Login Form

Licznik odwiedzin

3662067
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
473
1249
2487
3651695
21907
41409
3662067

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2020-10-20 14:06:23

logo-zajaczkiZAJĄCZKI              

 

 

Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Malwina Łukaszewicz , mgr Marta Romaniuk - Blachura, mgr Justyna Płaszczyńska


 

ZAJĄCZKI NA PLACU ZABAW

 

Zajączki na placu zabaw

 

ZAJĄCZKI - KOLORY JESIENI

 

Kolory jesieni1

Kolory jesieni 2

 

ZABAWY ZAJĄCZKÓW

 

Zabawy Zajączków 1

 

ZAJĄCZKI - PAŹDZIERNIK 2020

 
Tematy kompleksowe na miesiąc październik

1.  Kolorowa jesień.

2.  Przygotowania do zimy.

3.  Jesienna pogoda.

4.  W poszukiwaniu zdrowia.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z aktualna porą roku,

-        kształtowanie uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        poznawanie zwyczajów zwierząt mieszkających w parku, lesie

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,

-        zrozumienie określenia „zdrowie”,

-        utrwalanie nawyków prozdrowotnych,

-        wdrażanie do samodzielnego przygotowania zdrowych przekąsek,

-        poznawanie kultury i tradycji Niemiec (realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat).





Piosenka „Tupu tupu”
sł. i muz. Paulina Chmurska

1. Tupu, tupu idą nóżki
spacerują jak kaczuszki.
Tupu, tupu, raz, dwa, trzy,
idę ja i idziesz ty!

2. Tupu, tupu, tupu, tupu biegną nóżki
lecą szybko, lecą szybko, tak jak muszki.
Tupu, tupu, tupu, tupu raz, dwa, trzy,
biegnę ja i biegniesz ty!

3. Tu - pu idą nogi,
jeszcze kawał drogi.
Tu - pu raz, dwa, trzy,
wolnym krokiem ja i ty!

4. Teraz stoją obie nogi,
na kawałku tej podłogi.
Gdy usiądę nogi dwie
wnet odpoczną i ja też!



Piosenka „Kalosze”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Więc wybiegam na podwórze
i wskakuję w tę kałużę.

Ref: Kalosz lewy, kalosz prawy,
w nich najlepsze są zabawy
Bardzo małe oraz duże
Pokonują wnet kałuże. /x2

2. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Robię sobie więc czasami
slalom między kałużami.

3. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Już nie mogę czekać dłużej
i wskakuję w tę kałużę!


Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy:

"Kontredans" z suity nr 3. "Muzyka na wodzie" G. F. Haendla
"Jesień" cz. III z cyklu "Cztery pory roku" Antonio Vivaldiego



Zabawa paluszkowa „Zła pogoda”
(Vademecum przedszkolnych zabaw. Jesień.)

Recytując wierszyk dzieci wystukują rytm dłońmi na arkuszu gazety
(lub na kawałku folii aluminiowej).


Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie opuszkami obydwu dłoni o siebie

kapie z nieba mały deszcz.
uderzają rytmicznie palcami o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie dłońmi o siebie

Kapie z nieba średni deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie pięściami o siebie

Kapie z nieba duży deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi zaciśniętymi w pięści o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”


Zabawa integracyjno-ruchowa „Jeż”

Dzieci siadają w kręgu. Uczestnicy wybierają spośród siebie „jeża”, który wchodzi do
środka koła. Wszystkie dzieci wypowiadają słowa:


Na dywanie siedzi jeż,
Co on zrobi, to my też.
Jeżu, jeżu co mamy zrobić?

Wybrany „jeżyk” wykonuje jakiś ruch, który naśladują pozostałe dzieci. Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk, przysiady, klaskanie itp. Następnie dzieci powtarzają kolejne słowa wierszyka:

My lubimy bardzo jeże,
Niech innego nam wybierze.
Kogo Jeż zawoła
ten wejdzie do koła.

„Jeżyk” głośno wymawia imię dziecka, które zajmie jego miejsce.


Zajączki - Jesień w sadzie i ogrodzie

 

5. Jesień w sadzie i ogrodzie

 

Zajączki - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

4. Dzień Przedszkolaka

 

Międzynarodowy Dzień Kropki w Zajączkach

 

3.1. Dzień Kropki

3.2. Dzień Kropki cd

 

Zabawy Zajączków na placu zabaw

 

2.1. Zabawy na placu zabaw

2.2. Zabawy na placu zabaw z

 

Zajączki w świecie emocji - KOLOROWE POTWORY

 

1Emocje kolorwy potwór

 

ZAJĄCZKI - WRZESIEŃ 2020

 
Tematy kompleksowe na miesiąc wrzesień

1.     Jestem w przedszkolu

2.    Nasze emocje

3.    Bezpieczna droga do przedszkola

4.    Jesień w sadzie i ogrodzie

5.    Jesień w parku i lesie



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        integrowanie grupy,

-        wdrażanie do przestrzegania zasad reżimu sanitarnego obowiązującego w przedszkolu,

-        utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych,

-        przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się w przedszkolu,

-        wyrażanie uczuć związanych z przedszkolem,

-        rozpoznawanie i nazywanie emocji,

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        kształtowanie uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków warzyw i owoców,

-        zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        rozwijanie wrażliwości estetycznej, dostrzeganie szczegółów obrazów,

-        wdrażanie do zachowywania porządku




Piosenka „Przywitajmy się”
(sł. i muz.: Paulina Chmurska)
MELODI
1. Przywitajmy się klaskaniem
raz i dwa i raz i dwa.
Gdy muzyka grać przestanie
(CISZA)
zatrzymamy swe klaskanie!

