Login Form

Licznik odwiedzin

3820225
Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszystkie
368
781
368
3811009
29264
44622
3820225

Your IP: 91.234.217.183
Server Time: 2021-02-28 10:08:55

logo-zajaczkiZAJĄCZKI              

 

 

Grupa wiekowa: 5 LATKI

wychowawcy: mgr Malwina Łukaszewicz , mgr Marta Romaniuk - Blachura, mgr Justyna Płaszczyńska


 

Zajączki - Zabawy plastyczno-techniczne - Dzień Pluszowego Misia, Kraina Dinozaurów

 

1zabawy plastyczn Dzień Pluszowego Misia

1.zabawy plastyczne Kraina Dinozaurów

 

ZAJĄCZKI - GRUDZIEŃ 2020

 
Tematy kompleksowe na grudzień

1.      Czekamy na Mikołaja.

2.      Przeciwieństwa.

3.      Idzie zima.

4.      Święta tuż tuż.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        zapoznanie dzieci z legendą o Świętym Mikołaju,

-        zapoznanie z informacjami dotyczącymi tradycji Mikołajkowych w innych krajach,

-        zapoznanie ze znaczeniem naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin

i zwierząt,

-        dostrzeganie zdrowotnych walorów snu i odpoczynku,

-        dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu,

-        zapoznanie z tradycjami świątecznymi,

-        kształtowanie postaw proekologicznych,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, pamięci i uwagi

-        obserwowanie otaczającego świata, zmian zachodzących w przyrodzie,

-        kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,




Piosenka „Mała gwiazdka – rock and roll”
sł. M. Dzidzińska, muz. Paulina Chmurska

1.OJuż na niebie gwiazdka świeci

wypatrują wszystkie dzieci,

aż Mikołaj tu saniami

wnet przybędzie z prezentami.


Ref: Mała gwiazdka tam na niebie

mruga oczkiem dziś do Ciebie

idzie sobie Mleczną Drogą

przytupując przy tym nogą


2. A Mikołaj już saniami,

mknie po niebie pod gwiazdami.

Gwiazdka tylko się uśmiecha,

bo na Mikołaja czeka!


Ref: Mała gwiazdka…


3. Gwiazdy tańczą rock and roll'a

Święta to najlepsza pora!

Gwiazdka już na ziemię leci,

bo chce poznać wszystkie dzieci.


Ref: Mała gwiazdka…



Piosenka „Piosenka piernikowa”
muzyka i słowa – Iza Wałaszewska

1. Zanim zaczniesz umyj ręce, podwiń dwa rękawy.

Wsyp do miski mąkę, cukier, a także przyprawy.

Dodaj jajka, świeże masło i pachnący miód.

Gdy skończymy, to dla wszystkich będzie ciastek w bród.


Ref. - A jakie to będą ciastka?

Piernikowe bałwanki, co wsiadają na sanki

i renifer z piernika, co wesoło mknie.

Piernikowe pajace, z których każdy tak skacze,

że już cała rodzinka z nimi tańczyć chce.


2. Teraz ciasto musisz wygnieść, jedną, drugą ręką,

potem dobrze je rozwałkuj, byle nie za cienko.

A z foremek wybierz te, co mają ładny wzór.

Gdy skończymy, to dla wszystkich będzie ciastek w bród.

Ref. – A jakie….



Klasyka dla Smyka - słuchamy i bawimy się przy muzyce klasycznej:

P. Czajkowski "Marsz" z baletu "Dziadek do orzechów"

L. Anderson - "Sleigh bells"

A. Vivaldi - "Zima" cz. III z cyklu "Cztery Pory Roku"




Wierszyk

„Zima”
Dorota Kossakowska

Mroźna zimo, piękna pani,

Czy już zawsze będziesz z nami?

Daj nam śniegu, trochę lodu,

Grudniowego garstkę chłodu.

Chcemy jeździć na saneczkach,

I na nartach po góreczkach.

Chcemy lepić dziś bałwana,

Śniegowego super pana.

Śnieżek będzie i lód też,

To jest zima, przecież wiesz.

Będę z wami aż do wiosny,

Zanim spadnie śnieżek z sosny.



