Login Form

Licznik odwiedzin

3820266
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
409
781
409
3811009
29305
44622
3820266

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-02-28 10:39:24

logo-zajaczkiZAJĄCZKI              

 

 

Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Malwina Łukaszewicz , mgr Marta Romaniuk - Blachura, mgr Justyna Płaszczyńska


 

ZAJĄCZKI - KOLEJNE PROPOZYCJE ZABAW

 

 

KOLEJNE PROPOZYCJE ZABAW DLA ZAJĄCZKÓW (pdf)

 

 

ZAJĄCZKI - PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI

 

Drodzy Rodzice!
W tym trudnym czasie chciałybyśmy zaproponować kilka zabaw i aktywności na spędzanie czasu z dziećmi. Są to różne pomysły na to, co możecie wspólnie robić w domu, aby wspierać rozwój zdolności, umiejętności i kompetencji dzieci ale przede wszystkim, by dobrze się bawić.




Zachęcamy do:

ü  zabawy wszelkimi masami plastycznymi – w poniższym linku znajdą Państwo przepisy m.in. na rosnące farby, masę balonową, piankolinę, piasek księżycowy z mąki, sztuczny śnieg, masę solną

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/02/masy-plastyczne-dla-dzieci-diy/

ü  wspólnego gotowanie – lepienia pierogów, klusek, wałkowania ciasta, wykrawania ciasteczek,

ü  zabawy klamerkami, gumkami recepturkami,

https://jantkowamama.pl/kreatywne-zabawy-dla-dzieci-z-nakretek-i-klamerek/

ü  zapinania/odpinania guzików, suwaków, wycinania nożyczkami,

ü  nawlekania korali, makaronu np. penne (rurek), pociętych na kawałki słomek na sznurek/sznurówkę,

ü  kolorowania – link do strony z kolorowankami do pobrania:

https://www.e-kolorowanki.eu ,

ü  rysowania po śladzie (tzw. szlaczków) https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/

ü  rozwiązywania labiryntów - do pobrania tutaj: http://maluchwdomu.pl/2016/04/10-darmowych-labiryntow-dla-dzieci-do.html

ü  zabaw z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/co-zrobic-z-rolek-po-papierze/#more-16848

ü  czytania książek – bajek, opowiadań dla dzieci i wspólnej rozmowy na temat ich treści,

ü  zabaw matematycznych – wiele inspiracji znajdą Państwo pod tym linkiem

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/

ü  skorzystania z gazetki PRZEDSZKOLACZEK tworzonej przez Nauczycielki naszego Przedszkola, którą można pobrać tutaj: http://przedszkole.kozy.pl/index.php/przedszkolaczek



Zachęcamy również do założenia dziennika (zeszytu, teczki), w którym dzieci mogą udokumentować (np. narysować, wkleić), co robią w czasie, gdy przedszkole jest zamknięte. Po powrocie do normalności dzieci będą miały okazję zaprezentować swoje wytwory, dokonania, opowiedzieć, jak spędziły czas.



W razie pytań, zapytań, wątpliwości zapraszamy do kontaktu przez pocztę elektroniczną.

ZAJĄCZKI - DOGOTERAPIA

 

zajączki dogoterapia

zajączki dogoterapia1

zajączki dogoterapia2

ZAJĄCZKI - URODZINY JULKI I STASIA

 

zajączki urodziny Julki i Stasia

ZAJĄCZKI - MARZEC 2020

 


