Login Form

Licznik odwiedzin

3662046
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
452
1249
2466
3651695
21886
41409
3662046

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-10-20 13:51:17

Myszkimyszkapng

 

 

Grupa wiekowa: 3-4 LATKI

wychowawcy: mgr Małgorzata Kapała i mgr  Maria Malec


MYSZKI - CHCEMY BYĆ SILNI I ZDROWI, PIJEMY SOK MARCHEWKOWY

Nowy folder

Chcemy być silni i zdrowi robimy i pijemy sok marchewkowy Myszki

MYSZKI - PAŹDZIERNIK 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* KOSZYK PANI JESIENI W SADZIE
* SKARBY JESIENI Z OGRÓDKA WARZYWNEGO
* IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT
* PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY
* DESZCZOWA POGODA

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
- poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie
- poszerzanie doświadczeń językowych
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- ćwiczenie pamięci
- wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu
- poznanie nazw wybranych drzew owocowych
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia
- kształtowanie poczucia rytmu
- wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego
- doskonalenie sprawności fizycznej
- rozwijanie zdolności manualnych
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- motywowanie do czynnego udziału w zajęciach
- poszerzanie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- uwrażliwienie na bogactwo otaczającego świata roślin
- wzbogacanie doświadczeń sensorycznych
- doskonalenie sprawności fizycznej
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej
- zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni
- poznanie wyglądu jesiennych liści
- wyciąganie wniosków z doświadczeń: przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru

Wierszyki i Piosenki:

"KOSZYKI"
M.Tomaszewska

Koszyk babci Ewy
To kosz z warzywami
czyli marchewkami
oraz pietruszkami
Koszyk babci Basi
to kosz z owocami
czyli ze śliwkami
oraz jabłuszkami

"BOROWIK”
M.Tomaszewska

Malutki borowik
Rośnie sobie w borze
Gdy pójdziesz na spacer
To znaleźć go możesz
Malutki borowik
Rośnie sobie w lesie
Gdy tata go znajdzie
To nam go przyniesie

DESZCZ GRAJEK
U.Piotrowska

1.Stoję pod parasolem
I słucham, jak gra deszcz
Na trójkącie i bębenku
I kołatkach też

Ref. Bo deszcz, uliczny grajek
Gdzie chce ,tam przystaje
Rzuć mu grosz do kapelusza
Żeby choć na chwile usiadł

2.Deń,deń,deń pod rynnami,
Bam, bam, bam-tak bębni dach
Puk, puk, puk w okna parapet
Dumny z siebie, ach!

Ref. Bo deszcz, uliczny grajek
Gdzie chce ,tam przystaje
Rzuć mu grosz do kapelusza
Żeby choć na chwile usiadł

"CO ZROBIŁA JESIEŃ?"
M.Szeląg

Rozsypała jesień liście
I już mienią się złociście.
I zrzuciła z drzew kasztany,
Na chodniku poszły w tany.
Lasy w grzyby przystroiła
W mchach i w liściach je ukryła.
A wiewiórkom dla uciechy,
W koszu dała już orzechy!
Z wiatrem razem zatańczyła,
Z dębu żołędzie strąciła.
A na koniec swej podróży,
Chciała kąpać się w kałuży!
Deszczem zatem pokropiła,
Słonko chmurą zasłoniła....

PARASOLE
H.Bechlerowa

Na ulicy pod drzewami
parasole dwa.
Pod tym dużym idzie mama
pod tym małym ja.
Idę z mamą. Idę słucham,
mama słucha też,
jak z drzewami o czymś szepce
rozgadany deszcz.
Szepcze cicho, to znów głośniej,
w rynnie dzwoni, gra
i wesoło stuka, puka
w parasole dwa.

"KATAR”

Katar złapał mały Zdziś, więc chusteczkę przyniósł dziś.
Wczoraj zmoczył sobie nogi, więc go katar złapał srogi.
Kicha, prycha, wdycha, sapie tak go mocno w gardle drapie.
Kręci w nosie, łezki płyną, lecz zasłania się chuściną.
Bo wie nawet małe dziecko, gdy masz katar chodź z chusteczką.

„W SPIŻARNI”

W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach,
i grzybki suszone,
Są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato-
gdy słoik otworzę.

MYSZKI - SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM

MYSZKI SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM

MYSZKI - POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO

MYSZKI POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO

MYSZKI - DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE MYSZKI

MYSZKI - PLAC ZABAW

MYSZKI ZABAWY NA PLACU ZABAW

2MYSZKI ZABAWY NA PLACU ZABAW

MYSZKI - KWIATEK DLA PRZYJACIELA

MYSZKI KWIATEK DLA PRZYJACIELA

MYSZKI - DZIEŃ KROPKI

MYSZKI DZIEŃ KROPKI

2MYSZKI DZIEŃ KROPKI

MYSZKI - ZABAWY W SALI

MYSZKI ZABAWY W SALI

2 MYSZKI ZABAWY W SALI

MYSZKI - WRZESIEŃ 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

* W przedszkolu
* Nasze przedszkole
* Jestem bezpieczny
* Pomocna dłoń.

Ogólne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
- kształtowanie postawy przyjacielskiej, budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
- wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
- wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
- motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy i logicznego myślenia
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
- odkrywanie własnych możliwości twórczych,
- kształtowanie słuchu muzycznego, wyrabianie pamięci, rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej, kształtowanie poczucia rytmu,
- uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
- poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
- rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- poznanie roli pracowników przedszkola,
- wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu
- poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
- poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
- poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
- wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
- wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
- poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
- utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
- motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych

PIOSENKI I WIERSZYKI

„DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH”

1. Do przedszkola idzie maluch
Tup, tup, tup, tup.
Wszyscy dziś malucha chwalą
Tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki
La, la, la, la.
Zawsze chodzi uśmiechnięty
La, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci
Hop, hop, hop, hop.
Bo tu bawią się najlepiej
Hop, hop, hop, hop.

„SPOTKAŁY SIĘ PALUSZKI”

Małe rączki się spotkały (dłonie przyklejone do siebie)
I buziaki sobie dały. (dłoń lewa do prawej)
Małe rączki się spotkały (dłonie przyklejone do siebie)
I piąteczki przybijały (klaskanie)
Małe rączki się spotkały (dłonie przyklejone do siebie)
Wszystkim dzieciom pomachały (machanie do kolegów)

„GRZECZNE SŁÓWKA”
A. Galica

Dziękuję, przepraszam i proszę
- trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna
znają te słówka na pewno.

To przecież niewiele kosztuje,
gdy powiesz uprzejmie: dziękuję!
Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
- nawet, gdy jesteś królewną.

Trzy słówka za małe trzy grosze
- dziękuję, przepraszam i proszę.

„NA ULICY”
M.Strzałkowska

Światełko czerwone zamyka drogę
Stoję i czekam, bo iść nie mogę
Cierpliwie patrzę w oko czerwieni,
Bo już za chwilę światło się zmieni.
Kiedy się pali światło zielone.
Idę spokojnie na drugą stronę.
To oczywiste, że dzięki światłom
Przejść przez ulicę jest bardzo łatwo.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information