Login Form

Licznik odwiedzin

3577184
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
479
577
479
3560714
15976
27943
3577184

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-08-09 19:29:14

 

Rodzinne zabawy w domu

 

Dzieci po powrocie z przedszkola przeważnie oglądają telewizję, siadają do komputera czy tabletu, czasem

wychodzą na świeże powietrze. Warto więc starać się zorganizować dzieciom wspólną zabawę ruchową w

domu. Będzie to znakomity relaks nie tylko dla dziecka ale i dla rodziców.

Zabawa ruchowa kojarzy się z dużym terenem, kilkunastoosobową grupą uczestników, jak i przyborami,

które w warunkach domowych są nie przydatne ze względu na małą przestrzeń. Dlatego zabawy

zorganizowane w domu nie mają tradycji, występują sporadycznie i nie są mile widziane dla rodziców.

Chętniej sięgamy po gry planszowe, które nie wymagają ruchu.

Rodzice powinni starać się przełamać wszelkie opory i organizować zabawy, choćby na małej powierzchni z

wykorzystaniem przyborów, takich jak: pudełek tekturowych, pudełek po zapałkach , książek, krążków.

Proponowane zabawy pobudzają układ krążenia, oddychania, ?rozruszają? mięśnie i stawy, jak również

korzystnie wpływają na system nerwowy dziecka.

 

?Zastrzeżone ćwiczenia?

Dorosły pokazuje dowolne ćwiczenie (wymach nóg, podskok, obrót, przysiad itp.), a dziecko naśladuje go.

Jedno wcześniej ustalone ćwiczenie jest ?zastrzeżone? i nie wolno go powtarzać. Jeśli dziecko wykona

zadanie bez pomyłki, zostaje nagrodzone (owoc, sok owocowy), a jeśli pomyli się-musi zaśpiewać piosenkę lub

powiedzieć krótki wierszyk.

 

?Utrzymają pudełko?

Dorosły kładzie po jednym pudełeczku na grzbietach rąk wyciągniętych przed siebie. Następnie wykonuje

poszczególne czynności: obrót, klęk prosty, siad skrzyżny i wraca do pozycji wyjściowej. To samo wykonuje

dziecko. Można wprowadzić punktację.

 

?Słońce, deszcz?

Przygotowujemy duży parasol, złożony kładziemy na podłodze. Na hasło ?deszcz?- dziecko rozkłada parasol,

opiera się na podłodze i kryje się za nim, przykucając. Na hasło ?słońce?- opuszcza kryjówkę i energicznie

maszeruje po pokoju.

 

?Co zobaczyłeś?

Dorosły gromadzi na podłodze różne charakterystyczne przedmioty. Dziecko przez chwile stara się je

zapamiętać, odwraca się tyłem i ma za zadanie jak najwięcej ich wymienić.

 

?Budowa trwa?

Ze zgromadzonych pudełek (np. po zapałkach, lekarstwach itp.) budujemy dowolną konstrukcję. Uczestnicy

mogą współzawodniczyć ze sobą.

 

?Jaka to czynność?

członkowie rodziny siedzą przed rozpoczynającym zabawę (np. tata), który mówi:

-Kto zgadnie jaka czynność przedstawiam? Nie będę używać żadnych przedmiotów, nie powiem ani słowa, nie

będę też posługiwać się żadnymi dźwiękami. Będę tylko wykonywać ruchy ciałem. Ten, kto odgadnie,

otrzymuje punkt i może sam przedstawić za pomocą gestów jakąś czynność.

Oto kilka przykładów:

-picie wody;

-jedzenie kanapki;

-ubieranie butów;

-malowanie się przed lustrem,

-mycie buzi itp.

 

?Zgadnij co mam?

Materiały: nieprzezroczysty pojemnik ( pudełko, puszka) i dużo małych przedmiotów ( np. klucze, spinacze,

szklane kulki, kostki do gry, spinki do włosów). Prowadzący zabawę zabiera

w podróż jak najwięcej małych rzeczy. Przed rozpoczęciem zabawy następuje demonstracja przedmiotów.

Na dany sygnał dzieci odwracają się tyłem lub zamykają oczy. W tym czasie prowadzący wybiera sobie jakiś

przedmiot, wkłada go do puszki i potrząsa zawartością. Dzieci próbują odgadnąć, co też może być w puszce.

Poprawna odpowiedź zostaje nagrodzona prowadzeniem następnej zgadywanki.

 

 

Bibliografia:

?Wiadomości przedszkolne? Czasopismo dla nauczycieli przedszkoli. Nr 12,

Wydanie specjalne II/2010 ,s.15-17

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information