Login Form

Licznik odwiedzin

2994308
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
3964
2505
6469
2965869
47554
99360
2994308

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-01-20 18:45:15

logo-smerfySMERFY

 

 

                                                                                                                                 

Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Magdalena Kania, mgr Barbara Sudoł


 

ŚWIĄTECZNE CIASECZKA - SMERFY

Smerfy grudzień1

Smerfy grudzień2

 

LEKCJA UMUZYKALNIAJĄCA - SMERFY

Smerfy grudzień3

STYCZEŃ 2020 - SMERFY

 

STYCZEŃ

 

Tematyka na miesiąc styczeń:

 

1. Skok w Nowy Rok
2. Wszędzie biało
3. Babcia i dziadek
4. Zimowe zabawy

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

 

·         Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
·         Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
·         Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
·         Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
·         Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
·         Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt.
·         Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
·         Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
·         Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
·         Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
·         Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
·         Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
·         Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
·         Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: Pak, lody, balon.
·         Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek p, y, b w wyrazach.
·         Nauka piosenek i pląsów.
·         Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
·         Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

 

 

Piosenki i wierszyki:

 

 

„Znam pewnego kawalera”
Ludwik Jerzy Kern

 

Znam pewnego kawalera,
co na niedzielę się tydzień ubiera.
W poniedziałek
robi przedziałek.
We wtorek
wkłada do umywalki korek.
W środę
nalewa wodę.
W czwartek
parska jak dziki lampartek.
W piątek
myje nosa kawalątek.
W sobotę
wyciera się ręcznikiem frotte.
A w niedzielę
ma już do roboty bardzo niewiele.
Sam nie rozumiem,
dlaczego czasem
śmieją się z niego,
że jest brudasem.

 

 

„Babcia tańczy rock&rolla”

 

Styczeń jest zimno mi
dzwonię do babci drzwi,
kwiatki trzymam
oraz magnetofon mam od mamy.
Babciu, cześć! Zdrowia moc
życzę ci, teraz chodź,
rękę daj,
kości zardzewiałe rozruszamy.

Zamiast śpiewać babci sto lat,
tańczę z babcią rock and roll'a.
Już sąsiadki się zleciały,
razem z nami tańczyć chciały,
miauczy kot, szczeka pies,
moja babcia fajna jest.
Już muzyka śnieg rozgrzewa,
zaszumiały nagle drzewa,
zabłyszczała nam ulica
tańczy cała już dzielnica,
miauczy kot, szczeka pies,
moja babcia fajna jest.

Słońce już poszło spać,
rano chce wcześnie wstać.
Księżyc na niebie granatowym
jasno świeci.
Babci dzień kończy się,
tańców dość ale chcę
jeszcze raz babci mojej
życzeń dać bukiecik.

 

 

„Kropelki i sopelki”
(Hanna Zdzitowiecka)

 

Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
zrobił lodowy sopelek.

 

 

„Zimowa poleczka”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełłowie)

 

1. Zimową poleczkę
na śniegu lub lodzie
kochają bałwanki
i tańczą ją co dzień.
Zimową poleczkę
na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą
o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha-ha, ha-ha, hi-hi, hi-hi,
śniegowe bałwanki
to my, właśnie my! (x 2)
2. Gdy w rękach miotełki,
na głowach garnuszki,
węgielkiem lśnią oczka
i same mkną nóżki.
Zimową poleczkę
na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą
o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha-ha, ha-ha, hi-hi, hi-hi,
śniegowe bałwanki
to my, właśnie my! (x 2)
3. Stanęły na chwilkę,
by pot otrzeć z czoła
lecz skoczna muzyka,
do tańca znów woła.
Zimową poleczkę
na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą
o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha-ha, ha-ha, hi-hi, hi-hi,
śniegowe bałwanki
to my, właśnie my! (x 2)

 

 

„Śnieżek”
(Agnieszka Frączek – wiersz do instrumentalizacji)

 

Patrzcie! Patrzcie! Śnieżek pada!
Miękki niczym marmolada.
W parku, w lesie, za kołnierzem
– wszędzie biało. Wszędzie śnieżek!
Hopla, hopla! Pędzą sanki!
Pędzą dzieci i bałwanki!
Gawron ślizga się na łyżwach,
mops śnieżkami rzuca w wyżła.
Hopsa! Z górki na pazurki!
Wkoło tańczą śnieżne chmurki,
miś polarny mknie na nartach,
kręci młynka, robi salta...
Turli! W śniegu się turlamy!
Wyglądamy jak bałwany,
mnie aż nos się zaczerwienił...
O! W marchewkę się przemienił!
To ci heca... Ale co tam!
Kto by nosem się kłopotał?
Przecież z nieba śnieżek pada
miękki niczym marmolada!

