Login Form

Licznik odwiedzin

3880096
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
24
939
3843
3867641
15375
43819
3880096

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 00:21:46
 
Tematy kompleksowe na miesiąc październik

1.  Kolorowa jesień.

2.  Przygotowania do zimy.

3.  Jesienna pogoda.

4.  W poszukiwaniu zdrowia.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z aktualna porą roku,

-        kształtowanie uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        poznawanie zwyczajów zwierząt mieszkających w parku, lesie

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,

-        zrozumienie określenia „zdrowie”,

-        utrwalanie nawyków prozdrowotnych,

-        wdrażanie do samodzielnego przygotowania zdrowych przekąsek,

-        poznawanie kultury i tradycji Niemiec (realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat).





Piosenka „Tupu tupu”
sł. i muz. Paulina Chmurska

1. Tupu, tupu idą nóżki
spacerują jak kaczuszki.
Tupu, tupu, raz, dwa, trzy,
idę ja i idziesz ty!

2. Tupu, tupu, tupu, tupu biegną nóżki
lecą szybko, lecą szybko, tak jak muszki.
Tupu, tupu, tupu, tupu raz, dwa, trzy,
biegnę ja i biegniesz ty!

3. Tu - pu idą nogi,
jeszcze kawał drogi.
Tu - pu raz, dwa, trzy,
wolnym krokiem ja i ty!

4. Teraz stoją obie nogi,
na kawałku tej podłogi.
Gdy usiądę nogi dwie
wnet odpoczną i ja też!



Piosenka „Kalosze”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Więc wybiegam na podwórze
i wskakuję w tę kałużę.

Ref: Kalosz lewy, kalosz prawy,
w nich najlepsze są zabawy
Bardzo małe oraz duże
Pokonują wnet kałuże. /x2

2. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Robię sobie więc czasami
slalom między kałużami.

3. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Już nie mogę czekać dłużej
i wskakuję w tę kałużę!


Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy:

"Kontredans" z suity nr 3. "Muzyka na wodzie" G. F. Haendla
"Jesień" cz. III z cyklu "Cztery pory roku" Antonio Vivaldiego



Zabawa paluszkowa „Zła pogoda”
(Vademecum przedszkolnych zabaw. Jesień.)

Recytując wierszyk dzieci wystukują rytm dłońmi na arkuszu gazety
(lub na kawałku folii aluminiowej).


Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie opuszkami obydwu dłoni o siebie

kapie z nieba mały deszcz.
uderzają rytmicznie palcami o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie dłońmi o siebie

Kapie z nieba średni deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie pięściami o siebie

Kapie z nieba duży deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi zaciśniętymi w pięści o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”


Zabawa integracyjno-ruchowa „Jeż”

Dzieci siadają w kręgu. Uczestnicy wybierają spośród siebie „jeża”, który wchodzi do
środka koła. Wszystkie dzieci wypowiadają słowa:


Na dywanie siedzi jeż,
Co on zrobi, to my też.
Jeżu, jeżu co mamy zrobić?

Wybrany „jeżyk” wykonuje jakiś ruch, który naśladują pozostałe dzieci. Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk, przysiady, klaskanie itp. Następnie dzieci powtarzają kolejne słowa wierszyka:

My lubimy bardzo jeże,
Niech innego nam wybierze.
Kogo Jeż zawoła
ten wejdzie do koła.

„Jeżyk” głośno wymawia imię dziecka, które zajmie jego miejsce.


TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information