Login Form

Licznik odwiedzin

3713443
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
372
1017
3139
3695595
1389
37421
3713443

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-12-02 12:35:42

Wiewiórki

 wiewiórka

Grupa wiekowa:  5 LATKI

wychowawcy: mgr Agnieszka Matyszkiewicz,

                    mgr Anna Polak , mgr Bożena Blachura

 


 

WIEWIÓRKI - GRUDZIEŃ 2020

 
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ



Tematy kompleksowe:

1.CORAZ ZIMNIEJ

 2. DBAMY O SWOJE ZDROWIE” – REALIZACJA PROGRAMU „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ” ORAZ „AKADEMIA AQUAFRESH”.

3. ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA

 4. WESOŁYCH ŚWIĄT



Cele dydaktyczno-wychowawcze:
ü  wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
ü  rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
ü  rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa),
ü  poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
ü  nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
ü  posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
ü  kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
ü  kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
ü  kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
ü  rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
ü  rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
ü  rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
ü  rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
ü  kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
ü  kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji;
ü  wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych.
ü  zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
ü  stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;
ü  kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
ü  wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
ü  zestaw ćwiczeń porannych nr 7, 8;
ü  zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7, 8;
ü  codzienny pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola - wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych; zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
ü  kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.



PIOSENKA NA GRUDZIEŃ: 
Pachnący gość”
Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu prosimy wejdź.
Ref: (x2) Choinko, piękna jak las,
choinko zostań wśród nas
Jak długo zechcesz z nami pozostań
Niech pachnie Tobą domowy kąt
Wieszając jabłka na Twych gałązkach
Życzymy wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT

PIOSENKA NA GRUDZIEŃ:
Kochany Mikołaj” /Śpiewające Brzdące/
1. Już śniegiem zima świat okryła,
Już wigilijna przyszła noc,
Już ktoś zagląda do komina,
To z siwą brodą przemiły gość.
Ref. Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się. (2x)
2.Choć bardzo zimno jest na dworze,
Choć śniegu dużo, aż po pas,
Choć wszystko skute grubym lodem,
On się nie boi, odwiedzi nas.

PIOSENKA NA GRUDZIEŃ:
„Pastuszek bosy”
Był pastuszek bosy, na fujarce grał,
w górach pasał owce i w szałasie spał.
Nagle aniołowie z nieba w bieli przyfrunęli,
obudzili go gdy spał, gdy spał.
Obudzili go gdy spał, gdy spał.
Dziś do Betlejem trzeba nocą iść,
bo narodzenia czas wypełnił dni,
tam gdzie stajenka razem z bydlątkami
leży dzieciąteczko i na sianku śpi.
Świat na to czekał wiele już lat
i narodzenia dziś wita czas,
biegnij, pastuszku, jasną drogą, niebo płonie,
na niebie pierwszej gwiazdy blask,
na niebie pierwszej gwiazdy blask.

 

PIOSENKA NA GRUDZIEŃ: 
„Opowieść gwiazdki”/Dyniakowska A.; Sadowska M./
To opowieść małej gwiazdki
która mieszka gdzieś na niebie
i podgląda obserwuje
widzi mnie i widzi ciebie
To opowieść wyjątkowa
co zaczyna się w stajence
co zmieniła losy świata radość
dała wszystkim wszędzie
Ref. Niech radość dziś w sercach gości
święta są pełne radości
radość niesie się w świat
widzi ją niebo pełne gwiazd 2*
To opowieść jest o cieple
Które w sercu mimo zimy
Które czujesz gdzieś tam w środku
U swych bliskich i rodziny.
To opowieść jest świąteczna
Pełna ciepła i miłości
O choince, o piernikach
Mikołaju i radości.
Nocne niebo kolęduje
Opowieści swoje snuje
Nocne niebo pełne gwiazd
Dziś świąteczny zsyła blask.
 

WIERSZ NA GRUDZIEŃ: 
„ŻYCZENIA ”/ Marta Jelonek

Grudniowy wieczór, gwiazdka jasno mruga
babcia siedzi przy stole, piszę kartkę do wnuka:
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia
życzę Ci, Heniu, zdrówka i marzeń spełnienia. 

 

Na kartce Gwiazda i Trzej Królowie,
betlejemska szopka i Dzieciątko w żłobie.
naklejać trzeba znaczki pocztowe,
wrzucić do skrzynki i już gotowe. 

 

Upłynął tydzień. Nocką grudniową
wnuk pisze do babci wiadomość tekstową:\
Kartka od Ciebie przyszła dziś z rana.
Wesołych Świąt Babciu kochana!
Bardzo mocno ściskam Cię,
SMS-em życzenia ślę!

 

Klik – popłynęły w dal życzenia
do Jeleniej Góry z Krakowa, od Henia.
Babcia natychmiast je otrzymała 
i ze wzruszeniem głośno czytała. 

 

Nieważne, czy pocztą, czy telefonicznie,
Niech będą szczere, miłe, serdeczne. 
Boże Narodzenie daje moc spełnienia – 
jeśli kogoś kochasz, prześlij mu życzenia!

