Login Form

Licznik odwiedzin

3880096
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
24
939
3843
3867641
15375
43819
3880096

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-04-14 00:21:46

logo-zajaczkiZAJĄCZKI              

 

 

Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Malwina Łukaszewicz , mgr Marta Romaniuk - Blachura, mgr Justyna Płaszczyńska


 

ZAJĄCZKI - WIELKANOCNE DEKORACJE

 

4.dekoracje wielkanocne

 

ZAJĄCZKI - WITAMY WIOSNĘ

 

3. wiosna

 

PLASTYCZNE WARIACJE ZAJĄCZKÓW - MALOWANIE NA FOLII, MALOWANIE SZNURKIEM, TĘCZA 3D

 

2aplastyczne wariacje Zajaczków

2b.plastyczne wariacje Zajaczków1

2c.plastyczne wariacje

 

ZAJĄCZKI - REALIZACJA PROGRAMU "WIRUSOOCHRONA"

 

1.wirosoochrona

 

ZAJĄCZKI - MARZEC 2021

Tematy kompleksowe na miesiąc marzec

  1. Dbam o siebie i o innych
  2. Marcowa pogoda
  3. Powrót ptaków
  4. Witamy wiosnę
  5. Wielkanoc

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        wzbogacenia wiedzy z dziedziny zdrowia i higieny,

-        kształcenie postawy prozdrowotnej,

-        przyswojenia prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych,

-        wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zmian zachodzących w przyrodzie oraz poszerzanie słownictwa o nowe pojęcia z tego zakresu;

-        doskonalenie umiejętności określania pogody i nazywania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;

-        przybliżenie dzieciom sensu kodowania informacji jako wprowadzenie do nauki czytania i pisania;

-        doskonalenie prawidłowej wymowy i wdrażanie do używania właściwych form gramatycznych;

-        stwarzanie okazji do bogacenia słownictwa dzieci oraz rozwijania prostych zdań;

-        zapoznanie z niektórymi gatunkami ptaków przylatujących na wiosnę

-        wdrażanie do pomocy ptakom w okresie wiosny.

-        rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

-        zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowania ich rozwoju.

-        utrwalenie nazw i wyglądu wiosennych kwiatów

-        zapoznanie z symboliką Świąt Wielkanocnych, z różnymi sposobami zdobienia jajek dawniej i dziś

-        zapoznanie z ciekawostkami i kulturą Chin (realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat”)

-        rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,

-        rozwijanie wrażliwości muzycznej

 

 

Piosenka „Czapka, szalik, rękawiczki”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska


Pani Wiosna nam przyniosła cieplejszą pogodę,

gruba czapka już schowana - zawarliśmy zgodę.


Ref.: Czapkę, szalik, rękawiczki w szafie utulimy.

Niech odpoczywają sobie do następnej zimy. /x2


Razem z wiosną mamy w głowie malutkie igraszki,

więc szaliki już schowane - wyjęte apaszki.


Ref.: Czapkę, szalik, rękawiczki…


Wiosna wreszcie do nas przyszła, puszczam do niej oko,

rękawiczki już schowane są bardzo głęboko.


Ref.: Czapkę, szalik, rękawiczki…

 

 


Piosenka „Wielkanocny koszyk”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

 

1. Już na stole przystrojony

koszyk wiklinowy.

Na Niedzielę Wielkanocną

czeka już gotowy!

Ref: Bo symboli w tym koszyku,

Wielkanocnych jest bez liku!

Co się w tym koszyku chowa?

Niech odpowie mądra głowa!

2. Na serwecie śnieżnobiałej,

jajka malowane.

To pisanki kolorowe,

a obok baranek.

3. Pod gałązką bukszpanową,

żółty kurczak stoi,

ma ochotę dziś na chlebek,

albo trochę soli.

4. Wielkanocna słodka baba,

w lukrze z rodzynkami,

wraz z mazurkiem i zajączkiem

dziś świętują z nami.

 

 

Rymowanka „Marzec”
Tekst: Paulina Chmurska

 

Słonko świeci, lód topnieje:

LA, LA, LA, LA, LA

Wiosna tak się do nas śmieje:

HA, HA, HA, HA, HA

Już bociany tak klekoczą

KLE, KLE, KLE, KLE, KLE

Żaby w stawie też rechoczą

RE- CHU, RECHU, RECH

Przyszedł Marzec wraz z ptakami

PI, PI, PI, PI, PI

W chowanego chce się bawić:

UUUUU! MAM CIĘ!

