Login Form

Licznik odwiedzin

4132481
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
369
442
1638
4122266
4639
25946
4132481

Your IP: 54.211.101.93
Server Time: 2021-12-07 10:02:55

logo-smerfySMERFY

 

 

                                                                                                                                 

Grupa wiekowa: 4 LATKI

wychowawcy: mgr Żaneta Typek  , mgr Barbara Sudoł


 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2021 - SMERFY

Dzien Przedszkolaka

 

Dzień Przedszkolaka cz

URODZINKI KINGI I ARTURA - SMERFY

Urodzinki Kingi i Arturka

OWOCOWE SMAKOŁYKI W DNIU PRZEDSZKOLAKA - SMERFY

OWOCOWE SMAKOŁIKI W DNIU PRZEDSZKOLAKA

ZABAWY RUCHOWE - SMERFY

ZABAWY RUCHOWE

WRZEŚNIOWE SPACERY - SMERFY

WRZEŚNIOWE SPACERY

ZABAWY NA PLACU ZABAW - SMERFY

kolaż Smerfy na placu zabaw1

kolaż Smerfy na placu zabaw2

ZABAWY W SALI - SMERFY

ZABWY W SALI

2

SMERFY - WRZESIEŃ 2021

 

Witamy po wakacyjnej przerwie!

SMERF

 

 

WRZESIEŃ

 

Tematy kompleksowe:

To jestem ja.

Moja grupa.

Moja droga do przedszkola.

Idzie jesień przez las i park.

 

Ogólne cele dydaktyczno - wychowawcze

  • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych,
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie,
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
  • rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,
  • poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,
  • stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej.
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody i dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie,
  • rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa,
  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,

„W przedszkolu” – piosenka.

(sł. M. Moździerz, muz. S. Gąsieniec)

I. Przedszkolaczek, zuch i chwat,

jest z przedszkolem za pan brat.

Pięknie tańczy, ładnie śpiewa,

na nikogo się nie gniewa.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa,

zawsze miła jest zabawa.

II. Grzeczne słowa dobrze zna,

zawsze świetny humor ma.

Chętnie uczy się wszystkiego

i pomaga swym kolegom.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa...

III. Nie przejmuje wcale się,

kiedy mu coś pójdzie źle.

Bo w przedszkolu, daję słowo,

jest bezpiecznie, kolorowo.

Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa...

 

„Ruchy” – wiersz.

(aut. I. Salach)

Mam dwie ręce i dwie nogi,

ale jedną głowę,

dwoje oczu, dwoje uszu,

tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,

zapachy wącha nos.

Gdy myślę, dotykam czoła,

na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę

i groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę –

wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach

albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam.

O, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą,

zginam kolana także.

Stopami robię kroki,

na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie,

o czym w wierszyku jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy

możesz ze mną spróbować.

 

„Wesoła zabawa” - piosenka.

(sł. i muz. D.K.Jagiełło)

I. Jak przyjemnie i wesoło,

gdy maluchy idą w koło.

Nóżka lewa, nóżka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop, tralala.

Tańczę, gdy muzyka gra.

II. Przyszła pora na klaskanie,

aż się dziwią wszystkie panie.

Rączka lewa, rączka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop…

III. Teraz pięknie się kłaniamy,

naszą panią pozdrawiamy.

Rączka lewa, rączka prawa –

jaka miła to zabawa.

Ref.: Hop, hop…

 

„Bezpieczne przejście” – piosenka.

(sł. B. Szelągowska, muz. J.Pietrzak)

I. Zielone światło nad drogą świeci,

na drugą stronę zaprasza dzieci.

Ref.: Przechodź po pasach na drugą stronę,

kiedy się pali światło zielone.

II. Czerwone światło widać z daleka.

Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!

Ref.: Czerwone światło – w miejscu stoimy,

na drugą stronę nie przechodzimy!

 

„Kolorowe liście” – piosenka.

(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

I. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu, szu, wirowały w koło.

II. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, w koło wirowały.

III. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.

URODZINOWE ZABAWY W GRUPIE SMERFÓW

Nowy folder3

SMERFY - CZERWIEC 2021

 

CZERWIEC

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. LATO CZAS ZABAWY
  2. KOLOROWE LATO
  3. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
  4. DO WIDZENIA!

