Login Form

Licznik odwiedzin

3880049
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
916
1141
3796
3867641
15328
43819
3880049

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-13 23:35:11

logo-pszczolkiPSZCZÓŁKI

 

Grupa wiekowa: 3 LATKI                                                                                                  

wychowawcy: Aleksandra Zoń , mgr Aleksandra Baczyk - Zarzecka


 

CZTERY ŻYWIOŁY-ZABAWA ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWA - PSZCZÓŁKI

4 Żywioly zabawa organizacyjno porządkowa

CZTERY ŻYWIOŁY - INSTRUMENTALIZACJA PIOSENKI - PSZCZÓŁKI

Cztery Żywioły instrumentalizacja piosenki

ALICJA: INTERAKTYWNE SPOTKANIE Z TEATREM - PSZCZÓŁKI

Alicja interaktywne spotkanie z teatrem online

KOSMICZNA MATEMATYKA: FIGURY GEOMETRYCZNE - PSZCZÓŁKI

Kosmiczna Matematyka figury geometryczne

MALUJEMY KOSMOS - PSZCZÓŁKI

Malujemy Kosmos

PRZEDSZKOLNE URODZINKI KORNELII I FILIPA - PSZCZÓŁKI

urodzinki 5

BAL KARNAWAŁOWY U PSZCZÓŁEK

bal na stronę 1

bal na stronę 2

bal na stronę 3

MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY..-PSZCZÓŁKI

My się zimy nie boimy

LUTY 2021 - PSZCZÓŁKI

 

LUTY

 

TEMATYKA:

TYDZIEŃ I :SIŁY PRZYRODY

TYDZIEŃ II :NASZE PODRÓŻE

TYDZIEŃ III :CZTERY ŻYWIOŁY

TYDZIEŃ IV : WIELKA WYPRAWA

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

• doskonalenie umiejętności językowych;

• wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;

• poszerzanie słownika czynnego o pojęcia przyrodnicze;

• kształtowanie poszanowania dla środowiska;                                                                                                  

• poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;

• nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;

uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;rozumienie pojęcia czyste powietrze;

rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi; uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;

umiejętność postępowania w styczności z ogniem; nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;

rozwijanie zainteresowań badawczych

• ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;

• nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;

• kształtowanie wyobraźni przestrzennej;

• ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;

• dostrzeganie zmian charakteru muzyki;

• dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;

• wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;

• rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;

• kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;

• ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką

• wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;

• ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;

• nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;

• ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;

• doskonalenie umiejętności zapamiętywania;

• umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;

• rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem; rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;

• czerpanie satysfakcji z zabaw plastyczno-technicznych;

• rozwijanie doświadczeń sensorycznych;

                                    

CZTERY ŻYWIOŁY

(piosenka)

1. Ogień grzeje, ogień świeci,
Jest bezcennym darem.
Lecz, gdy ognia jest za wiele
Grozi nam pożarem.

Ref.
Ogień grzeje, grzeje.
Woda płynie, płynie.
Wiatr zawieje, wieje.
Ziemia dżemie, dżemie.

Cztery są żywioły.
Moc ogromna mają.
Choć bywają bardzo groźne.
Chętniej pomagają.

2. Woda płynie, woda ciecze.
Suną po niej łodzie.
Lecz, gdy wody jest za wiele.
Grozi nam powodzią.

Ref.
Ogień grzeje...

3. Dookoła nas powietrze,
którym oddychamy.
Gdy powietrze w wiatr się zmienia
straszy huraganem.

Ref.
Ogień grzeje...

4. Ziemia leży pod stopami.
Wielka moc w niej dżemie.
Lecz, gdy ziemia się obudzi
Straszy nas trzęsieniem.

Ref.

                                       Ogień grzeje...                                          

                                                                          

GRASZ W KOLORY?

(piosenka)

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że trawa jest zielona,

zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki,

ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko,

piasek i banany,

a niebieskie są migdały,

niebo, oczy mamy.

Ref.: Kolory, kolory,

pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy,

z nimi jest wesoło. (x2)

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że serce jest czerwone,

kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko

takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe,

prosiaczki różowe,

a jesienią zakwitają

wrzosy fioletowe.

Ref.: Kolory, kolory...