 

 

Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy i bawimy się przy utworach:

P. Czajkowski - "Walc kwiatów" z baletu "Dziadek do orzechów"

A. Vivaldi - "Wiosna" z "Czterech pór roku"

W.A. Mozart - "Pieśń wiosenna"

 

ZAJĄCZKI - REALIZACJA PROJEKTU "PRZEDSZKOLE BEZ ZABAWEK"

 

8 lutego Zajączki otrzymały list, z którego wynikało, że zabawki z ich sali wyruszyły w daleką wyprawę na całe 2 tygodnie...
Z chwilą odczytania listu dzieci rozpoczęły własną, wspaniałą przygodę  tworzenia zabawek ze skarbów zgromadzonych wcześniej w sali (kartonów, rolek po ręcznikach papierowych, plastikowych nakrętek i innych).
Były to dwa tygodnie pełne wytężonej, kreatywnej a przede wszystkim samodzielnej pracy dzieci, od czasu do czasu wspieranej
niewielką pomocą wychowawczyń.
Powstały zabawki nieidealne, ale wyjątkowe. Zajączki udowodniły, że można zrobić coś z niczego i dobrze się przy tym bawić, wystarczy tylko umożliwić im realizację swoich pomysłów, nie przeszkadzać w zabawie.
Cel projektu, czyli wdrażanie do aktywnej i twórczej zabawy został zrealizowany nie w 100 a w 200%.

Serdecznie dziękujemy Rodzicom za zaufanie i wsparcie podczas trwania projektu a naszym kochanym Zajączkom gratulujemy i zazdrościmy wyobraźni, pomysłowości i naturalnej radości z drobiazgów.



Wychowawczynie 


3.1.Projekt

3.2.Projekt

3.3.Projekt

 

ZAJĄCZKI - BAL KARNAWAŁOWY 2021

 

2.3.Bal 2021

2.2.Bal 20211

2.1.Bal 20212

 

BRAZYLIJSKI KARNAWAŁ - PRZYGOTOWANIA ZAJĄCZKÓW DO BALU

 

1.Brazylijski karnawał

 

ZAJĄCZKI - LUTY 2021

 

Tematy kompleksowe na miesiąc luty

  1. Wesoły karnawał.
  2. Skąd bierzemy pieniądze?
  3. Robimy zakupy.
  4. W teatrze.

 

Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-       poznawanie ciekawostek i kultury Brazylii i Włoch (realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat”

-       zapoznanie ze zwrotami na przywitanie i pożegnanie w języku portugalskim i włoskim,

-       zapoznanie z obchodami karnawału w Brazylii,

-       poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie,

-       kształcenie wyobraźni przestrzennej, pomysłowości, kreatywności i inwencji twórczej,

-       umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć w różnych formach działalności z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku i materiału przyrodniczego, (realizacja projektu „Przedszkole bez zabawek”)

-       umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu,

-       kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu

-       rozwijanie wyobraźni przestrzennej, sprawności manualnej, koordynacji wzrokowej i kreatywności,

-       kształtowanie operacji myślowych tj. analiza, synteza, porównywanie, klasyfikowanie, uogólnianie,

-       rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych.

-       Zapoznanie z historią pieniądza oraz pojęciami: bank, bankomat, karta do bankomatu, pin do karty

-       Zapoznanie z różnymi sposobami oszczędzania, zachęcanie dzieci do oszczędzania,

-       zapoznanie z zawodem ekspedientki,

-       poznawanie różnych rodzajów sklepów, z różnymi działami w hipermarkecie,

-       rozpoznawanie i nazywanie różnych instrumentów

-       rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,

-       zapoznanie z postacią Fryderyka Chopina i jego wybranymi utworami muzycznymi,

-       poszerzanie wiedzy o teatrze,

-       zabawy pantomimiczne i dramowe,

-       wdrażanie dzieci do współpracy w małych grupach,

-       rozwijanie sprawności fizycznej,

 

 

Piosenka „Zabawy na śniegu”

sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1. Przyszła zima, śnieżek leży

biało dookoła.

Już idziemy na saneczki,

zima dzieci woła!

Ref.: Czy stoimy w miejscu,

czy jesteśmy w biegu.