Tematyka kompleksowa na miesiąc marzec



1. Bawimy się kolorami

2. Poznajemy instrumenty

3. Szukamy wiosny

4. Realizacja programu Kubusiowi Przyjaciele Natury

5. Wiosenne porządki



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Umiejętności dziecka:
·         Słucha tekstów literackich i zadaje pytania dotyczące ich treści.
·         Myśli logicznie. Rozwiązuje zagadki.
·         Łączy w pary rymujące się wyrazy.
·         Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując poprawną kolejność zdarzeń.
·         Stara się dbać o prawidłową wymowę głosek i wyrazów.
·         Przelicza, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.
·         Porównuje liczebność zbiorów.
·         Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
·         Porównuje wielkość przedmiotów.
·         Mierzy długość za pomocą kroków.
·         Nazywa aktualną porę roku i opowiada o jej cechach charakterystycznych.
·         Chętnie obserwuje przyrodę.
·         Zna cykliczne następstwo pór roku.
·         Wie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Zakłada proste hodowle.
·         Wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie.
·         Rozpoznaje symbole zjawisk atmosferycznych.
·         Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
·         Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
·         Poznaje właściwości baniek mydlanych.
·         Rozpoznaje i nazywa kolory tęczy.
·         Miesza kolory, uzyskując nowe barwy.
·         Ogląda reprodukcje obrazów i wypowiada się na ich temat.
·         Maluje farbami, lepi z plasteliny, wykleja.
·         Wygrywa rytm na instrumentach niekonwencjonalnych.
·         Nazywa niektóre instrumenty muzyczne. Rozpoznaje ich brzmienie.
·         Reaguje ruchem na zmiany w muzyce.
·         Wskazuje kierunek dochodzenia dźwięku.
·         Śpiewa proste piosenki.
·         Dostosowuje ubranie do pogody.
·         Utrzymuje porządek na swoim stanowisku pracy.
·         Wie, jak należy się zachować podczas uroczystości.
·         Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
·         Prawidłowo trzyma kredkę.
·         Wie, jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie.
·         Wie, co to znaczy dbanie o aktywność fizyczną.
·         Wie, co oznacza „odżywianie”, dlaczego ważne jest spożywanie warzyw i owoców.
·         Wie, co sprawia, że powietrze i woda są zanieczyszczone i co robić, aby zmniejszyć ich zanieczyszczenie.
·         Wie, skąd się bierze prąd i do czego go używamy.
·         Wie, jak segregować śmieci i w jaki sposób można je powtórnie wykorzystać.



Piosenka „Trąbka, bęben, dwie gitary”

1. Trąbka, bęben, dwie gitary
w domu z nudów wciąż ziewały,
więc skoczyły na podłogę,
hop i wszystkie już za progiem.

Ref.: Najpierw trąbka: „Tratatata!
Słychać mnie na końcu świata!”
Potem bęben:” Bum, tarara,
trąbce się dorównać staram!
A na końcu dwie gitary,
co na strunach robią czary:
„Gramy razem brzdęku, brzdęku”.
Ale pięknie brzmią, ojejku!.

2. I pobiegły instrumenty
na pokazy i występy,
a wróciły na kolację,
gdy skończyły się owacje.

Ref.: Najpierw….


Piosenka „Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje…

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje….



Wiersz „W naszym ogródeczku”
(Hanna Zdzitowiecka)

1. W naszym ogródeczku
zrobimy porządki –
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki.

2. Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka.

3. W naszym ogródeczku
Posiejemy kwiatki –
będą nam pachniały
fiołki i bratki,
nasturcja, goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.


Zabawa muzyczno-ruchowa „Hej, chusteczko
(z płyty Hopsanki Zabawianki)
Do zabawy potrzebne są kolorowe, lekkie chusteczki

Ref. Hej chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie
Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię
/kiwamy się z nogi na nogę, chusteczka schowana jest w dłoniach/

Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa
Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy ty i ja

Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa
Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy ty i ja

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa
Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa
Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja

Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy raz i dwa
Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy ty i ja

Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy raz i dwa
Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy ty i ja.


Bawimy się zgodnie ze słowami piosenki




ZAJĄCZKI - URODZINY ZOSI I PATRYKA

 

zajaczki urodziny Zosi i Patryka

 

ZAJĄCZKI - BAL KARNAWAŁOWY 2020

 

balZajączki

balZajączki1

 

Zajączki - Zajęcia w bibliotece: "Pani Zamieć"

 

zajączki biblioteka luty

 

