Login Form

Licznik odwiedzin

3773153
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
547
1060
10725
3747186
26814
34285
3773153

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-01-16 12:48:25

logo-smerfySMERFY

 

 

                                                                                                                                 

Grupa wiekowa: 3 LATKI

wychowawcy: mgr Żaneta Typek  , mgr Barbara Sudoł


 

SMERFY - PAŹDZIERNIK 2020

PAŹDZIERNIK

 

ZAGADNIENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC
 
TEMATY KOMPLEKSOWE:
 
1. Idzie jesień przez świat
2. Jesienna przyroda.
 3. Koszyk Pani Jesieni
4. Skarby jesieni.

 

 

CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

·         poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
·         poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca;
·         doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3;
·         rozwijanie sprawności motoryki małej;
·         rozumienie pojęć mały, duży;
·         rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
·         wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
·         rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
·         motywowanie do samodzielnego wykonania pracy;
·         poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych i ich zwyczajów przygotowań się do zimy;
·         stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych- gimnastyka buzi i języka;
·         poznanie znaczenia zwrotu- ubierać się na cebulkę;
·         zapoznanie się z wyglądem dyni i produktów z niej powstałych;
·         utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt)
·         rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw oraz i nazw;
·         kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
·         zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;
·         rozwijanie umiejętności społecznych;
·         rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych;
·         kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie;
·         rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, naukę piosenek, gry na instrumentach- grzechotka;
·         kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

 

Piosenki:
Dwa kasztanki
sł. Magdalena Melnicka- Sypko
Szumią drzewa (szu, szu, szu) (x3)
Wnet kasztanki (spadną tu)   (x2)
Słychać wkoło (tap, tap, tap)   (x3)
Kasztanowy (sypie grad)         (x2)
Teraz leżą (tu i tam)             (x3)
Ja je wszystkie (zbiorę sam) (x2)
Dwa kasztanki (rączki dwie)   (x3)
Na kasztankach (zagrać chcę) (x2)
 
Burak i cebula
muzyka: M. Mielnicka- Sypko
Cebulka cebulka
okrągła jak kulka
Buraczka spotkała
potańcować chciała

Buraczek buraczek
miał czerwony fraczek
Z cebulka tańcował
nóżek nie żałował.
 
Kolczasty jeż
sł. Natalia Kuczyńska, muz. Zimowiej Kompaniejec
 
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

 

Małe czerwone jabłuszko
sł. i muz. Danuta Jagiełło, Karol Jagiełło1.
Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką
Ref.: Za rączki się trzymają i wkoło obracają. (×2)
2. Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Ref.: Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje. (×2)

 

Deszczyk
sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska
Lubię iść na spacer,
kiedy deszczyk pada.
Z ogromną radością
kalosze zakładam.
Deszczu się nie boję,
gdy mam pelerynę.
Ja nie jestem z cukru,
więc się nie rozpłynę.
Ref.: Deszczyk sobie pada,
kap, kap, kap,
Skaczę przez kałuże,
chlap, chlap, chlap.
 
 
Wierszyki:
Spadła gruszka
Spadła gruszka do fartuszka
a za gruszką dwa jabłuszka
a śliweczka spaść nie chciała
bo śliweczka nie dojrzała

 

Kolorowe listki
Patrycji Siewiera-Kozłowskiej
Co tak szumi szu, szu, szu?
Co tak krąży fiu, fiu, fiu?
To listeczki kolorowe,
o spadają nam na głowę.
Te są ładne, bo złociste,
tam czerwony leci listek.
Lecą sobie szu, szu, szu.
Krążą wkoło fiu, fiu, fiu.

 

Zabawy paluszkowe
Grota misia
Tu jest grota. (pokaż pięść)
W środku miś (zegnij kciuk i wsadź pod złożone palce)
Proszę, misiu, na dwór wyjdź (zastukaj w pięść)
O! Wyszedł miś. (wysuń kciuk)

 

Jesienna burza
Pada deszczyk, pada, pada,
(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada.
(Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci,
(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci...
( Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!!
(uderzamy piąstkami o podłogę.)

 

Dynie
Jedna dynia, druga dynia,
trzecia dynia, czwarta dynia.
Siadły razem cztery dynie,
będą dobre gospodynie.