Wszyscy uwielbiamy

bawić się na śniegu!

2. Już wchodzimy na góreczkę,

zjeżdżamy na sankach.

A za chwilę wszyscy razem,

lepimy bałwanka.

Ref.: Czy stoimy w miejscu,

czy jesteśmy w biegu.

Wszyscy uwielbiamy

bawić się na śniegu!

3. Teraz śnieżki ulepimy

trochę porzucamy.

Zimą fajnie się bawimy,

baw się razem z nami.

Ref.: Czy stoimy w miejscu,

czy jesteśmy w biegu.

Wszyscy uwielbiamy

bawić się na śniegu!

 

 

Piosenka „Pięta, kciuk”

sł. M.Z. Tomaszewska

 

Pięta, kciuk, pieta kciuk

i klaszczemy

pięta, pięta, młynek, mynek i tupiemy

i klaszczemy

a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

la, ,la, la, la…

 

Łokieć nos, łokieć, nos

i klaszczemy

łokieć, łokieć , młynek, młynek i tupiemy

łokieć, nos, łokieć, nos  i klaszczemy

a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

la, la, la, la….


W górę, w dół, w górę, w dół i klaszczemy

w górę, w górę, młynek, młynek i tupiemy

W górę, w dół, w górę, w dół i klaszczemy

a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

La, la, la,  la…

 

 

Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy i bawimy się przy utworach:

F. Chopin ,,Preludium" A-dur op.28

F. Chopin - "Walc Des-dur op. 64 nr 1"

F. Rybicki - "Kot i Mysz" (interpretacja perkusyjna)

 

 

Rymowanka „Mróz”

Tekst: Paulina Chmurska

 

Idzie mróz, idzie mróz,

ciepłe buty prędko włóż. /x2

1. Hej dziewczyny, hej chłopaki,

zakładajcie na dwór czapki!

Idzie mróz, idzie mróz,

ciepłe buty prędko włóż. /x2

2. Komu zimno, komu wieje,

ten szalikiem ściska szyje!

Idzie mróz, idzie mróz,

ciepłe buty prędko włóż. /x2

3. Kto ma ciepłe rękawiczki,

uśmiechnięte ma policzki!

Idzie mróz, idzie mróz,

ciepłe buty prędko włóż. /x2

4. Jeśli ciepłe masz ubranie,

nawet w mrozy będzie fajnie!

 

 

Zabawa w kole „Panna Zosia piecze ciasto”

(z płyty „Klaśnij, tupnij, raz i dwa!” wyd. Harmonia)

Panna Zosia piecze ciasto,

Ciasto będzie smaczne, świeże.

Ale jeszcze nie ma mąki (drożdży, mleka, cukru, jajek)

Zosia mąkę bierze!

 

 

Zimowe zabawy Zajączków

 

5. Zimowe zabawy

 

Dzień Babci i Dziadka w Zajączkach

 

4. Dzień Babci i Dziadka

 

ZAJĄCZKI - STYCZEŃ 2021

 

Tematy kompleksowe na miesiąc styczeń

1.    Witamy Nowy Rok

2.    Dbamy o ptaki i zwierzęta zimą

3.    Święto Babci i Dziadka

4.    W krainie śniegu i lodu


Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        stwarzanie okazji do dostrzegania rytmu pór roku,

-        utrwalanie nazw poszczególnych miesięcy w roku i kolejności ich występowania,

-        utrwalenie znajomości pór roku oraz przyporządkowanie im określonych miesięcy,

-        dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku.

-        zapoznanie ze stałością następstw dni tygodnia, zapamiętywanie ich w odpowiedniej kolejności,

-        kształcenie umiejętności relacjonowania wydarzeń za pomocą rysunku

-        umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu,

-        kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu

-        wdrażanie do posługiwanie się liczbami w aspekcie porządkowym,

-        zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów

-        zachęcenie dzieci do dokarmiania ptaków w okresie zimy.

-        rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce

-        rozwijanie wyobraźni przestrzennej, sprawności manualnej, koordynacji wzrokowej i kreatywności,

-        umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć w różnych formach działalności z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku i materiału przyrodniczego,

-        rozbudzanie zainteresowania losem zwierząt w czasie zimy, zapoznanie z pojęciami: paśnik, lizawka, leśniczy.