ZABAWY BADAWCZE ZAJĄCZKÓW, MALOWANIE PRZEZ FOLIĘ SPOŻYWCZĄ

 

zajaczki esy floresy doświadczenia

zajaczki esy floresy doświadczenia1

zajaczki esy floresy doświadczenia2

zajaczki esy floresy doświadczenia3

zajaczki esy floresy doświadczenia4

zajaczki esy floresy doświadczenia5

 

ZAJĄCZKI - ZABAWY Z MATĄ MUZYCZNĄ KOLOR PIANO (METODA KOLOROWYCH DŹWIĘKÓW)

 

zajaczki KolorPianoZajaczki

 

ZAJĄCZKI - LUTY 2020

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC LUTY

1.Lubimy się śmiać

2.Lubimy eksperymentować

3.Zimowe zabawy

4.Kim będę, gdy dorosnę?



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Umiejętności dziecka:

·         Współpracuje w zespole.
·         Stara się skupić uwagę na wykonywanym zadaniu.
·         Dba o porządek w swoim otoczeniu.
·         Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, wyciąga wnioski z obserwowanych zjawisk.
·         Rozwiązuje proste zagadki.
·         Rozpoznaje i nazywa emocje.
·         Rozwija ciekawość badawczą. Poznaje właściwości magnesu, wody, lodu, (śniegu).
·         Orientuje się w kierunkach przestrzennych, wyżej, niżej, dalej, bliżej,
( na prawo, na lewo).

·         Klasyfikuje przedmioty zgodnie z określoną zasadą.
·         Przelicza elementy.
·         Stosuje liczebniki główne i porządkowe.
·         Odtwarza układy rytmiczne.
·         Stara się szacować wielkość „na oko”.
·         Orientuje się w schemacie własnego ciała.
·         Układa kompozycje z figur geometrycznych.
·         Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
·         Odgrywa role w zabawach parateatralnych.
·         Zna nazwy niektórych zawodów i orientuje się,
na czym polega praca wykonujących je osób.

·         Chętnie obserwuje przyrodę.Wymienia cechy aktualnej pory roku.
·         Nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne.
·         Rozpoznaje niektóre produkty spożywcze.
·         Znajduje na mapie Polski góry.
·         Wykonuje prace plastyczno-techniczne.
·         Rozwija umiejętności manualne, sprawność grafomotoryczną.
·         Posługuje się nożyczkami i klejem.
·         Stara się mówić wyraźnie. Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne.
·         Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
·         Porusza się w rytm muzyki.
·         Reaguje na sygnał dźwiękowy.
·         Zna nazwy niektórych instrumentów muzycznych.
·         Określa natężenie muzyki: cicho, głośno.
·         Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.



Piosenka „W kapeluszu mego taty”

1.     W kapeluszu mego taty,
gdy dorosnę będę panem.
To usiądę i wymyślę,
kim zostanę.
Czy piratem, czy strażakiem,
Maszynistą lub dentystą,
kolejarzem, marynarzem
albo kominiarzem.

Mamo, tato, co Wy na to?
Będę kominiarzem.

2.    Kiedy wreszcie będę duża
i przerosnę moją mamę.
Będę buty mieć na szpilkach
i zostanę:
pielęgniarką lub malarką,
baletnicą czy kucharką,
ogrodniczką, podróżniczką,
a może księżniczką.

Mamo, tato, co Wy na to?
Że będę księżniczką.


Piosenka „Zimowa poleczka”

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak


Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my


Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!


Ref: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!


Ref: Ha, ha, ha, ha


Wierszyk „Kodeks czterolatka”
(Monika Niewielska)

Czterolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
Zawsze w zgodzie z kolegami.

Czterolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.

Czterolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.

Zna przedszkolak moc książeczek,
Lecz nie podrze ich karteczek,
delikatnie je przekłada-
niszczyć książek nie wypada.