 

JESIENNE ZABAWY - SMERFY

Desczowe zabawy w Smerfach

DZIEŃ DYNI W GRUPIE SMERFY

dyniowa sesja

dyniowe zawody

URODZINKI KINGUSI I ARTURKA - SMERFY

urodziny kingusi i arturka smerfy

PANI JESIEŃ PRZYSZŁA Z WIZYTĄ - SMERFY

jesień

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE SMERFY

dzień przedszkolaka

dzień przedszkolaka 1

DZIEŃ KROPKI - SMERFY

Smerfy DzieńKropki zdj1

Smerfy DzieńKropki zdj2

NA PLACU ZABAW - SMERFY

Zdjęcia zabawy na placu zabaw

PIERWSZE SPACERY - SMERFY

Pierwsze spacery

ZABAWY Z KOLORAMI - SMERFY

Zabawy z kolorami

DRZEWKO PRZYJAŹNI - SMERFY

kolaż drzewko

SMERFY - WRZESIEŃ 2020

 
Przedszkole serdecznie wita wszystkie dzieci z grupy
Smerfy!

 

WRZESIEŃ



Ogólne cele dydaktyczno - wychowawcze:





Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielem i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.



Stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej dla dziecka sytuacji.



Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.



Kształtowanie poczucia przynależności do grupy.



Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie oraz rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.



Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych oraz tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności.



Rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali.



Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.



     Stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych.



Zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu.



Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela.



Wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki.



Rozumienie, że inni mają takie samo prawo do uczestnictwa w zabawach i korzystania z zabawek.



Posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów.



Rozumienie i utrwalenie znaczenia pojęcia uprzejmość i kreowanie sytuacji do poznania wartości społecznych.



Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.



Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;



Poznanie pracy policjanta – wygląd munduru, narzędzia pracy, utrwalanie numeru alarmowego.



Kształtowanie myślenia logicznego, klasyfikowanie przedmiotów.



Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

Poznanie zawodu lekarza oraz przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza podczas zabaw ruchowo-naśladowczych.



Poznanie zawodu strażaka, wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka.



Wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac konstrukcyjnych.





Do przedszkola idzie maluch - piosenka

(sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko)



1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,

wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,

zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,

bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop.



Trzylatku –wiersz I. Salach

Mój mały trzylatku

usiądź z nami w kole

pani ci pokaże

twoje przedszkole.

W szatni schowaj butki,

a zabawki w sali

W umywalni powieś ręcznik,

zuch jesteś – choć mały!





Mam trzy latka –wiersz I. Suchorzewskiej

Mam trzy latka

Mam trzy latka, trzy i pół,

Brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

I mam znaczek z muchomorkiem.

Umiem pantofelki zmieniać,

Rączki myję do jedzenia,

Ładnie żegnam się i witam,

Tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

O tchórzliwym koziołeczku

I o piesku, co był w polu,

Nauczyłam się w przedszkolu.





Nasza grupa piosenka

(sł. Elżbieta Bagińska, muz. Jerzy Ostrowski)

Nasza grupa tworzy krąg.

Chwyć paluszki moich rąk.

Zatańczymy raz i dwa,

niech zabawa dzisiaj trwa!





Na ulicywiersz P. Siewiera-Kozłowskiej.

Brum, brum, brum, szur, szur, szur,

Samochodów pędzi sznur.

Jadą prosto lub skręcają,

Pip, pip, pip – klaksony mają!

Tur, tur, tur – kręcą się koła,

Dzyń, dzyń, dzyń – tak rower woła,

Wrrr, wrr, wrr – wywrotka pędzi,

Oj, niebezpiecznie jest na jezdni!

Lecz nagle – stop! – Światło czerwone!

Samochód staje, cichnie dzwonek.

Zielone światło jest dla pieszych,

szybko więc, szybko przechodźcie dzieci!





Śpiewanka przedszkolaka - piosenka

(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)

Do przedszkola co dzień rano

Idę z tatą albo z mamą.

W szatni daję im całusa

I do sali szybko ruszam.

Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.

Pani śpiewa nam piosenki,

A my na cymbałkach gramy,

Malujemy malowanki,

Wieżę z klocków układamy.

Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.

Do ogródka wychodzimy,

W chowanego się bawimy,

A na obiad wszystko zjemy,

Bo urosnąć duzi chcemy.

Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.





Zebra na ulicy - wiersz E. Bagińskiej

By po zebrze przejść bezpiecznie,

w obie strony spójrz koniecznie.

W lewo, w prawo, w lewo znów,

przejść po pasach możesz już!



Paluszek - piosenka

Tu paluszek, tam paluszek,

teraz pokazuję brzuszek.

Tutaj rączka, a tu druga,

a tu oczko do mnie mruga .

Tu jest buźka tu ząbecki, tu wpadają cukiereczki.

Tu jest nóżka i tu nóżka.

Chodź zatańczysz jak kaczuszka.

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information