Login Form

Licznik odwiedzin

3880128
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
56
939
3875
3867641
15407
43819
3880128

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 01:08:48

 

LUTY

 

TEMATYKA:

TYDZIEŃ I :SIŁY PRZYRODY

TYDZIEŃ II :NASZE PODRÓŻE

TYDZIEŃ III :CZTERY ŻYWIOŁY

TYDZIEŃ IV : WIELKA WYPRAWA

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

• doskonalenie umiejętności językowych;

• wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;

• poszerzanie słownika czynnego o pojęcia przyrodnicze;

• kształtowanie poszanowania dla środowiska;                                                                                                  

• poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;

• nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;

uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;rozumienie pojęcia czyste powietrze;

rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi; uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;

umiejętność postępowania w styczności z ogniem; nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;

rozwijanie zainteresowań badawczych

• ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;

• nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;

• kształtowanie wyobraźni przestrzennej;

• ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;

• dostrzeganie zmian charakteru muzyki;

• dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;

• wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;

• rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;

• kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;

• ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką

• wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;

• ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;

• nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;

• ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;

• doskonalenie umiejętności zapamiętywania;

• umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;

• rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem; rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;

• czerpanie satysfakcji z zabaw plastyczno-technicznych;

• rozwijanie doświadczeń sensorycznych;

                                    

CZTERY ŻYWIOŁY

(piosenka)

1. Ogień grzeje, ogień świeci,
Jest bezcennym darem.
Lecz, gdy ognia jest za wiele
Grozi nam pożarem.

Ref.
Ogień grzeje, grzeje.
Woda płynie, płynie.
Wiatr zawieje, wieje.
Ziemia dżemie, dżemie.

Cztery są żywioły.
Moc ogromna mają.
Choć bywają bardzo groźne.
Chętniej pomagają.

2. Woda płynie, woda ciecze.
Suną po niej łodzie.
Lecz, gdy wody jest za wiele.
Grozi nam powodzią.

Ref.
Ogień grzeje...

3. Dookoła nas powietrze,
którym oddychamy.
Gdy powietrze w wiatr się zmienia
straszy huraganem.

Ref.
Ogień grzeje...

4. Ziemia leży pod stopami.
Wielka moc w niej dżemie.
Lecz, gdy ziemia się obudzi
Straszy nas trzęsieniem.

Ref.

                                       Ogień grzeje...                                          

                                                                          

GRASZ W KOLORY?

(piosenka)

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że trawa jest zielona,

zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki,

ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko,

piasek i banany,

a niebieskie są migdały,

niebo, oczy mamy.

Ref.: Kolory, kolory,

pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy,

z nimi jest wesoło. (x2)

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że serce jest czerwone,

kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko

takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe,

prosiaczki różowe,

a jesienią zakwitają

wrzosy fioletowe.

Ref.: Kolory, kolory...

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

 

 

DROGA

(piosenka)

 

Tą drogą szeroką /

wyruszamy w świat. //

Maszeruję żwawo, /

obok idzie brat. //

Idziemy wesoło, /

nogi tupią w rytm. //

Głęboko oddycham, /

dobrze dzisiaj mi. //

Ref: Droga przed nami, /

świat zdobywamy. // (x2)

 

 

 

PAJACYK

( wiersz Henryka Rostworowskiego )

Fiku -miku, fiku -miku („młynek” z rąk)

poskacz z nami, pajacyku. (podskoki w miejscu, bez rozkładania rąk)

Popatrz na przedszkolaka, („daszek” z dłoni, rozglądanie się dookoła)

zaraz się nauczysz skakać. (podskoki w miejscu, bez rozkładania rąk)

Fiku -miku, fiku -miku (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

poskacz z nami, pajacyku, (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

skacze Krysia, skaczę ja! (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

Poskacz z nami, hopsasa!

 

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information