Zabawa paluszkowa „Święty Mikołaj idzie…”
(Vademecum przedszkolnych zabaw. Zima)

Świecą gwiazdeczki, świecą na niebie,
dzieci poruszają palcami w powietrzu

Święty Mikołaj idzie do Ciebie.
uderzają otwartymi dłońmi o podłogę

Cicho, cichutko skrada się Święty,
przykładają palec do ust, palcami drugiej dłoni „Idą” po podłodze

w ogromnym worku niesie prezenty.
rysują w powietrzu ogromne koło

A kiedy słońce rano zaświeci,
rysują palcem małe koło

uśmiech zagości na twarzach dzieci.
przykładają dłonie do twarzy i uśmiechają się

Ty, Mikołaju, serce masz złote,
formują z obydwu dłoni serce

Tobie bić brawo mam dziś ochotę.
biją brawo



Narodowe Święto Niepodległości w Zajączkach

 

11 listopad

 

Katecheza dla Zajączków

 

modlitwa3

Katecheza dla Zajączków (pdf)

 

ZAJĄCZKI - REALIZACJA PROJEKTU "ZABAWY SZTUKĄ"

 
Realizacja projektu "Zabawy sztuką" 

Zajączki inspirowały się dziełami takich twórców jak:


- Pablo Picasso, 

- Giuseppe Arcimboldo (sztuka niemalowana - kompozycje z warzyw i owoców) 

- budowle i miasta - Piet Mondrian (budowle i miasta)

- Wassily Kandisky (kolor i rytm)

1. pablo picasso

2.Sztuka niemalowana Giuseppe Arcimboldo

3.Budowle i miasta Piet Mondrian

4.Kolor i rytm Wassily Kandinsky

 

 

ZAJĄCZKI - LISTOPAD 2020

 

Tematy kompleksowe na miesiąc listopad

1.  Co zwierzęta robią jesienią.

2.  Jak przekazujemy informacje.

3.  Opiekujemy się zwierzętami.

4.  Tutaj rosły paprocie.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z aktualna porą roku,

-        poznawanie dawnych i obecnych sposobów przekazywania informacji,

-        uwrażliwianie na potrzebę opieki nad zwierzętami domowymi,

-        poznanie historii powstania węgla,

-        poznawanie alternatywnych źródeł energii,

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,

-        realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat” (Spotkanie z brytyjską królową).



Piosenka „Mały jeż”
sł. i muz. Paulina Chmurska

1. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeżyk tupie tup, tup, tup,
jeśli umiesz też tak zrób.
[tupanie]

2. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeżyk puka puk, puk, puk,
jeśli umiesz też tak zrób.
[pukanie]

3. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz
Jeżyk szura szur, szur, szur,
jeśli umiesz też tak zrób
[pocieranie rękami]

4. Mój przyjaciel mały jeż
to jest bardzo miły zwierz.
Jeż jak kulka zwinął się.
i my też schowamy się.



Piosenka „Dzień Pluszowego misia”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1.W święto pluszowego misia
wszyscy bardzo się starają.
Miś ma krawat na swej szyi,
sto lat mu śpiewają.

Ref: Misiu, misiu, mój kochany
co byś dostać chciał w prezencie?
Może ciastko, albo miodek
a może coś więcej?

2. Wszystkie dzieci na tym świecie
miś pluszowy do snu tuli
i w zabawie towarzyszy,
i w smutku przytuli

3. Misio tylko się uśmiecha
zdradza swoją tajemnicę
chce by misia wszystkie dzieci
kochały nad życie



Klasyka dla Smyka - słuchamy i bawimy się przy muzyce klasycznej:

Leo Delibes - Pizzicato z baletu "Silvia"

C. Saint-Saens - "Akwarium" z cyklu "Karnawał zwierząt"

A. Ponchielii - "Taniec godzin"



Zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec niedźwiedzia”
(z płyty Hopsanki Zabawianki)

Ja jestem duży niedźwiedź, przychodzę do Was z lasu
Zatańczcie ze mną szybko, bo nie mam dużo czasu
/dzieci naśladuje ciężkie ruchy niedźwiedzia/

Krok, krok, stop, krok, krok, stop
Klap, klap, tup, tup, obrót, skok
Ręce do góry, w dół i w bok
I Jeszcze jeden obrót, hop
/refren piosenki wykonywany zgodnie ze słowami/

Ja jestem duży niedźwiedź, przychodzę do Was z lasu
Zatańczcie ze mną szybciej, bo nie mam dużo czas
Krok, krok, stop…



ZAJĄCZKI - SPOTKANIE Z TATĄ PATRYKA

 

spotkanie z tatą Patryka

 

Serdecznie dziękujemy za odwiedziny ! 

 

ZAJĄCZKI NA PLACU ZABAW

 

Zajączki na placu zabaw

 

ZAJĄCZKI - KOLORY JESIENI

 

Kolory jesieni1

Kolory jesieni 2

 

ZABAWY ZAJĄCZKÓW

 

Zabawy Zajączków 1

 

ZAJĄCZKI - PAŹDZIERNIK 2020

 
Tematy kompleksowe na miesiąc październik

1.  Kolorowa jesień.

2.  Przygotowania do zimy.

3.  Jesienna pogoda.

4.  W poszukiwaniu zdrowia.



Ogólne zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-        rozwijanie aktywności twórczej,

-        rozwijanie sprawności manualnej,

-        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

-        obserwowanie otaczającego świata,

-        dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z aktualna porą roku,