 

CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  1. Stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  2. Kształtowanie postawy koleżeńskiej w zabawie;
  3. Rozwijanie małej i dużej motoryki;
  4. Rozbudzenie zainteresowania zwierzętami egzotycznymi poprzez zabawy ruchowe;
  5. Rozwijanie percepcji słuchowej; kształtowanie wrażliwości na odgłosy zwierząt;
  6. Kształtowanie logicznego myślenia;
  7. Rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka;
  8. Rozpoznawanie oznak lata; nazywanie zjawisk pogodowych upał, burza; rozumienie potrzeby nawadniania organizmu podczas upału;
  9. Rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych; kształtowanie wrażliwości na muzykę; wyrażanie radości z pory roku w utworze muzycznym;
  10. Pobudzanie zmysłów; zdobywanie samodzielnych doświadczeń sensorycznych; nabywanie samodzielności podczas wykonywania codziennych czynności;
  11. Łączenie elementów w zbiory; rozwijanie zdolności matematycznych podczas zabawy z kodowaniem;
  12. Rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych; umiejętność reagowania ruchem na sygnał;
  13. Rozwijanie sprawności motorycznych podczas zabaw plastycznych;

 

 

 

Jestem muzykantem konszabelantem

sł. i muz. tradycyjne

Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym?

Na pianinie.

A pianino ino, ino! (x3)

A pianino bęc!

Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym?

Na bębenku:

A bębenek enek, enek! (x3)

A bębenek bęc!

Jestem muzykantem konszabelantem.

My – muzykanci konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać:

A na czym?

Na puzonie.

Na puzonie onie, onie! (x3)

Na puzonie bęc!

 

 

My jesteśmy złote pszczółki

(Na muzykę „My jesteśmy krasnoludki)

My jesteśmy złote pszczółki.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

Damy miodu pełne półki.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

Od kwiatuszka do kwiatuszka.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

Będzie miodu pół dzbanuszka.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

Miodek zdrowy jest dla ludzi.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

Po zjedzeniu uśmiech budzi.

Bzyk, bzyk, bzyk! (x2)

 

 

Piosenka na kolorowe lato

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Przyszło do nas lato, kolorowe lato.

Hej, maluchy, hej, dzieciaki – co wy na to?

Będziemy po łące biegać na bosaka.

Razem z żabą zieloną przez kałuże skakać.

Ref.: Hej, maluchy, hej, dzieciaki!

Co wy na to, że będziemy się bawili całe lato? (x2)

Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.

Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.

Będziemy motyle gonili po łąkach.

Policzymy, ile kropek ma biedronka.

Ref.: Hej, maluchy...

Letnia rymowanka

Elżbieta Bagińska

Umiem skakać jak piłeczka. (podskakują)

Mrugać oczkiem jak laleczka. (mrugają)

Grzbiet wyginać tak jak kotek. (klęk podparty, koci grzbiet)

Robić rączką kołowrotek. (klęk, kołowrotek)

Rączki w górę, hen, wyciągać. (klęk, wyciąganie rąk wysoko)

Kucnąć nisko jak biedronka. (skulenie na dywanie).

Jedziemy na wakacje

sł. Czesław Janczarski, muz. Tadeusz Pabisiak

Jedziemy na wakacje do lasu, nad wodę. (x2) (las, kropla)

Prosimy ciebie słonko o piękną pogodę. (x2) (słońce)

Jedziemy na wakacje nad morze, na plażę. (x2) (fale, piasek)

Kolorowe muszelki przynieś falo w darze. (x2) (kolorowe muszelki, fale)

Jedziemy na wakacje w te góry wysokie. (x2) (góry)

Nie chowajcie się szczyty za mgłą, za obłokiem. (x2) (góry, chmury)

 

 

DZIEŃ PSZCZOŁY - SMERFY

dzień pszczoły

SMERFY NA TEATRZYKU

Smerfy na Teatrzyku

SMERFY NA SPACERZE W PARKU

Smerfy na spacerze w parku

SMERFY - MAJ 2021

MAJ

 

Tematy kompleksowe:

  1. Polska – moja ojczyzna.
  2. Książka – mój przyjaciel.
  3. Baśnie, bajki, legendy.
  4. Rodzina razem się trzyma.
  5. Ja i moi bliscy.

