Login Form

Licznik odwiedzin

3773178
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
572
1060
10750
3747186
26839
34285
3773178

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-01-16 13:19:01

Żabki                                            zabka

grupa wiekowa: 3 latki

wychowawcy: mgr Wioletta Grabska , mgr Beata Tarnawa

 


 

Żabki - Świętujemy urodziny Antosia

20210112 Urodziny Antosia

Styczeń 2021 - Żabki

STYCZEŃ

ZAGADNIENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ



TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.    DBAM O ZDROWIE

2.    SPORT TO ZDROWIE

3.    MŁODSI I STARSI

4.    TAŃCZĄ NA WIETRZE BAŃKI Z POWIETRZEM



CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

1.    Rozumienie pojęcia rodzina; nazywanie członków rodziny; zacieśnianie więzi rodzinnych stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;

2.    rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;

3.    odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;

4.    eksperymentowanie z dźwiękiem; rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;

5.    rozwijanie pomysłowości i kreatywności; doskonalenie sprawności manualnych;

6.    zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;

7.    przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;

8.    porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały; umiejętność odróżniania pary od jednostki; przybliżanie wartości zabawy w parach rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;

9.    taniec cwałem bocznym po kole; kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;

10.                   poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;;

11.                   uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt; nauka unikania zagrożeń;

12.                   poznawanie zmysłów smaku i zapachu;

13.                   poznanie piramidy zdrowia, oraz wdrażanie nawyków zdrowego żywienia



Narty

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Gdy nadchodzi zima,

bardzo się cieszymy.

Razem z moim tatą

na nartach jeździmy.

Ja mam krótkie narty,

dłuższe są tatusia.

Gdy urosnę, narty

zmienić będę musiał.



Zabawa w śmieszne miny

sł. i muz. Joanna Bernat

Rób dokładnie to co ja,

skacz do góry hop, sa, sa. (piłka)

Dookoła obróć się, (bączek)

klaśnij głośno w dłonie swe. (dłonie)

Tupnij nogą tup, tup, tup, (stopa w bucie)

śmieszną minę do mnie zrób. (buzia z tzw. dziubkiem)

I swą buzię pokaż mi,

teraz wchodzisz ty!

(całość powtarzamy 2 razy).



NIEZNAJOMY

Śpiewające brzdące

1. Stuk, puk, stuk, puk,
ktoś stuka do drzwi.
Puk, puk, puk, puk,
otwórz proszę mi.
Kto to? Kto to?
Kto to może być?
Nie wiem. Nie znam.
Nie otworzę ci.


Ref: Bo tak jak w bajkach
zdarzyć się może,
że przyjdzie wilk
o pewnej porze.
Ty się pomylisz,
że kogoś znasz,
otwierasz drzwi
i problem masz.


2. Stuk, puk, stuk, puk,
ktoś stuka do drzwi.
Puk, puk, puk, puk,
otwórz proszę mi.
Kto to? Kto to?
Kto to może być?
Nie wiem. Nie znam.
Nie otworzę ci.


Ref: Bo tak jak w bajkach
zdarzyć się może,
że przyjdzie wilk
o pewnej porze.
Ty się pomylisz,
że kogoś znasz,
otwierasz drzwi
i problem masz.





Kocham Babcię, kocham Dziadka

muz. Barbara Kolago, sł. Anna Bernat

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

bo kochanych Dziadków mam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka –

na bębenku dla nich gram!

Bam, bam, bam,

ram, tam, ram!

Na bębenku, na bębenku:

ram, tam, ram!

Dla kochanych Dziadków gram!

Ram, tam, tam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

więc buziaka szybko dam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka –

na trójkącie dla nich gram!

Dzyń, dzyń, dzyń,

bim, bam, bam!

Na trójkącie, na trójkącie:

dzyń, dzyń, dzyń,

bim, bam, bam!

Dla kochanych Dziadków gram!

Bim, bam, bam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

to powtarzam wszystkim wam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka –

na kołatce dla nich gram!

Klap, klap, klap,

pat, pat, pam!

Na kołatce, na kołatce:

klap, klap, klap,

pat, pat, pam!

Dla kochanych Dziadków gram!