-        wprowadzenie pojęć: „rodzina i drzewo rodzinne /genealogiczne/”,próby wykonania drzewa genealogicznego dotyczącego najbliższej rodziny, prawidłowe nazywanie jej członków,

-        budzenie szacunku do wszystkich członków swojej rodziny, a szczególnie do osób starszych.

-        wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych.

-        budzenie zainteresowań przyrodą i życiem ludzi i na Dalekiej Północy,

-        poznanie wyglądu i niektórych zwyczajów Eskimosów ,

-        kształcenie wyobraźni przestrzennej, pomysłowości, inwencji twórczej,

-        utrwalanie i poszerzanie wiadomości o zwierzętach zamieszkujących Grenlandię, poprzez

-        rozwiązywanie zagadek podkreślających charakterystyczne cechy danych zwierząt

-        kształtowanie operacji myślowych tj. analiza, synteza, porównywanie, klasyfikowanie, uogólnianie,

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych.



Piosenka „Taniec noworoczny”
sł. i muz. Paulina Chmurska

Ref.: Duży krok w Nowy Rok.

Skoki dwa - hop sa sa!

Kroczek w tył zrobisz Ty!

To jest taniec noworoczny

raz, dwa, trzy! /x2


1. Styczeń nowy rok zaczyna,

luty to jest sroga zima.

Marzec miesza nam pogody,

kwiecień dużo ma urody!


Ref.: Duży krok ….


2. Maj to kwiatów pełen gaj

Czerwiec ciepły niczym raj

W lipcu słońce mocno świeci

Sierpień lubią wszystkie dzieci!


Ref.: Duży krok ….


3. Wrzesień idzie do przedszkola.

A październik już w kaloszach

bo listopad mokra pora

W grudniu przyjdzie znów Mikołaj!


Ref.: Duży krok….



Piosenka „Kochane skarby Babcia i Dziadek”
sł. i muz. Jacek Rumiński

1. Gdy ci smutno, gdy ci źle

Kto przytuli cię?

Kto naprawi każdą rzecz

i do snu utuli Cię?

Kto uczesze, ugotuje,

Wycałuje, przypilnuje,

Kto nam bajki opowiada,

zgadnij kto?


Ref. To nasze skarby,

Babcia i Dziadzio.

Zawsze nas chwalą,

nigdy nie karzą.

Więc my życzenia pięknie składamy,

laurki z sercem dziś dla Was mamy.


2. Nasza Babcia zalatana,

aerobik już od rana.

Zawsze miła, uśmiechnięta

i o wnukach wciąż pamięta.

A nasz Dziadek ciągle młody,

nie ma wąsów ani brody.

Nosi dżinsy, żuje gumę,

w piłkę gra.



Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy i bawimy się przy utworach:

"Kopenhaski pociąg parowy" - C.H. Lumbeye

"W grocie króla gór" z suity "Peer Gynt" - E. Grieg




Rymowanka „Pani Zima”
Tekst: Monika Dudzińska

Idzie do nas Pani Zima,

a za sobą ciągnie sanki.

Razem z zimą też przybyły,

śniegowe bałwanki.


Idzie do nas Pani Zima,

Górą, rzeką, morza brzegiem.

Idzie przez las i przez pole,

Sypie mocno śniegiem.


Lecą z nieba białe płatki,

Lecą duże, małe.

Już nie widać w lesie chatki,

wszystko jest już białe.



Zabawa z gestem „W leśniczówce za lasem”

W leśniczówce - /pokazujemy daszek z dłoni,

za lasem - /machamy jak na pożegnanie dłonią,

Spoglądając przez okno /zwijamy dłoń w „ okulary”,

Szmer usłyszał leśniczy /nadstawiamy ucho pomagając sobie dłonią,

Zajączek puka do drzwi: /pukamy paluszkiem o drzwi,

-oj, pomóż, pomóż, pomóż mi, /chwytamy się obiema dłońmi za głowę i kiwamy na obie strony

bo mi głód doskwiera dziś /trzęsiemy się z zimna

-chodź zajączku tu do mnie, /wołamy go dłonią do siebie,

ja ciebie ochronię. /wykonujemy gest kołyski obiema dłońmi kołysząc na boki.


Zajączki - Wigilijka 2020

 

wigilia

 

Zajączki - Świąteczne wariacje

 

7.Świąteczne wariacje

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information