Login Form

Licznik odwiedzin

3713466
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
395
1017
3162
3695595
1412
37421
3713466

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-12-02 13:06:24

logo-pszczolkiPSZCZÓŁKI

 

Grupa wiekowa: 3 LATKI                                                                                                  

wychowawcy: Aleksandra Zoń , mgr Aleksandra Baczyk - Zarzecka


 

GRUDZIEŃ 2020 - PSZCZÓŁKI

 
GRUDZIEŃ

 

Tydzień I  Nadchodzi zima
Tydzień II  Coraz zimniej
Tydzień III  Świąteczne przygotowania
Tydzień IV  Wesołych Świąt

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
·       przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
·       poznanie oznak zimy;
·       tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
·       kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
·       rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;
·       zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno -technicznych;
·       uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
·       kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
·       umiejętność wyrażania uczuć;
·       stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
·       nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;
·       uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
·       rozwijanie umiejętności przeliczania;
·       rozwijanie muzycznych zdolności twórczych;
·       wyrabianie wrażliwości muzycznej;
·       poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
·       kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
·       czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
·       zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
·       nabywanie umiejętności składania życzeń;
·       przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
·       rozwijanie ekspresji ruchowej;
·       umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych;
·       utrwalanie podstawowych kolorów;
·       usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
·       odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;
·       nazywanie emocji;
·       przeliczanie w dostępnym zakresie;
·       składanie obrazka z części;
·       poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
·       śpiewanie kolęd;
·       odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia;
·       zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem.

 

 

„Mikołaj Święty”
(piosenka)
I.            Kto zagląda w okno? Kto latarką świeci? 
Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci"

ref. To Mikołaj, to Mikołaj, 
to Mikołaj Święty, 
to Mikołaj, to Mikołaj 
niesie nam prezenty
II.         Kto swymi saniami aż z bieguna leci? 
Kto puka do domów, szuka grzecznych dzieci?
ref.
III.       Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci? 
Rozgląda się w koło, szuka grzecznych dzieci?
ref.
IV.      Kto wyciąga prezent pierwszy, drugi, trzeci, 
kładzie pod choinkę tam gdzie grzeczne dzieci.

 

 

,,Drogi Mikołaju”
(wiersz)
Drogi Święty Mikołaju
Przybądź do nas, bo już czas.
Wszystkie dzieci Cię kochają
i serduszka biją nam.
Tu w  przedszkolu wielu dzieciom
serca biją niby młot.
Nie pozwól nam długo czekać,
bo nadchodzi ciemna noc.

 

„Kasia i kasza”
Wanda Grodzieńska
(wiersz)
– Śnieg zasypał pola, lasy,
A przez okno Kasia zerka,
Ciężkie przyszły na nas czasy!
Uśmiecha się do wróbelka.
Kto ogrzeje nas w dni chłodne?
I cichutko go zaprasza:
Na ganeczek skoczył ptaszek,
– Jedz, mój ptaszku!
Dobra kasza!
Rozsypaną dziobie kaszę.
– Ćwir, ćwir!
Chciałbym wiedzieć, komu
Sypią ziarna z tego domu!

 

 

„Listonosz”

Maciejka Mazan
(wiersz)
– Mogę o coś spytać?
– Proszę!
– Kim pan jest?
– Ja? Listonoszem!
– A co nosi pan listonosz?
– Oczywiście, listy noszę!
Oprócz listów
– spójrzcie sami
– jeszcze kartki z życzeniami
oraz bardzo ważne pisma
i koperty z rachunkami.
Możesz mieszkać
w środku miasta
albo w górach, albo w lesie,
a ja zawsze cię odnajdę.
– Jak? – To proste, po adresie!
– Czy pan lubi listy nosić?
– Gdy są miłe – oczywiście!
Ale zamiast smutnych listów
wolałbym przynosić liście.
Wtedy chodziłbym nie z torbą,
tylko z workiem albo koszem.
I nie byłbym listonoszem,
tylko panem LIŚCIONOSZEM!
 

