Login Form

Licznik odwiedzin

4132430
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
318
442
1587
4122266
4588
25946
4132430

Your IP: 95.91.15.103
Server Time: 2021-12-07 09:26:35

logo-pszczolkiPSZCZÓŁKI

 

Grupa wiekowa: 4 LATKI                                                                                                  

wychowawcy: Aleksandra Zoń , mgr Aleksandra Baczyk - Zarzecka, mgr Justyna Płaszczyńska


 

JESIENNE SPACERY - PSZCZÓŁKI

Jesienne spacery

HURA, HURA! DRUŻYNA KANGURA! - PSZCZÓŁKI

Hura hura drużyna kangura

PSZCZÓŁKI - WRZESIEŃ 2021

 

WRZESIEŃ

 

TEMATYKA TYGODNI:

1. Witamy w przedszkolu.

2. To jestem ja.

3. Moja grupa.

4. Moja droga do przedszkola

5. Idzie jesień … przez las, park.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze we wrześniu:

 

  • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych;
  • kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych; integrowanie grupy
  • budowanie postaw tolerancji i szacunku; akceptowanie indywidualnych potrzeb każdego człowieka;
  • rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji;
  • rozwijanie znajomości własnego ciała i kształtowanie orientacji w schemacie ciała;
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa, w tym zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, klasyfikowania przedmiotów według wyznaczonej cechy i układania rytmów;
  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło;
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie;
  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie;
  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu;
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody;
  • rozwijanie uwagi i pamięci; umiejętności skupiania się na słuchanym tekście literackim;
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych, poprawnych leksykalnie i gramatycznie wypowiedzi;
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji i zmysłu równowagi;
  • kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu poprzez zabawy rytmizujące i instrumentalizację;
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa w muzyce oraz umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenek;
  • rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności i poczucia estetyki poprzez różnorodną aktywność plastyczną;
  • stymulowanie zmysłów poprzez działania sensoplastyczne;

„W przedszkolu”

(sł. M. Moździerz, muz. S. Gąsieniec)

 

1. Przedszkolaczek, zuch i chwat

Jest z przedszkolem za pan brat.

Pięknie tańcz, ładnie śpiewa

na nikogo się nie gniewa.

Ref. Z takim dzieckiem ,jasna sprawa

Zawsze miła jest zabawa.

2. Grzeczne słowa dobrze zna,

Zawsze świetny humor ma.

Chętnie uczy się wszystkiego

I pomaga swym kolegom.

Ref. Z takim dzieckiem ,jasna sprawa

Zawsze miła jest zabawa.

3. Nie przejmuje wcale się,

Kiedy mu cos pójdzie źle.

Bo w przedszkolu, daje słowo

Jest bezpiecznie, kolorowo.

Ref. Z takim dzieckiem ,jasna sprawa

Zawsze miła jest zabawa.

 

Części ciała”

(B. Forma)

 

To są oczy – pomrugamy,

a to nosek – nim wąchamy,

w buzi zęby – kiedy jemy,

wszystko nimi pogryziemy.

To są ręce, brzuch, kolana,

a to nogi do biegania.

Co dnia rano każdy myje

brodę, czoło, uszy, szyję.

 

 

„Wesoła zabawa”

(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

 

1. Jak przyjemnie i wesoło
Gdy średniaki idą wkoło.
Nóżka lewa, nóżka prawa
jaka miła to zabawa.
Nóżka lewa, nóżka prawa
jaka miła to zabawa.

Refren: Hop, hop, hop, tra la la la

2. Tańczę, gdy muzyka gra.
Przyszła pora na klaskanie
aż się dziwią wszystkie panie.
Rączka lewa, rączka prawa
jaka miła to zabawa.
Rączka lewa, rączka prawa
jaka miła to zabawa.

Refren: Hop, hop, hop, tra la la la ...

3. Teraz pięknie się kłaniamy
naszych gości pozdrawiamy.
Rączka lewa, rączka prawa
jaka miła to zabawa.
Rączka lewa, rączka prawa
jaka miła to zabawa.

 

 

„Spójrz na światło”

(I. Fabiszewska)

 

Spójrz na światło – jest zielone.

Śmiało idź na drugą stronę.

Gdy się zmieni na czerwone,

przejście masz już zabronione.

„Bezpieczne przejście”

(sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)

 

 

1. Zielone światło nad drogą świeci,

na drugą stronę zaprasza dzieci.

Ref.: Przechodź po pasach na drugą stronę,

kiedy się pali światło zielone.

2. Czerwone światło widać z daleka.

Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!

Ref.: Czerwone światło – w miejscu stoimy,

na drugą stronę nie przechodzimy!

„Kolorowe liście”

(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu , szu, wirowały wkoło.

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, wkoło wirowały.

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.