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

 

 

DROGA

(piosenka)

 

Tą drogą szeroką /

wyruszamy w świat. //

Maszeruję żwawo, /

obok idzie brat. //

Idziemy wesoło, /

nogi tupią w rytm. //

Głęboko oddycham, /

dobrze dzisiaj mi. //

Ref: Droga przed nami, /

świat zdobywamy. // (x2)

 

 

 

PAJACYK

( wiersz Henryka Rostworowskiego )

Fiku -miku, fiku -miku („młynek” z rąk)

poskacz z nami, pajacyku. (podskoki w miejscu, bez rozkładania rąk)

Popatrz na przedszkolaka, („daszek” z dłoni, rozglądanie się dookoła)

zaraz się nauczysz skakać. (podskoki w miejscu, bez rozkładania rąk)

Fiku -miku, fiku -miku (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

poskacz z nami, pajacyku, (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

skacze Krysia, skaczę ja! (podskoki typu „pajacyk”: nogi w rozkroku, ręce na boki)

Poskacz z nami, hopsasa!

 

 

URODZINKI TYMUSIA - PSZCZÓŁKI

urodziny Tymona

URODZINKI NIKUSIA, FRANUSIA I PIOTRUSIA - PSZCZÓŁKI

Urodzinki 1

Urodzinki 3

PSZCZÓŁKI - STYCZEŃ 2021

 
STYCZEŃ



Tematyka:

Tydzień I  Płynie czas

Tydzień II   Młodsi i starsi

Tydzień III   Sport to zdrowie

Tydzień IV    Dbam o zdrowie



Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

·       rozumienie pojęcia rodzina;

·       nazywanie członków rodziny; zacieśnianie więzi rodzinnych;

·       rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;

·       stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

·       rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;

·       rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;

·       stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;

·       rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;

·       odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;

·       rozwijanie spostrzegawczości i kreatywności;

·       zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;

·       eksperymentowanie z dźwiękiem;

·       rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;

·       kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;

·       rozwijanie pomysłowości i kreatywności;

·       doskonalenie sprawności manualnych;

·       kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;

·       zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;

·       kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;

·       wdrażanie do przestrzegania zasad zabawy w przeznaczonych do tego miejscach;

·       przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;

·       ćwiczenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;

·       wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;

·       porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;

·       umiejętność odróżniania pary od jednostki.







Babciu, droga babciu

(piosenka)



Babciu, droga babciu, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy - tup, tup, tup,

teraz babciu Ty to zrób!



Babciu, droga babciu, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy - raz, dwa, trzy,

teraz babciu podskocz Ty!



Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy - raz, dwa, trzy,

teraz dziadku zrób to Ty!



Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,

czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy Ci,

teraz dziadku daj nam Ty!





Sto lat, Babciu, sto lat, Dziadku

(wiersz)

Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.

Me serduszko i buziaka
tobie babciu
chętnie dam.

Sto lat babciu,
sto lat dziadku
wszystkie wnuki
życzą wam.

Me serduszko i buziaka
tobie dziadku
chętnie dam
.





Pada śnieg

(piosenka)



Poprzez białe drogi

z mrozem za pan brat

pędzą nasze sanie

szybkie niby wiatr.

Biegnij koniu wrony

przez uśpiony las.

My wieziemy świerk zielony

i śpiewamy tak:



Ref.: Pada śnieg,

pada śnieg,

dzwonią dzwonki sań.

Co za radość,

gdy saniami

można jechać w dal.

Pada śnieg, pada śnieg,

dzwonią dzwonki sań.

A przed nami i nad nami

wiruje tyle gwiazd.



Biegniesz biała drogo,

nie wiadomo jak.

Nie ma tu nikogo,

kto by znaczył ślad.

Tylko szybkie sanie,

tylko szybki koń,

Tylko sanki roześmiane

i piosenki ton.



Ref.: Pada śnieg…








Dzień i noc

Małgorzata Strzałkowska

(wiersz)



Odkąd Ziemia się obraca,

Dzień się w berka bawi z nocą

– raz na niebie świeci słońce,

raz gromady gwiazd migocą.



Gdy leciutki, blady przedświt

mrok rozprasza i przegania –

z czarnej nocy, bez pośpiechu,

świat powoli się wyłania.



Widać domy, widać drzewa,

ćwierka wróbel, kogut pieje,

powolutku słońce wchodzi,

pomalutku świta, dnieje…

Ciemno, ciemno, coraz ciemniej,

w końcu czarna noc zapadła.

Gdzieś przepadły domy, drzewa,

to noc rzeczom kształty skradła.



I ukryła je starannie

pod mięciutką, czarną chustą.

Nic nie widać dookoła,

wszędzie czarno, wszędzie pusto…

 

 

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE - PSZCZÓŁKI

Wesołych Świąt

WIGILIJKA GRUPOWA PSZCZÓŁEK

zdjęcia wigilijka 1

zdjęcia wigilijka 2

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information