-        kształtowanie uważnego słuchania,

-        wzbogacanie słownictwa,

-        rozwija pamięć wzrokową i słuchową,

-        kształtowanie orientacji przestrzennej,

-        rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

-        rozwijanie umiejętności matematycznych,

-        rozwijanie sprawności fizycznej,

-        rozwijanie koordynacji ruchowej,

-        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

-        rozwijanie słuchu muzycznego,

-        rozwijanie umiejętności wokalnych,

-        rozbudzanie ciekawości poznawczej,

-        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

-        słuchanie muzyki poważnej,

-        budzenie zainteresowania sztuką,

-        rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci,

-        wykonywanie prostych eksperymentów,

-        szukanie rozwiązań do stawianych problemów,

-        poznawanie zwyczajów zwierząt mieszkających w parku, lesie

-        rozwijanie umiejętności komunikowania się za pomocą symboli graficznych,

-        zrozumienie określenia „zdrowie”,

-        utrwalanie nawyków prozdrowotnych,

-        wdrażanie do samodzielnego przygotowania zdrowych przekąsek,

-        poznawanie kultury i tradycji Niemiec (realizacja projektu „Choć niewiele mamy lat, to zwiedzamy cały świat).





Piosenka „Tupu tupu”
sł. i muz. Paulina Chmurska

1. Tupu, tupu idą nóżki
spacerują jak kaczuszki.
Tupu, tupu, raz, dwa, trzy,
idę ja i idziesz ty!

2. Tupu, tupu, tupu, tupu biegną nóżki
lecą szybko, lecą szybko, tak jak muszki.
Tupu, tupu, tupu, tupu raz, dwa, trzy,
biegnę ja i biegniesz ty!

3. Tu - pu idą nogi,
jeszcze kawał drogi.
Tu - pu raz, dwa, trzy,
wolnym krokiem ja i ty!

4. Teraz stoją obie nogi,
na kawałku tej podłogi.
Gdy usiądę nogi dwie
wnet odpoczną i ja też!



Piosenka „Kalosze”
sł. M. Dudzińska, muz. Paulina Chmurska

1. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Więc wybiegam na podwórze
i wskakuję w tę kałużę.

Ref: Kalosz lewy, kalosz prawy,
w nich najlepsze są zabawy
Bardzo małe oraz duże
Pokonują wnet kałuże. /x2

2. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Robię sobie więc czasami
slalom między kałużami.

3. Gdy kałuże deszczyk zrobi
kalosz moją nogę zdobi.
Już nie mogę czekać dłużej
i wskakuję w tę kałużę!


Klasyka dla Smyka - w tym miesiącu słuchamy:

"Kontredans" z suity nr 3. "Muzyka na wodzie" G. F. Haendla
"Jesień" cz. III z cyklu "Cztery pory roku" Antonio Vivaldiego



Zabawa paluszkowa „Zła pogoda”
(Vademecum przedszkolnych zabaw. Jesień.)

Recytując wierszyk dzieci wystukują rytm dłońmi na arkuszu gazety
(lub na kawałku folii aluminiowej).


Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie opuszkami obydwu dłoni o siebie

kapie z nieba mały deszcz.
uderzają rytmicznie palcami o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie dłońmi o siebie

Kapie z nieba średni deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”

Kap, kap, kapie woda,
uderzają rytmicznie pięściami o siebie

Kapie z nieba duży deszcz.
uderzają rytmicznie dłońmi zaciśniętymi w pięści o arkusz gazety

To jest niepogoda,
masują palcami cały arkusz gazety

więc parasol z sobą bierz!
łączą dłonie nad głową, zaplatając palce - „parasol”


Zabawa integracyjno-ruchowa „Jeż”

Dzieci siadają w kręgu. Uczestnicy wybierają spośród siebie „jeża”, który wchodzi do
środka koła. Wszystkie dzieci wypowiadają słowa:


Na dywanie siedzi jeż,
Co on zrobi, to my też.
Jeżu, jeżu co mamy zrobić?

Wybrany „jeżyk” wykonuje jakiś ruch, który naśladują pozostałe dzieci. Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk, przysiady, klaskanie itp. Następnie dzieci powtarzają kolejne słowa wierszyka:

My lubimy bardzo jeże,
Niech innego nam wybierze.
Kogo Jeż zawoła
ten wejdzie do koła.

„Jeżyk” głośno wymawia imię dziecka, które zajmie jego miejsce.


Zajączki - Jesień w sadzie i ogrodzie

 

5. Jesień w sadzie i ogrodzie

 

Zajączki - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

4. Dzień Przedszkolaka

 

Międzynarodowy Dzień Kropki w Zajączkach

 

3.1. Dzień Kropki

3.2. Dzień Kropki cd

 

Zabawy Zajączków na placu zabaw

 

2.1. Zabawy na placu zabaw

2.2. Zabawy na placu zabaw z

 

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information