 

Dzisiaj w Betlejem

(kolęda)

Dzisiaj w Betlejem, dzisiaj w Betlejem
Wesoła nowina:
Że Panna Czysta, że Panna Czysta
Porodziła syna!
Chrystus się rodzi, nas oswobodzi!
Anieli grają, króle witają,
Pasterze śpiewają, bydlęta klękają-
Cuda, cuda ogłaszają!
Maryja Panna, Maryja Panna
Dzieciątko piastuje;
I Józef stary, i Józef stary
Ono pielęgnuje.
Chrystus się rodzi...

 

URODZINKI LENKI, MARLENKI, RUTKI I WOJTUSIA - PSZCZÓŁKI

urodzinki

urodzinki 2

eTEATRZYK "ŹRÓDŁO ŻYWEJ WODY" - PSZCZÓŁKI

eTeatrzyk Źródło Żywej Wody

ZABAWY DOWOLNE - PSZCZÓŁKI

Zabawy Dowolne

MISIOWA RYTMIKA - PSZCZÓŁKI

Misiowa Rytmika

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA - PSZCZÓŁKOWY MISIO RECYKLISIO

Dzień Pluszowego Misia Pszczółkowy Misio Recyklisio

AKTYWNOŚĆ PSZCZÓŁEK W DOMU

PRACA W DOMU1

PRACA W DOMU2

DO HYMNU! - PSZCZÓŁKI

Szkoła doHymnu Pszczółki

OTO KILKA ZDJĘĆ NASZYCH PSZCZÓŁEK DZIELNIE PRACUJĄCYCH W DOMU

praca zdalna 1

praca zdalna 2

praca zdalna 3

praca zdalna 4

PSZCZÓŁKI - LISTOPAD 2020

 

PSZCZÓŁKI

 

TEMATYKA W LISTOPADZIE:
 
TYDZIEŃ IX: NASZA MAŁA OJCZYZNA
TYDZIEŃ X: MÓJ DOM - POLSKA
TYDZIEŃ XI: MOJE HOBBY
TYDZIEŃ XII: ULUBIONE ZAJĘCIA

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
                                                                                                                      
·    rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
·    budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
·    uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
·    poznanie naszej miejscowości – Kozy, zapoznanie z herbem Kóz oraz poznanie legendy
o powstaniu naszej wsi;
·    zdobywanie wiedzy o Polsce, oswajanie się z mapą;
·    zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
·    kształtowanie postaw patriotycznych i budzenie dumy z przynależności narodowej;
·    poznanie symboli narodowych – godła i hymnu;
·    poznanie legendy o Warszawskiej Syrence;
·    uwrażliwianie na folklor, nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
·    zapoznanie ze strojem góralskim i tańcem zbójnickim;
·    rozwijanie wiedzy o Morzu Bałtyckim, jego charakterystycznych cechach;
·    zdobywanie wiedzy społeczno – przyrodniczej;
·    nabywanie szacunku do przyrody;
·    nabywanie umiejętności wykorzystywania elementów przyrody w zabawie;
·    stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
·    kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
·    uwrażliwianie na piękno wsi;
·    rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
·    poznanie znaczenia słowa ekologia i rozwijanie zachowań proekologicznych;
·    czerpanie radości z działań zawierających elementy proekologiczne;
·    rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
·    przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
·    kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
·    uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
·    rozwijanie umiejętności skupiania się i wyciągania wniosków;
·    rozwijanie wrażliwości twórczej i wyobraźni podczas działań plastycznych;
·    eksperymentowanie z różnorodnym materiałem plastycznym;
·    rozwijanie kompetencji językowych – szukanie i nazywanie przeciwieństw;
·    rozwijanie wyobraźni podczas zabaw parateatralnych; nabywanie odwagi do zaprezentowania samego siebie;
·    rozpoznawanie i nazywanie emocji;
·    umiejętność radzenia sobie z emocjami w różnych sytuacjach;
·    nawiązywanie bliższych relacji z innymi;
·    zapamiętywanie układów ruchowych do piosenek;
·    utrzymywanie porządku w sali po zabawie.
 
                                                      
Katechizm polskiego dziecka
tekst: Władysław Bełza
— Kto ty jesteś?
   — Polak mały.
— Jaki znak twój?
   — Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
   — Między swemi.
— W jakim kraju?
   — W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
   — Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
   — Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
   — Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
   — W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
   — Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
   — Oddać życie.