                                                                                                              

PSZCZÓŁKI - CZERWIEC 2021

 

CZERWIEC

 

Tematy:

  1. Lato – czas zabawy
  2. Kolorowe lato
  3. Żegnamy przedszkole
  4. Do widzenia!

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • zapoznanie ze świętem Dnia Dziecka;
  • stwarzanie warunków do wyrażania emocji ciałem;
  • zachęcanie do radosnej zabawy w grupie;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie;
  • uświadomienie, że w otoczeniu są osoby, do których można zwrócić się po pomoc;
  • rozkładanie elementów według zasady po tyle samo;
  • kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody;
  • wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami;
  • kształtowanie logicznego myślenia;
  • rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka;
  • rozpoznawanie oznak lata;
  • nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza;
  • rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału;
  • kształtowanie wrażliwości na muzykę;
  • wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym;
  • rozwijanie motoryki małej w różnych działaniach plastycznych;
  • rozumienie, że przyjacielem może zostać zwierzę żyjące na wolności;
  • pobudzanie zmysłów;
  • zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych;
  • nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności;
  • wyrażanie siebie poprzez różnorodną sztukę;
  • ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania;
  • dzielenie się przeżyciami z najbliższymi;
  • łączenie elementów w zbiory;
  • rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem;
  • doskonalenie koncentracji podczas wykonywania zajęć;
  • poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem różnego rodzaju piłek;
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas zabaw ruchowych z piłką;
  • nauka pokonywania trudności;
  • nabywanie odporności psychicznej;
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego działania;
  • rozwijanie pamięci w zabawach językowych;
  • kształtowanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych;
  • nabywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami;
  • czerpanie radości w trakcie zabaw z bańkami mydlanymi.

W zoo

Danuta Wawiłow

(wiersz)

W zoo jest wesoło,

ludzie chodzą w koło,

byk ma duże rogi,

bocian nie ma nogi,

foka pływa w stawie

nie widać jej prawie,

słonie wodę piją,

niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi,

boi się niedźwiedzi.

Ale najładniejsze

są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie

zza zielonej szybki

i zębów nie mają,

i rogów nie mają,

i tylko tak sobie

pływają, pływają,

pływają, pływają

i się uśmiechają.

 

Jestem muzykantem konszabelantem

sł. i muz. tradycyjne

(piosenka)

 

Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym? Na pianinie. A pianino ino, ino! (x3)

A pianino bęc! Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci. (rozkładamy ręce, wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym? Na bębenku: A bębenek enek, enek! (x3) A bębenek bęc!

Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym? Na puzonie. Na puzonie onie, onie! (x3) Na puzonie bęc!

 

Piosenka na kolorowe lato

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

(piosenka)

Przyszło do nas lato, kolorowe lato.

Hej, maluchy, hej, dzieciaki – co wy na to?

Będziemy po łące biegać na bosaka.

Razem z żabą zieloną przez kałuże skakać.

Ref.: Hej, maluchy, hej, dzieciaki!

Co wy na to, że będziemy się bawili całe lato? (x2)

Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.

Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.

Będziemy motyle gonili po łąkach.

Policzymy, ile kropek ma biedronka.

Ref.: Hej, maluchy...

Letnia rymowanka

Elżbieta Bagińska

(wiersz)

Umiem skakać jak piłeczka.

Mrugać oczkiem jak laleczka.

Grzbiet wyginać tak jak kotek.

Robić rączką kołowrotek.

Rączki w górę, hen, wyciągać.

Kucnąć nisko jak biedronka.

Przedszkole

Powiedz, Jasiu,

powiedz, Olu, gdzie tak miło,

jak w przedszkolu

Pani patrzy na nas z boczku,

jak stawiamy domy z klocków.

Bo przedszkole uczy, bawi nas,

bo w przedszkolu miło płynie czas.

 

Ważka

Helena Bechlerowa

(wiersz)

Jestem ważka.

Kto mnie zna?

Mam skrzydełka jak ze szkła.

Kiedy staw się w słońcu złoci

– nad wodami, nad trzcinami

mknę jak mały samolocik.

 

 

"W krainie bajek i baśni" - PSZCZÓŁKI

 

bajki baśnie legendy zdjęcia 2

bajki baśnie legendy zdjęcia 3

baśnie bajki legendy zdjęcia

 

POLSKIE ORŁY LECĄ WYSOKO! - PSZCZÓŁKI

Polskie orły lecą wysoko cz

Polskie orły lecą wysoko cz.2

W PODRÓŻY PO POLSCE - ŚCIEŻKA SENSORYCZNA - PSZCZÓŁKI

W podróży po Polsce ścieżka sensoryczna

W POSZUKIWANIU SYMBOLI KÓZ - PSZCZÓŁKI

W poszukiwaniu symboli Kóz

WE ARE READING - UWIELBIAMY KSIĄŻKI NIE TYLKO PO POLSKU - PSZCZÓŁKI

We are reading uwielbiamy książki nie tylko po polsku

J.ANGIELSKI: BAWIMY SIĘ KOLORAMI - PSZCZÓŁKI

J. angielski bawimy się kolorami

PSZCZÓŁKI - MAJ 2021

MAJ

 

TEMATYKA:

  1. BAŚNIE, BAJKI I LEGENDY
  2. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
  3. JA I MOI BLISCY
  4. MOZAIKOWE PODWÓRKO – PROJEKT TOLERANCJA