Pat, pat, pam!

 

Wigilia w grupie Żabek

 

20201222 Wigilia 1

20201222 Wigilia 2

20201222 Wigilia 3

 

Ścieżka kolorów

 

20201221 Śieżka kolorów1

20201221 Śieżka kolorów2

20201221 Śieżka kolorów3

 

Trochę popołudniowego sportu

 

20201218 Trochę sportu

 

Eksperymenty świetlne z barwami

 

20201217 Eksperymenty świetlne z barwami

 

Urodzinki Blanki i Karolinki oraz pasowanie nieobecnych

 

20201216 Urodziny Karolinki i Blanki oraz pasowanie

 

Kodowanie nie całkiem na dywanie

 

20201215 Kodowanie

 

Kolejny odcinek zdalnego teatrzyku

 

20201214 Teatrzyk zdalny 3

 

Mikołaj 2020 - Żabki

 

20201204 Mikołajki

20201204 Mikołajki2

 

Urodziny Lenki - Grupa Żabki

 

20201201 Urodziny Lenki

 

Pasowanie na przedszkolaka - Żabki

 

20201130 Pasowanie na przedszkolaka

 

Bal Andrzejkowy 2020 - Żabki

 

20201130 Bal Andrzejkowy

20201130 Bal Andrzejkowy2

20201130 Bal Andrzejkowy3

 

Żabki - Dzień misia 2020

 

20201129 Dzien misia

 

Grudzień 2020 - Żabki

 

GRUDZIEŃ

ZAGADNIENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ



TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.   Coraz zimniej

2.   Świąteczne przygotowania

3.   Wesołych Świąt

4.   Płynie czas

5.   Płynie czas





CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

1.   Uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;

2.   rozwijanie umiejętności przeliczania;

3.   zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi; rozwijanie

4.   kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;

5.   zapoznanie z zawodem i pracą listonosza; określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami; nabywanie umiejętności składania życzeń;

6.   utrwalanie podstawowych kolorów; usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;

7.   poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;

8.   śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem; odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia;

9.   zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;

10.                 poznanie tradycji witania Nowego Roku;;

11.                 poznanie nazw dni tygodnia;

12.                 nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru, dostrzeganie różnic w porach roku; rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;

13.                 rozwijanie słuchu i poczucia rytmu; umiejętność tańca krokiem dostawnym; wyzwalanie ekspresji twórczej

14.                 poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy; kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;



Czas podarunków

sł. Anna Bernat, muz. Michał Ciechan

Jedzie Mikołaj z dalekich stron,

Dokoła słychać dzwoneczków ton,

Aniołki głoszą świąteczne dni

Dzyń, dzyń, pod niebem już pięknie brzmi: (trójkąty)

Ref.: Czas podarunków

Świąteczny czas

Niechaj pamięta

Dziś każdy z nas.

Czas podarunków,

Jak z bajki czas,

Moc niespodzianek

Sprawi nie raz.

Patrzcie, saniami Mikołaj gna,

Na pewno dla nas prezenty ma.

Dla grzecznych dzieci ma czarów moc,

Dzyń, dzyń gwiazdami już dzwoni noc: (trójkąty)

Ref.: Czas podarunków...

chlap, chlap, chlap.





Choinka

Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!


Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas! 2x


Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.


Choinko…





Pada śnieg

(org. Jingle Bells)

sł. Elżbieta Zechenter -Spławińska, muz. James Lord Pierpont



Poprzez białe drogi z mrozem za pan brat

pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.

Biegnij koniu wrony przez uśpiony las.

My wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Ref.: Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań.

Co za radość, gdy saniami można jechać w dal.

Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań.

A przed nami i nad nami wiruje tyle gwiazd.

Biegniesz biała drogo, nie wiadomo jak.

Nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad.

Tylko szybkie sanie, tylko szybki koń,

Tylko sanki roześmiane i piosenki ton.

Ref.: Pada śnieg...





" BUCH W ŚNIEŻNY PUCH"

Rzucamy śnieżkami raz i dwa

Wsiadamy na sanki, ty i ja

Jedziemy na nartach, nagle co za pech

Bęc i buch, bęc i buch w śnieżny puch.

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information