ZAJĄCZKI - DZIEŃ BABCI I DZIADKA 2020

 

zajączki Dzień Babci i Dziadka 1

zajączki Dzień Babci i Dziadka 2

zajączki Dzień Babci i Dziadka 3

 

ZAJĄCZKI POZNAJĄ CZECHY

 

zajączki Czechy

 

ZAJĄCZKI - STYCZEŃ 2020

 


Tematy kompleksowe na styczeń:



1.    Bajki, baśnie, bajeczki

2.   Karnawałowe stroje

3.   Prezenty dla babci i dziadka

4.   Czyj to dom?


Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Umiejętności dziecka:

·         Zna popularne bajki dla dzieci
·         Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat
·         Rozwija zainteresowania czytelnicze
·         Zdobywa informacje na temat pracy biblioteki
·         Nazywa członków rodziny
·         Uczestniczy w zabawach dramowych
·         Dzieli proste wyrazy na sylaby
·         Przelicza elementy w zbiorach i podaje ich liczbę
·         Grupuje przedmioty w sensowny sposób
·         Porównuje wielkość przedmiotów
·         Mierzy długość przedmiotów, używa określeń: dłuższy, krótszy, taki sam
·         Konstruuje prostą grę matematyczną
·         Rozumie i stosuje pojęcie para
·         Stosuje określenia stosunków przestrzennych, np.:
nad, pod, wyżej, niżej, na prawo, na lewo

·         Odczytuje przepis kulinarny zapisany w postaci prostych symboli
·         Rozwija sprawność manualną
·         Rozpoznaje i nazywa „domy” wybranych gatunków zwierząt
·         Rozpoznaje gatunki niektórych ptaków
·         Rozumie znaczenie słowa sąsiad
·         Poznaje architekturę najbliższej okolicy
·         Składa w całość obrazki pocięte na kilka części
·         Wykonuje proste instrumenty muzyczne
·         Umie rozpoznać dźwięk i wskazać jego źródło
·         Ilustruje ruchem muzykę i śpiewa piosenki
·         Posługuje się różnymi technikami plastycznymi: malowanie, rysowanie, wyklejanie
·         Wykonuje proste konstrukcje przestrzenne
·         Dostrzega i rysuje szczegóły postaci człowieka
·         Wie, jak należy zachować się podczas uroczystości
·         Przestrzega reguł gry (np. spokojnie czeka na swoją kolej, radzi sobie w sytuacji wygranej lub porażki)
·         Współpracuje z dziećmi w grupie podczas wykonywania wspólnego zadania



Piosenka „Babciu, droga babciu

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy tup-tup-tup
Teraz babciu ty to zrób!

Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy raz dwa trzy
Teraz dziadku zrób to ty.

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy
 Teraz babciu podskocz ty!


Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy ci,
Teraz dziadku daj nam ty!



Piosenka „Rozruszanka zimowa”

Gdy Ci zimno w ręce, gdy Ci zimno w nogi, 
nie wchodź pod pierzynę to nie to. 
Co z tego, że zima mroźna jest i przykra.
Zatańczymy tak, że ho ho ho.

Refren:
Rozruszajmy ręce, rozruszajmy nogi,
rozruszajmy głowy raz, dwa, trzy. (Bis)

Wypijemy sobie ciepłe mleko z miodem 
albo łyk gorącej herbaty. 
To najlepsze rzeczy na zimowe chłody. 
Możesz spytać mamy lub taty.

Ref.

Ubierzemy swetry i ciepłe kurteczki, 
owiniemy nosy szalami. 
I pójdziemy wszyscy razem na saneczki. 
A ty nasz marudo chodź z nami.

Ref.


Wierszyk „Balonik”

Balonik ma okrągły brzuszek,
a leciutki jest jak puszek.
A że jest taki leciuteńki,
od razu ulatuje z ręki.

Fru! I już nie ma balonika!
Balonik wśród obłoczków znika!
Więc baloniki mają sznurki –
żeby nie uciekały w chmurki.


Zabawa muzyczna „Zając”

Chodził wilk po łące
łapać chciał zające.
Szukał, szukał, zły był cały,
Bo się wszystkie pochowały.

W norkach sobie siedzą
I marchewki jedzą.
A ten jeden z kwaśną miną
Aż się schował pod pierzyną!

Nie chce wyjść i już!
Taki z niego tchórz!


Wigilia Zajączków

 

zajaczki wigilia1

zajaczki wigilia2

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information