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze:

• kształtowanie poczucia przynależności narodowej;

•      rozwijanie zainteresowania bajkami;

•      używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi;

•      rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym;

•      rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;

•      wzbudzanie zainteresowania książkami;

•      rozwijanie koncentracji słuchowej;

•      rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych;

•      wykonanie zakładek do książek;

•      rozwijanie postawy odpowiedzialności za książki;

•      przybliżenie literatury dziecięcej;

•      umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny;

•      odczuwanie więzi z członkami rodziny;

•      doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych;

•      stwarzanie sytuacji muzycznoruchowych integrujących grupę ;

•      tworzenie więzi emocjonalnej z rodziną;

•      definiowanie i dzielenie elementów na zbiory;

•      utrwalanie pojęcia zbiór;

•      interpretowanie piosenki za pomocą ruchu;

•      wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce.

 

Piosenki i wiersze:

 

Krasnoludki – piosenka.

sł. i muz. tradycyjne

My jesteśmy krasnoludki.

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Pod grzybkami nasze budki

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Jemy mrówki, żabie łapki.

Oj tak, tak! Oj tak, tak!

A na głowach krasne czapki –

to nasz znak, to nasz znak.

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka.

Ojojoj, ojojoj!

Płacze nawet niezabudka.

Ojojoj, ojojoj!

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy:

Tru -tu -tu, tru -tu -tu!

Gdy ktoś senny, to uśpimy:

Lu -lu -lu, lu -lu -lu.

Wiersze J. Brzechwy:

Słoń

Ten słoń nazywa się Bombi.

Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi.

Dlaczego? Nie bądź ciekawy,

To jego prywatne sprawy.

 

Niedźwiedź

Proszę państwa, oto miś.

Miś jest bardzo grzeczny dziś,

Chętnie państwu łapę poda,

Nie chce podać? A to szkoda.

 

Dzik

Dzik jest dziki, dzik jest zły,

Dzik ma bardzo ostre kły,

Kto spotyka w lesie dzika,

Ten na drzewo szybko zmyka.

 

Książka- piosenka.

(sł. i muz. Adrianna Furmanik –Celejewska)

Kiedy książkę swą otwieram,

bo znów kiepski humor mam,

książka w podróż mnie zabiera.

Z nią wędruję tu i tam.

Czasem straszy mnie smokami.

Czasem wzrusza mnie do łez.

Jednak z nią, z nią ciekawie zawsze jest!

Ref.: Tu z Puchatkiem po miodek wyruszamy do lasu.

Tu pędzimy z Królikiem, bo nie mamy wciąż czasu.

Tu z Piotrusiem szybuję nad okrętem piratów.

Z Calineczką odpocznę na łące pełnej kwiatów. (x2)

Kiedy wieczór już zawita,

wtedy wołam mamę wnet.

Mamo, książkę mi poczytaj,

bo odwiedzić chciał mnie kret.

By zza okna żaden straszak

nie przerażał więcej mnie.

Krecik dziś na wycieczkę

wziąć mnie chce.

Ref: Tu z Syrenką i Florkiem wskoczę do morskiej toni.

Ze Smerfami ucieknę, bo znów Klakier nas goni.

Z Filemonem napsocę i wyruszę do sadu.

A na koniec przyrządzę nam soczek z gumijagód. (x2)

 

Tralala dla mamy i taty - piosenka

(sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak)

Moja mama jest kochana.

Moja mama wszystko wie.

Kiedy do mnie się uśmiecha,

tak zaśpiewam jej:

Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!

Najpiękniejszą mamę mam!

Tra, la, la, tram, pam, pam,

Zaraz mamie buzi dam.

W domu, w sklepie, na spacerze

z moim t

atą nie jest źle.

Gdy prowadzi mnie za rękę,

to uśmiecham się.

Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!

Wspaniałego tatę mam!

Tra, la, la, tram, pam, pam,

mamie, tacie buzi dam.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information