 

WIGILIJKA GRUPOWA 2019 WESOŁYCH ŚWIĄT! - SMERFY

Smerfy grudzień4

WYCIECZKA DO SALI ZABAW, SPACER PO BIELSKU-BIAŁEJ - SMERFY

Smerfy grudzień 004

SPOTKANIE Z TEATREM RODZICÓW "KRÓLOWA ZIMY" Z OKAZJI MIKOŁAJA - SMERFY

Camera

Pictures

 

"MIKOŁAJKI 2019" - SMERFY

mikołaj2

LISTY DO MIKOŁAJA I WYJŚCIE NA POCZTĘ - SMERFY

Smerfy grudzień 003

WARSZTATY PLASTYCZNE Z RODZICAMI - SMERFY

Smerfy grudzień

Smerfy grudzień 001

Smerfy grudzień 002

UBIERAMY CHOINKĘ - SMERFY

choinka

ROBIMY OZDOBY CHOINKOWE - SMERFY

ozdoby

WARSZTATY "PTAKI" - SMERFY

ptaki1

ANDRZEJKI 2019 - SMERFY

Smerfy listopad 001

Smerfy listopad

GRUDZIEŃ 2019 - SMERFY

 
GRUDZIEŃ
 
Tematy kompleksowe:
1.Świąteczne pocztówki + Finlandia – ojczyzna Świętego Mikołaja.
2. Zwierzęta zimą.
3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
4. Świąteczne zwyczaje.
 
 
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
·         Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
·         Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
·         Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
·         Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
·         Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt.
·         Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
·         Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
·         Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
·         Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
·         Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
·         Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
·         Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
·         Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
·         Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
·         Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: koperta, ul.
·         Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek k, u w wyrazach.
·         Nauka piosenek i pląsów.
·         Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

Prezent dla Mikołaja (D. Gellner) – wiersz
A ja się bardzo,
bardzo postaram
i zrobię prezent
dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik
piękny i nowy,
żeby go nosił
w noce zimowe,
i żeby nie zmarzł
w szyję i w uszy,
gdy z burej chmury
śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty –
tak rzadko ktoś mu daje prezenty!
 
 
Jeż   (sł. i muz. J. Bernart) - piosenka
W lesie mieszka mały jeż.
Bardzo dziwny z niego zwierz,
bo gdy ktoś go zdenerwuje,
to kolcami wtedy kłuje!
Nie dotykaj jeża, nie,
bo pokłuje Cię!
Zima jeżyk słodko śpi.
Coś miłego mu się śni.
Wicher wieje, mróz na dworze,
a on sobie siedzi w norze.
Czeka na cieplejsze dni. Na wiosenne dni.
 
 
Kupimy choinkę (D. Gellenerowa) – wiersz
Pojedziemy dziś sankami
na plac choinkowy,
gdzie choinki do choinek
tulą swoje głowy,
gdzie choinki się trzymają
za zielone ręce,
i znajdziemy tą jedyna
w iglastej sukience.
(…)
Damy świeczki, niech je trzyma,
w palcach swych zielonych,
niech ogniami złocistymi
błyśnie z każdej strony.
Ustrojona, rozświecona
królować nam będzie
przy opłatku, przy muzyce,
przy cichej kolędzie.
 
 
Już blisko kolęda (sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak) - piosenka
I Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
łańcuszkami, bombkami zaświeci.
Ref: To znaczy, że już Święta,
że już blisko kolęda,
że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
Hej, kolęda,kolęda.
II   Gdy opłatek już leży na stole,
pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.
Ref: To znaczy…
III Gdy upieką się słodkie makowce,
i głos dzwonka z daleka zawoła.
Ref: To znaczy…
 
 
Wesoła choinka (T. Kubiak) – wiersz
Na gałązce choinkowej
wiszą dwa jabłuszka.
Przy jabłuszku pierwszym – pajac,
przy drugim – kaczuszka.
Pajac biały jest jak piekarz,
mąkę ma na brodzie.
A kaczuszka – złota,
jakby kąpała się w miodzie.
Pajac tańczy, kaczka kwacze –
posłuchajcie sami.
A zajączek tuż-tuż obok
rusza wąsikami.
 
 
„Rudolph the red nosed reindeer” (piosenka, j. angielski)
Rudolph the red nosed reindeer, had a very shiny nose,
And if you ever saw it, you would even say it glows.
All of the other reindeers used to laugh and call him names,
They’d never let poor Rudolph join in any reindeer games.
Then on foggy Christmas Eve Santa came to say:
Rudolph, with your nose so bright, won’t you guide my sleigh tonight?
Then how the reindeers loved him, as they shouted out with glee:
Rudolph the red nosed reindeer, you’ll go down in history!

 

 

SENSOPLASTYKA: MALI ARTYŚCI MALUJĄ PEJZAŻ -SMERFY

list 2 004

list 21

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information