  

WIEWIÓRKI - LISTOPADOWE URODZINKI

 

urodziny Filipka

urodziny Natalki

urodzinki Szymonka

urodziny Karolka

urodziny Marysi

 

WIEWIÓRKI - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 2020

 

Dzień pluszowego misia 1

Dzień pluszowego misia 2

Dzień pluszowego misia 2020

Dzień pluszowego misia 3

Dzień pluszowego misia 4

 

WIEWIRÓKI - WAŻNA INFORMACJA

 

DRODZY RODZICE! 
W naszej placówce przedszkolnej został wprowadzony i uruchomiony
„dziennik elektroniczny”, który ułatwi sposób komunikowania się. 
Zwracamy się do Państwa z prośbą o systematyczne sprawdzanie
wiadomości i ogłoszeń dotyczących funkcjonowania grupy, spraw
dydaktyczno - wychowawczych i organizacyjnych przedszkola.

 
Pani Agnieszka i Pani Ania

WIEWIÓRKI - ZABAWKA MEGNETYCZNA "KAMELEON"

 

Kameleon zabawka magnetyczna 1

 

WIEWIÓRKI - DAR OD PSZCZÓŁ

 

Dar od pszczół

 

WIEWIÓRKI - AUDYCJA TEATRALNA PT.: "ZACZAROWANE ŹRÓDEŁKO"

 

Zaczarowane zrodelko audycja teatralna dla dzieci

 

WIEWIÓRKI - LISTOPADOWE AKTYWNOŚCI W DOMU

 

praca zdalna zadania zrobione przez dzieci

 

WIEWIÓRKI - OGÓLNOPOLSKA AKCJA "SZKOŁA DO HYMNU"

 

Szkoła do Hymnu wiewiorki

 

Katecheza dla Wiewiórek

 

modlitwa1

Katecheza dla Wiewiórek (pdf)

 

WIEWIÓRKI - WAŻNA INFORMACJA

 

DRODZY RODZICE !
W związku z zaistniałą sytuacją materiały dydaktyczne i propozycje aktywności będziemy wysyłać Państwu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Bardzo prosimy o systematyczne sprawdzanie Państwa skrzynek e-mailowych.

Jeżeli ktoś z Państwa zmienił adres poczty elektronicznej
bądź nie otrzymałby od Nas wiadomości prosimy o kontakt. 

Pozdrawiamy serdecznie
Pani Agnieszka i Pani Ania

 

WIEWIÓRKI - MASKI ŚMIERGUŚNIKA - PIERWSZY ETAP ICH POWSTAWANIA

 

Maski śmierguśnika pierwszy etap ich powstawania

 

WIEWIÓRKI - LISTOPAD 2020

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

1.MÓJ DOM - POLSKA

2.MOJE HOBBY

3.ULUBIONE ZAJĘCIA

4.NADCHODZI ZIMA



Cele dydaktyczno-wychowawcze:

ü  wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;

ü  poznanie spierającej roli słów i rozmowy;

ü  poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej;

ü  posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

ü  kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;

ü  kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

ü  kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

ü  rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

ü  rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

ü  rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

ü  rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

ü  rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

ü  rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

ü  kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

ü  kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.



PIOSENKA NA LISTOPAD: "POLSKA - MÓJ DOM"
/sł. U. Kamińska; muz. A. Widlarz/

Właśnie tutaj jest twoja ulica,
mama, dom, przedszkole oraz pies.
Miasto, wioska, kolega, dzielnica,
a to wszystko to Polska jest!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina
od Bałtyku po szczyty Tatr.
Tu jest Polska, ojczysta kraina.
Biały orzeł jej strzeże od lat!

Morze, góry, jeziora i lasy,
pola zbóż kołysze lekki wiatr.
Zwiedzaj Polskę, wyruszaj na trasy.
I jej legend poznawaj świat.

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)

Polska, Polska! – kibicuj z innymi,
wtedy gdy drużyna twoja gra.
Potem w stroju biało-czerwonym
wspólnie z nimi odśpiewaj hymn!

Ref.: Bo tu twoja mieszka rodzina… (x2)



WIERSZ NA LISTOPAD: „KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA”

/W. Bełza/

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czem ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czem zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.





WIERSZ NA LISTOPAD: NA DZIEŃ DOBRY”
/I. Jabłońska - Gabrysiak/

Ręce w górę i na boki,
klaśnij, tupnij, zrób podskoki.
Na dzień dobry powiedz nam:
„Dobry humor dzisiaj mam!”.
Kroki 2 do przodu dam,
tak ukłonię w pas się wam!
Zrobię kroki jeszcze 3
i uściśnij rękę mi!



PIOSENKA NA LISTOPAD: "A JA PATRZĘ, A JA SŁUCHAM”
/sł. D. Gellner; muz. K. Kwiatkowska/

Kiedy pada deszcz za oknem,
Co jest suche, a co mokre?
Mokre klony i topole,
Sucho jest pod parasolem.

Ref. A ja patrzę na to wszystko,
Co daleko jest i blisko.
A ja patrzę, a ja słucham,
Co mi nuci deszcz do ucha.

W dole rzeka, w górze słońce.
Co jest zimne, co gorące?
Słońce ciepłe ma serduszko,
Zimne fale w rzece pluszczą.


PIOSENKA NA LISTOPAD: „JESIEŃ”

Popatrz wkoło jesień,
Liści złotych deszcz.
Spadają kasztany,
Grzybów szuka jeż.

Hop sa sa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Pada deszcz, parasol mam
A jesień tańczy tak.

Hop sa sa i tra la la
Jesień wcale nie jest zła!
Liście zbierz i w górę: ha!
To jesień tańczy tak.


WIEWIÓRKI WYKONUJĄ HERB NASZEJ MIEJSCOWOŚCI

 

herb kóz

 

WIEWIÓRKI - MAKIETA KÓZ

 

MAKIETA KÓZ

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information