Login Form

Licznik odwiedzin

3628199
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
188
758
3162
3616213
29448
37543
3628199

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-09-24 08:48:44

Wiewiórki

 wiewiórka

Grupa wiekowa:  5 LATKI

wychowawcy: mgr Agnieszka Matyszkiewicz,

                    mgr Anna Polak , mgr Bożena Blachura

 


 

WIEWIÓRKI ZAPRASZAJĄ NA OBIAD

 

zapraszamy na obiad

 

WIEWIÓRKI - PTASZKI Z PLASTELINY

 

Ptaszki z plasteliny

WIEWIÓRKI - LITERKI ZNAMY, CZYTAĆ ZACZYNAMY

 

literki znamy czytać zaczynamy

 

WIEWIÓRKI - WAKACJE W GÓRACH

 

Wakacje w górach

 

WIEWIÓRKI - KODEKS PRZEDSZKOLAKA 2020

 

Kodeks Przedszkolaka kontrakt

 

WIEWIÓRKI - DRZEWKO PRZYJAŹNI

 

Drzewko przyjaźni

 

WIEWIÓRKI - WRZESIEŃ 2020

 
SERDECZNIE WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/2021

NASZE KOCHANE WIEWIÓRECZKI!

ŻYCZYMY SAMYCH PRZYJEMNYCH CHWIL,

WSPANIAŁYCH PRZYGÓD I DUŻO ZDRÓWKA :) 
 

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

1. W PRZEDSZKOLU

2. NASZE PRZEDSZKOLE

3. JESTEM BEZPIECZNY

4. POMOCNA DŁOŃ



Cele dydaktyczno-wychowawcze:

ü  wprowadzenie pojęć: koleżeńskość, bezpieczeństwo;

ü  zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem;

ü  poznawanie sposobów pomocy koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;

ü  poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach; spokojne oczekiwanie na swoją kolej; podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

ü  nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

ü  nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

ü  poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

ü  poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; rozwijanie umiejętności opisywania i charakteryzowania kącików tematycznych poprzez wypowiedzi i klasyfikowanie przedmiotów; rozbudzanie zainteresowań i ciekawości poznawczej; przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów i koleżanki;

ü  poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy; rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy;

ü  poznawanie portretu jako dziedziny sztuki; poznanie zasad działania prostego aparatu fotograficznego;

ü  poznanie zawodów w otoczeniu dziecka – przypomnienie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez nich funkcji; uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola i szacunku do wykonywanej przez nich pracy;

ü  poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa – policjant, ratownik, strażak;

ü  nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku;

ü  rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;

ü  kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

ü  posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;

ü  kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

ü  rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach;

ü  rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

ü  rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

ü  rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

ü  rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie); odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a; wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

ü  zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim;

ü  rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenki Planeta dzieci, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

ü  rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

ü  wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, podczas jazdy samochodem; poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;

ü  rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi; poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi;

ü  poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;

ü  poznanie zasad bezpiecznego korzystania z różnych narzędzi, urządzeń oraz podczas wykonywania doświadczeń chemicznych itp.;

ü  kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

ü  dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych; poznanie układów figur geometrycznych; utrwalenie nazw figur geometrycznych;

ü  kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.



WIERSZE NA WRZESIEŃ:



DO PRZEDSZKOLA IDĘ SAM”

Do przedszkola idę sam,
bo pięć lat już właśnie mam.
Mama mi buziaka da,
Tata powie: „Cześć, hej, pa!”.

Dziś tu poznam, kto to wie?
Anię, może cyfry dwie?
Będę śmiać się cały dzień
I z humorem zupę zjem.


I. Jabłońska – Gabrysiak





„KAŻDY PRZEDSZKOLAK"

Każdy przedszkolak ma ważne zadanie:
poznać zasady, by wspólne granie
było dla dzieci przyjemnością
i napełniało je radością!


A więc pociągiem wyruszamy!
Na wiele przygód właśnie czekamy.
Prosto, czy w prawo? W lewo? Przed siebie?

A może do tyłu nasz pociąg jedzie?

I. Jabłońska – Gabrysiak



PIOSENKA NA WRZESIEŃ:



„BEZPIECZEŃSTWO TO JEST PRZECIEŻ WAŻNA SPRAWA”
sł. i muzyka: Adrianna Furmanik - Celejewska

Kiedy masz ochotę ruszyć na wycieczkę,

wtedy musisz przygotować się troszeczkę.
Żeby miło się jechało, by nic złego się nie stało,
tej piosenki dziś posłuchaj przez chwileczkę.
Gdy rowerem jedziesz lub na hulajnodze,
bądź ostrożny, gdy ktoś mija cię na drodze.
Ochraniacze i kask włóż, bo bez tego ani rusz,
to w bezpiecznej jeździe zawsze ci pomoże.

Ref.: Bezpieczeństwo to jest przecież ważna sprawa,
by być zdrowym, by udała się zabawa.
Kto zasady bezpieczeństwa dobrze zna,
ten na swojej buzi uśmiech zawsze ma.

Kiedy w foteliku jedziesz autem z tatą,
to przypomnij tacie, by uważał na to,
czy zapięte pasy ma i czy lusterka widać dwa.
Tata wnet buziaka da ci dzisiaj za to.
Gdy codziennie do przedszkola idziesz rano.
Mocno trzymaj się za rączkę z Twoją mamą.
Przed ulicą wnet zrób stop! Spójrz w lewy, prawy, lewy bok.
I przez pasy przechodź z miną roześmianą!




INFORMACJA DLA RODZICÓW - WIEWIÓRKI

 

DRODZY RODZICE!

Wielkimi krokami zbliża się początek
nowego roku szkolnego.
W związku z obecną sytuacją w dniu 24 sierpnia
za pośrednictwem poczty elektronicznej otrzymają Państwo od Nas szczegółowe informacje dotyczące organizacji pracy w naszej grupie. Bardzo prosimy
o zapoznanie się z treścią tej wiadomości.

Jeżeli ktoś z Państwa zmienił adres
poczty elektronicznej bądź nie otrzymałby od Nas wiadomości
24 sierpnia do godziny 15, bardzo prosimy
o informacje na naszego grupowego e-maila:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Pozdrawiamy serdecznie,
Pani Agnieszka i Pani Ania


WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 30.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 30.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

holiday 2026511 1280

 

WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 29.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 29.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

sun 151763 1280

 

WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 26.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 26.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

inflatable pool 5145719 1920

 

WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 25.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 25.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

boat 4547083 1280

 

CZERWCOWE AKTYWNOŚCI WIEWIÓREK

 

wiewiorki czerwiec1

 

WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 24.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 24.06.2020
(kliknij na onrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

mountains 3661319 640

 

WIEWIÓRKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 23.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA WIEWIÓREK - 23.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

sea 4542240 1280

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information