Login Form

Licznik odwiedzin

3880096
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
24
939
3843
3867641
15375
43819
3880096

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 00:21:46

logo-pszczolkiPSZCZÓŁKI

 

Grupa wiekowa: 3 LATKI                                                                                                  

wychowawcy: Aleksandra Zoń , mgr Aleksandra Baczyk - Zarzecka


 

AKTYWNOŚĆ PSZCZÓŁEK W DOMU

PRACA W DOMU1

PRACA W DOMU2

DO HYMNU! - PSZCZÓŁKI

Szkoła doHymnu Pszczółki

OTO KILKA ZDJĘĆ NASZYCH PSZCZÓŁEK DZIELNIE PRACUJĄCYCH W DOMU

praca zdalna 1

praca zdalna 2

praca zdalna 3

praca zdalna 4

PSZCZÓŁKI - LISTOPAD 2020

 

PSZCZÓŁKI

 

TEMATYKA W LISTOPADZIE:
 
TYDZIEŃ IX: NASZA MAŁA OJCZYZNA
TYDZIEŃ X: MÓJ DOM - POLSKA
TYDZIEŃ XI: MOJE HOBBY
TYDZIEŃ XII: ULUBIONE ZAJĘCIA

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
                                                                                                                      
·    rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
·    budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
·    uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
·    poznanie naszej miejscowości – Kozy, zapoznanie z herbem Kóz oraz poznanie legendy
o powstaniu naszej wsi;
·    zdobywanie wiedzy o Polsce, oswajanie się z mapą;
·    zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
·    kształtowanie postaw patriotycznych i budzenie dumy z przynależności narodowej;
·    poznanie symboli narodowych – godła i hymnu;
·    poznanie legendy o Warszawskiej Syrence;
·    uwrażliwianie na folklor, nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
·    zapoznanie ze strojem góralskim i tańcem zbójnickim;
·    rozwijanie wiedzy o Morzu Bałtyckim, jego charakterystycznych cechach;
·    zdobywanie wiedzy społeczno – przyrodniczej;
·    nabywanie szacunku do przyrody;
·    nabywanie umiejętności wykorzystywania elementów przyrody w zabawie;
·    stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
·    kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
·    uwrażliwianie na piękno wsi;
·    rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
·    poznanie znaczenia słowa ekologia i rozwijanie zachowań proekologicznych;
·    czerpanie radości z działań zawierających elementy proekologiczne;
·    rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
·    przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
·    kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
·    uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
·    rozwijanie umiejętności skupiania się i wyciągania wniosków;
·    rozwijanie wrażliwości twórczej i wyobraźni podczas działań plastycznych;
·    eksperymentowanie z różnorodnym materiałem plastycznym;
·    rozwijanie kompetencji językowych – szukanie i nazywanie przeciwieństw;
·    rozwijanie wyobraźni podczas zabaw parateatralnych; nabywanie odwagi do zaprezentowania samego siebie;
·    rozpoznawanie i nazywanie emocji;
·    umiejętność radzenia sobie z emocjami w różnych sytuacjach;
·    nawiązywanie bliższych relacji z innymi;
·    zapamiętywanie układów ruchowych do piosenek;
·    utrzymywanie porządku w sali po zabawie.
 
                                                      
Katechizm polskiego dziecka
tekst: Władysław Bełza
— Kto ty jesteś?
   — Polak mały.
— Jaki znak twój?
   — Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
   — Między swemi.
— W jakim kraju?
   — W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
   — Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
   — Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
   — Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
   — W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
   — Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
   — Oddać życie.

 

Rodzina – zabawa paluszkowa
Ten pierwszy to nasz dziadziuś
A obok – babusia
Największy to tatuś
A przy nim mamusia
A to jest dziecinka mała
Tralalala, lalala
A to – moja rączka cała
Tralalala, lalala..

 

HYMN PAŃSTWOWY RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
„Mazurek Dąbrowskiego” Słowa: Józef Wybicki, 1797 r.
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
 
 
Chrapu chrap w mroźną zimę
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
1.                 Niedźwiedź zimę przespać musi,
bo to śpioch ogromny jest.
Nikt do wstania go nie zmusi,
choćby wylał morze łez.
Ref.: Chrapu, chrap, w mroźną zimę,
chrapu, chrap, pod pierzynę,
chrapu, chrap, zanurkować
i do wiosny leżakować.
2.                 Nie wybierze się na narty
i w hokeja nie chce grać.
Nie dla misia takie sporty.
On po prostu musi spać.
Ref.: Chrapu, chrap…

 

Misiowa rymowanka
Elżbieta Bagińska
Misie Pysie robią skok.
Raz do przodu, a raz w bok.
Mama misia chwali dziś:
Jaki zdolny ten mój miś!