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • poznanie biblioteki i księgarni oraz zasad zachowania się w nich;
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności za książki;
  • dostarczanie właściwych wzorów zachowania się w miejscach publicznych
  • przybliżenie literatury dziecięcej;
  • rozwijanie umiejętności wcielania się w role; odczuwanie radości z obcowania ze światem literatury
  • umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny; odczuwanie więzi z członkami rodziny; kulturalne wyrażanie siebie w kontaktach z rodziną;
  • poszerzanie wiedzy o świecie, różnicach kulturowych i społecznych w różnych jego częściach;
  • budowanie postaw szacunku wobec inności, odrębności, potrzeb i możliwości własnych i innych ludzi;
  • czerpanie radości ze współdziałania i niesienia pomocy innym;
  • dostrzeganie i akceptowanie różnic pomiędzy ludźmi; rozwijanie kompetencji emocjonalnych, empatii i umiejętności komunikacyjnych;
  • nazywanie i przeliczanie części ciała; ćwiczenie umiejętności odzwierciedlania liczby elementów ciała; kształtowanie świadomości siebie;
  • utrwalanie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych; ćwiczenie umiejętności zapamiętywania; wdrażanie do skupiania się na wykonywanych czynnościach
  • definiowanie i dzielenie elementów na zbiory; utrwalanie pojęcia zbiór;
  • powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia; ćwiczenie wyrażania myśli w formie prostego zdania;
  • poznanie i ćwiczenie zasad prowadzenia rozmowy;
  • ćwiczenie pamięci podczas wykonywania pracy plastycznej;
  • wyrażanie uczuć w różnych formach plastycznych; budzenie otwartości na uczucia;
  • doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych; kształtowanie estetyki i harmonii ruchu;
  • stwarzanie sytuacji muzyczno-ruchowych integrujących grupę;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem; aktywne słuchanie muzyki;
  • rytmiczne recytowanie słów;
  • interpretowanie piosenki za pomocą ruchu;
  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce;

 

              

„Rodzina kłębków”

(sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska)

Pierwszy kłębek to mamusia.

Drugi kłębek to jest tatuś.

Trzeci – to córeczka Lusia.

Czwarty to malutki Jacuś.

A najmniejszy to jest kotek –

on też częścią jest rodziny.

Nazywamy kotka „Psotek”

                i kłębkami się bawimy.                                              

„Kochana mamo”

(sł. M. Szypowska)

 

 

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Długim ogonkiem to zwinne zwierzę
będzie za Ciebie zmywać talerze.

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz,
aby do pracy mknąć na wielbłądzie

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę tłum zwierząt z podróży.
Niech wszystkie ze mną mówią to samo,
że bardzo Ciebie kochamy, Mamo.

 

 

 

„Tralala dla mamy i taty”

(sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak )

I. Moja mama jest kochana,
Moja mama wszystko wie
.Kiedy do mnie się uśmiecha
Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

II. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam

 

 

„Fryzjer” (W. Chotomska)

zabawa paluszkowa do wiersza


Od poniedziałku aż do soboty,
fryzjer ma bardzo dużo roboty.
W poniedziałki - robi przedziałki,
we wtorki - strzyże kędziorki,
w środy - goli brody,
w czwartki, piątki i soboty
kręci paniom papiloty.


A gdy skończy się fryzjerski tydzień
fryzjer w niedzielę za miasto idzie.
Siada pod drzewkiem, w zielonym cieniu
i tę piosenkę gra na grzebieniu.


Robię przedziałki - w poniedziałki,
strzygę kędziorki - we wtorki,
golę brody - we środy,
a kręcę paniom papiloty
we czwartki, piątki oraz soboty.

                                                             

                                „Każdy jest inny”

ZoZi z płyty „Ważne Sprawy”

 

Różny kolor włosów, różny kolor skóry

Skośne oczy, piegi - to jest cud natury

Mamy różne domy, różne kościoły

Wszędzie człowiek może sobie żyć wesoły

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

Choć się tak różnimy miejmy dobre serce

Każdy na tym świecie znajdzie swoje miejsce

Dobro i szacunek, to jest boomerang

Zawsze do nas wraca - serca otwiera.

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

Ja lubię zielony On lubi niebieski

My lubimy koty, oni lubią pieski

Ale wszyscy razem dobrze o tym wiecie

Chcemy być szczęśliwi na tym wielkim świecie

 

 

ŚLIMAK ZENON - PSZCZÓŁKI

Ślimak Zenon

NA WSI - PSZCZÓŁKI

Na wsi produkty odzwieręce

MLEKO I PRZETWORY: KOZIE, KROWIE, OWCZE I ROŚLINNE. PYCHA! - PSZCZÓŁKI

Mleko i przetwory krowie kozie owcze i roślinne. Pycha

CO NAM DAJĄ ZWIERZETA, CZYLI NIE TAK TRUDNA SZTUKA KODOWANIA - PSZCZÓŁKI

Co nam dają zwierzęta czyli nie taka trudna sztuka kodowania

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information