 

Rodzina – zabawa paluszkowa
Ten pierwszy to nasz dziadziuś
A obok – babusia
Największy to tatuś
A przy nim mamusia
A to jest dziecinka mała
Tralalala, lalala
A to – moja rączka cała
Tralalala, lalala..

 

HYMN PAŃSTWOWY RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
„Mazurek Dąbrowskiego” Słowa: Józef Wybicki, 1797 r.
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
 
 
Chrapu chrap w mroźną zimę
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
1.                 Niedźwiedź zimę przespać musi,
bo to śpioch ogromny jest.
Nikt do wstania go nie zmusi,
choćby wylał morze łez.
Ref.: Chrapu, chrap, w mroźną zimę,
chrapu, chrap, pod pierzynę,
chrapu, chrap, zanurkować
i do wiosny leżakować.
2.                 Nie wybierze się na narty
i w hokeja nie chce grać.
Nie dla misia takie sporty.
On po prostu musi spać.
Ref.: Chrapu, chrap…

 

Misiowa rymowanka
Elżbieta Bagińska
Misie Pysie robią skok.
Raz do przodu, a raz w bok.
Mama misia chwali dziś:
Jaki zdolny ten mój miś!

 

Ekodzieci
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Cóż to znaczy - zapytacie,
Ze zdziwieniem kręcąc głową,
Kiedy padnie w telewizji
„Ekologia” – mądre słowo.
Ekologia to nauka, mówi jak żyjemy
O wzajemnych powiązaniach wszystkiego na Ziemi.

Eko, Eko, Eko !
To zdrowe miasto, to zdrowa rzeka.
Eko, Eko, Eko!
Zdrowe myśli w głowie, zdrowego człowieka.

Kwiaty, rzeki, góry, ptaki
Oto nasze środowisko.
Każdy musi je szanować,
Żeby mieć przyrodę czystą.
Wiedzą dzieci i dorośli trzeba to pamiętać:
Także nas nie będzie, kiedy zginą lasy i zwierzęta.

Eko, Eko, Eko….

PSZCZÓŁKI NA TEATRZYKU

teatrzyk

URODZINKI RYSIA - PSZCZÓŁKI

urodzinki Rysia

DARY JESIENI - PSZCZÓŁKI

Dary Jesieni

DZIEŃ NASZYCH SUPER CHŁOPAKÓW - PSZCZÓŁKI

Dzień naszych super chłpaków

PSZCZÓŁKI - PAŹDZIERNIK 2020

 

PAŹDZIERNIK

 

 
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
·         dostrzeganie zmian w przyrodzie charakterystycznych dla wczesnej i późnej jesieni;
·         utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku;
·         uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia;
·         wzbogacenie słownika czynnego o pojęcia związane z poznawaniem świata przyrody;
·         rozwijanie zdolności słuchania krótkich opowiadań;
·         nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa;
·         rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób;
·         rozwijanie orientacji przestrzennej;
·         rozwijanie umiejętności klasyfikacji przedmiotów za względu na wybraną cechę;
·         poszerzenie doświadczeń plastycznych;
·         nauka samodzielności.

PIOSENKI:

 

„Jesień”
Popatrz wkoło jesień,
Liści złotych deszcz.
Spadają kasztany,
Grzybów szuka jeż.
Hop sa sa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Pada deszcz, parasol mam
A jesień tańczy tak.
Hop s asa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Liście zbierz i w górę: ha!
To jesień tańczy tak.

 

„Deszczowa piosenka”
Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2
Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
 
 
WIERSZE:

 

„Jesienny czas”
Gdy jesienny nastał czas
poszły dzieci z Panią w las
zobaczyły tam jeżyka,
który pod listkami znikał
I choć grzybków było mało
dobrze się spacerowało
 

 

„Wiewiórka”

Wiewióreczka ruda, mała
u krasnala w dziupli mieszka.
Pod przysięgą obiecała
czynsz wypłacać mu w orzeszkach.
Wiedzie się jej coraz gorzej,
bo z dnia na dzień droższy orzech.
I martwi się owym czynszem:
– Czym go spłacę, czymże, czymże?
Czy mi mieszkać skrzat pozwoli?
Więc gdy w parku na spacerze
spotkasz to maleńkie zwierzę,
pomóż, proszę, mu w niedoli!

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information