 

Ekodzieci
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Cóż to znaczy - zapytacie,
Ze zdziwieniem kręcąc głową,
Kiedy padnie w telewizji
„Ekologia” – mądre słowo.
Ekologia to nauka, mówi jak żyjemy
O wzajemnych powiązaniach wszystkiego na Ziemi.

Eko, Eko, Eko !
To zdrowe miasto, to zdrowa rzeka.
Eko, Eko, Eko!
Zdrowe myśli w głowie, zdrowego człowieka.

Kwiaty, rzeki, góry, ptaki
Oto nasze środowisko.
Każdy musi je szanować,
Żeby mieć przyrodę czystą.
Wiedzą dzieci i dorośli trzeba to pamiętać:
Także nas nie będzie, kiedy zginą lasy i zwierzęta.

Eko, Eko, Eko….

PSZCZÓŁKI NA TEATRZYKU

teatrzyk

URODZINKI RYSIA - PSZCZÓŁKI

urodzinki Rysia

DARY JESIENI - PSZCZÓŁKI

Dary Jesieni

DZIEŃ NASZYCH SUPER CHŁOPAKÓW - PSZCZÓŁKI

Dzień naszych super chłpaków

PSZCZÓŁKI - PAŹDZIERNIK 2020

 

PAŹDZIERNIK

 

 
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
·         dostrzeganie zmian w przyrodzie charakterystycznych dla wczesnej i późnej jesieni;
·         utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku;
·         uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia;
·         wzbogacenie słownika czynnego o pojęcia związane z poznawaniem świata przyrody;
·         rozwijanie zdolności słuchania krótkich opowiadań;
·         nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa;
·         rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób;
·         rozwijanie orientacji przestrzennej;
·         rozwijanie umiejętności klasyfikacji przedmiotów za względu na wybraną cechę;
·         poszerzenie doświadczeń plastycznych;
·         nauka samodzielności.

PIOSENKI:

 

„Jesień”
Popatrz wkoło jesień,
Liści złotych deszcz.
Spadają kasztany,
Grzybów szuka jeż.
Hop sa sa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Pada deszcz, parasol mam
A jesień tańczy tak.
Hop s asa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Liście zbierz i w górę: ha!
To jesień tańczy tak.

 

„Deszczowa piosenka”
Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2
Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
 
 
WIERSZE:

 

„Jesienny czas”
Gdy jesienny nastał czas
poszły dzieci z Panią w las
zobaczyły tam jeżyka,
który pod listkami znikał
I choć grzybków było mało
dobrze się spacerowało
 

 

„Wiewiórka”

Wiewióreczka ruda, mała
u krasnala w dziupli mieszka.
Pod przysięgą obiecała
czynsz wypłacać mu w orzeszkach.
Wiedzie się jej coraz gorzej,
bo z dnia na dzień droższy orzech.
I martwi się owym czynszem:
– Czym go spłacę, czymże, czymże?
Czy mi mieszkać skrzat pozwoli?
Więc gdy w parku na spacerze
spotkasz to maleńkie zwierzę,
pomóż, proszę, mu w niedoli!

 

GALERIA UŚMIECHU - PSZCZÓŁKI

Galeria uśmiechu

NA PLACU ZABAW - PSZCZÓŁKI

Pszczółki na placu zabaw

ZABAWY MATEMATYCZNE - UKŁADAMY RYTMY - PSZCZÓŁKI

Zabawy matematyczne układamy rytmy

WSPÓLNE ZABAWY - PSZCZÓŁKI

WSPÓLNE ZABAWY

ZABAWY SWOBODNE - PSZCZÓŁKI

ZABAWY SWOBODNE

WAKACYJNA WYSPA - PSZCZÓŁKI

WAKACYJNA WYSPA PRACA PLASTYCZNA

WAKACYJNA WYSPA 2

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information