Login Form

Licznik odwiedzin

3820266
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
409
781
409
3811009
29305
44622
3820266

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-02-28 10:39:24

 

Tematy kompleksowe na miesiąc listopad

1.  Co zwierzęta robią jesienią.

2.  Jak przekazujemy informacje.

3.  Opiekujemy się zwierzętami.

4.  Tutaj rosły paprocie.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z aktualna porą roku,

-        poznawanie dawnych i obecnych sposobów przekazywania informacji,

-        uwrażliwianie na potrzebę opieki nad zwierzętami domowymi,

-        poznanie historii powstania węgla,

-        poznawanie alternatywnych źródeł energii,

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,

-        realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat” (Spotkanie z brytyjską królową).



Piosenka „Mały jeż”
sł. i muz. Paulina Chmurska

1. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeżyk tupie tup, tup, tup,
jeśli umiesz też tak zrób.
[tupanie]

2. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeżyk puka puk, puk, puk,
jeśli umiesz też tak zrób.
[pukanie]

3. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz
Jeżyk szura szur, szur, szur,
jeśli umiesz też tak zrób
[pocieranie rękami]

4. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeż jak kulka zwinął się.
i my też schowamy się.



Piosenka „Dzień Pluszowego misia”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1.W święto pluszowego misia
wszyscy bardzo się starają.
Miś ma krawat na swej szyi,
sto lat mu śpiewają.

Ref: Misiu, misiu, mój kochany
co byś dostać chciał w prezencie?
Może ciastko, albo miodek
a może coś więcej?

2. Wszystkie dzieci na tym świecie
miś pluszowy do snu tuli
i w zabawie towarzyszy,
i w smutku przytuli

3. Misio tylko się uśmiecha
zdradza swoją tajemnicę
chce by misia wszystkie dzieci
kochały nad życie



Klasyka dla Smyka - słuchamy i bawimy się przy muzyce klasycznej:

Leo Delibes - Pizzicato z baletu "Silvia"

C. Saint-Saens - "Akwarium" z cyklu "Karnawał zwierząt"

A. Ponchielii - "Taniec godzin"



Zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec niedźwiedzia”
(z płyty Hopsanki Zabawianki)

Ja jestem duży niedźwiedź, przychodzę do Was z lasu
Zatańczcie ze mną szybko, bo nie mam dużo czasu
/dzieci naśladuje ciężkie ruchy niedźwiedzia/

Krok, krok, stop, krok, krok, stop
Klap, klap, tup, tup, obrót, skok
Ręce do góry, w dół i w bok
I Jeszcze jeden obrót, hop
/refren piosenki wykonywany zgodnie ze słowami/

Ja jestem duży niedźwiedź, przychodzę do Was z lasu
Zatańczcie ze mną szybciej, bo nie mam dużo czas
Krok, krok, stop…



TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information