Login Form

Licznik odwiedzin

3822223
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
261
1037
2366
3811009
1298
29964
3822223

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-03-02 08:51:28

logo-smerfySMERFY

 

 

                                                                                                                                 

Grupa wiekowa: 3 LATKI

wychowawcy: mgr Żaneta Typek  , mgr Barbara Sudoł


 

SMERFY - MARZEC 2021

MARZEC

 

Tematyka kompleksowa:

Mali odkrywcy – projekt mleko.

Tajemnice świata – projekt mleko.

Nadchodzi wiosna.

Wiosna tuż –tuż.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie wiedzy ogólnej;
  • poznanie rodzajów mleka;
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli przestrzennych;
  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;
  • ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzycznoruchowych;
  • rozwijanie kreatywności w zabawach z użyciem produktów spożywczych;
  • kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;
  • budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych;
  • ćwiczenie zgodnej współpracy;
  • nazywanie produktów mlecznych
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i kształtowaniu umiejętności wypowiadania się;
  • utrwalanie kulturalnych zachowań w miejscach publicznych;
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych;
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;
  • rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;
  • poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
  • zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;
  • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);
  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
  • nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;
  • stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą.

 

 

 

Piosenka o mleku

(sł. i muz. Joanna Bernat)

Krówka pasie się na łące

Ryczy głośno – muu, muu, muu!

Grzeje ją poranne słońce

Skubie trawkę tam i tu.

Ref.: Muu, muu, muu! Muu, muu, muu!

Skubie trawkę tam i tu.

Gospodyni krówkę doi

Leci mleko – klam! klam! klam!

O! Już w bańce mleko stoi

Krówka mleko dała nam.

Ref.: Klam, klam, klam! Klam, klam, klam!

Krówka mleko dała nam.

Już do brzuszka mleczko leci

Jakie smaczne – mniam, mniam, mniam!

Piją mleko wszystkie dzieci

I ja chęć na mleko mam!

Ref.: Mniam, mniam, mniam! Mniam, mniam, mniam!

I ja chęć na mleko mam!

 

 

Masz tu, kotku - wiersz

(aut. Anna Przemyska)

Masz tu, kotku,

owies na spodku,

zjedz go sobie ze smakiem.

– Dziękuję, nie jestem kurczakiem.

Masz tu, kotku,

marchew na spodku,

schyl się nad talerzykiem.

– Dziękuję, nie jestem królikiem.

Masz tu, kotku,

miód na spodku,

pachnie jak wiosną kwiatki.

– Dziękuję, miód jedzą niedźwiadki.

Masz tu, kotku,

mleko na spodku,

co byś lepszego chciał?

– Nic nie ma lepszego,

Miau!

 

 

Eating milk – rymowanka w j. angielskim.

sł. i muz. Agnieszka Filipkowska

It’s a bowl full of milk. (robimy miseczkę z dłoni)

Take a spoon (bierzemy do ręki niewidzialną łyżkę)

and eat with me. (udajemy jedzenie łyżką)

One spoon, two spoons, (liczymy na palcach)

three and four,

five spoons, eating more and more.

Six spoons, seven,

eight, nine, ten.

I want more. (ręce złożone w miseczkę wyciągamy do przodu z proszącą miną)

Let’s start again.

 

 

Już! - wiersz

(aut. Laura Łącz)

Spadła deszczu kropla,

Plum...

Zawiał ciepły wietrzyk,

Szum...

Coś pachnie w powietrzu –

Kwiat.

Zmienia się wkoło

Świat.

A co to tak śpiewa?

Ptak.

Czyżby przyszła wiosna?

Tak!

 

 

Przyszła do nas wiosna

(sł. i muz. Joanna Bernat)

Przyszła do nas wiosna

piękna i radosna.

Tupu, tupu, tup, tup, tup!

Przyszła do nas wiosna.

Tupu, tupu! (x2) (delikatne tupanie w miejscu na placach)

Tup, tup, tup!

Słonkiem jasno świeci,

śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!

Śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha! (x2) (ręce na biodra, kiwanie się na boki)

Ha, ha, ha!

Czasem, gdy się gniewa,

burzą huczy z nieba.

Bum, bum, (x2)

bum, bum, bum!

Burzą huczy z nieba.

Bum, bum, bum, bum! (x2) (głośne tupanie)

Bum, bum, bum!

Innym razem jeszcze

kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu, kap, kap, kap!

Kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu! (x2) (klaskanie)

Kap, kap, kap!

 

 

DZIEŃ DINOZAURA W SMERFACH

dzień dinozaura Smerfy

dz d 2

KOCIE ZABAWY - SMERFY

Wskoczył kotek na płotek zabawy z dnia kota

TEATRZYK CIENI - SMERFY

Teatrzyk cieni w Smerfach

BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE SMERFY

Bal Karnawałowy Smerfy

Bal Karnawałowy Smerfy1

MASKI KARNAWAŁOWE - SMERFY

Maski Karnawałowe

TEATRZYK SKRZAT W PRZEDSTAWIENIU "ALICJA W KRAINIE CZARÓW" - SMERFY

Teatrzyk Skrzat w przedstawieniu Alicja w Krainie Czarów

GRAFOMOTORYKA W SMERFACH

Grafomotoryka w Smerfach

LUTY 2021 - SMERFY

LUTY

 

Tematyka kompleksowa luty

 

1. NASZE PODRÓŻE.

2. CZTERY ŻYWIOŁY.

3. WIELKA WYPRAWA.

4. SIŁY PRZYRODY.

 

Zamierzenia wychowawczo –dydaktyczne:

 

  • doskonalenie umiejętności językowych;
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
  • nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
  • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
  • wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;
  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;
  • rozwój umiejętności manualnych;
  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
  • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa- cztery żywioły;
  • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
  • kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
  • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
  • rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
  • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
  • rozumienie pojęcia czyste powietrze;
  • rozumienie pojęć przyrodniczych;
  • kształtowanie poszanowania dla środowiska;
  • rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
  • ćwiczenie rozróżniania kolorów;
  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych.

