z kwiatka sok pachnący.

Teraz kotek mleko niesie

do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka

gryzie orzech, nie chce mleczka.

Wraca kotek. Koło płotka

na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

– Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak, jak kotki,

bardzo lubią mleczko słodkie.

 

Książka 

W książeczce płynie rzeczka

w książce szumi las,

w prześlicznych tych książeczkach

tysiące przygód masz.

Więc kochaj i nie marnuj książki

i kartek nie wyrywaj też.

Najpierw dobrze umyj ręce

a potem książkę bierz.

 

Płynie woda

Małgorzata Barańska

Płynie, płynie w rzece woda.

Kto mi dzisiaj rękę poda?

Kto się ze mną dziś pobawi i humorek mi poprawi?

Gdy mnie miło ktoś zawoła, to zaproszę go do koła.

 

Wszędzie czysto

Iwona Róża Salach
Czysty dom i czysty ogród, w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro samo zdrowie wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dla Bo od kogo to zależy,
aby czysty był nasz świat. By ptak śpiewał, strumyk szemrał
by w ogrodzie zakwitł kwiat? Czego?

 

Słoń 

Jan Brzechwa

Ten słoń nazywa się Bombi.

Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi.

Dlaczego? Nie bądź ciekawy,

To jego prywatne sprawy.

Niedźwiedź  

Jan Brzechwa

Proszę państwa, oto miś.

Miś jest bardzo grzeczny dziś,

Chętnie państwu łapę poda,

Nie chce podać? A to szkoda.

Dzik

Jan Brzechwa

Dzik jest dziki, dzik jest zły,

Dzik ma bardzo ostre kły,

Kto spotyka w lesie dzika,

Ten na drzewo szybko zmyka.

 

Jajo - zabawa ilustrowana

Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie 

(Rysują poziomą linię od lewej do prawej

na wysokości czubka głowy)

A czyje to, czyje, duże jajko będzie      

(Rysują oburącz kształt dużego jajka oburącz)

Leżały dwa jaka na wysokiej grzędzie    

(Rysują poziomą linię od lewej do prawej na

    wysokości czubka głowy)

A czyje to czyje małe jako będzie.        

(Rysują kształt małego jajka oburącz)

Jedno małe drugie duże, jedno gęsie drugie

(Rysują na zmianę kształt małego,dużego,

dużego, małego jajka)


„Na podwórku” 

Na podwórku zamieszanie,

każdy czeka na śniadanie
,

głodny kot na płot się drapie

a gospodarz smacznie chrapie.

Ref. Gospodarzu, wstawać pora,

karmić kury i indora

nieść do stajni sianko świeże,

a nie w łóżku sobie leżeć!

Pieje kogut: kukuryku!

Nie ma ziarna dziś w kurniku!

Krowa muczy, kwiczy prosię:

ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.

Ref. Gospodarzu...

Gdy gospodarz to usłyszał,

krzyknął: spokój, krzyknął: cisza,

fantastyczny sen dziś miałem,

więc przerywać go nie chciałem.

Ref. Gospodarzu...


„Dziwne rozmowy”

W chlewiku mieszka świnka,

Co trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

To ona Kwi, Kwi, kwi!

Opodal chodzi kaczka,

Co Krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry,

A ona kwa, kwa, kwa!

Przed budą trzy szczeniacki,

Podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię cicho pieski,

A one hau, hau, hau!

Na drzewie siedzi wrona,

Od rana trochę zła.

Gdy pytam jak się miewasz?

To ona kra, kra, kra!

W kurniku są kokoszki,

co jajek mają sto

ja mówię im dzień dobry,

a one ko, ko, ko.

MYSZKI - PRZYGOTOWUJEMY WIELKANOCNY KOSZYK

Przygotowujemy wielkanocny koszyk

Przygotowujemy wielkanocny koszyk1

Przygotowujemy wielkanocny koszyk2

MYSZKI - ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK

Zakładamy zielony kącik

Zakładamy zielony kącik 2

Zakładamy zielony kącik 3

MYSZKI - REALIZACJA AKCJI "WIRUSOOCHRONA"

kolaż1

kolaż2

kolaż3

MYSZKI - MARZEC 2021

TEMATY KOMPLEKSOWE

1.KUCHARKA.

2.ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK.

3.PRZEDWIOŚNIE
.

4.WIOSNA-WITAMY NOWĄ PORĘ ROKU.

5.WIELKANOC.