2. Przywitajmy się tupaniem
raz i dwa i raz i dwa.
Gdy muzyka grać przestanie
(CISZA)
zatrzymamy swe tupanie!

3. Przywitajmy się skakaniem
raz i dwa i raz i dwa.
Gdy muzyka grać przestanie
(CISZA)
zatrzymamy swe skakanie!

4. Przywitajmy się śpiewaniem
raz i dwa i raz i dwa.
Gdy muzyka grać przestanie
(CISZA)
zatrzymamy swe śpiewanie!



Piosenka „Idzie jesień z pełnym koszem”

Idzie jesień z pełnym koszem
z pełnym koszem
Dobre rzeczy wam przynoszę
wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery, pomidory i selery,
pomidory i selery.


Przyszła jesień do gosposi
do gosposi.
Czy gosposia o coś prosi,
o cos prosi.
Mam kapustę do kwaszenia,
dobre grzyby do suszenia,
dobre grzyby do suszenia.


Idzie jesień z wielkim koszem,
z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki i chowają do spiżarki
i chowają do spiżarki.





W tym miesiącu słuchamy:

Marsza Radeckiego - Johanna Straussa

Lotu trzmiela - Modesta Musorgskiego




Wiersz „To już jesień”
Dorota Kossakowska

Jesień wita wszystkich brązem i czerwienią.
Liście w parku, w lesie niebawem się zmienią.
Dzisiaj ją widziano w sadzie wujka Felka.
Gdy dotknęła drzewek zaszła zmiana wielka.
Pospadały z drzewa jabłuszka czerwone,
a pod gruszą leżą gruszki rozrzucone.
Na śliwach dojrzały śliwki fioletowe,
do robienia dżemów na pewno gotowe.
Na leszczynie wiewiórka robi już zapasy,
Ale z tych jej dzieci – niezłe ananasy!





Rymowanka „Kolorowe kredki”
(Anna Zabielska)

Kolorowe kredki w pudełeczku mam.
Kolorowe kredki dziś pokażę wam.
Nauczymy się rysować: na żółto – słoneczko,
na zielono – żabkę, co skacze na trawkę,
na niebiesko – niebo i chmurki deszczowe,
na czerwono – pomidorka i kapelusz muchomorka,
na czarno – wronę i dym z komina,
na różowo – świnkę i landrynkę,
a na pomarańczowo – słodką mandarynkę.
Znacie już wiele kolorów i je nazywacie,
więc możemy spokojnie rozpoczynać pracę.


 

ZAJĄCZKI - INFORMACJA DLA RODZICÓW

 

Szanowni Państwo,

Zebranie Rodziców w naszej grupie odbędzie się,

8 września 2020 r. o godz. 17:00



Serdecznie zapraszamy.



Wychowawczynie grupy Zajączki
Marta Blachura,
Malwina Łukaszewicz
Justyna Płaszczyńska

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW - ZAJĄCZKI

 

Drodzy Rodzice,


najpóźniej 24 sierpnia

za pośrednictwem poczty elektronicznej otrzymają Państwo
informacje dotyczące organizacji pracy w grupie

w zbliżającym się roku szkolnym 2020/2021.


Bardzo proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości


oraz o zapoznanie się z jej treścią.



Na wszelkie pytania, wątpliwości odpowiem Państwu poprzez pocztę

elektroniczną/Messengera.




Pozdrawiam serdecznie
Marta Blachura



ZAJĄCZKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 30.06.2020

 

PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA ZAJĄCZKÓW - 30.06.2020
(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

watercolour 2050755 640

ATRAKCJE W BEZPIECZNE WAKACJE (pdf)

 

KWIETNE ŁĄKI ZAJĄCZKÓW

 

Dziękujemy za zaangażowanie w projekt

"Moja kwietna łąka" - na dzieci,

które wzięły udział w projekcie czekają niespodzianki. 

 

moja kwietna łąka

moja kwietna łąka karol

moja kwietna łąka Maja

moja kwietna łąka marysia

moja kwietna łąka Natalka

 

ZAJĄCZKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI 29.06.2020

 
PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA ZAJĄCZKÓW - 29.06.2020

(kliknij na obrazek, wpisz hasło i pobierz plik pdf)

ice cream 4446626 640

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information