 

 

 Piosenki

 

Grasz w kolory?

sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

 

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że trawa jest zielona,

zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki,

ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko,

piasek i banany,

a niebieskie są migdały,

niebo, oczy mamy.

Ref.: Kolory, kolory,

pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy,

z nimi jest wesoło. (x2)

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że serce jest czerwone,

kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko

takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe,

prosiaczki różowe,

a jesienią zakwitają

wrzosy fioletowe.

Ref.: Kolory, kolory...

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

 

Cztery żywioły

Paulina Zajkowska, słowa: Grażyna Małkowska   

1. Ogień grzeje, ogień świeci,

Jest bezcennym darem.

Lecz, gdy ognia jest za wiele

Grozi nam pożarem.

Ref.

Ogień grzeje, grzeje.

Woda płynie, płynie.

Wiatr zawieje, wieje.

Ziemia dżemie, dżemie.

Cztery są żywioły.

Moc ogromna mają.

Choć bywają bardzo groźne.

Chętniej pomagają.

2. Woda płynie, woda ciecze.

Suną po niej łodzie.

Lecz, gdy wody jest za wiele.

Grozi nam powodzią.

Ref.

Ogień grzeje...

3. Dookoła nas powietrze,

którym oddychamy.

Gdy powietrze w wiatr się zmienia

straszy huraganem.

Ref.

Ogień grzeje...

4. Ziemia leży pod stopami.

Wielka moc w niej dżemie.

Lecz, gdy ziemia się obudzi

Straszy nas trzęsieniem.

Ref.

Ogień grzeje...

 

Zaczarowany ołówek

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Zaczarowany

ołówek mam,

wszystkie rysunki

rysuję sam:

domek z kominem,

kotka naszego,

dziś narysować

chcę coś trudnego.

Cztery żywioły

narysuję wam:

 

 

Karnawałowy walczyk”

sł. i muz. Joanna Bernat

Karnawałowy walczyk –

mięciutko raz, dwa, trzy!

Czarodziej z nami tańczy,

wróżka i pirat zły.

Karnawałowy walczyk –

kapela pięknie gra.

Śpiewają przebierańcy,

śpiewamy ty i ja.

W przedszkolu dziś zabawa,

od rana ruch i gwar.

Karnawał to karnawał,

już znamy balu czar.

Choć dobrze się bawimy,

każdy ma w sercu żal.

Tak smutno będzie kończyć

karnawałowy bal.

 

Polka Tritsch - Tratsch - zabawa zimowa

I siup! I siup! - na łyżwach jeździć chcę!

I siup! I siup! - po lodzie ślizgać się! x2

Jadą sanki szybko tak, szybko tak, szybko tak!

Jadą sanki szybko tak!

Ale co?! Kolega z sanek spadł!

(Naśladujemy strzepywanie śniegu z rąk i dłoni)

I siup! I siup! - na łyżwach jeździć chcę!

I siup! I siup! - po lodzie ślizgać się! x2

Jadą sanki, jadą - szybko z górki!

Jadą - szybko z górki! Jadą - szybko z górki!

Jadą sanki, jadą - szybko z górki!

I uwaga i uwaga teraz stop!

Lepimy śnieżki i rzucamy siup! x3

I siup! I siup! I siup I

 

 

Wierszyki

 

Wiaterek

Maciejka Mazan

Raz wiaterek

wziął rowerek

i pojechał

na spacerek.

Fiu, fiu, fiu!

Trochę gwiżdże,

trochę śpiewa,

że aż szumią

wszystkie drzewa:

Szu, szu, szu!

Jego mama,

zawierucha,

sypie śniegiem,

w zaspy dmucha:

fu, fu, fu!

Tata wicher

łamie drzewa.

Chyba się

na kogoś gniewa...

Uhuhu!

Lecz wiaterek

się nie gniewa,

Tylko gwiżdże,

tylko śpiewa.

La, la, la!

W berka bawi się

z chmurkami

i trzepocze

szaliczkami.

Ha, ha, ha!

 

 

Nadmuchiwanie balonika

Joanny Wasilewskiej.

Mały balon mam,

Nadmucham go sam.

Noskiem wdech,

Buźką: ffffuuu,

Dmucham balon ile tchu.

Już balonik kolorowy

Do zabawy jest gotowy.

Coraz wyżej w górę leci!

Pękł i spadł na głowy dzieci.

 

 

URODZINKI W SMERFACH

Urodzinki w Smerfach

KOLOROWE KANAPKI WEDŁUG POMYSŁÓW DZIECI SMERFY

kanapki kolaż

INTERAKTYWNE SPOTKANIE Z TEATREM - SMERFY

kolaż teatrzyk

DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA - SMERFY

Dzień Kubusia Puchatka u Smerfów1

Dzień Kubusia Puchatka u Smerfów2

ZABAWY NA ŚNIEGU - SMERFY

Zabawy na śniegu

DZIEŃ BABCI I DZIADKA - SMERFY

Dzień Babci i Dziadka 1

Dzień Babci i Dziadka 2

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information