OGÓLNE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

 

- rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i

wymyślania zagadek

- rozbudzanie fantazji i wyobraźni-kształtowanie umiejętności

wypowiadania się

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i

ekspresji ruchowej

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania

nazw części garderoby

- doskonalenia umiejętności rozróżniania prawej i lewej

strony ciała

- wzbogacanie zasobu słownictwa o określenia

charakteryzujące wiosnę

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych

gatunków ptaków

- kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie

- zapoznanie ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi

- utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych

- kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed

posiłkiem

- wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym

otoczeniu

- rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej

- ćwiczenie mięśni narządów mowy

- kształcenie umiejętności wokalnych, pamięci i wyobraźni

- doskonalenie liczenia

- posługiwanie się nazwami pór roku oraz dostrzeganie ich

następstwa

- rozwijanie ciekawości poznawczej i umiejętności

- doskonalenie spostrzegawczości słuchowej – kojarzenie

dźwięku z przedmiotem

- kształcenie słuchu, poczucia rytmu i reakcji na sygnał

- uwrażliwienie na dźwięki płynące z otoczenia

- uczestniczenie w śpiewie zbiorowym

- kształtowanie nawyku oddychania prawidłowym torem

oddechowym, wydłużanie fazy wydechu, usprawniani

narządów artykulacyjnych na wyrazach onomatopeicznych

- rozwijanie umiejętności stemplowania różnymi materiałami

- uwrażliwienie na różnorodność faktur

- kształtowanie umiejętności przyklejania sypkich materiałów

- ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-

technicznych

- poznawanie i nazywanie symboli pogodowych

oznaczających wiosnę

- określanie liczby w zbiorze


ROŚNIE TRAWA

Zieleni się trawa na łące

Rosną kwiatuszki pachnące

A w ogrodzie tulipany

Ulubione kwiaty mamy

A w doniczkach na balkonie

Zasadzimy pelargonie

Będą pięknie wyglądały

I nasz balkon ozdabiały


WEŁNIANY BARANEK

Ten mały nasz baranek wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

Wełniane ma trzewiczki,wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la./bis

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la la.

Wełniane masz trzewiczki,wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! /bis

Ten mały nasz baranek wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la./bis

Ślicznie ci jest, baranku,w tym wełnianym ubranku,

Ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la la.

W kołnierzu futra pełnym masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la!/bis


OBUDZIŁY SIĘ PISANKI

Obudziły się pisanki

wielkanocnym rankiem

i wołają:

- Patrzcie! Tu na stole

same niespodzianki!

Bazie srebrno – białe

i baranek mały.

Ten baranek

ma talerzyk,

skubie z niego

owies świeży

A baby pękate

w cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

od ucha do ucha!


WIOSENNA PIOSENKA

1.Zima się skończyła wiosny nadszedł czas

łąka się zbudziła, zbudził się i las.

Ref.: Kukułeczka głośno kuka Ku-ku, ku-ku

Bociek żabki sobie szuka Mniam, mniam, mniam

Łąka się zbudziła Zbudził się i las.

2. Hopsasa do lasa, każdy biegnie sam.

Kwiatków cała masa rośnie tu i tam.

Ref.: Kukułeczka głośno kuka Ku-ku, ku-ku

Bociek żabki sobie szuka Mniam, mniam, mniam

Kwiatków cała masa rośnie tu i tam.


MOTYLE


Kolorowe motyle latają nad łąką

Dzieci śmieją się do nich, ogrzewa je słonko

Złapmy w dłonie motylka, obejrzyjmy go z bliska.

Potem puśćmy go na łąkę, na zielone pastwiska.


JUŻ


Spadła deszczu kropla...plum...

Zawiał ciepły wietrzyk...szum...

Coś pachnie w powietrzu-Kwiat.

Zmienia się wkoło-Świat.

A co tak pięknie śpiewa?-Ptak.

Czyżby przyszła wiosna-Tak!


PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA

Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:

tupu, tupu, tup, tup, tup! –

przyszła do nas wiosna

tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!

Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:

ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! –

śmieje się do dzieci

ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!

Chodzi w dal po łąkach, gra na polnych dzwonkach:

dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń! –

gra na polnych dzwonkach -

dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń!

Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:

bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum –

burzą huczy z nieba -

bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!

Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:

kapu, kapu, kap, kap, kap! –

kapie cicho deszczem -

kapu, kapu, kapu, kapu, kap,kap,kap

MYSZKI - DZIEŃ DINOZAURA 2021

DINKI1

DINKI2

DINKI3

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information